F1: Ευρωπαϊκή πρεμιέρα

By  |  0 Comments

Η F 1 επιστρέφει στην Ευρώπη για έναν αγώνα που παραδοσιακά αποτελεί κλειδί, το Ισπανικό Grand Prix . Η πίστα του Μ ontmelo είναι οικεία για τις ομάδες οι οποίες πολύ συχνά συνδυάζουν την επιστροφή στην Ευρώπη με την παρουσίαση σημαντικών αναβαθμίσεων στα μονοθέσια τους. Στόχος αυτών η βελτίωση της απόδοσης και η αύξηση της κάθετης δύναμης (αεροδυναμικά παραγόμενης). Αυτό συχνά οδηγεί σε αύξηση των απαιτήσεων από τα ελαστικά σε μια πίστα που ούτως ή άλλως απαιτεί μεταφορά μεγάλων ποσών ενέργειας λόγω των γρήγορων, συνεχόμενων στροφών που φορτίζουν υπέρμετρα τα ελαστικά. Λόγω όλων αυτών η Pirelli οδηγήθηκε στην επιλογή των δυο πιο σκληρών γομών που υπάρχουν στη γκάμα της Formula 1.

Paul Hembery , αγωνιστικός διευθυντής Pirelli : «Λέγεται συχνά ότι στη Βαρκελώνη βλέπουμε την ακριβή εικόνα του συναγωνισμού της χρονιάς καθώς όταν ένα μονοθέσιο αποδίδει καλά σ’ αυτή την πίστα, αποδίδει καλά παντού. Το ίδιο ισχύει και για τα ελαστικά, καθώς η Ισπανική πίστα είναι μια από τις πιο απαιτητικές που αγωνιζόμαστε κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Παρατεταμένες και γρήγορες στροφές όπως η στροφή «3» ασκούν υψηλά φορτία στα ελαστικά, αυτό έχει ως αποτέλεσμα την έντονη πτώση στην απόδοσή τους. Επιπλέον το οδόστρωμα της πίστας είναι αρκετά τραχύ και οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος μπορεί να είναι υψηλές αυτό αυξάνει περισσότερο το φόρτο εργασίας στα ελαστικά. Στο παρελθόν έχουμε δει ακόμη και στρατηγικές 4 πιτ στοπ στη Βαρκελώνη. Με τις αλλαγές που κάναμε στα φετινά ελαστικά ελπίζουμε ότι η πλειοψηφία των οδηγών δε θα κάνει πάνω από 3 αλλαγές. Πραγματοποιήσαμε μια καλή αρχή στην προετοιμασία μας για το 2015 με το πρώτο τεστ ειδικά για ελαστικά στο Μπαχρέιν. Ανυπομονούμε να συνεχίσουμε αυτή τη δουλειά με τη συνεργασία 4 ομάδων στην Ισπανία μετά τον αγώνα».

Jean Alesi , σύμβουλος Pirelli : «Η πίστα της Βαρκελώνης είναι μια από τις πιο σκληρές του πρωταθλήματος για τα ελαστικά. Το οδόστρωμα είναι αρκετά τραχύ αλλά το κύριο πρόβλημα είναι οι γρήγορες καμπές από τις οποίες διέρχεσαι επιταχύνοντας με αποτέλεσμα τη φθορά των πίσω ελαστικών. Είναι κομβικό το σωστό σετάρισμα ώστε να ελέγξεις τη πτώση στην απόδοση. Αν δεν το πετύχεις αυτό καταλήγεις σύντομα σε καταστροφή των πίσω ελαστικών και πολύ γρήγορα ο ρυθμός σου αρχίζει να πέφτει. Επίσης έχεις πρόβλημα στο φρενάρισμα και στην επιτάχυνση: Με φθαρμένα ελαστικά χρειάζεσαι μεγαλύτερη απόσταση για να φρενάρεις και δυσκολεύεσαι να βρεις πρόσφυση στην έξοδο των στροφών. Έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε πως θα είναι τα μονοθέσια φέτος στη Βαρκελώνη. Θεωρητικά λόγω μειωμένης αεροδυναμικής απόδοσης θα είναι λιγότερο κουραστικό για τους οδηγούς απ’ ότι στο παρελθόν. Αλλά ας περιμένουμε να δούμε και τι αναβαθμίσεις θα παρουσιάσουν οι ομάδες».

Η πίστα υπό το πρίσμα των ελαστικών:

Η Βαρκελώνη παραδοσιακά χρησιμοποιούνταν σε χειμερινές δοκιμές εξέλιξης όσο χρόνια θυμούνται οι εν ενεργεία οδηγοί. Αυτό δε συνέβη φέτος, οι χειμερινές δοκιμές έγιναν σε Χερέθ και Μπαχρέιν. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα οι ομάδες και η Pirelli να πάνε στη Βαρκελώνη χωρίς πληροφορίες για τη νέα γενιά μονοθεσίων σ’ αυτή την πίστα. Η αριστερή πλευρά του μονοθεσίου δουλεύει ιδιαίτερα σκληρά στην Ισπανία ειδικά από το πίσω αριστερά ελαστικό, υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις ελκτικής πρόσφυσης. Οι εγκάρσιες δυνάμεις που ασκούνται και στα δυο ελαστικά της αριστερής πλευράς είναι οι δεύτερες υψηλότερες που απαντώνται κατά τη διάρκεια της σεζόν. Τα υψηλά ενεργειακά φορτία που μεταφέρονται διαμέσου των γομών έχουν ως αποτέλεσμα την αύξηση της θερμοκρασίας στην επιφάνεια του ελαστικού μέχρι τους 130 βαθμούς Κελσίου. Υπάρχει μόνο μια μεγάλη ευθεία οπότε τα ελαστικά δεν έχουν πολλές ευκαιρίες να απάγουν θερμότητα κατά τη διάρκεια ενός γύρου.

Η σκληρή γόμα έχει σχεδιαστεί για να δουλεύει σε υψηλές θερμοκρασίες και μπορεί να αντιμετωπίσει τις πιο θερμές και ακραίες συνθήκες του πρωταθλήματος. Η μεσαία γόμα είναι σχεδιασμένη να δουλεύει σε πιο χαμηλές θερμοκρασίες και προσαρμόζεται καλύτερα σε πιο ευρύ φάσμα συνθηκών. Ο συνδυασμός τους εγγυάται πως θα υπάρχει σίγουρα λύση στο διευρυμένο φάσμα συνθηκών που μπορεί να προκύψουν στη Βαρκελώνη. Οχτώ από τους δέκα τελευταίους αγώνες στη Βαρκελώνη τους κέρδισε ο οδηγός που εκκινούσε από την πρώτη θέση ( pole position ). Αυτό καταδεικνύει τη σημασία των κατατακτήριων δοκιμών και το πόσο δύσκολο είναι να προσπεράσεις στην Ισπανική πίστα. Τούτου δοθέντος η στρατηγική μπορεί να αποδειχτεί καθοριστική για την άνοδο στην κατάταξη όπως έγινε στον περσινό αγώνα.

Πέρυσι ο Fernando Alonso κέρδισε στον αγώνα για λογαριασμό της Ferrari , πραγματοποιώντας 4 pit stop ενώ ο Kimi Raikkonen που τερμάτισε 2 ος με τη Lotus έκανε 3 pit stop . Ο Alonso πέτυχε ρεκόρ καθώς είναι ο μόνος πιλότος που έχει κερδίσει το Ισπανικό GP εκκινώντας από τόσο πίσω, πέρυσι ήταν στην 5 η θέση της εκκίνησης.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.