ΕΛΠΕ – ΒΡ – FORD: Η δύναμη των τριών

By  |  0 Comments
Τρεις μεγάλες δυνάμεις στο είδος τους, τρία ιστορικά ονόματα, έκαστος στο είδος του, συνεργάζονται και το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Σημαντικό στοιχείο, το γεγονός ότι ως ένα βαθμό κερδισμένος μπορεί να είναι οποιοσδήποτε κάτοχος και οδηγός αυτοκινήτου.
Είναι γνωστή η πολυετής συνεργασία της Ford με την εταιρεία πετρελαιοειδών BP. Η συνεργασία αυτή διατηρείται στο ακέραιο τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα με τον όμιλο «Ελληνικά Πετρέλαια» ως δικαιούχο εμπορικής χρήσης του ονόματος BP στην Ελλάδα να συνεχίζει αυτή την πολυετή «σχέση».
Τα ΕΛΠΕ παράγουν ένα νέο καύσιμο στο αναβαθμισμένο διυλιστήριο της Ελευσίνα. Το 2012 ολοκληρώθηκε η επένδυση ύψους 1,42 δισ. Ευρώ (εντάσσεται στην κατηγορία των “mega projects”) που αφορούσε τον εκσυγχρονισμό των εγκαταστάσεων προκειμένου να παράγονται πολλαπλάσια και πιο ποιοτικά προϊόντα πετρελαίου. Πρόκειται για ένα έργο που αποτελεί τη μεγαλύτερη βιομηχανική επένδυση των τελευταίων ετών στην Ελλάδα αλλά και μια από τις μεγαλύτερες του είδους του στην Ευρώπη.
Η αναβάθμιση περιλαμβάνει την εγκατάσταση τριών κύριων μονάδων, της μονάδας υδρογονοπυρόλυσης υψηλής πίεσης (hydrocracker), της μονάδας θερμικής πυρόλυσης (flexicocker) και της μονάδας απόσταξης υπό κενό. Ως αποτέλεσμα, έχει να αυξηθεί η παραγωγή μεσαίων κλασμάτων, που αγγίζει πλέον το 75% και, ιδιαίτερα, dieselμε σχεδόν μηδενική περιεκτικότητα σε θείο (ULSD), με ταυτόχρονο μηδενισμό της παραγωγής μαζούτ υψηλού θείου. Το συγκεκριμένο καύσιμο είναι και η «βάση» του BP Ultimate Diesel.
Για το σχεδιασμό και την υλοποίηση χρησιμοποιήθηκε τεχνολογία αιχμής και συνεργάστηκαν κορυφαίες μελετητικές και κατασκευαστικές εταιρείες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Σε κάθε στάδιο ακολουθήθηκαν οι αυστηρότεροι κώδικες σχεδιασμού και τα πλέον προηγμένα τεχνικά πρότυπα διεθνώς, με χρήση δαπανηρών Βέλτιστων Διαθέσιμων Τεχνικών (ΒΑΤ) και αντιρρυπαντικής τεχνολογίας. Μάλιστα, το 25% του συνολικού κόστους της επένδυσης αφορά έργα περιβαλλοντικής αναβάθμισης ενώ, σε αρκετές περιπτώσεις, έγινε επιλογή ακριβότερης τεχνολογίας, προς όφελος της υψηλότερης περιβαλλοντικής απόδοσης.
Η παραπάνω επένδυση έχει και σημαντικές θετικές περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις καθώς μειώθηκαν όλες οι εκπομπές ρύπων. Συγκεκριμένα, οι εκπομπές διοξειδίου του θείου (SO2) μειώθηκαν κατά 70,2%, οι εκπομπές οξειδίων του αζώτου (“NOx”) κατά 11,6% και οι εκπομπές σωματιδίων (PMS) κατά 84,2%.
Έτσι, το διυλιστήριο Ελευσίνας περιλαμβάνεται πλέον στα πιο σύγχρονα και αποδοτικά της Ευρώπης, ενισχύοντας την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα του Ομίλου ΕΛΠΕ.
Το ΒΡ Ultimate Diesel, σε σύγκριση με το κοινό Diesel, έχει αυξημένο αριθμό κετανίων και είναι ειδικά σχεδιασμένο για να προσφέρει περισσότερη ισχύ στον κινητήρα, λόγω καλύτερης καύσης. Επίσης, η καλύτερη καύση, μπορεί να μειώσει τη στάθμη θορύβου λειτουργίας του κινητήρα. Επίσης παρέχει 5 φορές μεγαλύτερη καθαριστική δύναμη και έτσι βοηθά στη διατήρηση της καλής κατάστασης του κινητήρα διατηρώντας τα μπεκ έγχυσης πάντοτε καθαρά. Με αυτόν τον τρόπο ο κινητήρας αποδίδει το μέγιστο των δυνατοτήτων του.
Χάρη στη βελτιωμένη καύση, το καύσιμο προσφέρει έως και 42 επιπλέον χιλιόμετρα ανά γέμισμα (βάσει μετρήσεων σε ένα τυπικό επιβατικό όχημα με πετρελαιοκινητήρα). Παράλληλα το νέο καύσιμο της BP έχει μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά την οδήγηση, επιβαρύνοντας έτσι λιγότερο το περιβάλλον.
Με την ευκαιρία λανσαρίσματος στην Ελλάδα του καυσίμου BP Ultimate Diesel, η Ford παρουσίασε το νέο καύσιμο στην πράξη τόσο μέσα από τεχνικές αναλύσεις της τεχνολογίας καυσίμων και κινητήρων diesel της Ford, παρουσία μάλιστα του Δρ. Βαγγέλη Καρβούνη, Παγκόσμιου Επικεφαλής της Ford στον τομέα πετρελαιοκινητήρων, με έδρα την Κολωνία. Με δεδομένο το ενδιαφέρον της ελληνικής αγοράς στα diesel αυτοκίνητα (7 προς 3 η αναλογία με τα βενζινοκίνητα) διευρύνθηκαν ιδιαίτερα οι προτάσεις της Ford στην πετρελαιοκίνηση. Η σειρά κινητήρων diesel Duratorq TDCi αναβαθμίστηκε πρόσφατα και εφοδιάζει όλα τα Ford, πλην του Ka. Βγαίνει στα 1600 και 2000 κυβικά και όπως τόνισε ο Βαγγέλης Καρβούνης, υπεύθυνος και της εξέλιξης των diesel Ford, κρύβουν πολύ δουλειά στον τομέα έρευνας και τεχνολογίας.
Ο συμπατριώτης μας επιβεβαιώνει με τον καλύτερο τρόπο, το success story ενός Έλληνα μηχανολόγου του Πολυτεχνείου που δούλεψε και διακρίθηκε στο εξωτερικό σε μια από τις πιο περιζήτητες θέσεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο ίδιος αναφερόμενος στο μέλλον της τεχνολογίας diesel, διευκρίνισε ότι υπάρχουν περιθώρια περαιτέρω βελτίωσης στην απόδοση και κατανάλωση όμως μην περιμένουμε να δούμε θεαματικές αλλαγές σε ότι αφορά την μείωση του κυβισμού.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.