Το ανανεωμένο Honda SH125i

By  |  0 Comments

Με τον ολοκαίνουργιο σχεδιασμό που ξεχωρίζει χάρη στη δυναμική εμπρόσθια μάσκα εμπνευσμένη από το SH350i και την προηγμένη, οθόνη TFT με συνδεσιμότητα, το SH125i ενισχύει ακόμη περισσότερο την εικόνα και το κύρος του ως ο αδιαμφισβήτητος «Βασιλιάς» της ευρωπαϊκής αστικής μετακίνησης για το 2026.

Μέλος της δημοφιλούς οικογένειας SH, με εκατομμύρια πωλήσεις από το 1984 που παρουσιάστηκε το SH50 για πρώτη φορά, , το τετράχρονο SH125i έφτασε για πρώτη φορά στην Ευρωπαϊκή αγορά το 2001. Έκτοτε έχει καταφέρει, αθόρυβα αλλά σταθερά, να φέρει εις πέρας την αποστολή του προσφέροντας κομψές, απολαυστικές και άνετες μετακινήσεις με στυλ, και να εξελιχθεί σε ένα από τα αγαπημένα scooter της Γηραιάς Ηπείρου.

Εκείνο το πρώτο scooter έφερε μαζί του τη συνταγή της επιτυχίας: έναν οικονομικό αλλά και ζωηρό κινητήρα, ευελιξία, ευκολία χειρισμού και σταθερότητα με τροχούς 16 ιντσών. Και όλα αυτά σε συνδυασμό με ένα κομψό, premium στυλ.

Διαθέτοντας σύστημα ψεκασμού PGM-FI από το 05YM, τα τελευταία 14 χρόνια το SH125i αντιπροσωπεύει τα απόλυτο μέσον αστικής μετακίνησης με την τέλεια ισορροπία στυλ, αξιοπιστίας, οικονομίας και εξαιρετικής χρηστικότητας.

Και ασφαλώς πρόκειται για ένα μοντέλο το οποίο εξελίσσεται διαρκώς και προσεκτικά ανάλογα με τις αναπτυσσόμενες ανάγκες και προσδοκίες των ιδιοκτητών. Άλλωστε, επιθυμία της Honda είναι να τους προσφέρει πάντα μία ακόμα καλύτερη έκδοση του SH τους. Το 13YM απέκτησε τον κινητήρα χαμηλών τριβών eSP (enhanced Smart Power) της Honda και τεχνολογία Idling Stop, αυξάνοντας την ισχύ και βελτιώνοντας την κατανάλωση. Το 2017, η εμφάνιση ανανεώθηκε με πιο σμιλεμένες γραμμές, εμπρός/πίσω φώτα LED και την προσθήκη του Honda Smart Key.

Για το 20YM, το SH125i – το οποίο κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στην Atessa της Ιταλίας – ήταν ουσιαστικά ένα εντελώς καινούργιο scooter. Συνεχίζοντας την ένδοξη ιστορία των προκατόχων του, έγινε ταχύτερο, ακόμα πιο μοντέρνο, άνετο και εύχρηστο παραμένοντας οικονομικό από άποψης τιμής αγοράς και λειτουργικού κόστους. Σε κάθε περίπτωση, είναι ένα SH και, ως εκ τούτου, τα standards παραμένουν υψηλά. Το 24ΥΜ σηματοδότησε την άφιξη του SH125i Vetro, ενός ξεχωριστού μοντέλου που γεννήθηκε ως φόρος τιμής στις τεχνικές δεξιότητες των ανθρώπων του εργοστασίου της Honda στην Atessa της Ιταλίας. Το Vetro έκανε αίσθηση χάρη στα ημιδιάφανα, άβαφα πλαστικά του, μια σχεδιαστική επιλογή με σαφή οικολογικό αντίκτυπο, καθώς η παραγωγή τους μειώνει τις ετήσιες εκπομπές CO₂ κατά 9,5% σε σύγκριση με τα συμβατικά βαμμένα πάνελ.

Για το έτος μοντέλου 26ΥΜ, το SH125i εξελίσσεται ακόμη περισσότερο, συνδυάζοντας ανανεωμένο στιλ και ενισχυμένη λειτουργικότητα. Με αυτά τα νέα χαρακτηριστικά, εδραιώνει ξανά την κυριαρχία του ως την απόλυτη επιλογή στην αστική μετακίνηση.

