F1: Τρίτη συνεχομένη νίκη Rosberg στο Μονακό

By  |  0 Comments

Ο οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg κέρδισε στο Grand Prix του Μονακό με στρατηγική ενός pit stop. Εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα P Zero Red Supersoft (κόκκινο σιρίτι) και μετά χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα P Zero Yellow Soft (κίτρινο σιρίτι). O Γερμανός είναι ο τέταρτος οδηγός (G. Hill, Senna, Prost) στην ιστορία της F1 που κερδίζει στο Μονακό τρεις συνεχόμενες φορές. Επίσης ήταν η δεύτερη συνεχή του νίκη στο πρωτάθλημα, έτσι μείωσε τη διαφορά στη βαθμολογία.

Ο αγώνας άλλαξε τροπή μετά την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας λίγο πριν το φινάλε. Ο Lewis Hamilton έχασε το προβάδισμα που διατηρούσε έχοντας εκκινήσει από την pole position καθώς μπήκε για έξτρα pit stop ώστε να βάλει την πολύ μαλακή γόμα.

Η πλειοψηφία των οδηγών σταμάτησε μόνο μια φορά, αφότου ξεκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα. Παραταύτα ο Nico Hulkenberg με τη Force India, ο Fernando Alonso με τη McLaren, ο Valtteri Bottas με τη Williams και αμφότερες οι Manor εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα.

Οι θερμοκρασίες ήταν γενικά χαμηλές κατά τη διάρκεια των ελεύθερων και κατατακτήριων δοκιμών αλλά ανέβηκαν τη μέρα του αγώνα, στο οδόστρωμα οι τιμές έφτασαν στους 42 βαθμούς Κελσίου. Αυτό βελτίωσε την πρόσφυση και των δυο διαθέσιμων γομών. Ως συνήθως η φθορά και η πτώση στην απόδοση ήταν ελάχιστες στην πιο λεία και αργή διαδρομή της χρονιάς. Η προσπάθεια να διατηρήσουν οι οδηγοί τη θερμοκρασία των ελαστικών, μετά από 5 γύρους πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ήταν κρίσιμη.

Πραγματικά εντυπωσιακός στην οδήγηση ήταν ο Carlos Sainz της Toro Rosso που εκκίνησε τελευταίος λόγω ποινής. Ο Ισπανός κατάφερε να πάρει τον ένα βαθμό της 10ης θέσης στο ντεμπούτο του στο Μονακό με στρατηγική ενός pit stop. Καθοριστικό ρόλο στην επιτυχία του έπαιξε η στρατηγική που ακολούθησε κάνοντας τους 66 τελευταίους γύρους με τη μαλακή γόμα.

 

GP MONTECARLO F1/2015 - MONACO 24/05/2015 -  © FOTO STUDIO COLOMBO X PIRELLI (©COPYRIGHT FREE)

 

Ο Rosberg πέτυχε τον ταχύτερό του γύρο στον αγώνα, δυο γύρους πριν το τέλος και ενώ είχε ήδη διανύσει 39 γύρους με το σετ ελαστικών μαλακής γόμας που χρησιμοποιούσε.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Εξεπλάγην όπως και όλοι οι υπόλοιποι με το τελευταίο pit stop που έκρινε το αποτέλεσμα του αγώνα. Αυτό δε μειώνει σε τίποτα την εξαιρετική δουλειά που έκανε ο Lewis Hamilton κατά τη διάρκεια όλου του Σαββατοκύριακου. Μας δείχνει ότι η Formula 1 δεν τελειώνει αν δε πέσει η καρώ σημαία, ένα γεγονός που χαροποιεί ιδιαίτερα σ’ αυτή την περίπτωση το Nico Rosberg. Η μεγάλη σε διάρκεια παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στο τέλος του αγώνα κατέστησε σημαντική την προσπάθεια για διατήρηση της θερμοκρασίας των ελαστικών στην επανεκκίνηση. Στο τέλος είχαμε ένα θεαματικό φινάλε, με τους περισσότερους συμμετέχοντες να ακολουθούν στρατηγική ενός pit stop όπως είχαμε προβλέψει».

 

Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:

 

  Μαλακή Πολύ μαλακή
Πρώτος RΟS 1:18.599 RIC    1:18.063
Δεύτερος HΑΜ 1:18.676 HAM  1:18.811
Τρίτος VET  1:18.854 VST    1:18.873

 

Περισσότεροι γύροι ανά γόμα

 

Mαλακή                      Sainz (66 γύροι)

Πολύ μαλακή             Stevens (43 γύροι)

 

Μετρητής αλήθειας:

Προβλέψαμε ότι η στρατηγική του ενός pit stop θα ήταν το επικρατέστερο σενάριο για το νικητή στον αγώνα των 78 γύρων και αυτό έκανε ο Rosberg. Η πρόβλεψή μας ανέφερε πως μετά την εκκίνηση με τη πολύ μαλακή γόμα, η καλύτερη στιγμή για αλλαγή θα είναι στον 27ο γύρο ώστε να βάλεις τη μαλακή γόμα και να πας μέχρι τον τερματισμό. Εν τέλει ο Rosberg που ακολούθησε το μοτίβο, άλλαξε ελαστικά λίγο αργότερα στον 37ο γύρο.

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP

 

Αριθμός Οδηγός Εκκίνηση Pit 1 Pit 2 Pit 3
6 ROS SSu Sn (37)    
5 VET SSu Sn (36)    
44 HAM SSu Sn (38) SSu (65)  
26 KVY SSu Sn (28)    
3 RIC SSu Sn (36) SSu (65)  
7 RAI SSu Sn (37)    
11 PER SSu Sn (36) SSu (64)  
22 BUT SSn Sn (35) SSu (64)  
12 NAS SSn Sn (18) SSn (64)  
55 SAI SSu Sn (12)    
27 HUL Sn SSn (1) Sn (31)  
8 GRO SSn Sn (17)    
9 ERI SSn Sn (14) SSn (38) SSu (69)
77 BOT Sn SSn (14)    
19 MAS SSn Sn (1) SSu (39) SSu (62)
98 MER Sn SSn (35)    
28 STE Sn SSn (33)    
33 VST SSu Sn (29) SSu (46)  
14 ALO Sn SSn (32)    
13 MAL SSu      

 

 

Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα

 

M = Μέση γόμα

H = Σκληρή γόμα

n = Νέα γόμα

u = Μεταχειρισμένη γόμα

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.