F1: Στην απρόβλεπτη Μαλαισία

By  |  0 Comments

Ο νέος κόσμος της Formula 1 με τα νέα ελαστικά, αντιμετωπίζει τη σκληρότερη φετινήδοκιμασία μέχρι στιγμής στη Μαλαισία: πρόκειται για ένα σιρκουί γνωστό για τον τραχύασφαλτοτάπητα και τις ακραίες καιρικές συνθήκες, από καύσωνες μέχρι τροπικές βροχές. Γι’ αυτές τις απαιτητικές συνθήκες, έχουν επιλεγεί οι δύο σκληρότερες γόμες τηςγκάμας: P Zero Orange hard και P Zero White medium. Οι εξελιγμένες, φετινές γόμεςPirelli είναι σκληρότερες από πέρσι και με μειωμένο degradation, ενώ διατηρούν τα ίδιασπορ χαρακτηριστικά και τις επιδόσεις που χαρίζουν ακόμα πιο συναρπαστικόαγωνιστικό θέαμα.

Paul Hembery,  αγωνιστικός   Διευθυντής   Pirelli : «Η Μαλαισία θα είναι ο δεύτεροςαγώνας όπου θα απολαύσουμε τη νέα γκάμα ελαστικών που σχεδιάστηκε για την τελευταία γενιά μονοθεσίων της F1 και παράλληλα θα δούμε για πρώτη φορά τη φετινήσκληρή γόμα. Η μεσαία γόμα ήταν άψογη στη Μελβούρνη, αλλά τα δεδομένα τηςΜαλαισίας είναι τελείως αντίθετα από της Αυστραλίας. Από τον λείο ασφαλτοτάπητα της Μελβούρνης περνάμε σε μία πολύ τραχιά άσφαλτο και από τις σχετικά ψυχρές συνθήκες του Albert Park μεταβαίνουμε σε πολύ υψηλότερες θερμοκρασίες περιβάλλοντος και πίστας. Ασφαλώς η πρόκληση θα είναι μεγάλη τόσο για τα νέα μονοθέσια όσο και για τους πιλότους και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι βρισκόμαστε ακόμα σε πολύ αρχικό στάδιο στη συνολική καμπύλη εκμάθησης. Οι βροχερές συνθήκες στις κατατακτήριες δοκιμέςστην Αυστραλία επέτρεψαν στις ομάδες να δοκιμάσουν τα ενδιάμεσα και βρόχινα (full wet) ελαστικά του 2014, και αυτή η γνώση μπορεί να αποδειχτεί ιδιαίτερα χρήσιμη στοSepang.»

Jean Alesi,  πιλότος- σύμβουλος   της   Pirelli : «Το grand prix της Μαλαισίας είναι απότους σκληρότερους αγώνες της χρονιάς για πιλότους και ελαστικά. Αλλά πολλές από τιςστροφές έχουν καλή ροή που σημαίνει ότι ακολουθώντας έναν ικανοποιητικό ρυθμόμπορείς να περιορίσεις την καταπόνηση. Ο μεγαλύτερος εχθρός των ελαστικών στη Μαλαισία είναι το θερμικό degradation. Θα χρειαστεί να γίνουν αρκετοί αγώνες ακόμαπριν δούμε τις δυνατότητες όλων των ομάδων, κάτι που αποτελεί ενδιαφέρουσαπαράμετρο. Κάτι άλλο με το οποίο συνδέω πάντα τη Μαλαισία είναι η δυνατή βροχή. Ηεξέλιξη των ελαστικών από την εποχή που έτρεχα εγώ είναι ασύλληπτη: Δεν πιστεύω ότικάποιος θα μπορούσε να έχει προβλέψει το ρυθμό αποβολής νερού που μπορούμε να πετύχουμε τώρα. Το πραγματικό πρόβλημα στο Sepang μπορεί να είναι το στάσιμονερό: περιοριστικός παράγοντας εδώ δεν είναι τα ελαστικά αλλά το γεγονός ότι ότανυπάρχουν τεράστιες ποσότητες νερού, το μονοθέσιο ‘πλανάρει’ στο επίπεδο κάτω τμήματου που σημαίνει ότι χάνεις τελείως τον έλεγχο. Επίσης, δυσχεραίνει την ορατότητα γιατους πίσω οδηγούς.»

Η   πίστα   υπό   το   πρίσμα   των   ελαστικών :

Το Sepang είναι μία γρήγορη πίστα, με μέση ταχύτητα πάνω από 210kph στις κατατακτήριες δοκιμές και αρκετές στροφές με τέρμα γκάζι. Αυτές οι γρήγορεςεπιταχύνσεις καθιστούν την ελκτική πρόσφυση εξαιρετικά κρίσιμη.

Καθώς οι περισσότερες ομάδες επιλέγουν σετάρισμα με υψηλή αεροδυναμική πίεση, ταελαστικά καλούνται να αντιμετωπίσουν όχι μόνον υψηλά πλευρικά φορτία αλλά καιαεροδυναμικά φορτία της τάξης των 830 κιλών. Αυτός ο δύσκολος συνδυασμόςδυνάμεων οδηγεί σε μηχανικό και θερμικό degradation.

Το σκληρό ελαστικό P Zero Orange είναι μία γόμα με μεγάλο εύρος λειτουργίας,κατάλληλο για τις πιο ακραίες συνθήκες, ενώ το P Zero White medium είναι μία γόμα μεμικρό εύρος λειτουργίας. Με κατάλληλη προσαρμογή του μίγματος της γόμας, οισυνθήκες μέγιστης απόδοσης των ελαστικών έχουν διευρυνθεί φέτος.

Το ίδιο ισχύει και για τα βρόχινα ελαστικά. Το πίσω πέλμα έχει ανασχεδιαστεί για ναβελτιώσει την αντοχή στην υδρολίσθηση σε πολύ βρεγμένη πίστα, ενώ η γόμα του full wet ελαστικού έχει προσαρμοστεί ώστε να καλύπτει μεγαλύτερη ποικιλία συνθηκών. Τοφετινό full wet ελαστικό μπορεί να αποβάλλει 65 λίτρα νερού το δευτερόλεπτο στα300kph: πέντε λίτρα παραπάνω από πέρσι.

Το εμπρός αριστερό ελαστικό καταπονείται τρομερά στη Μαλαισία: η θερμοκρασία στοπέλμα μπορεί να φτάσει τους 120 βαθμούς Κελσίου. Σε ό,τι αφορά την ενέργεια λόγωτριβής, το Sepang κατατάσσεται τέταρτο σε βαθμό καταπόνησης για το εμπρός αριστερόελαστικό από όλες τις πίστες του ημερολογίου (μετά τις Silverstone, Barcelona καιSuzuka).

Η βροχή επηρέασε τη στρατηγική πέρσι, με τους πρώτους πέντε πιλότους να κάνουν τέσσερα pit stop. Η σωστή επιλογή του σημείου αλλαγής τύπου ελαστικών αποδείχτηκεκρίσιμη. Νικητής αναδείχτηκε ο Sebastian Vettel (Red Bull): εκκίνησε με intermediate,άλλαξε σε medium, ενώ στη συνέχεια ολοκλήρωσε δύο stint με hard, πριν τερματίσει μεmedium.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.