Νικητές οι Ιωάννης Παπαδημητρίου-Χρήστος Κουζιώνης

By  |  0 Comments

Οι Ιωάννης Παπαδημητρίου-Χρήστος Κουζιώνης επικράτησαν στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας, το οποίο διεξήχθη με επίκεντρο την πόλη της Θήβας το διήμερο 24 και 25 Μαΐου.

Η φιλόξενη πόλη της Βοιωτίας αποτέλεσε για άλλη μια ακόμη χρονιά τη βάση του αγώνα, ο οποίος αγκαλιάστηκε από την τοπική κοινωνία. Ο κόσμος έδωσε βροντερό παρών στην Πανηγυρική Εκκίνηση του βράδυ του Σαββάτου, στο Service Park που στεγάστηκε στο Πάρκο Αγίου Ιωάννη, καθώς και στις διαδρομές του Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας. Ο αγώνας αποδείχτηκε σκληροτράχηλος, με 45 πληρώματα να φτάνουν στον τερματισμό από τα 68 που εκκίνησαν.

Οργανωτής ήταν το Σωματείο «Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής» (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.), συνδιοργανωτής ο Δήμος Θηβαίων, ενώ στο πλευρό της διοργάνωσης βρέθηκε ο Δήμος Ορχομενού και το Επιμελητήριο Βοιωτίας. Χορηγός του αγώνα ήταν ο επίσημος διανομέας των λιπαντικών TEXACO, Tsellos.

Πρωταγωνιστές του Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας ήταν οι Ιωάννης Παπαδημητρίου-Χρήστος Κουζιώνης, οι οποίοι κέρδισαν τις 4 από τις 5 ειδικές του αγώνα, πετυχαίνοντας το δύο στα δύο στο φετινό Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Χώματος. Το πλήρωμα του Skoda Fabia RS Rally2 βρέθηκε στην κορυφή από την πρώτη ειδική διαδρομή, έχοντας σεβαστή διαφορά από τους αντιπάλους του, την οποία στη συνέχεια κατάφερε να διαχειριστεί με επιτυχία. Βέβαια, οι νικητές λαχτάρησαν στην προτελευταία διαδρομή του αγώνα, καθώς είχαν κλαταρισμένο ελαστικό στο τελείωμα της ειδικής, με αποτέλεσμα να χάσουν μόνο λίγα δευτερόλεπτα, τα οποία δεν στάθηκαν ικανά να τους στερήσουν άλλη μια νίκη στο φετινό πρωτάθλημα. Δεν δυσκολεύτηκαν να εξοικειωθούν με το νέο τους απόκτημα οι Πάνος Κύρκος-Γιώργος Πολυζώης, οι οποίοι τερμάτισαν στη δεύτερη θέση με το λευκό Toyota GR Yaris Rally2. Οι Πρωταθλητής Ν του 2023 στην πρώτη του επαφή με αυτοκίνητο προδιαγραφών Rally2 έδειξε να μαθαίνει γρήγορα το νέο του «γραφείο», βελτιώνοντας συνεχώς τους χρόνους του καθ’ όλη τη διάρκεια του αγώνα. Το βάθρο των νικητών συμπλήρωσαν οι Πασχάλης Χατζημάρκος-Μάριος Τσαούσογλου, ξεσηκώνοντας τα πλήθη με τα περάσματά τους. Οδηγώντας θεαματικά το Renault Clio Rally3, επικράτησαν στην κατηγορία Rally3, χωρίς να απειληθούν ιδιαίτερα από τους αντιπάλους τους. Είχαν, μάλιστα, μια άτυχη στιγμή, καθώς στο τελείωμα της ειδικής «Θήβα Ι», έσπασε ο ανεμοθώρακας του γαλλικού τετρακίνητου, με αποτέλεσμα να οδηγήσουν στη δεύτερη διαδρομή χωρίς αυτόν.

