
Το νέο Renault Clio (video)
Πλήρως ανασχεδιασμένη, η 6η γενιά του Renault Clio είναι πάνω απ’ όλα εντυπωσιακή, διαθέτοντας ένα εντελώς νέο και ξεχωριστό στυλ που αντανακλά τη σύγχρονη προσέγγιση της μάρκας στον τομέα του design και της τεχνολογίας.
Με πάνω από 35 χρόνια ιστορίας, το Clio ήταν ανέκαθεν το σημείο αναφοράς στην κατηγορία του στην Ευρώπη, διατηρώντας ταυτόχρονα και τον τίτλο του best seller για τη Renault και στις πέντε προηγούμενες γενιές του.
Το πρώτο μοντέλο, που κυκλοφόρησε το 1990, τάραξε τα νερά της αγοράς προσφέροντας ένα επίπεδο ποιότητας αντίστοιχο των μοντέλων ανώτερων κατηγοριών και μια σειρά από χαρακτηριστικά που δεν είχαν προσφερθεί ποτέ μέχρι τότε σε αυτοκίνητο πόλης. Το Clio αντιπροσώπευε μια συνειδητή αναβάθμιση στην ποιότητα και μια καθολική επανάσταση στην κατηγορία του, που αντανακλάται και με την υιοθέτηση ονόματος και όχι αριθμού για τα μοντέλα, τα οποία κυκλοφόρησαν μετά την εποχή του Super-5.
Με το πέρασμα των γενεών, το Clio συνέχισε να θέτει τα στάνταρ στην κατηγορία του, με στόχο να ικανοποιεί καλύτερα τις αυξανόμενες ανάγκες των πελατών και να ανεβάζει πάντα τον πήχη σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση, την άνεση, τους χώρους στο εσωτερικό, την ποιότητα, την ασφάλεια, την οδηγική απόλαυση και τις λειτουργίες πολυμέσων, φροντίζοντας παράλληλα και για τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Αυτές οι προσπάθειες εξασφάλισαν στο μοντέλο τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Car of the Year, το 1991 και το 2006.
Το Clio έχει παρουσιάσει πλήθος εμβληματικών εκδόσεων όλα αυτά τα χρόνια, από το πολυτελές Baccara και το Initiale Paris, μέχρι το σπορ 16 S και το Williams, αλλά και το απίστευτο Clio V6 με τον κινητήρα πίσω και στο κέντρο, και την εξαιρετικά εξελιγμένη full hybrid έκδοση E-Tech, που κυκλοφόρησε με την πέμπτη γενιά του. Συνολικά, το Clio έχει πουλήσει σχεδόν 17 εκατομμύρια μονάδες σε 120 χώρες σε όλο τον κόσμο, που το καθιστούν ως το πιο δημοφιλές γαλλικό αυτοκίνητο όλων των εποχών. Για άλλη μια φορά φέτος, το Clio συνεχίζει να βρίσκεται στην κορυφή των charts, όντας ξανά το best seller στην Ευρώπη, για το πρώτο εξάμηνο του 2025.
Μία νέα πανίσχυρη γενιά
Το νέο Renault Clio έχει αναβαθμιστεί συνολικά, συμπεριλαμβανομένης και της γκάμας των κινητήρων του. Διαθέτει συστήματα που επιβεβαιώνουν περισσότερο από ποτέ τον χαρακτηρισμό του ως το πιο οικονομικό μοντέλο στη γκάμα των υβριδικών της Renault, συμπληρώνοντας ιδανικά τη γκάμα των ηλεκτρικών της μάρκας. Το μοντέλο διαθέτει ένα νέο full hybrid κινητήριο σύνολο E-Tech 160ίππων, το οποίο είναι και πιο δυνατό αλλά και πιο οικονομικό, καθώς επιτυγχάνει εκπομπές CO2 που δεν ξεπερνούν τα 89g/km, τιμή ρεκόρ για την κατηγορία του και μέση κατανάλωση μόλις 3,9λίτρα/100km. Στις επιλογές των κινητήρων του νέου Clio συμπεριλαμβάνονται και εκδόσεις με κινητήρες βενζίνης ή bi-fuel με LPG ισχύος έως 120 ίππων, προσφέροντας βελτιωμένες επιδόσεις και οικονομία.
