F1: Η στρατηγική των ελαστικών στον Καναδά

By  |  0 Comments

Η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην απόδοσή τους λόγω υπερθέρμανσης ήταν ελάχιστη στην πίστα Gilles Villeneuve στον Καναδά. Έτσι κατέστη εφικτή η στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών για την πλειοψηφία των οδηγών που συμπλήρωσαν πολλούς γύρους τόσο με τη μαλακή όσο και με τη νέα πολύ μαλακή γόμα. Η διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες ήταν κάτω από 1 sec, αυτό είχε ως αποτέλεσμα να είναι εφικτές και άλλες στρατηγικές.

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε τον αγώνα από την pole, μπροστά από τον άλλο οδηγό της ομάδας Nico Rosberg. Έτσι έφτασε τις 37 νίκες στην καριέρα του και διεύρυνε το προβάδισμά του στη βαθμολογία των οδηγών στους 17 βαθμούς. Οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο – Hamilton, Rosberg και Bottas – εκκίνησαν όλοι με την πολύ μαλακή γόμα και λίγο πριν το μέσο του αγώνα σε τρεις συνεχόμενους γύρους μπήκαν όλοι και άλλαξαν βάζοντας τη μαλακή γόμα.

Ο οδηγός της Ferrari, Kimi Raikkonen που τερμάτισε 4ος ήταν ο πρώτος απ’ όσους υιοθέτησαν στρατηγική 2 pit stop. Επίσης ήταν ο μόνος οδηγός που χρησιμοποίησε στο μέσο του αγώνα τη μαλακή γόμα. Ο Φινλανδός εκκίνησε και τερμάτισε τον αγώνα με την πολύ μαλακή γόμα που του έδωσε τη δυνατότητα να σημειώσει μερικούς πολύ εντυπωσιακούς χρόνους.

Κάποιοι οδηγοί ξεκίνησαν τον αγώνα από πολύ πίσω συμπεριλαμβανομένων του οδηγού της Ferrari, Sebastian Vettel και του οδηγού της Williams, Felipe Massa. Αμφότεροι υιοθέτησαν ασυνήθιστες στρατηγικές για να κερδίσουν θέσεις και να τερματίσουν στους βαθμούς. Ο Vettel άλλαξε ελαστικά πρώτος απ’ όλους και αγωνίστηκε στη μεγαλύτερη διάρκεια του αγώνα με την μαλακή γόμα.

Ο Massa ήταν ο μόνος από τους πέντε οδηγούς που εκκίνησαν τον αγώνα με τη μαλακή γόμα. Κατάφερε κάνοντας πολλούς γύρους μ’ αυτό το σετ στην αρχή να προσπεράσει τους περισσότερους από τους ανταγωνιστές του όταν αυτοί σταμάτησαν για ελαστικά. Μετά έβαλε την πολύ μαλακή γόμα και πήγε μέχρι τον τερματισμό. Ο άλλος οδηγός της Williams, Valtteri Bottas έγινε ο πρώτος εκτός Mercedes/Ferrari οδηγός που ανέβηκε στο βάθρο φέτος.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: “Όπως ήταν αναμενόμενο λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών που έχει η συγκεκριμένη διαδρομή, η φθορά των ελαστικών και η πτώση στην απόδοσή τους λόγω υπερθέρμανσης ήταν εξαιρετικά χαμηλή και με τις δυο γόμες, το προϊόν αποδείχτηκε εξαιρετικά σταθερό. Αυτό μπορεί να δώσει βάση για κάποια κριτική καθώς ο στόχος μας είναι να έχουμε περισσότερα από ένα pit stop σε κάθε αγώνα. Όμως όσο έχουμε διαθέσιμους μόνο τέσσερις τύπους ελαστικών μερικές φορές δεν είναι εύκολο να κάνουμε την ιδανική επιλογή για κάθε κατάσταση. Παρόλα αυτά είδαμε αρκετές διαφορετικές στρατηγικές από πολλές ομάδες. Ειδικότερα οι οδηγοί που εκκίνησαν από πιο πίσω μπόρεσαν να κερδίσουν θέσεις υιοθετώντας διαφορετική στρατηγική από τους άμεσους αντιπάλους τους”.

Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:

 

              Μαλακή         Πολύ Μαλακή
Πρώτος VET  1: 17.105 RAI    1:16.987
Δεύτερος HAM  1: 17.472 MAS  1:17.553
Τρίτος ROS  1: 17.637 ROS   1:17.970

 

Περισσότεροι γύροι ανά γόμα

 

Μαλακή          Pastor Maldonado (53 γύροι)

Μέση              Felipe Massa         (33 γύροι)

 

Μετρητής αλήθειας:

Είπαμε πως ειδικά γι’ αυτόν τον αγώνα θα είναι εφικτή μια ποικιλία στρατηγικών με πιο πιθανή εκδοχή αυτή της μιας αλλαγής. Έτσι και έγινε με τους οδηγούς να κρατούν λίγο περισσότερο απ’ ότι είχαμε προβλέψει την πολύ μαλακή γόμα δεδομένης της χαμηλής θερμοκρασίας. Ο Hamilton εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή στον 29ο γύρο.

 

ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP

 

Αριθμός          Οδηγός           Εκκίνηση        Pit 1                Pit 2               

44                    HAM                SSu                   Sn (29)

6                      ROS                 SSu                   Sn (30)

77                    BOT                 SSu                   Sn (28)

7                      RAI                   SSu                   Sn (26)             SSu (40)

5                      VET                  SSn                   Sn (7)               Su (35)

19                    MAS                 Sn                    SSn (37)

13                    MAL                 SSu                   Sn (17)

27                    HUL                 SSu                   Sn (28)

26                    KVY                  SSu                   Sn (27)

8                      GRO                 SSu                   Sn (27)             Sn (49)

11                    PER                  SSu                   Sn (24)

55                    SAI                   SSn                   Sn (27)

3                      RIC                   SSu                   Sn (23)

9                      ERI                   SSn                   Sn (28)

33                    VST                  Sn                    SSn (39)

12                    NAS                  SSn                   Sn (26)

28                    STE                  Sn                    SSn (34)           SSn (47)

98                    MER                Sn                    SSn (35)

22                    BUT                 Sn                    SSn (44)

14                    ALO                 SSn                   Sn (31)

 

Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα

 

S = Μαλακή γόμα

SS = Πολύ μαλακή γόμα

n = Νέα γόμα

u = Μεταχειρισμένη γόμα

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.