Νέο Toyota Prius με εκπομπές CO2 από 70g/km

By  |  0 Comments

Η 4η γενιά Prius πετυχαίνει την καλύτερη απόδοση στην ιστορία του μοντέλου, με εκπομπές CO2 από 70g/km και συνδυασμένη οικονομία καυσίμου από 3,0 l/100km

Νέο υβριδικό σύστημα, ο πιο αποδοτικός βενζινοκινητήρας στον κόσμο, η πρώτη εφαρμογή πλατφόρμας TNGA (Toyota New Global Architecture) και μία επαναστατική αεροδυναμική σχεδίαση συμβάλλουν τη μείωση των εκπομπών ρύπων και της κατανάλωσης

Επιτάχυνση 0 – 100km/h σε 10,6 δευτερόλεπτα. Εν κινήσει επιτάχυνση (ρεπρίζ) για προσπέραση στον αυτοκινητόδρομο 80 – 120km/h σε 8,3 δεύτερα

Οι διαδοχικές εκδόσεις του Toyota Prius έχουν πετύχει σημαντικές μειώσεις στις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου αλλά η νέα, τέταρτη γενιά του μοντέλου ξεπέρασε κάθε προηγούμενο. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώνονται ακόμα περισσότερο στα 70g/km, με μέση κατανάλωση στα 3,0 l/100km (ανάλογα με την αγορά και υπόκειται σε τελική έγκριση τύπου).

Οι τιμές αυτές σηματοδοτούν τη μεγαλύτερη βελτίωση ανάμεσα σε δύο γενιές μοντέλου από το 1997 που λανσαρίστηκε το πρώτο Prius. Παράλληλα, πιστό στη δέσμευση της Toyota να κατασκευάζει όλο και καλύτερα αυτοκίνητα, το νέο Prius είναι πολύ πιο δυναμικό σε συμπεριφορά, απόκριση και εμπλοκή του οδηγού.

Βελτιώσεις στην απόδοση

Η μικρότερη κατανάλωση σε συνδυασμό με τους μειωμένους ρύπους ανέκαθεν αποτελούσε κεντρικό στοιχείο της φιλοσοφίας του Toyota Prius. Με το νέο μοντέλο, η Toyota έχει αναθεωρήσει εκτενώς το υβριδικό της σύστημα δημιουργώντας μία επαναστατική αεροδυναμική σχεδίαση που ανεβάζει σε νέα ύψη το πήχη της απόδοσης.

Σαν αποτέλεσμα, οι εκπομπές CO2 για το νέο μοντέλο ξεκινούν από 70g/km, με μέση κατανάλωση από 3,0 l/100km. Οι αντίστοιχες τιμές του προηγούμενου μοντέλου ήταν 89g/km και 3,9 l/100km.

Αλλαγές στο υβριδικό σύστημα κίνησης συμβάλλουν αποφασιστικά σε αυτό το επίτευγμα, όπως η εξέλιξη του βενζινοκινητήρα 1.8-litre VVT-i κύκλου Atkinson για την επίτευξη της παγκοσμίως καλύτερης θερμικής απόδοσης 40%. Οι λεπτομερείς αλλαγές στην κινητήρια μονάδα μείωσαν την τριβή και τις μηχανικές απώλειες, με αποτέλεσμα βέλτιστη αξιοποίηση ενέργειας από κάθε σταγόνα καυσίμου.

Κάτι επίσης σημαντικό, τα εξαρτήματα του συστήματος έχουν ανασχεδιαστεί ή βελτιωθεί για εξοικονόμηση βάρους και βελτίωση της απόδοσης, ανάμεσά τους το σύστημα μετάδοσης, ο ηλεκτροκινητήρας και η μονάδα ελέγχου ισχύος.

Μία νέα μπαταρία νικελίου – υδριδίου μετάλλου  (NiMH) έχει πιο συμπαγείς διαστάσεις και αυξημένη πυκνότητα ενέργειας, για καλύτερες επιδόσεις – ενώ η τοποθέτησή της κάτω από το πίσω κάθισμα δεν επηρεάζει το χώρο αποσκευών.

Η αεροδυναμική του νέου Prius έχει επίσης μεγάλη συμβολή. Το χαμηλότερο στήσιμο του αυτοκινήτου με τις λείες επιφάνειες το κάνουν πιο κομψό, εντυπωσιακό και ταυτόχρονα πιο αεροδυναμικό. Η Toyota κατάφερε να βελτιώσει περαιτέρω το συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) από 0,25 του σημερινού μοντέλου στα 0,24. Τόσο το αμάξωμα όσο και η υποδαπέδια περιοχή ωφελούνται από λεπτομέρειες που βοηθούν στην εξομάλυνση της ροής αέρα από όλα τα σημεία του αυτοκινήτου, μειώνοντας την κατανάλωση.

