
Πενήντα χρόνια προβλέποντας το μέλλον
- Το Τεχνικό Κέντρο της SEAT S.A., η ραχοκοκαλιά της καινοτομίας της εταιρείας, γιορτάζει την 50η του επέτειο.
- 34,000 επαγγελματίες έχουν αναπτύξει περισσότερα από 950 πρωτότυπα και θρυλικά μοντέλα σε αυτές τις πέντε δεκαετίες.
- Από τις 310,000 προσομοιώσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2024, οι 220,000 αντιστοιχούσαν στο σύμπλεγμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Το SEAT 1200 Sport, γνωστό ως ‘Bocanegra’, έμεινε στην ιστορία χάρη στον μοναδικό μαύρο προφυλακτήρα από αφρό πολυουρεθάνης, ο οποίος του χάρισε το διάσημο ψευδώνυμό του. Όμως, αυτό το μοντέλο αποτέλεσε επίσης ορόσημο στην ιστορία της SEAT S.A., καθώς ήταν το πρώτο που αναπτύχθηκε εξ ολοκλήρου στο Τεχνικό Κέντρο. Το έτος ήταν 1975.
Φέτος, που η εταιρεία γιορτάζει την 75η επέτειό της, το Κέντρο Έρευνας & Ανάπτυξης γιορτάζει επίσης τη δίκη του 50η επέτειο, ενώ παράλληλα είναι πλήρως αφοσιωμένο στην ανάπτυξη του ηλεκτρικού αστικού αυτοκινήτου. «Αυτή η διπλή επέτειος αποτελεί ορόσημο, που υπογραμμίζει τη συνεχή δέσμευσή μας για πρόοδο, ταλέντο και όραμα για το μέλλον,» δήλωσε ο Dr. Werner Tietz, SEAT S.A. Executive Vice-President Research & Development.
Από το χαρτί στην ψηφιοποίηση. Στις πρώτες μέρες του Τεχνικού Κέντρου, οι 211 υπάλληλοί του άπλωναν μεγάλα ρολά χαρτιού σε ένα τραπέζι και σχεδίαζαν με το χέρι τα πρώτα σκίτσα ενός μοντέλου. Οι αναπαραγωγές σε πλήρη κλίμακα, για την ολοκλήρωση της διαδικασίας του σκελετού ενός πρωτότυπου, γίνονταν με γύψο ενώ τα ακουστικά τεστ πραγματοποιούνταν σε ένα δωμάτιο με τοίχους, που ήταν καλυμμένοι με αφρό.
Σήμερα, η ομάδα 1,000 ανθρώπων, ανάμεσά τους μηχανικοί, σχεδιαστές, ειδικοί στην αεροδυναμική και ακουστική…εργάζονται με 3D σχέδια, με σετ κεφαλής εικονικής πραγματικότητας και με εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. «Η μεγαλύτερη εξέλιξη ήταν η ποικιλία τεχνολογιών που η ομάδα μας έπρεπε να διαχειριστεί» είπε ο Josep Bons, Director – User Experience & Interior Engineering.
O γύψος έδωσε τη θέση του στον πηλό και τα ακουστικά τεστ διεξάγονται σε έναν θάλαμο με τεχνολογία ‘box in box’. Ένα εσωτερικό δωμάτιο κατασκευασμένο μέσα σε ένα μεγαλύτερο εξωτερικό δωμάτιο, όπου στρώματα χάλυβα και σκυροδέματος, απομονώνουν περισσότερο από το 95% των εξωτερικών ήχων και δονήσεων. Στο εσωτερικό, τα παλιά μικρόφωνα έχουν δώσει τη θέση τους σε ψεύτικες κεφαλές που προσομοιώνουν την ανθρώπινη αντίληψη, αποτυπώνοντας κάθε ακουστική απόχρωση.
Μοντέλα που έχουν αφήσει ιστορία. Η ανάπτυξη του ‘Bocanegra’ ακολουθήθηκε από θρυλικά μοντέλα όπως τα Ibiza, Toledo και Leon. Η ενσωμάτωση στον Όμιλο Volkswagen το 1986, και αργότερα στον όμιλο Audi-Lamborghini το 2002, έδωσε στο Τεχνικό Κέντρο την απαραίτητη δύναμη που έπαιξε καθοριστικό ρόλο στην επέκτασή του. Το άνοιγμα του Κέντρου Σχεδιασμού και του Κέντρου Ανάπτυξης Πρωτοτύπων το 2007, κατέστησε δυνατή τη συγκέντρωση όλων των σταδίων της δημιουργικής και τεχνικής διαδικασίας στο Martorell: από την πρώτη κιόλας γραμμή -που σχεδιάζει ένας σχεδιαστής- έως την τελική επικύρωση πριν την παραγωγή.
Το 2020 έδειξε την άφιξη ενός άλλου εμβληματικού μοντέλου, του CUPRA Formentor. To πρώτο μοντέλο -και best selling αυτοκίνητο- που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε αποκλειστικά από τη μάρκα. Το 2021, το CUPRA Born, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο της CUPRA, ήταν η αιχμή του δόρατος της ηλεκτροκίνησης. Την ίδια χρονιά, το Τεχνικό Κέντρο επεκτάθηκε με το Test Center Energy, ένα μοναδικό κέντρο έρευνας και ανάπτυξης μπαταριών στη νότια Ευρώπη. Η εταιρεία συνεχίζει να σημειώνει πρόοδο με το εργοστάσιο συναρμολόγησης συστημάτων μπαταριών με επένδυση 300εκ. ευρώ.
Δημιουργώντας το μέλλον, ένα ηλεκτρικό μέλλον. Αυτή τη στιγμή, ο προηγμένος κόμβος καινοτομίας επικεντρώνεται στην ανάπτυξη του αστικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Από τις 310.000 προσομοιώσεις που πραγματοποιήθηκαν το 2024 για την επικύρωση πτυχών όπως αεροδυναμική, ασφάλεια, ακουστική κ.λπ., οι 220.000 αντιστοιχούσαν στην γκάμα των ηλεκτρικών αστικών αυτοκινήτων. «Έχοντας την εποπτεία της ανάπτυξης των ηλεκτρικών αστικών αυτοκινήτων, βλέπω την εμπιστοσύνη του Ομίλου Volkswagen στους ανθρώπους μας και στις δυνατότητές μας», ανέφερε ο Δρ. Werner Tietz. Μια εμπιστοσύνη 5 δεκαετιών.
50 χρόνια του Τεχνικού Κέντρου σε νούμερα
Από τους 211 υπαλλήλους το 1975, σε 1,000 υπαλλήλους σήμερα
34,000 επαγγελματίες συνολικά στην ιστορία της
Οι εγκαταστάσεις του αυξήθηκαν από 16,000 τ.μ. σε 200,000 τ.μ.
950 πρωτότυπα
359 διπλώματα
35,000,000 km δοκιμών σε ακραίες καιρικές συνθήκες