Στο εσωτερικό, ιδιαίτερη προσοχή έχει δοθεί στην ποιότητα, ενώ σε πολλά σημεία έχουν χρησιμοποιηθεί ανακυκλωμένα υλικά. Στον εξοπλισμό περιλαμβάνεται μία διπλή οθόνη σχήματος V με σύστημα πολυμέσων OpenR Link και ενσωματωμένες λειτουργίες της Google, το πρώτο μοντέλο στην κατηγορία με παρόμοια συστήματα, καθώς και πλήθος τεχνολογικών χαρακτηριστικών, μεταξύ των οποίων έως και 29 προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS), που αναβαθμίζουν και τοποθετούν το Clio στα όρια της ανώτερης κατηγορίας.
10 milestones για το Renault Clio
1990: Χρονιά που πρωτοπαρουσιάστηκε Renault Clio ταράζοντας τα νερά της κατηγορίας των αυτοκινήτων πόλης.
17 εκατομμύρια: ο συνολικός αριθμός των πωληθέντων μονάδων και των 5 γενεών του Clio σε παγκόσμιο επίπεδο.
120: οι χώρες, σε ολόκληρο τον κόσμο, που πουλήθηκε το Clio από την 1η γενιά του.
1: η θέση που κατέλαβε το Renault Clio στις πωλήσεις πανευρωπαϊκά (1ο εξάμηνο του 2025).
6: οι γενιές του Renault Clio, από την ημέρα της πρώτης κυκλοφορίας του, το 1990.
35: τα χρόνια που βρίσκεται το Renault Clio στην αγορά, αλλά και στις καρδιές όσων το οδηγούν.
29: ο αριθμός των συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης (ADAS) που μπορεί να εφοδιαστεί το νέο Renault Clio.
89: η τιμή ρεκόρ των γραμμαρίων CO2/χιλιόμετρο που εκπέμπει το νέο Renault Clio full hybrid με τον κινητήρα E-Tech των 160hp.
Πάνω από 1.000: η ημερήσια παραγωγή των Renault Clio.
68.000: τα χιλιόμετρα της «ουράς» που θα σχημάτιζαν αν παρατάσσονταν τα 17 εκατομμύρια Clio, και που ισοδυναμεί με 1,7 φορά το γύρο της Γης.
Εντυπωσιακό design
Εξωτερική σχεδίαση: σμιλευμένο, αισθησιακό και πιο “εξωτικό» από ποτέ
Αρκεί μια ματιά στο Clio για να αναγνωρίσει κανείς τη σημαντική δουλειά που έχει γίνει από την αρχή, για την αναδιαμόρφωση των αναλογιών και των διαστάσεών του. Αμέσως διακρίνει κανείς το μακρύτερο καπό, το αυξημένο (κατά 8χλστ.) μεταξόνιο των 2,59μ. και την έντονα δυναμική γραμμή της οροφής, παρόμοια με αυτή ενός ιδιαίτερα compact coupe, που κάνουν το μοντέλο να επανακαθορίζει τους κανόνες στο design της κατηγορίας. Χαρακτηριστικά γνωρίσματα της νέας εμφάνισης η κεραία σε σχήμα πτερυγίου και η ενσωματωμένη αεροτομή. Το αμάξωμα του νέου Clio δείχνει – και είναι – μεγαλύτερο από την προηγούμενη γενιά, με συνολικό μήκος που φτάνει από τα 4,05 στα 4,12μ. (μεγαλύτερο κατά 67χλστ.), με μεγαλύτερους προβόλους και πλάτος αυξημένο κατά 39χλστ. (από 1,73 σε 1,77μ). Το ύψος διατηρείται σε λογικά πλαίσια φτάνοντας στο 1,45μ. (αυξημένο μόνο κατα 11χλστ.).