Δεν μπόρεσαν να βρουν ρυθμό οι Ιωάννης Μπαντούνας-Ηλίας Παναγιωτούνης, οι οποίοι αρκέστηκαν στην τέταρτη θέση με το Skoda Fabia Rally2 Evo, το οποίο είχαν για πρώτη φορά στα χέρια τους. Ο Πρωταθλητής Ελλάδος του 2018 αντιμετώπισε πρόβλημα με το τούρμπο στις πρωινές ειδικές, ενώ στη συνέχεια έκανε λάθος επιλογή ελαστικών, γεγονός που του στέρησε τη δυνατότητα να παλέψει για μια θέση στο βάθρο των νικητών. Πέμπτοι γενικής ολοκλήρωσαν τον αγώνα οι Κύπριοι Κωνσταντίνος Σιόφερος-Κύρος Σταύρος Γεωργίου με Renault Clio Rally3, οι οποίοι οδήγησαν πιο συνετά και μυαλωμένα σε σχέση με τον Πύργο και ανταμείφθηκαν με τη δεύτερη θέση στην κατηγορία Rally3. Μια θέση πιο πίσω βρέθηκαν οι νικητές της κατηγορίας Ν, Κωνσταντίνος Ζυγογιάννης-Νικόλαος Τσέλλος που αν και τραυμάτισαν ελαφρά το Mitsubishi Lancer Evo IX που οδηγούσαν, έφτασαν με επιτυχία στον τερματισμό, πετυχαίνοντας την πρώτη τους φετινή νίκη στην κατηγορία και μάλιστα εντός έδρας.

Αισθητά βελτιωμένος εμφανίστηκε ο «Flandy», o οποίος μοιράστηκε τα μπάκετ του Ford Fiesta Rally3 με τον Πολωνό Kamil Kozdron, ίσως στην καλύτερη εμφάνιση του νεαρού οδηγού στο Πανελλήνιο Πρωτάθλημα. Το μικτό πλήρωμα θα μπορούσε να πετύχει κάτι καλύτερο από την έβδομη θέση γενικής και την τρίτη στην κατηγορία Rally3, εάν δεν αντιμετώπιζε κλαταρισμένο ελαστικό στην εναρκτήρια ειδική του αγώνα, το οποίο σταμάτησε να αλλάξει. Τους ακολούθησαν στη γενική οι Δημήτρης Σταυρόπουλος-Παναγιώτης Κόκκινος με Mitsubishi Lancer Evo IX, οι οποίοι λίγο έλειψε να χάσουν τη δεύτερη θέση στη Ν, όταν καθυστέρησαν από τη σκόνη προπορευόμενου αυτοκινήτου στην Power Stage του αγώνα. Στο τρίτο σκαλί του βάθρου της Ν ανέβηκαν οι Πυργιώτες Ντίνος Τζέμος-Αντώνης Αγγελόπουλος, οι οποίοι δεν το ευχαριστήθηκαν όσο θα ήθελαν, καθώς αντιμετώπισαν πρόβλημα με το στήσιμο του Mitsubishi Lancer Evo IX που οδηγούσαν.  Τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι νικητές της κατηγορίας F2, Σάββας Λευκαδίτης-Ευάγγελος Ακράτος (Peugeot 208 Rally4), οι οποίοι σημείωσαν τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη τους στο πρωτάθλημα. Το πλήρωμα πέτυχε την ταχύτερη επίδοση στη δικίνητη κατηγορία σε όλες τις διαδρομές του αγώνα, καταφέρνοντας να βγει αλώβητο από ένα ιδιαίτερα σκληρό Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας, κερδίζοντας και την C5. Συνέχεια στις πολύ καλές εμφανίσεις έδωσαν οι Νίκος Παπαχριστόπουλος-Νίκος Ξανθός που οδήγησαν στο όριο το Peugeot 208 R2,  ανεβαίνοντας στο δεύτερο σκαλί του βάθρου στην F2. Είχαν ωραία κόντρα για τη δεύτερη θέση της κατηγορίας με τους Πάνο Ισμαήλο- Κωνσταντίνο Σούκουλη που οδήγησαν για πρώτη φορά στα Ελληνικά χώματα ένα Peugeot 208 Rally4, πριν οι τελευταίοι εγκαταλείψουν άδοξα την προσπάθειά τους από ημιαξόνιο λίγα χιλιόμετρα πριν το τέλος του αγώνα. Νωχελικό ξεκίνημα έκαναν στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας οι Πυργιώτες Ιωάννης Γιαννακόπουλος-Ιωάννης Φωτεινογιαννόπουλος, οι οποίοι ανέβασαν ρυθμό στη συνέχεια, βελτίωσαν σημαντικά τις επιδόσεις τους, ολοκληρώνοντας τον αγώνα στην τρίτη θέση της F2.