Το SH125i έχει σχεδιαστεί για να ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της καθημερινότητας διαθέτοντας άφθονους αποθηκευτικούς χώρους και μία θύρα USB-C στο νέο ντουλαπάκι στην ποδιά. Το υλικό της σέλας έχει βελτιστοποιηθεί για μεγαλύτερη άνεση, και οι χαρακτηριστικοί τροχοί 16 ιντσών της σειράς SH εγγυώνται ομαλή κύλιση και σταθερότητα. Για το 26ΥΜ, η σχεδίαση αναβαθμίζεται πλήρως, διατηρώντας την κλασική σιλουέτα του μοντέλου σε πιο σύγχρονη εκδοχή. Ο επανασχεδιασμένος LED προβολέας προσφέρει premium όψη και μέγιστη ορατότητα, ενώ η νέα έγχρωμη οθόνη TFT 4,2 ιντσών με συνδεσιμότητα Honda RoadSync προσθέτει μια premium νότα, ολοκληρώνοντας το σύνολο.

Ο τετραβάλβιδος κινητήρας eSP+ που πληροί τις προδιαγραφές EURO5 αποδίδει μέγιστη ισχύ 13PS (9,6kW), ροπή 12Nm, με κατανάλωση 45.7km/l (WMTC mode) και διαθέτει τεχνολογία Idling Stop. Το HSTC (Honda Selectable Torque Control) για τη διαχείριση της πρόσφυσης του πίσω τροχού είναι ένα ακόμα στοιχείο που καθιστά πιο ξέγνοιαστες τις μετακινήσεις για τον αναβάτη. Διαθέσιμα γνήσια αξεσουάρ περιλαμβάνουν ανασχεδιασμένα θερμαινόμενα γκριπ (με εμφάνιση ενδείξεων στην οθόνη TFT), Smart Top Box, σπορ κοντή ζελατίνα και αναβαθμισμένο σύστημα συναγερμού με πιο ισχυρή σειρήνα.

Προσφέρεται σε πέντε εκδόσεις:

  • Στάνταρ SH125i χωρίς αξεσουάρ
  • SH125i με Smart top box
  • SH125i με στάνταρ top box

Για το 26YM, το SH125i θα διατίθεται στις εξής χρωματικές επιλογές:

  • Pearl Nightstar Black
  • *NEO* Mat Lucent Silver Metallic
  • Pearl Cool White
  • *NEO* Mat Jeans Blue Metallic
  • Mat Coal Black Metallic
  • *NEO* Mat Pearl Diaspro Red
  • *NEO* Vetro Blue

Κύρια Χαρακτηριστικά

Η SH οικογένεια ηγείται από το SH350i και, για το 26ΥΜ, το SH125i ακολουθεί την εκλεπτυσμένη αισθητική αναβάθμιση που παρουσιάστηκε στο μοντέλο του 25ΥΜ. Με μια αίσθηση πολυτέλειας και δυναμική παρουσία στον δρόμο, η προηγμένη «εμπρόσθια μάσκα» αναδεικνύει τη μοναδικότητα του μοντέλου. Ο επανασχεδιασμένος προβολέας LED περιλαμβάνει μία κεντρική δέσμη μεγάλης σκάλας και διπλή δέσμη μεσαίας σκάλας, ενώ τα ανανεωμένα πλαϊνά φωτιστικά σώματα και τα φλας συνθέτουν μία κομψή και μοντέρνα εμφάνιση. Το πίσω φως LED και τα φλας είναι διακριτικά τοποθετημένα ανάμεσα στις αλουμινένιες χειρολαβές του συνεπιβάτη.

Και όπως αρμόζει σε ένα SH, η κομψή εμφάνιση συνδυάζεται με αξεπέραστη πρακτικότητα. Η συνολικά συμπαγής κατασκευή, το επίπεδο δάπεδο και η όρθια θέση οδήγησης – ιδανική για άνεση, έλεγχο και αυξημένη ορατότητα στην απαιτητική κίνηση της πόλης – αποτελούν χαρακτηριστικά που ξεχωρίζουν με την πρώτη ματιά. Λιγότερο εμφανής, αλλά εξίσου σημαντική, είναι η άνεση που προσφέρει ο χώρος 28 λίτρων κάτω από τη σέλα – αρκετός για να χωρέσει ένα κράνος full-face. Επιπλέον, για μεγαλύτερη ευκολία στην καθημερινή χρήση, η θύρα USB-C δεν βρίσκεται πλέον κάτω από τη σέλα· έχει μεταφερθεί σε ένα νέο, πρακτικό ντουλαπάκι στην εσωτερική πλευρά της ποδιάς, με διαστάσεις 175,5 x 88 x 11,9 χιλιοστά, ιδανικό για τη φόρτιση και αποθήκευση μικρών συσκευών.

