Η Ελλάδα ανάμεσα στις πιο οικονομικές χώρες για leasing ηλεκτρικών οχημάτων

By  |  0 Comments

Η Ayvens, παγκόσμιος ηγέτης στις λύσεις βιώσιμης κινητικότητας, δημοσίευσε τη φετινή ανάλυση του Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου (Car Cost Index), μιας ολοκληρωμένης μελέτης που αναλύει το συνολικό κόστος χρήσης (Total Cost of Ownership – TCO) αυτοκινήτων σε 28 ευρωπαϊκές χώρες.

Η  ανάλυση για το 2025 αναδεικνύει την Ελλάδα ως μία από τις πιο οικονομικές χώρες στην Ευρώπη για μίσθωση και χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων (BEV), ενισχύοντας τη θέση της στην αναπτυσσόμενη ευρωπαϊκή αγορά της ηλεκτροκίνησης.

Σύμφωνα με τον Δείκτη Κόστους Αυτοκινήτου, στην ελληνική αγορά, το μέσο μηνιαίο κόστος leasing αυτοκινήτου διαμορφώνεται στα €815, ενώ για τα ηλεκτρικά οχήματα το συνολικό κόστος χρήσης είναι σημαντικά χαμηλότερο, στα €751 μηνιαίως. Η τιμή αυτή τοποθετεί την Ελλάδα κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο των €1.090, μαζί με χώρες όπως η Φινλανδία, η Ουγγαρία και η Πολωνία, όπου το κόστος BEV κυμαίνεται κάτω από τα  €730.

Η αυξανόμενη ευθυγράμμιση με τα αυστηρότερα ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών (CAFE), σε συνδυασμό με ευνοϊκές φορολογικές πολιτικές για τα ηλεκτρικά οχήματα, ενισχύουν περαιτέρω τη δυναμική των BEV ως οικονομική και βιώσιμη επιλογή.

Σε ευρωπαϊκή κλίμακα, το κόστος χρήσης παρουσιάζει μεγάλες αποκλίσεις. Ενδεικτικά, το μηνιαίο κόστος κυμαίνεται από €684 στην Πολωνία έως €1.242 στην Ελβετία, επιβεβαιώνοντας τις διαφοροποιήσεις ανά χώρα, τόσο στο φορολογικό καθεστώς όσο και στις συνθήκες της αγοράς.

Η ελληνική αγορά αναδεικνύει ξεκάθαρα την οικονομική δυναμική των ηλεκτρικών οχημάτων. Στην κατηγορία sub-compact (B1 και SUV B1), το μέσο μηνιαίο κόστος χρήσης ενός BEV  φτάνει τα €688, έναντι €584  για τα βενζινοκίνητα. Παρότι τα BEV διατηρούν ελαφρώς υψηλότερο κόστος στην κατηγορία αυτή, η εξοικονόμηση σε καύσιμα και συντήρηση τα καθιστά ιδιαιτέρως ανταγωνιστικά, ειδικά για εταιρείες με στόχους ESG και περιβαλλοντική στρατηγική. 

Ακόμη πιο ανταγωνιστικά εμφανίζονται τα BEV στην κατηγορία compact (C1 και SUV C1),  με κόστος χρήσης στα €731, σχεδόν ισότιμο με τα €717 των βενζινοκίνητων και τα €753  των plug-in υβριδικών (PHEV). Η σύγκλιση αυτή δείχνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν πλέον να σταθούν ισότιμα στην αγορά,  προσφέροντας χαμηλότερο κόστος χρήσης σε βάθος χρόνου.

Η εικόνα είναι ακόμα πιο ευνοϊκή στην κατηγορία μεσαίου μεγέθους (D1 και SUV D1),  όπου το συνολικό κόστος χρήσης για ηλεκτρικά οχήματα διαμορφώνεται στα €789,  χαμηλότερα από τα €803  των βενζινοκίνητων, καθιστώντας τα BEV την οικονομικότερη επιλογή στην κατηγορία.

Η σταδιακή εξισορρόπηση του κόστους μεταξύ ηλεκτρικών και συμβατικών οχημάτων δείχνει ότι στην Ελλάδα, η ηλεκτροκίνηση έχει περάσει από το στάδιο της εναλλακτικής λύσης και καθιερώνεται ως μία ρεαλιστική και οικονομικά βιώσιμη επιλογή για εταιρικούς στόλους κάθε μεγέθους.

Ο Κωνσταντίνος Πετρούτσος, Διευθύνων Σύμβουλος της Ayvens Ελλάδος, σχολίασε: «Ο Δείκτης Κόστους Αυτοκινήτου 2025 αναδεικνύει την ηλεκτροκίνηση ως την πιο οικονομικά αποδοτική επιλογή για leasing, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Με την αυξανόμενη πίεση από την ενεργειακή κρίση και τις υψηλές τιμές καυσίμων, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα προσφέρουν μια βιώσιμη και συμφέρουσα λύση, ειδικά για τους εταιρικούς στόλους. Στην Ayvens, εργαζόμαστε για να στηρίξουμε τους πελάτες μας στη μετάβασή τους στην ηλεκτροκίνηση, παρέχοντας έξυπνες και στρατηγικές λύσεις leasing που ενισχύουν την οικονομία και τη βιωσιμότητα».

  • Το Car Cost Index 2025 της Ayvens είναι διαθέσιμο για λήψη εδώ.
  • Οι 28 χώρες που περιλαμβάνονται στο Car Cost Index είναι οι εξής: Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Κροατία, Τσεχία, Δανία, Εσθονία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Ιταλία, Λετονία, Λιθουανία, Λουξεμβούργο, Ολλανδία, Νορβηγία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Σλοβενία, Ισπανία, Σουηδία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο.
  • Τα στοιχεία βασίζονται σε προσφορές TCO της Ayvens, κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2024.
  • Στον Index του 2025, υπολογίστηκε το μέσο κόστος για τα τέσσερα πρώτα χρόνια συμβάσεων λειτουργικής μίσθωσης για εταιρείες με ετήσια χιλιομετρική κάλυψη 30.000 χλμ.
  • Ως «Ανταγωνιστικά ως προς το κόστος» νοούνται για τους σκοπούς του Index, τα BEV που δεν είναι πιο ακριβά από 5% σε σχέση με το πιο συγκρίσιμο όχημα τύπου ICE.
  • Το Συνολικό Κόστος Χρήσης (TCO) περιλαμβάνει ενέργεια/καύσιμα, απόσβεση, φόρους, τόκους, ασφάλιση, ελαστικά και συντήρηση.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.