Η μπροστινή όψη του νέου μοντέλου είναι εξαιρετικά εκφραστική, ενώ οι χαρακτηριστικές γραμμές στο καπό κατεβαίνουν μέχρι την εμπρός γρίλια που μοιάζει να είναι διακοσμημένη με διαμάντια. Η νέα φωτιστική υπογραφή, με τα μεγάλα φώτα ημέρας που παραπέμπουν αισθητικά στο διαμάντι του εμβλήματος της μάρκας, ολοκληρώνεται με το χαρακτηριστικό σχήμα των φωτιστικών σωμάτων με το μαύρο πλαίσιο. Το αποτέλεσμα είναι απλά εντυπωσιακό!
Η αεροδυναμική σιλουέτα και οι εναλλαγές μεταξύ κοίλων και κυρτών σχημάτων, είναι χαρακτηριστικές λεπτομέρειες που προσδίδουν δυναμισμό στο αμάξωμα. Τα μαύρα προστατευτικά ‘φρύδια’ στα φτερά που τοποθετούνται σε κάθε μοντέλο της γκάμας (ματ για την βασική έκδοση και με γυαλιστερή επιφάνεια για τις πλουσιότερες εκδόσεις), χαρίζουν στο νέο Clio μια ακόμα πιο σπορ αίσθηση, ενώ οι ζάντες αλουμινίου των 18ιντσών (ανάλογα με τον εξοπλισμό και την έκδοση) και το αυξημένο κατά 39χλστ. πλάτος, συμβάλλουν στη δημιουργία μιας εντυπωσιακής παρουσίας στο δρόμο.
Ακόμα πιο σπορ design
Το νέο Clio διατηρεί και ορισμένα διαχρονικά χαρακτηριστικά γνωρίσματα του Clio, όπως οι κρυφές χειρολαβές των πίσω θυρών, αλλά και το περίγραμμα των παραθύρων, που στενεύει στην πίσω γωνία, καθιστώντας το Clio το μοναδικό αυτοκίνητο στην κατηγορία του με κρυφές τσιμούχες στα τζάμια του. Το πίσω παρμπρίζ με τη μεγάλη κλίση, που αποτελεί αισθητική συνέχεια της πόρτας του χώρου αποσκευών, εξασφαλίζει στο νέο Clio την αθλητική και δυναμική εμφάνιση, που υπογραμμίζεται ακόμα περισσότερο από τα τέσσερα πίσω φωτιστικά σώματα, εμπνευσμένα από σπορ μοντέλα.
Σχεδίαση εσωτερικού: συνδυασμός σύγχρονης εικόνας και τεχνολογίας
Στην ευρύχωρη καμπίνα του νέου Renault Clio, η εικόνα της αναβάθμισης είναι εμφανής σε σχέση με τις προηγούμενες γενιές. Ξεκινώντας από το ταμπλό, το οποίο είναι φτιαγμένο με νέα υλικά και εντελώς νέες γραμμές. Τμήμα του ταμπλό μπροστά από το συνοδηγό είναι καλυμμένο με ύφασμα (ανάλογα με την έκδοση), ενσωματώνοντας ατμοσφαιρικό φωτισμό με δυνατότητα 48 διαθέσιμων επιλογών απόχρωσης, με λευκό φωτισμό ενσωματωμένο και στα πάνελ των θυρών. Στην κορυφαία έκδοση Esprit Alpine, τη θέση της υφασμάτινης επένδυσης έχει πάρει το Alcantara, ενώ για το χρωματισμό της περιοχής γύρω από τους αεραγωγούς έχει χρησιμοποιηθεί μία πρωτοποριακή τεχνική που δημιουργεί την αίσθηση πυρακτωμένου χρωμίου.

