
Η εξέλιξη των Ωρών!
Όταν το 1998 ο ΣΙΣΑ αποφάσισε να οργανώσει το πρώτο ράλλυ «24 Ώρες Ελλάδα», ο κόσμος του ιστορικού αυτοκινήτου το είδε με σκεπτικισμό αλλά και με ενθουσιασμό. Μερικές φορές οι ανορθόδοξες ιδέες είναι αυτές που γοητεύουν και τελικά αντέχουν στο χρόνο. Σημαντικά ονόματα των ελληνικών αγώνων αγκάλιασαν το θεσμό και πολλά αλλοδαπά πληρώματα έχουν τιμήσει και συνεχίζουν να κοσμούν το 24 Ώρες Ελλάδα με την συμμετοχή τους. Το Ράλλυ αυτό εξελίσσεται, αλλάζει και κάθε λίγα χρόνια ανανεώνεται.
Φέτος το επίκεντρο του αγώνα ήταν η Τρίπολη και η Πελοπόννησος, που γοήτευσε με παλιές αγαπημένες και νέες απαιτητικές ειδικές διαδρομές. Στις 10:30 του Σαββάτου 18/10 ξεκίνησε το 1ο σκέλος με Στιμάγκα, Γαλατά & Ψάρι, συνέχισε με Βέλινα & Στύλια και ολοκληρώθηκε με Καρτέρι & Λυκούρια, που έφεραν τα πληρώματα στην Κλειτορία για την 1η ανασυγκρότηση. Το 2ο σκέλος ήταν η επιτομή του απαιτητικού regularity σε περιοχές αμύθητου κάλους και σε δρόμους που δεν ισιώνουν πουθενά. Τριπόταμα, Βελίμαχι, Πύρρης, Ράφτης & Στεμνίτσα έφεραν τους αγωνιζόμενους στην εντυπωσιακή πλατεία Άρεως της Τρίπολης για την μεγάλη ανασυγκρότηση, αλλά και για την τερματισμού των επάθλων «12 Ώρες Ελλάδα» & «Classique Trophy”.
Το 3ο και το 4ο σκέλος εξελίχτηκαν σε κλασσικές διαδρομές της Πελοποννήσου. Η νύχτα & η βροχή έκαναν την οδήγηση & την πλοήγηση ακόμα πιο δύσκολες, αλλά δεν υπήρξαν θέματα ασφαλείας. Μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα οι κινητήρες πήραν μπρος, οι προβολείς έσκισαν το σκοτάδι και οι εξατμίσεις διέκοψαν την ησυχία της νύχτας. Τα πληρώματα ανηφόρισαν προς Καρδάρα & Μαίναλο και συνέχισαν προς Ελάτη, Αγρίδι & Αλωνίσταινα για να καταλήξουν στις 5:15 στην Τρίπολη για την τελευταία ανασυγκρότηση. Στις 6:15 οι αγωνιζόμενοι έφυγαν για Κεφαλόβρυσο, Φρουσιούνα, Δούκα Βρύση, Γυμνό, Αθίκια και Αγ. Ιωάννη για να τερματίσουν εκεί που ξεκίνησαν πριν από 24 ώρες, στο Λουτράκι.

Οι μάχες άναψαν από νωρίς και ολοκληρώθηκαν με διαφορές λίγων δευτερολέπτων. Οι Άρης Γεωργοσόπουλος – Νίκος Κοντοπός – Ford Fiesta RS 1800 πήραν κεφάλι από την αρχή και το πήγαν τρένο μέχρι τέλους. Οι Ιωάννης Φλώρος – Νέστωρ Κομποθανάσης τερμάτισαν δεύτεροι μετά από έναν μοναδικό αγώνα και οι Γιάννης Κυράνας – Νικόλαος Ευσταθίου ανέβηκαν στην 3η θέση του βάθρου νικώντας στο νήμα τους Ιωσήφ Λαγάκη – Νικήτα Τσαλίκη.

Στην περίπτωση των κατηγοριών Classique και Youngtimer κρίθηκε η πρωτιά στο δέκατο του δευτερολέπτου! Οι νικητές της Classique ήταν οι Δημήτριος Λαλούσης – Κυριάκος Πάλλας – Lancia Delta, 2οι οι Λεωνίδας Αμπελιώτης – Γρηγόρης Μάρκος – Citroen GSA και 3οι οι Γιώργος Σκαράκης – Ηλίας Μανιάτης – BMW 1600-2. Οι νικητές του επάθλου 12 Ώρες Ελλάδα ήταν οι Νικόλαος Πατσαβός – Απόστολος Πάνος – Alfa Romeo 75, 2οι οι Vladimir Dimitrov – Lachezar Dimitrov – Peugeot 205 Rallye και 3οι οι Βασίλειος Βελάνης – Γεώργιος Πιταράκης – Alfa Romeo GTV6 2,5. Οι νικητές στα youngtimer ήταν οι Τηλέμαχος Λεύκαρος – Θεόδωρος Μελανίτης – Citroen Saxo, 2οι οι Ιωάννης Ιωάννου – Νικόλαος Τσουχλαράκης – Citroen C2 και 3οι οι Μιχαήλ Σιέττος – Αντωνία Μπουρνοβαλάκη – Peugeot 106 Rallye.
H αυλαία του 28ου Ράλλυ «24 Ώρες Ελλάδα» έπεσε την Δευτέρα 20/10 στον μοναδικό & φιλόξενο χώρο του Ελληνικού Μουσείου Αυτοκινήτου με την απονομή επάθλων προς τιμήν των αγωνιζομένων.
Η Οργανωτική Επιτροπή του 28ου ράλλυ “24 Ώρες Ελλάδα” ευχαριστεί όλους τους συμμετέχοντες, παλιούς, νέους & πρωτοεμφανιζόμενους. Συγχαρητήρια σε όσους τερμάτισαν, σε όσους διακρίθηκαν και σε αυτούς που πάλεψαν και ας μην τα κατάφεραν.
Ο διοργανωτής ευχαριστεί τους χορηγούς EKO, DEKRA, Οικογένεια Στεργίου & Ανταλλακτικά Σπανός, καθώς και τους χορηγούς επικοινωνίας για την προβολή του αγώνα. Ευχαριστήρια στις πόλεις του Λουτρακίου και της Κλειτορίας για την υποστήριξη τους και τον Δήμο Τρίπολης για την υποδειγματική φιλοξενία του.

Συγχαρητήρια στους κριτές, χρονομέτρες & ουραγούς που είναι ανεκτίμητοι & αναντικατάστατοι. Ευχαριστήρια στην Ελληνική Αστυνομία, στην γραμματεία του συλλόγου, στο 24ωρο κέντρο παρακολούθησης του αγώνα και στην Anube Sport για την άμεση & ομαλή έκδοση των αποτελεσμάτων.
Η μεγάλη περιπέτεια συνεχίζεται στο 29ο «24 Ώρες Ελλάδα» στις 17-18 Οκτωβρίου 2026!