Βέλτιστες επιδόσεις σε πραγματικές συνθήκες

Το νέο Prius επιταχύνει από 0 στα 100km/h σε 10,6 δεύτερα. Η εν κινήσει επιτάχυνση στον αυτοκινητόδρομο από 80 στα 120km/h επιτυγχάνεται σε 8,3 δεύτερα και η τελική ταχύτητα είναι 180 km/h. Το νέο υβριδικό σύστημα αποδίδει τώρα 122 DIN hp/90kW, ενώ η λειτουργία του συστήματος μετάδοσης είναι πιο φιλική προς το χρήστη. Η νέα PCU (Power Control Unit) επιτρέπει στο σύστημα να χρησιμοποιεί περισσότερο την ηλεκτροκίνηση, που σημαίνει ότι η επιτάχυνση είναι πιο φυσική με τις στροφές του κινητήρα να ανεβαίνουν σταδιακά καθώς το αυτοκίνητο αποκτά ταχύτητα.

Η καθημερινή χρηστικότητα βελτιώνεται σημαντικά επίσης. Η τέταρτη γενιά Prius είναι η πρώτη που μπορεί να τραβήξει τρέιλερ χάρη στην ικανότητα ρυμούλκησης 725 kg (χωρίς φρένο).

Βελτιωμένη δυναμική οχήματος

Η βελτιωμένη απόδοση έχει συνδυαστεί με τη δέσμευση της Toyota στην επίτευξη πιο δυναμικών επιδόσεων που κάνουν τον νέο Prius απολαυστικό στην οδήγηση. Πρωταρχικό στοιχείο ήταν η χρήση μιας πλατφόρμας βασισμένης στην αρχιτεκτονική TNGA (Toyota New Global Architecture) που χαμήλωσε αισθητά το κέντρο βάρους (-2.5 cm)– σημαντικό για τη διασφάλιση καλύτερης συμπεριφοράς.

Σε αυτό προστίθεται ένα πολύ πιο άκαμπτο κέλυφος αμαξώματος – βελτίωση 60% έναντι του τρέχοντος μοντέλου, στο οποίο συνετέλεσε η χρήση νέων τεχνικών συγκόλλησης και κατασκευής και η στρατηγική χρήση ισχυρού αλλά ελαφρού ατσαλιού υψηλής αντοχής.

Μία νέα πίσω ανάρτηση με διπλό ψαλίδι συμβάλλει στην καλύτερη συμπεριφορά και ευστάθεια σε συνδυασμό με αυξημένη άνεση για τους επιβάτες. Αυτή είναι ρυθμισμένη ώστε να αξιοποιεί τις βελτιωμένες επιδόσεις, μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματος και διατηρώντας την ευστάθεια σε ευθεία πορεία, έτσι το αυτοκίνητο συμπεριφέρεται άριστα σε δρόμους με στροφές αλλά και σε ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο.

Οι αρετές αυτές συνδυάζονται με βελτιωμένη πληροφόρηση (feedback) και απόκριση από το γκάζι, το τιμόνι και τα φρένα, αυξάνοντας αισθητά τις δυναμικές επιδόσεις του Prius και συμβάλλοντας στον πιο απολαυστικό οδηγικό χαρακτήρα του.

Τεχνικές προδιαγραφές του νέου Prius

ENGINE
Type 4-cylinder in-line, DOHC
Displacement 1,797 cc
Max. output 98 DIN hp/72 kW@ 5,200 rpm
Max. torque 142 Nm @ 3,600 rpm
ELECTRIC MOTOR
Max. output 72 DIN hp/53 kW
Hybrid battery material Nickel-metal hydride
HYBRID SYSTEM  
Combined system max. output 122 DIN hp/90 kW
PERFORMANCE  
Acceleration 0 -100 km/h 10.6 sec
Acceleration 80 – 120 km/h 8.3 sec
Max. speed 180 km/h
FUEL CONSUMPTION & EMISSIONS (combined cycle subject to final homologation)  
Fuel consumption From 3.0 l/100km
CO2 emissions From 70g/km
DIMENSIONS  
Length 4,540 mm
Width 1,760 mm
Height 1,470 mm
Wheelbase 2,700 mm
Interior length 2,110 mm
Interior width 1,490 mm
Interior height 1,195 mm
TOWING CAPACITY (unbraked) 725 kg

ENDS

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.