Επικράτησαν στην F2 E αλλά και στη C4, οι Αντώνης Δημόπουλος-Αχιλλέας Παρασκευόπουλος με το εντυπωσιακό Toyota Starlet KP60, οι οποίοι ανέβηκαν στην κορυφή της κατηγορίας από την αρχή και δεν έχασαν την πρώτη θέση σε κανένα σημείο του αγώνα. Προσπάθησαν να τους «καταδιώξουν» οι νικητές του περσινού αγώνα, Κωνσταντίνος Μυλωνάς-Νίκος Παραπέρας, που βρέθηκαν πίσω τους με την Toyota Corolla AE101. Έχοντας για πρώτη φορά στο δεξί μπάκετ του Hyundai Accent τον Γιώργο Βότση, η νεαρή Μαριαλένα Παυλή ολοκλήρωσε το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας στην τρίτη θέση της F2 E, τερματίζοντας παράλληλα στην πρώτη θέση της κατηγορίας Under 30.

Επεισοδιακή ήταν η εξέλιξη στην κατηγορία C6, με τους περσινούς Πρωταθλητές, Στέφανο Γιόκαρη-Γιώργο Μουρτζούκο να χάνουν τη νίκη μέσα από τα χέρια τους στην τελευταία ειδική του αγώνα όταν έσπασε το αριστερό άκρο του Toyota Starlet EP91 που είχαν στα χέρια τους. Μέχρι τη στιγμή της εγκατάλειψης είχαν χτίσει διαφορά σχεδόν δύο λεπτών από τους διώκτες τους. Έπειτα από αυτή την εξέλιξη, οι Αθανάσιος Πατέας-Βασίλης Παναγόπουλος κατέκτησαν άλλη μια νίκη φέτος στην κατηγορία, κάνοντας έναν απροβλημάτιστο αγώνα με το Toyota Starlet EP91 και συγκεντρώνοντας με αυτό τους το αποτέλεσμα πολύτιμους βαθμούς για τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Δεύτεροι έφτασαν στον τερματισμό στη Θήβα οι Βασίλης Μπατής-Μίνωας Μιχελάκης με Toyota Yaris, αφήνοντας στην τρίτη θέση τους Κωνσταντίνο Παπαδογεώργο-Νικόλαο Καμάρα με ίδιο αυτοκίνητο, σε μια κατηγορία στην οποία τερμάτισαν μόλις 3 από τα 9 πληρώματα που εκκίνησαν.

Το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας αποτέλεσε τον δεύτερο γύρο του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων, με 26 πληρώματα να δίνουν το παρών στην κατηγορία με όμορφα οχήματα του παρελθόντος. Νικητές τόσο στη γενική όσο και στην Κατηγορία 4 αναδείχθηκαν οι Αλέξανδρος Χριστοδούλου-Αθανάσιος Σαμαράς, πετυχαίνοντας την πρώτη τους νίκη στο θεσμό φέτος με τη λευκή Lancia Delta Integrale. Το πλήρωμα πέρασε αναπάντεχα στην κορυφή της κατηγορίας στη δεύτερη διαδρομή του αγώνα και παρέμεινε εκεί έως το τέλος, όταν είδε τους μέχρι πρότινος πρωτοπόρους, Μάριο Σταφυλοπάτη-Γιώργο Χατζηρήγα (Lancia Delta Integrale) να χάνουν πολύτιμα λεπτά εξαιτίας κλαταρίσματος και να υποχωρούν αρκετές θέσεις στην κατάταξη. Παρά τη μικρή του εμπειρία από το χώρο των ράλλυ, ο Χαράλαμπος Μπουσούνης τερμάτισε στη δεύτερη θέση της κατηγορίας, έχοντας δίπλα του στο κόκκινο Ford Sierra RS Cosworth 4×4 τον Νικόλαο Γιαννόπουλο. Μάχη εξελίχθηκε για το τρίτο σκαλί του βάθρου με τους νικητές της κατηγορίας 3, Ιωάννη Τσαλαματά-Νίκο Μπαμπαλή (Ford Escort MKII) να ανατρέπουν στην τελευταία ειδική την εις βάρος τους κατάσταση και να επικρατούν των Δημήτρη Παύλου Μελά-Ευστάθιου Βαρδαξή (Porsche 911 Carrera RS 3.0), για μόλις 3 δευτερόλεπτα. Οι τελευταίοι επικράτησαν στην ενοποιημένη κατηγορία 1+2. Οδήγησαν στο όριο την Toyota Corolla KE30 οι πέμπτοι στα Ιστορικά, Χαρά Μωραΐτη-Δημήτρης Αμαξόπουλος κερδίζοντας στα 1600 κ.εκ. Θετική εμφάνιση για τους Δημήτρη Τρίκαρδο-Νικόλαο Μανούσκο που τερμάτισαν έκτοι στην κατηγορία με ένα Ford Escort MKI, αφήνοντας μια θέση πιο πίσω τους Πέτρο Βασιλόπουλο-Παναγιώτη Κουκλιαμπή με ίδιο αυτοκίνητο. Από τα Ιωάννινα κατηφόρισε για να συμμετάσχει στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας ο όγδοος της κατηγορίας, Κωνσταντίνος Λαδιάς, έχοντας στο δεξί μπάκετ ενός Toyota Starlet τονπολύπειρο Μιχάλη Πατρικούση. Την πρώτη δεκάδα που καρπώνεται και τους βαθμούς στο πρωτάθλημα συμπλήρωσαν οι Κωνσταντίνος Κοφινάς-Λάμπρος Ζωγράφος (Toyota Corolla AE86) και Μάριος Σταφυλοπάτης-Γιώργος Χατζηρήγας (Lancia Delta Integrale).