Η επίπεδη σέλα προσφέρει άφθονη στήριξη και χώρο για ελευθερία κινήσεων, ενώ το μελετημένο σχήμα της και το μικρό πλάτος του επίπεδου πατώματος επιτρέπουν στον αναβάτη να πατάει με σιγουριά στο έδαφος. Καθώς πολλές διαδρομές στην πόλη γίνονται με συνεπιβάτη, υπάρχει άφθονος χώρος για δεύτερο άτομο: τα αναδιπλούμενα αλουμινένια μαρσπιέ διπλώνουν όταν δεν χρησιμοποιούνται και είναι ιδιαίτερα σταθερά για τα πόδια του συνεπιβάτη – κυρίως κατά το φρενάρισμα.

Η νέα έγχρωμη οθόνη TFT 4,2 ιντσών είναι πλήρως ενσωματωμένη στο κάλυμμα του τιμονιού και προσφέρει ευκρινή, ευανάγνωστη απεικόνιση πληροφοριών, ενώ παράλληλα υποστηρίζει τη συνδεσιμότητα Honda RoadSync για πλοήγηση και λειτουργίες smartphone απευθείας στην οθόνη. Με το Smart Key στην τσέπη του αναβάτη, ο χειρισμός του κεντρικού διακόπτη, της κλειδαριάς της σέλας και της τάπας ανεφοδιασμού καυσίμου, είναι πλέον απλή υπόθεση. Το κλειδί διαθέτει δύο πλήκτρα, ένα για ενεργοποίηση /απενεργοποίηση του Smart Key και ένα πλήκτρο λειτουργίας “answer back”, η οποία ενεργοποιεί τα φλας από απόσταση για εντοπισμό του scooter σε έναν πολυσύχναστο χώρο στάθμευσης.

Με το Smart Key εντός εμβέλειας, αρκεί ένα πάτημα του κεντρικού διακόπτη για να ξεκλειδώσει το τιμόνι και να πάρει εμπρός ο κινητήρας, ενώ μέσω δύο διακοπτών ξεκλειδώνει η τάπα καυσίμου και η σέλα. Ο κεντρικός διακόπτης γίνεται μπλε όταν πατηθεί ή με τη λειτουργία “answer back” στο Smart Key.

Κινητήρας

  • Τετραβάλβιδος κινητήρας eSP+ αποδίδει μέγιστη ισχύ 13 PS (9,6kW) και ροπή 12Nm
  • Η τεχνολογία eSP+ εξασφαλίζει οικονομική κατανάλωση 45,7km/L (WMTC mode)
  • Στάνταρ Honda Selectable Torque Control (HSTC)
    Idling Stop και τεχνολογίες χαμηλών τριβών
  • Συμμόρφωση με τις προδιαγραφές Euro5+

Ο υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος κινητήρας 125κ.εκ. eSP+ (‘enhanced Smart Power’) του SH125i παράγει μέγιστη ισχύ 13PS (9,6kW) στις 8.250 σαλ. ενώ η μέγιστη ροπή των 12Nm αποδίδεται στις 6.500 σαλ. Είναι ο πρώτος κινητήρας της Honda που πληροί τις αυστηρότερες προδιαγραφές εκπομπών ρύπων EURO5+.

Μία τεχνολογία που αυξάνει την αυτοπεποίθηση του αναβάτη σε συνθήκες μειωμένης πρόσφυσης, είναι το σύστημα Honda Selectable Torque Control (HSTC) το οποίο λειτουργεί στο παρασκήνιο για έξυπνη διαχείριση της πρόσφυσης στον πίσω τροχό. Μία ενδεικτική λυχνία αναβοσβήνει στον πίνακα οργάνων όταν το HSTC μειώνει ενεργά την ολίσθηση του πίσω τροχού, ενώ το σύστημα μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί πλήρως.