Τεχνολογία ανώτερου επιπέδου
Το ταμπλό διαθέτει μία διπλή οθόνη σχήματος V 10,1 ιντσών (ανάλογα με την έκδοση), με την κεντρική οθόνη να είναι προσανατολισμένη προς τον οδηγό. Το μικρής διαμέτρου τιμόνι προέρχεται από μοντέλα μεγαλύτερης κατηγορίας. Πέρα από την υψηλή αισθητική του, ενσωματώνει και αρκετά λειτουργικά χαρακτηριστικά. Για παράδειγμα, ο αριθμός των στροφών από τέρμα σε τέρμα έχει μειωθεί από 3,3 σε 2,6, γεγονός που εξασφαλίζει στον οδηγό μια πιο σπορτίφ εμπειρία οδήγησης. Ενσωματώνει, επίσης, το πλήκτρο Multi-Sense που παρέχει στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής προγραμμάτων οδήγησης, με το καθένα να διαθέτει και συγκεκριμένο φωτισμό για το εσωτερικό. Το καινούργιο design των καθισμάτων χρησιμοποιεί ανακυκλωμένα υλικά, επενδύσεις με νέο μοτίβο και έγχρωμες εμφανείς ραφές (ανάλογα με την έκδοση), συμβάλλοντας στη δημιουργία μιας εικόνας δυναμισμού ακόμα και από τη θέση οδήγησης του νέου Clio.
Το νέο Renault Clio φιλοξενεί, όπως και οι προηγούμενες γενιές του, άνετα πέντε άτομα, ενώ τώρα διαθέτει νέες λύσεις αποθήκευσης, όπως τον κλειστό χώρο στην κεντρική κονσόλα με το μαλακό σπαστό κάλυμμα, παρόμοιο με το κάλυμμα της οθόνης ενός tablet (ανάλογα με την έκδοση). Η καμπίνα περιλαμβάνει δύο θύρες USB-C μπροστά, έναν επαγωγικό φορτιστή (ανάλογα με την έκδοση) και μια πρίζα 12 V στο πίσω μέρος, για εύκολη σύνδεση με βύσμα φόρτισης USB για τη σύνδεση ενός φορητού ψυγείου, για παράδειγμα.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ φτάνει τα 391λίτρα (ανάλογα με τον κινητήρα και είναι εύκολα προσβάσιμο χάρη στο χαμηλότερο, κατά 40χλστ. σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση, κατώφλι φόρτωσης. Το πλήκτρο που ανοίγει το πορτμπαγκάζ είναι ενσωματωμένο απευθείας στην πόρτα του χώρου αποσκευών.
Στην έκδοση Esprit Alpine, το νέο Renault Clio αποτελείται από 33.7% υλικά χαμηλής περιβαλλοντικής επιβάρυνσης (ανακυκλωμένα υλικά: 24%, + τμήματα από απορρίμματα). Η έκδοση full hybrid Esprit Alpine μπορεί να ανακυκλωθεί σε πάνω από το 85% του συνολικού του βάρους της, μαζί με τις ζάντες αλουμινίου των 18ιντσών. Πάνω από το 50% του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από πολυπροπυλένιο (39% για την κεντρική κονσόλα), το τμήμα απορρόφησης του προφυλακτήρα είναι κατασκευασμένο από 100% ανακυκλωμένο πλαστικό, ενώ πάνω από το 50% του αλουμινίου των ζαντών 18ιντσών της έκδοσης Esprit Alpine είναι ανακυκλώσιμο.

Τέσσερα κινητήρια σύνολα για κάθε οδηγική ανάγκη
Το νέο Renault Clio προσφέρει επιδόσεις ανώτερου επιπέδου καθώς διατίθεται με τέσσερις νέους, δυναμικούς κινητήρες. Η ισχύς τους κυμαίνεται από 115 έως 160 ίππους και έχουν σχεδιαστεί για να αξιοποιούν πλήρως τις μεγάλες δυνατότητες του πλαισίου, καθώς και το φαρδύτερο μετατρόχιο του αυτοκινήτου. Το μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-B. Οι μηχανολόγοι της Renault αναβάθμισαν τις δυνατότητές του με σκοπό να εξασφαλίσουν κορυφαίο στην κατηγορία του επίπεδο άνεσης, μοναδική ευελιξία και επίπεδο ηχομόνωσης. Το νέο Clio είναι πιο ευέλικτο από ποτέ και ταιριάζει σε κάθε οδηγική ανάγκη.