Από εκεί και πέρα, αναφορικά με τις σημαντικότερες εγκαταλείψεις του αγώνα, οι Δημήτρης Παλαιοκώστας-Ανδρέας Βίγκος στάθηκαν άτυχοι καθώς ένα σπασμένο ημιαξόνιο στο Renault Clio Rally3 τους έστειλε νωρίς εκτός συνέχειας. Εκτός αγώνα τέθηκαν στην πρώτη κιόλας ειδική διαδρομή οι Γιώργος Ηλιόπουλος-Στέλιος Χαλδαίος (Peugeot 208 Rally4), από ημιαξόνιο, μετους Γιώργο και Χρήστο Χατζηγάκη να εγκαταλείπουν την προσπάθειά τους στο δεύτερο Ακραίφνιο κι ενώ ήταν στην τρίτη θέση της κατηγορίας F2 E. Δεύτεροι στη C6 ήταν μέχρι τη στιγμή της εγκατάλειψης οι Νικόλαος Σωτηρόπουλος-Ευάγγελος Μούκας, οι οποίοι είδαν το ημιαξόνιο του Toyota Yaris που οδηγούσαν, να παραδίδει πνεύμα, ενώ δεν τερμάτισαν τον αγώνα και οι Μανώλης Παναγιωτόπουλος-Μάνος Αχτίδας με ίδιο αυτοκίνητο, εξαιτίας προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Από ημιαξόνιο εγκατέλειψαν στη δεύτερη ειδική διαδρομή οι Ιωάννης Αθανασόπουλος-Δημήτρης Ζορμπάς με Toyota Yaris. Άδοξα έληξε η προσπάθεια των Γιώργου Παραδείση-Πλούταρχου Στεργίου, οι οποίοι ήταν στη δεύτερη θέση της κατηγορίας των Ιστορικών μέχρι τη στιγμή που εγκατέλειψαν την προσπάθειά τους από πρόβλημα στα ηλεκτρικά του Ford Escort RS2000 MKI. Για τον ίδιο λόγο τέθηκαν εκτός αγώνα στην πρώτη Θήβα οι Ιωάννης Παράβαλος-Διονύσης Κολοτούρος με Toyota Corolla, ενώ από πρόβλημα στην ντίζα γκαζιού δεν τερμάτισαν οι Νικόλαος Παυλίδης-Δημήτρης Κουμποτής με Fiat 131 Racing.

Το Σωματείο “Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής” (ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α.) θέλει να ευχαριστήσει και τα 68 πληρώματα που έλαβαν μέρος στο Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας και ανανεώνει το ραντεβού του για την επόμενη χρονιά.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.