Η διάμετρος και η διαδρομή του κυλίνδρου είναι 53,5mm και 55.5mm αντίστοιχα. Η σχέση συμπίεσης είναι 11,5:1. Ο συμπαγής κινητήρας είναι ένα αριστούργημα ως προς τη συγκέντρωση μάζας. Το ψυγείο, αντί να τοποθετείται στο εμπρός τμήμα του scooter, ενσωματώνεται στον ίδιο τον κινητήρα, για μία απλή, ελαφριά διάταξη, ενώ ο αποδοτικός πυρήνας του επιτρέπει τη χρήση ενός πολύ συμπαγούς, ελαφρού ανεμιστήρα ψύξης.

Στο εσωτερικό του κινητήρα εφαρμόζονται τεχνολογίες χαμηλών τριβών. Το χιτώνιο του κυλίνδρου διαθέτει μικροσκοπικές αυλακώσεις στην εξωτερική του επιφάνεια για τον περιορισμό της κατανάλωσης λαδιού και τη βελτίωση της ψύξης, ενώ ο κύλινδρος τοποθετείται έκκεντρα σε σχέση με το κέντρο του στροφάλου ώστε να περιορίζονται οι τριβές στο ελάχιστο. Μειωμένες είναι και οι τριβές στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης, χάρη στη χρήση τριών κύριων ρουλεμάν, τα οποία είναι σχεδιασμένα με γνώμονα τα ακριβή φορτία που μπορεί να δεχτεί έκαστο. Το αποτέλεσμα όλων αυτών των μέτρων είναι μία εξαιρετική οικονομία καυσίμου (χωρίς ενεργοποιημένο το Idling Stop) στα 45.7km/l (WMTC mode).

Μια βασική τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου που ενσωματώνει το SH125i ονομάζεται Idling Stop. Λειτουργεί μέσω ενός διακόπτη στο δεξί γκριπ και, όταν είναι ενεργοποιημένη, διακόπτει αυτόματα τη λειτουργία του κινητήρα μετά από τρία δευτερόλεπτα στο ρελαντί και τον επανεκκινεί αμέσως μόλις ο αναβάτης ανοίξει το γκάζι.

Η λειτουργία αυτή είναι πολύ διακριτική χάρη σε ένα σύστημα που επαναφέρει αυτόματα το στροφαλοφόρο σε γωνία πριν την εισαγωγή, και ένα μηχανισμό αποσυμπίεσης που εξαλείφει την αντίσταση του στροφάλου κατά την επανεκκίνηση. Η ηλεκτρική γεννήτρια/εκκινητής (μίζα) ACG λειτουργεί χωρίς την χρήση συμβατικού μοτέρ και γραναζιών.

Πλαίσιο

  • Υψηλής αντοχής σωληνωτό, ατσάλινο πλαίσιο
  • Εμπρός και πίσω τροχοί 16 ιντσών προσφέρουν σταθερότητα και σιγουριά
  • Michelin City Grip 2 χωρίς σαμπρέλα

Το πολύ ανθεκτικό σωληνωτό, ατσάλινο πλαίσιο φιλοξενεί το ρεζερβουάρ καυσίμου, χωρητικότητας 7L κάτω από το πάτωμα, κάτω από τα πόδια του αναβάτη, μία διάταξη που απελευθερώνει πρόσθετο αποθηκευτικό χώρο 10L. Το μεταξόνιο είναι στα 1.350mm με τη γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού στα 26°/85mm, ενώ η ακτίνα στροφής είναι μόλις 2,0 μέτρα. Το ύψος της σέλας είναι 799mm και το βάρος πλήρες υγρών στα 138kg.

Για βελτίωση της άνεσης κατά την οδήγηση, η γωνία έδρασης του κινητήρα και της πίσω ανάρτησης έχουν βελτιστοποιηθεί, έτσι ώστε να μειωθεί η ροπή στρέψης των βάσεων του κινητήρα και να φιλτράρονται καλύτερα οι ανωμαλίες του οδοστρώματος. Τα πίσω αμορτισέρ διαθέτουν ρύθμιση προφόρτισης του ελατηρίου σε 5 στάδια με διαδρομή 85mm. Για το μοντέλο 26ΥΜ, το SH125i εξοπλίζεται με νέα πίσω ελατήρια, με αναθεωρημένη διάμετρο και ρυθμίσεις, προσφέροντας πιο άνετη και ισορροπημένη οδηγική συμπεριφορά.

