F1: Με τα φώτα στο Μπαχρέιν

By  |  0 Comments

Η Pirelli σε συνεργασία με τις ομάδες της Formula 1 πραγματοποίησε δυο περιόδους δοκιμών εξέλιξης πριν την έναρξη του πρωταθλήματος στην πίστα του Σακχίρ, έτσι αυτή είναι μια πίστα που όλοι γνωρίζουν καλά. Όμως για να γιορτάσουν την 10η παρουσία του αγώνα στο πρόγραμμα της F1, η εκκίνηση θα δοθεί στις 18:00 τοπική ώρα για πρώτη φορά στην ιστορία του. Αυτό σημαίνει πως η εκκίνηση θα γίνει με τη δύση του ηλίου υπό το φως των προβολέων ενώ στον τερματισμό θα έχει πέσει το σκοτάδι τριγύρω, κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στο Άμπου Ντάμπι.

Αυτό θα έχει σημαντική επίδραση στη συμπεριφορά της μέσης γόμας P Zero White και της μαλακής γόμας P Zero Yellow που έχουν επιλεγεί για τον αγώνα. Οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος και οδοστρώματος θα πέσουν αξιοσημείωτα κατά τη διάρκεια του αγώνα – δεν αποκλείεται η πτώση να φτάσει και τους 15 βαθμούς – κάτι που θα επηρεάσει την απόδοση και το ρυθμό πτώσης της απόδοσης (degradation) των ελαστικών. Καθώς δεν υπάρχει εμπειρία από νυχτερινό αγώνα στο Μπαχρέιν η προετοιμασία κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών θα είναι κρίσιμη.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σημειώνει: «Στο Μπαχρέιν κάναμε πρόσφατα δυο τεστ οπότε ξέρουμε καλά τη συγκεκριμένη πίστα κάτι το οποίο προφανώς θα εκμεταλλευτούμε. Ξέρουμε ότι υπάρχουν μεγάλες απαιτήσεις πρόσφυσης γι’ αυτό και επιλέξαμε τη μέση και τη μαλακή γόμα. Οι θερμοκρασίες την ώρα της εκκίνησης θα είναι ακόμη σχετικά ψηλές. Όμως έχουμε παρατηρήσει πως υπάρχει μεγάλη πτώση της θερμοκρασίας μόλις δύει ο ήλιος, η διακύμανση μπορεί να φτάσει και τους 15 βαθμούς Κελσίου. Θα αποτελέσει μεγάλη πρόκληση για τις ομάδες κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, η διαχείριση μιας τόσο ευρείας κλίμακας θερμοκρασιών ώστε να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τα ελαστικά. Επίσης χρειάζεται καλή τακτική στις επιλογές στρατηγικής. Απ’ αυτή την οπτική θα έχει πολύ ενδιαφέρον ο αγώνας».

Jean Alesi, εμπειρογνώμων οδηγός Pirelli: «Έχω οδηγήσει στο Μπαχρέιν αλλά όχι με μονοθέσιο F1. Έχω οδηγήσει στο Speedcar series μορφή αγώνων παρόμοια με τα NASCAR. Οπότε έχω εμπειρία από την πίστα και ξέρω ότι χρειάζεται στρωτό και καθαρό ρυθμό για να πάρεις το μέγιστο από τα ελαστικά, ειδικά εκεί που απαιτείται πολύ πρόσφυση, δεν πρέπει να πιέζεις πολύ τα ελαστικά. Η χάραξη της πίστας φθείρει αρκετά τα ελαστικά έχει όμως ωραία ροή μολονότι το ν’ αγωνίζεσαι τη νύχτα συνιστά μια νέα πρόκληση. Το πιο σημαντικό είναι να προσπαθήσεις να ελέγξεις την πτώση στην απόδοση των ελαστικών (degradation) όμως αυτό μπορεί να απαιτεί τελείως διαφορετικούς χειρισμούς αφού πέσει το σκοτάδι. Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε τι θα γίνει, σίγουρα θα είναι σημαντική η διαχείριση των ελαστικών».

Η διαδρομή όσον αφορά στα ελαστικά:

Το Μπαχρέιν είναι αρκετά απαιτητικό για τα ελαστικά ειδικά στα σημεία που απαιτείται υψηλή πρόσφυση με τη θερμοκρασία στην επιφάνεια του πέλματος του ελαστικού να φτάνει τους 130 βαθμούς Κελσίου.

Η αεροδυναμική απόδοση είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας στο Μπαχρέιν. Καθότι υπάρχουν 4 ευθείες όπου τα μονοθέσια ξεπερνούν τα 300km/h οι ομάδες επιλέγουν μέσες κλίσεις στις αεροτομές όμως αυτό οδηγεί σε συμβιβασμό στην σταθερότητα στην είσοδο των στροφών και στο φρενάρισμα. Ως αποτέλεσμα έχουμε μπλοκαρίσματα τροχών και ζημιές στα ελαστικά.

Η άμμος στην πίστα προερχόμενη από την έρημο που την περιβάλλει μπορεί να επηρεάσει την πρόσφυση και να προκαλέσει σπινάρισμα των τροχών με αποτέλεσμα αύξηση στο ρυθμό πτώσης της απόδοσης. Πριν δυο χρόνια μια αμμοθύελλα είχε σταματήσει τις δοκιμές εξέλιξης που γίνονταν για λογαριασμό της Pirelli στο Μπαχρέιν.

To φρενάρισμα είναι ένα ακόμη σημείο κλειδί στο Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο του Μπαχρέιν. Στην πρώτη στροφή τα μονοθέσια επιβραδύνουν από τα 315km/h στα 65km/h μέσα σε απόσταση 130 μέτρων, χρονικά σε 3 sec. Αυτό το φρενάρισμα φορτίζει τα ελαστικά με δυνάμεις της τάξεως των 4.5g.

Αμέσως μετά τον αγώνα στο Μπαχρέιν θα λάβουν χώρα δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης στις 8-9/4. Κάθε ομάδα βάσει κανονισμών υποχρεούται να αφιερώσει μια μέρα δοκιμών μέσα στη χρονιά στα ελαστικά. Η Caterham θα κάνει αποκλειστικά δοκιμές ελαστικών την πρώτη μέρα και οι Mercedes – Williams θα κάνουν δοκιμές ελαστικών τη δεύτερη μέρα.

Πέρυσι ο Φέτελ που εκκινούσε 2ος κέρδισε στον αγώνα με στρατηγική 3 πιτ στοπ: Εκκίνησε με την μέση γόμα και μετά έβαλε 3 φορές τη σκληρή γόμα. Χρησιμοποιήθηκε μια ευρεία γκάμα στρατηγικών, μάλιστα κάποιοι οδηγοί σταμάτησαν μόνο δυο φορές.

Περισσότερες πληροφορίες για το Διεθνές Αυτοκινητοδρόμιο του Μπαχρέιν αλλά και για τα χαρακτηριστικά των ελαστικών του 2014 μπορείτε να βρείτε στο ειδικό τρισδιάστατο βίντεο που δημιούργησε η Pirelli.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.