Ο full hybrid κινητήρας E-Tech των 160hp αποτελεί την αιχμή του δόρατος για το Clio της έκτης γενιάς. Αυτό το σύνολο που εξελίχθηκε από την Horse Powertrain, προσφέρει μοναδικό επίπεδο οδηγικής απόλαυσης (ειδικά με το έξυπνο κιβώτιο πολλαπλών επιλογών), κορυφαίες επιδόσεις (επιτάχυνση 0 – 100km/h σε 8,3δλ. βελτιωμένη κατά 1δλ. σε σχέση με την προηγούμενη γενιά) και ασυναγώνιστο επίπεδο οικονομίας & αποδοτικότητας (δεν χρειάζεται σύνδεση με εξωτερική παροχή ρεύματος για την επαναφόρτισή του). Οι εκπομπές του CO2 δεν ξεπερνούν τα 89g/km (τιμή ρεκόρ), ενώ η κατανάλωση σε μικτό κύκλο είναι μόλις 3,9λ/100χλμ. – τιμή μικρότερη από την full hybrid E-Tech έκδοση των 145hp και έως και 40% μικρότερη από ένα αντίστοιχο μοντέλο με συμβατικό κινητήρα βενζίνης. Το νέο Clio full hybrid E-Tech 160hp μπορεί να κινείται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια για έως και στο 80% του χρόνου οδήγησης μέσα και γύρω από τις πόλεις και να διανύει έως και 1.000 χλμ. σε αυτοκινητόδρομο. Η τεχνολογία της Renault, συνδυάζει έναν τετρακύλινδρο κινητήρα εσωτερικής καύσεως 1,8 λίτρου με άμεσο ψεκασμό κύκλου Atkinson, δύο ηλεκτροκινητήρες που τροφοδοτούνται από μια μπαταρία 1,4 kWh με νέο σύστημα ψύξης και ένα έξυπνο κιβώτιο πολλαπλών επιλογών χωρίς συμπλέκτη, με προσαρμοσμένες σχέσεις μετάδοσης.
Το κιβώτιο που συνοδεύει τον κινητήρα full hybrid E-Tech 160hp έχει εξελιχθεί με τεχνολογία από τους αγώνες της Formula 1 και διαθέτει δύο σχέσεις για την ηλεκτροκίνηση και τέσσερεις για τον κινητήρα εσωτερικής καύσεως.
Οι 15 δυνατοί συνδυασμοί ηλεκτροκινητήρα και θερμικού κινητήρα βελτιστοποιούν το επίπεδο οδηγικής ευχαρίστησης, κατανάλωσης ή/και εκπομπών του CO2.
Το νέο Clio διαθέτει επίσης τέσσερα προγράμματα οδήγησης, που προσαρμόζουν τη λειτουργία του κινητήριου συνόλου και την υποβοήθηση του συστήματος διεύθυνσης.
Το νέο Renault Clio διατίθεται με τον 3κύλινδρο κινητήρα TCe 1,2λ. που αποδίδει 115hp – μια πολύ σημαντική βελτίωση στην απόδοση σε σχέση με την προηγούμενη γενιά. Διατίθεται με χειροκίνητο ή με το νέο αυτόματο κιβώτιο: ένα εξαιρετικά γρήγορο και πολύ οικονομικό αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC έξι σχέσεων, με άμεση απόκριση και paddles στο τιμόνι.
Σε μεταγενέστερο στάδιο, στις επιλογές της γκάμας θα προστεθεί και μία έκδοση Eco-G με έναν 3κύλινδρο κινητήρα bi-fuel (βενζίνης και LPG) και ισχύ 120hp, με αυτόματο κιβώτιο EDC, που αποτελεί μία άκρως φιλική προς το περιβάλλον εναλλακτική με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος χρήσης.
