F1: Επιστροφή στην Αυστρία

By  |  0 Comments

Το Αυστριακό GP βρίσκονταν για τελευταία φορά στο πρόγραμμα της Formula 1 το 2003 στο Α1 Ring . Από τότε πέρασαν 11 χρόνια, η πίστα ανακαινίστηκε και τώρα επιστρέφει στο πρόγραμμα ως Red Bull Ring , πρόκειται για τον 8 ο αγώνα στο φετινό πρωτάθλημα. Η Pirelli για 3 ο συνεχή αγώνα επιλέγει την μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα ο ίδιος συνδυασμός χρησιμοποιήθηκε σε Μονακό και Καναδά. Το Red Bull Ring έχει τελείως διαφορετικό χαρακτήρα με δυο μεγάλες ευθείες και πολλές κοφτές στροφές. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα η μέση ωριαία ταχύτητα να είναι χαμηλή, οπότε τα μονοθέσια στηρίζονται περισσότερο στη μηχανικά παραγόμενη πρόσφυση των ελαστικών παρά στην αεροδυναμικά παραγόμενη κάθετη δύναμη. Καθώς καμία ομάδα δεν έχει κάνει δοκιμές στην πίστα το Σαββατοκύριακο αυτό θα είναι ένα βήμα στο άγνωστο για ομάδες και οδηγούς.

Paul Hembery , αγωνιστικός διευθυντής Pirelli : «Είναι πάντα συναρπαστικό να πηγαίνεις σε μια νέα πίστα, όλοι ξεκινούν από την ίδια αφετηρία και ομάδες – οδηγοί πρέπει να βρουν μόνοι τους το δρόμο στις νέες συνθήκες για να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Βασιζόμενοι στα δείγματα ασφάλτου και στις επιθεωρήσεις που έκαναν στην πίστα οι μηχανικοί μας, πιστεύουμε πως οι δυο πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας παρέχουν τον καλύτερο συνδυασμό μεταξύ απόδοσης και πρόσφυσης σε μια πίστα όπου αναμένεται οι ομάδες να επιλέξουν διαμόρφωση υψηλής αεροδυναμικής απόδοσης. Ένα ενδιαφέρον θέμα αποτελεί ο καιρός που ξέρουμε ότι είναι απρόβλεπτος στην περιοχή της πίστας. Όπως σε κάθε νέο αγώνα έτσι και εκεί η δουλειά που θα γίνει στις ελεύθερες δοκιμές έχει ξεχωριστή σημασία. Οι ομάδες θα προσπαθήσουν να αποκομίσουν όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής και του Σαββάτου ώστε να αξιολογήσουν τη συμπεριφορά των ελαστικών στην πίστα υπό διαφορετικά φορτία και σεταρίσματα. Αυτό θα είναι το κλειδί για τη διαμόρφωση της στρατηγικής αγώνα. Τα δεδομένα των προσομοιώσεων δείχνουν πως θα γίνουν 2 pit stop στον αγώνα όμως πολλά θα εξαρτηθούν από τον καιρό και την βελτίωση του κρατήματος της πίστας. Αυτά θα γίνουν πιο εύκολα αντιληπτά μετά τις ελεύθερες δοκιμές».

Jean Alesi , σύμβουλος Pirelli : «Το Spielberg επιστρέφει στο πρόγραμμα του παγκόσμιου πρωταθλήματος, με κάποιες αλλαγές στη χάραξη που θα τις διαπιστώσουν όλοι κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών της Παρασκευής. Συνολικά βέβαια η πίστα δε διαφέρει από αυτό που όλοι ξέραμε στο παρελθόν. Το πραγματικά ωραίο στο Spielberg είναι οι εναλλαγές της διαδρομής, ανέβασμα, κατέβασμα, αυτό είναι διασκεδαστικό για τον οδηγό. Όλα τα σημαντικά σημεία φρεναρίσματος βρίσκονται σε ανηφόρα αυτό κάνει πιο δύσκολο το προσπέρασμα. Θυμάμαι κάτι αστείο: Τις παλιές μέρες λέγονταν πως οι τοπικές αγελάδες σταματούσαν να παράγουν γάλα για μια βδομάδα επειδή τρόμαζαν από το θόρυβο των μονοθεσίων της F 1. Τώρα που μειώθηκε ο θόρυβος των μονοθεσίων ελπίζω να επηρεαστούν λιγότερο…».

Η διαδρομή υπό το πρίσμα των ελαστικών:

Η πίστα συνδυάζει πολύ αργές στροφές με πολύ γρήγορα κομμάτια. Η πρόσφυση και τα εγκάρσια φορτία προκαλούν μέσες προς υψηλές καταπονήσεις στα ελαστικά ειδικά στις στροφές πέντε και έξι. Το Red Bull Ring απαιτεί μέγιστες κλίσεις στις αεροτομές ώστε η αεροδυναμική απόδοση να είναι υψηλή για να βοηθά στο κράτημα η κάθετη δύναμη, σε μια πίστα που έχει χαμηλή μέση ωριαία ταχύτητα. Το υψηλό αεροδυναμικό φορτίο έχει ως αποτέλεσμα να ασκούνται αντίστοιχα υψηλά κατακόρυφα φορτία στα ελαστικά. Όταν αυτά συνδυάζονται με πλευρικές δυνάμεις κατά τη διέλευση από τις στροφές προκαλούνται σύνθετες καταπονήσεις στα ελαστικά. Το πολύ μαλακό ελαστικό (κόκκινο χρώμα) έχει σχεδιαστεί για χαμηλή θερμοκρασία λειτουργίας και μπορεί να πετύχει βέλτιστη απόδοση ακόμη και σε χαμηλές θερμοκρασίες. Το μαλακό ελαστικό (κίτρινο χρώμα) έχει σχεδιαστεί για υψηλή θερμοκρασία λειτουργίας και βολεύει καλύτερα στις υψηλές θερμοκρασίες και σε πιο επίπονες συνθήκες στην πίστα. Ο καιρός στο Spielberg είναι ευμετάβλητος, η μέση θερμοκρασία αναμένεται στους 22 βαθμούς Κελσίου ενώ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής. Η ποιότητα της ασφάλτου είναι λεία και ομαλή καθώς ο ασφαλτοτάπητας στρώθηκε πρόσφατα. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα τα μονοθέσια να γλιστράνε περισσότερο ειδικά τις πρώτες μέρες του τριημέρου. Αν αυτό δεν ελεγχθεί μπορεί να προκαλέσει παραμόρφωση στην επιφάνεια του ελαστικού λόγω τοπικής υπερθέρμανσης ( graining ). Οι ομάδες θα διαμορφώσουν την στρατηγική τους αφού φτάσουν εκεί και μαζέψουν κάποια στοιχεία από τις ελεύθερες δοκιμές. Λογικά η πιο δημοφιλής στρατηγική θα είναι: Εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα και δυο αλλαγές ελαστικών όπου θα χρησιμοποιηθεί η μαλακή γόμα.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.