F1: Η στρατηγική ελαστικών στην Ουγγαρία

By  |  0 Comments

Ο οδηγός της  Ferrari, Sebastian Vettel πήρε τη 2η φετινή του νίκη με θρυλικό τρόπο, σ’ ένα αγώνα με πολλά συμβάντα, ποινές και μια μακρά παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας που μηδένισε τις διαφορές λίγο πριν το φινάλε καθιστώντας πιο σύνθετες τις επιλογές στρατηγικής.

Τα θεμέλια για τη νίκη του Vettel μπήκαν μετά την εξαιρετική εκκίνηση που έκανε από τη δεύτερη σειρά και κατάφερε να στρίψει 1ος στην πρώτη στροφή. Χρειάστηκε όμως να δώσει μεγάλη μάχη για να διατηρηθεί εκεί καθώς το αυτοκίνητο ασφαλείας μηδένισε τις διαφορές. Η εμφάνισή του κρίθηκε απαραίτητη για να προστατευτούν τα μονοθέσια από συντρίμμια στην μεγάλη ευθεία. Όλα τα μονοθέσια ακολουθώντας το αυτοκίνητο ασφαλείας πέρασαν μερικές φορές από την ευθεία των pit και κάποιοι οδηγοί άδραξαν την ευκαιρία για ν’ αλλάξουν ελαστικά.

Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας περιέπλεξε τις στρατηγικές. Παραταύτα ο Vettel έχασε μόνο πρόσκαιρα το προβάδισμα από την άλλη Ferrari του Kimi Raikkonen αλλά σύντομα την ανέκτησε και παρέμεινε επικεφαλής ως το τέλος. Η στρατηγική του ήταν άψογη στο σύνολο των 70 γύρων. Ο Vettel εκκίνησε τον αγώνα με την μαλακή γόμα, την διατήρησε στην πρώτη αλλαγή και στο φινάλε χρησιμοποίησε τη μέση γόμα. Αυτή ακριβώς ήταν και η πρόβλεψή μας για τον αγώνα.

Ο οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg ακολούθησε μια εναλλακτική στρατηγική καθώς χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα μόνο στο πρώτο μέρος. Μετά έβαλε τη μέση γόμα και έχασε μια σίγουρη δεύτερη θέση στο φινάλε καθώς μια επαφή με το Ricciardo είχε ως αποτέλεσμα ένα κλατάρισμα.

Ο Ricciardo επεισοδιακά μεν κατάφερε τελικά να τερματίσει 3ος τη στιγμή που ο άλλος οδηγός της Red Bull, Daniil Kvyat ανέβηκε για πρώτη φορά στο δεύτερο σκαλί του βάθρου (σ.σ: παρά την ποινή των 10 δευτερολέπτων). Ήταν μια επιβεβαίωση του ρυθμού που είχαν οι Red Bull στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές του Ουγγρικού GP. Επιπλέον ο Max Verstappen πέτυχε το καλύτερο αποτέλεσμα της καριέρας του τερματίζοντας 4ος.

Όλοι οι οδηγοί εκτός από τον Pastor Maldonado εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα όμως μετέπειτα είδαμε ένα ευρύ φάσμα στρατηγικών επιλογών. Σ’ αυτό έπαιξε ρόλο και η θερμοκρασία οδοστρώματος που ανέβηκε σημαντικά κατά τη διάρκεια του αγώνα παρότι στην εκκίνηση ήταν σχετικά χαμηλά στους 38 βαθμούς Κελσίου.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Συγχαρητήρια στο Sebastian Vettel που κέρδισε σ’ έναν από τους ελάχιστους αγώνες που δεν τα είχε καταφέρει μέχρι σήμερα. Επίσης στον Daniil Kvyat για το παρθενικό του βάθρο. Η Ουγγαρία ήταν ένας από τους πιο δραματικούς αγώνες που έχουμε δει εδώ και καιρό. Η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας περιέπλεξε ακόμη περισσότερο τις επιλογές στρατηγικής. Επίσης ρόλο έπαιξε πως η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν σχετικά χαμηλή στην εκκίνηση σε σύγκριση με τις προηγούμενες μέρες αλλά ανέβηκε σημαντικά μετέπειτα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δούμε μερικές πολύ εντυπωσιακές αποδόσεις με τους οδηγούς να εκμεταλλεύονται στο έπακρο τις ευκαιρίες που τους δόθηκαν χάρη στις σωστές αποφάσεις από τα pit. Οι οπαδοί απόλαυσαν ένα συγκλονιστικό θέαμα με όλο το δράμα που μπορεί να κρύβει το συναρπαστικό μας άθλημα».

 Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:

 

  Μέση Μαλακή
Πρώτος VET 1m26.772 RIC 1m24.821
Δεύτερος ROS 1m26.917 ROS 1m25.149
Τρίτος HUL 1m28.074 HAM1m25.727

 

Περισσότεροι γύροι ανά γόμα

 

Μαλακή                      Stevens (26 γύροι)

Μέση                          Maldonado (25 γύροι)

 

Μετρητής αλήθειας:

Προβλέψαμε πως το σενάριο των δυο αλλαγών ελαστικών θα ήταν αυτό που θα έδινε τη νίκη στον αγώνα των 70 γύρων. Αυτό ακριβώς επέλεξε ο Vettel η πρόβλεψή μας ήταν πως αφού εκκινούσε με τη μαλακή γόμα θα σταματούσε να βάλει ένα ακόμη σετ μαλακής γόμας στον 29ο γύρο και τελικά τη μέση γόμα στον 53ο γύρο. Τελικά ο Vettel σταμάτησε στους γύρους 21 και 43.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP (*)

 

No Οδηγός Εκκίνηση Pit 1 Pit 2 Pit 3
5 VET  Su Su (21) Mn (43)  
26 KVY Su Mn (13) Su (33)  
3 RIC Su Mn (21) Su (42) Su (64)
33 VST Su Su (14) Mn (37) Su (46)
14 ALO Su Sn (15) Mn (36) Su (43)
44 HAM Su Su (19) Mn (42) Su (51)
8 GRO Su Sn (14) Mn (34) Su (42)
6 ROS Su Mn (20) Mn (42) Su (64)
22 BUT Sn Sn (14) Mn (35)  
9 ERI Sn Sn (16) Mn (33) Su (41)
12 NAS Sn Sn (14) Mn (32) Su (42)
19 MAS Su Mn (14) Su (29) Su (54)
77 BOT Su Su (13) Mn (38) Su (49)
13 MAL Mn Dt (24) Su (25) Sn (41)
98 MEH Sn Sn (6) Mn (30) Su (44)
28 STE Sn Sn (26) Mn (41) Su (44)
55 SAI Sn Su (15) Mn (36)  
7 RAI Su Su (22) Mn (43) Su (52)
1 PER Su Sn (16) Mn (30) Su (41)
27 HUL Su Sn (15) Mn (36)  

Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα

S = Μαλακή γόμα

Μ = Μέση γόμα

n = Νέα γόμα

u = Μεταχειρισμένη γόμα

(*) Αναφέρονται μόνο pit stop στα οποία έγιναν αλλαγές ελαστικών

Dt= Ποινή διέλευσης από τα pit

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.