Υπερ-πλήρης εξοπλισμός
Το σύστημα OpenR Link με το ενσωματωμένο σύστημα πολυμέσων της Google τοποθετείται για πρώτη φορά σε αυτό το επίπεδο εκδόσεων της γκάμας. Περιλαμβάνει δύο οθόνες των 10 ιντσών, η μία εκ των οποίων είναι κεντρική με ελαφρά κλίση προς τον οδηγό, και μια πλήρη σουίτα δικτυωμένων υπηρεσιών infotainment, όπως τα Google Maps, Google Assistant (που δίνει στον οδηγό τη δυνατότητα να ελέγχει και ορισμένες λειτουργίες του οχήματος) και το Google Play (που παρέχει πρόσβαση σε περισσότερες από 100 εφαρμογές).
Όλες αυτές οι λειτουργίες εμφανίζονται στις δύο οθόνες των 10 ιντσών, με τη μία να είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό.
Μία ακόμα δυνατότητα του αυτοκινήτου είναι και η ασύρματη αντιστοίχιση της οθόνης του smartphone μέσω Android Auto και Apple CarPlay, ενώ διατίθεται και μια βάση ασύρματης φόρτισης που είναι ενσωματωμένη στην κεντρική κονσόλα (ανάλογα με την έκδοση).
Τέλος, η εφαρμογή My Renault για smartphone δίνει στο χρήστη τη δυνατότητα της εξ αποστάσεως επικοινωνίας με το νέο Renault Clio του, επιτρέποντάς του για παράδειγμα, να εντοπίσει τη θέση που έχει παρκάρει και να έχει πρόσβαση σε ορισμένα από τα δεδομένα του οχήματος. Το ενσωματωμένο σύστημα του νέου Clio υποστηρίζει πλέον και τις ασύρματες ενημερώσεις μέσω δικτύου, αλλά και ορισμένες λειτουργίες δικτυωμένης συντήρησης.
Το προαιρετικό ηχοσύστημα της Harman Kardon προσφέρει πέντε επιλογές ηχητικών μοτίβων που έχουν εξελιχθεί με τη συνεργασία του Jean-Michel Jarre (Studio, Podcast, Concert, Immersion και Club), τα οποία κατευθύνονται προς τον ακροατή μέσω ενός 10κάναλου ενισχυτή συνολικής ισχύος 410 watt.
Εκτός από το αυτόματο χειρόφρενο, το οποίο διατίθεται ως στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις, το νέο Renault Clio διαθέτει περισσότερα, όσο ποτέ άλλοτε προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης (ADAS). Για το συγκεκριμένο μοντέλο διατίθενται έως και 29 τέτοια συστήματα (ανάλογα με την έκδοση), συμπεριλαμβανομένων και αρκετών που εμφανίζονται για πρώτη φορά στο Clio. Μεταξύ αυτών ξεχωρίζουν: το Ενεργό Σύστημα Υποβοήθησης Οδηγού με το έξυπνο προσαρμοζόμενο cruise control, η αναγνώριση κίνησης εμπρός και πίσω από το όχημα και η διόρθωση πορείας σε περίπτωση κινδύνου, το αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης κατά την κίνηση με όπισθεν, η ειδοποίηση ασφαλούς αποβίβασης επιβατών και η λειτουργία υποβοήθησης ακινητοποίησης έκτακτης ανάγκης που επιβραδύνει το όχημα μέχρι να σταματήσει εντελώς, σε περίπτωση που ο οδηγός δεν ενεργήσει εκείνος. Το προσαρμοζόμενο cruise control είναι εργοστασιακός εξοπλισμός σε όλες τις εκδόσεις.
Για την απλούστευση της διαδικασίας του παρκαρίσματος, η κάμερα οπισθοπορείας, με περιφερειακή ορατότητα 360°, παρέχει τώρα εικόνα υψηλής ανάλυσης του περιβάλλοντος πίσω από το αυτοκίνητο.
