Νέο Ford Focus RS: Με όνομα βαρύ και ιστορία

By  |  0 Comments
Σε εκδήλωση που μεταδόθηκε ζωντανά σε όλο τον κόσμο, μέσω live streaming, η Ford παρουσίασε την τρίτη γενιά του Focus RS. Ιδού λοιπόν και επίσημα το ολοκαίνουργιο και πολλά υποσχόμενο Ford Focus RS, που είναι τετρακίνητο.
Ο κινητήρας του είναι φουλ αλουμινένιος τετρακύλινδρος EcoBoost των 2.300 κυβικών και των 320 ίππων, που χρησιμοποιείται και στη Mustang. Απλά εδώ υπάρχει ένα twin-scroll σύστημα υπερτροφοδότησης με μικρότερη αδράνεια και μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, προκειμένου να καταλήγει περισσότερος αέρας στους κυλίνδρους, ένας ακόμα πιο μεγάλος εναλλάκτης αέρα, μεγαλύτερη εισαγωγή και ενισχυμένη κυλινδροκεφαλή, καθώς το όριο περιστροφής έχει ανέβει στις 6.800 σ.α.λ.
Το σύστημα τετρακίνησης All-Wheel Drive με χαρακτηριστικά Torque Vectoring -ηλεκτρονικά ελεγχόμενη κατανομή στους τροχούς που προσομοιώνει το μπλοκέ- είναι το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του νέου RS. Το οποίο ενισχύει σημαντικά τα δυναμικά του χαρακτηριστικά, καθώς μειώνει τη ροπή από τον εσωτερικό τροχό, προκειμένου να μειωθεί η υποστροφή. Στοιχεία του πλαισίου είναι η σπορ ανάρτηση με ελατήρια, σάϊλεντμπλοκ και αντιστρεπτικές δοκούς σκληρότερα από του Focus ST, και μεταβαλλόμενους αποσβετήρες δύο προγραμμάτων, που προσφέρουν σκληρότερο σετάρισμα για αγωνιστική οδήγηση. Ένα σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, που συνδυάζεται με πιο άκαμπτη σχεδίαση ακροαξονίου εμπρός ανάρτησης και πιο κοντούς βραχίονες συνδέσμων, προσφέρει ταχύτερη απόκριση του συστήματος διεύθυνσης με εξαιρετική αίσθηση.
Το σύστημα περιλαμβάνει δύο μικρούς ηλεκτρονικούς συμπλέκτες σε κάθε ημιαξόνιο του πίσω τμήματος της μετάδοσης RDU (Rear Drive Unit). Το RDU αξιολογεί δεδομένα 100 φορές το δευτερόλεπτο, προκειμένου να μοιράσει τη ροπή στους δύο άξονες. Πίσω μπορεί να φτάσει μέχρι και το 70% της συνολικής, ενώ σε κάθε τροχό μπορεί να φτάσει μέχρι και το 100% (του συνόλου στο άξονα).
Όσο για τα λάστιχα είναι Michelin Pilot Sport Cup 2 της διάσταση 235/35 σε ζάντες 19 ιντσών.
Το νέο Focus RS θα είναι το 30ο όχημα με το σήμα RS από το 1967 και θα κατασκευάζεται στο Saarlouis της Γερμανίας, από τα τέλη της φετινής χρονιάς. Ο γνωστός πρωταγωνιστής της σειράς Gymkhana, Ken Block, συνεργάστηκε με τη Ford στην εξέλιξη του Focus RS, ενώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι όλες οι προϊοντικές λεπτομέρειες θα ανακοινωθούν στην παγκόσμια παρουσίαση στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το νέο πανίσχυρο μοντέλο αποτελεί προϊόν εξέλιξης μιας ομάδας μηχανικών του Ford Performance σε Ευρώπη και ΗΠΑ, το νέο Focus RS είναι η τρίτη γενιά Focus RS – προηγούμενες γενιές το 2002 και 2009. Το αρχέτυπο Focus RS 215 ίππων του 2002 είχε δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και προηγμένο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Η δεύτερη γενιά του έστελνε 305 ίππους στους εμπρός τροχούς με μία επαναστατική σχεδίαση ανάρτησης RevoKnuckle.
Συνεχιστής της παράδοσης πρωτοποριακών οχημάτων όπως το 16βάλβιδο 1970 Escort RS1600, το υπερτροφοδοτούμενο Sierra RS Cosworth του 1985 με την επαναστατική αεροδυναμική, αλλά και το 4×4 1992 Escort RS Cosworth.
Στο εσωτερικό, η ανασχεδιασμένη διάταξη των χειριστηρίων του Focus είναι πιο απλή και φιλική προς το χρήστη. Η συνδεσιμότητα SYNC επιτρέπει πρόσβαση στα συστήματα ήχου, πλοήγησης, ελέγχου κλιματισμού και κινητών τηλεφώνων μέσω φωνητικού ελέγχου και μιας έγχρωμης, υψηλής ανάλυσης οθόνης αφής 8 ιντσών. Χρησιμοποιώντας απλές φωνητικές εντολές όπως “Find a race track” (Βρες μία αγωνιστική πίστα) οι χρήστες RS μπορούν να λαμβάνουν άμεσες οδηγίες για την πλησιέστερη πίστα. Το SYNC μπορεί επίσης να παραγγέλνεται με Rear View Camera με έλεγχο απόστασης παρκαρίσματος, αλλά και με premium ηχοσύστημα Sony με 10-ηχεία, συμπεριλαμβανομένου ενός subwoofer.
Η οδηγική εμπειρία RS ενισχύεται από ένα νέο τιμόνι με επίπεδο κάτω τμήμα και στεφάνη από μαλακό δέρμα, αλουμινένια πεντάλ, και μοναδικά γραφικά στον κεντρικό πίνακα οργάνων. Μία πρόσθετη σειρά οργάνων πάνω από την κεντρική κονσόλα προβάλλουν την πίεση του υπερσυμπιεστή, τη θερμοκρασία λαδιού και την πίεση λαδιού.
Σε όλη την καμπίνα, το χαρακτηριστικό μπλε θέμα RS απηχείται στη ραφή των καθισμάτων, στο τιμόνι, στα πατάκια, την επένδυση εσωτερικού, στο έγχρωμο γραφικό και στον επιλογέα ταχυτήτων, αλλά και μέσω του ίδιου του λογότυπου RS, που αποτυπώνεται στα καθίσματα, το τιμόνι και τα διακοσμητικά των μαρσπιέ.
Θα διατίθεται σε τέσσερις εντυπωσιακές αποχρώσεις την Nitrous Blue, μία ζωηρή, μεταλλική πολυστρωματική βαφή αποκλειστική για το RS, και τις Stealth Grey, Absolute Black και Frozen White. Το αυτοκίνητο που αποκαλύφθηκε στην Κολωνία είναι βαμμένο σε απόχρωση Liquid Blue που είδαμε για πρώτη φορά στο νέο Ford GT το οποίο γιόρτασε την πρεμιέρα του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου Β. Αμερικής.

Με το πέρασμα των χρόνων, τα μοντέλα RS πρωτοπορούν σταθερά με καινοτόμες τεχνολογίες υψηλών επιδόσεων, από δυναμικούς ατμοσφαιρικούς και υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες και προηγμένα αεροδυναμικά βοηθήματα μέχρι εξελιγμένα συστήματα εμπρόσθιας κίνησης (FWD) και τετρακίνησης (AWD).

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.