Μπροστά, το τηλεσκοπικό πιρούνι 33mm με διαδρομή 90mm, διασφαλίζει εξαιρετική συμπεριφορά στο δρόμο και έχει ρυθμιστεί ώστε να προσφέρει προοδευτική αντίδραση της ανάρτησης και πλήρως ελεγχόμενη συμπεριφορά.

Οι ελαφριοί τροχοί των 16 ιντσών από χυτό αλουμίνιο ήταν ανέκαθεν σημαντικός παράγοντας στην ευκολία χειρισμού και την σταθερότητα του SH125i σε ποικίλα οδοστρώματα. Συνδυάζονται με tubeless ελαστικά Michelin City Grip 2 διαστάσεων 100/80-16 μπροστά και 120/80-16 πίσω. Το ABS είναι στάνταρ και τα εμπρός/πίσω φρένα αποτελούνται από δίσκους διαμέτρου 240mm, με 2-πίστονη δαγκάνα μπροστά και μονοπίστονη στον πίσω τροχό.

Αξεσουάρ

Μία σειρά γνήσιων αξεσουάρ Honda διατίθενται για το SH125i όπως:

  • Συναγερμός
  • Smart Top Box 35 λίτρων στο χρώμα του σκούτερ
  • Κοντή ζελατίνα
  • Θερμαινόμενα γκριπ
  • Ψηλή ζελατίνα
  • Αυτοκόλλητες ταινίες τροχών
  • Top Box 35 λίτρων με βάση στο χρώμα του σκούτερ
  • Προστατευτικές χούφτες

Για ακόμη μεγαλύτερη ευκολία του ιδιοκτήτη, υπάρχει και το Urban Pack:

Urban Pack

Έχει σχεδιαστεί για να αυξάνει την άνεση και την πρακτικότητα στις καθημερινές μετακινήσεις. Περιλαμβάνει θερμαινόμενα γκριπ για ζεστά χέρια σε χαμηλές θερμοκρασίες και σύστημα συναγερμού που προσφέρει επιπλέον αίσθηση ασφάλειας.

Τεχνικές Προδιαγραφές

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
ΤύποςΥγρόψυκτος, 4-χρονος SOHC, 4 βαλβίδες
Χωρητικότητα125cc
Διάμετρος & Διαδρομή (mm)53,5 x 55.5
Σχέση συμπίεσης11,5:1
Μέγιστη ισχύς13PS (9,6kW) στις 8.250rpm
Μέγιστη ροπή12Nm στις 6.500rpm
Χωρητικότητα σε λιπαντικό1L
Επίπεδο θορύβου (dB)83db (A)
ΕκκίνησηΗλεκτρική
ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΡΟΦΟΔΟΣΙΑΣ
ΨεκασμόςΗλεκτρονικός PGM-FI
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ7L
Κατανάλωση καυσίμου45,7 χλμ/λίτρο
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Τύπος ΜπαταρίαςAGM
Χωρητικότητα μπαταρίας12V-7,4Ah
ΜΕΤΑΔΟΣΗ
Τύπος συμπλέκτηΑυτόματος φυγοκεντρικός
Τύπος κιβωτίουCVT
Τελική μετάδοσηV-Belt
ΠΛΑΙΣΙΟ
ΤύποςΣωληνωτό, ατσάλινο
ΠΛΑΙΣΙΟ
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ)2.090mm x 730mm x 1.130mm
Μεταξόνιο1.350mm
Γωνία κάστερ26°
Ίχνος τροχού85mm
Ύψος σέλας799mm
Απόσταση από το έδαφος140mm
Βάρος (πλήρες υγρών)138kg
Ακτίνα στροφής2.0m
ΑΝΑΡΤΗΣΗ
ΕμπρόςΤηλεσκοπικό πιρούνι 33mm
ΠίσωΨαλίδι με δύο αμορτισέρ
ΤΡΟΧΟΙ
Ζάντα Εμπρός16M/C x MT2.50
Ζάντα Πίσω16M/C x MT2.75
Ελαστικό Εμπρός100/80-16
Ελαστικό Πίσω120/80-16
ΦΡΕΝΑ
ABS2-κάναλο
ΟΡΓΑΝΑ & ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ
ΌργαναTFT οθόνη 4,2 ιντσών
ΠροβολέαςLED
Πίσω φωςLED
ΣυνδεσιμότηταRoadSync
USBUSB-C
Σύστημα ΠροστασίαςSmart Key
HSTCΝαι
Πρόσθετα ΧαρακτηριστικάIdling Stop

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.