Και, όπως και στα υπόλοιπα μοντέλα της γκάμας της Renault, ο διακόπτης My Safety, μπορεί να ενεργοποιήσει ή να απενεργοποιήσει ταυτόχρονα έως και πέντε συστήματα ADAS.
Η Renault ξεκίνησε το 2023 το πρόγραμμα ‘Human First’ με στόχο την ενδυνάμωση της δέσμευσής της για την ασφάλεια των οδηγών, των επιβατών και όλων των υπολοίπων χρηστών του δρόμου. Το πρόγραμμα εφαρμόζεται σε ολόκληρο τον κόσμο και περιλαμβάνει μια σειρά από τεχνολογικές καινοτομίες.
Το νέο Renault Clio διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα παρακολούθησης οδηγού με κάμερα που παρακολουθεί συνεχώς τη συμπεριφορά του οδηγού ώστε να εντοπίσει έγκαιρα τα σημάδια κόπωσης, υπνηλίας ή/και απόσπασης της προσοχής του.
Επίσης, διαθέτει τις λειτουργίες Safety Score και Safety Coach, που βοηθούν τον οδηγό στον περιορισμό του κινδύνου ατυχήματος, (το οποίο κέρδισε βραβείο καινοτομίας στον τομέα της οδικής ασφάλειας στη Γαλλία το 2024).
Ένα άλλο σύστημα, το Safety Monitor, είναι πλέον διαθέσιμο ως widget στον πίνακα ελέγχου, εμφανίζοντας σύντομα μηνύματα κειμένου παρέχοντας ασφαλέστερη ανάγνωση από τον οδηγό.
Το νέο Clio διαθέτει επίσης QRescue, έναν κωδικό QR που παρέχει στους πυροσβέστες σημαντικές πληροφορίες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
- Μήκος : 4.116 μέτρα
- Πλάτος : 1.768 μέτρα
- Ύψος : 1.451 μέτρα
- Μεταξόνιο : 2.591 μέτρα
- Εμπρός πρόβολος : 859 χλστ.
- Πίσω πρόβολος : 667 χλστ.
- Απόσταση από το έδαφος : 142χλστ. κενό (119χλστ. με φορτίο)
- Βάρος : από 1.155 κιλά
- Χωρητικότητα πορτμπαγκάζ : 391 λίτρα (ανάλογα με τον τύπο της κινητήριας μονάδας)
- Ύψος κατωφλίου φόρτωσης : 735χλστ.
- Ικανότητα έλξης : 900 κιλά
Κινητήριες μονάδες
full hybrid E-Tech 160hp
- 4κύλινδρος 1,8λ. full hybrid (160hp/172 Nm από τον κινητήρα των 1,8λ., 205 Nm ροπής από τον ηλεκτροκινητήρα), έξυπνο κιβώτιο πολλαπλών επιλογών
- Εκπομπές CO2 : από 89 g/km (συνδυασμένος κύκλος)
- Κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες : 3,9 l/100 km
- Επιτάχυνση 0 – 100 km/h: 8,3δλ.
TCe 115hp
- 3κύλινδρος κινητήρας 1,2λ. TCe (115 hp/190 Nm), χειροκίνητο κιβώτιο ή προαιρετικά αυτόματο κιβώτιο 2πλού συμπλέκτη EDC
- Εκπομπές CO2 : από 114 g/km (συνδυασμένος κύκλος), 116 g/km με κιβώτιο EDC (εκκρεμεί έγκριση τύπου)
- Κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες: 5 l/100 km (5,1 l/100 km με κιβώτιο EDC)
- Επιτάχυνση 0 – 100 km/h: 10,1δλ.
Eco-G 120HP
- 3κύλινδρος κινητήρας 2πλού καυσίμου Eco-G (βενζίνης- LPG, 120 hp/200 Nm), αυτόματο κιβώτιο EDC
- Εκπομπές CO2 : από 107 g/km (συνδυασμένος κύκλος) (εκκρεμεί έγκριση τύπου )
- Κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες: 6,9 l/ 100 km
- Επιτάχυνση 0 – 100 km/h: 10,1δλ.