F1: Η στρατηγική των ελαστικών στην Αυστραλία

By  |  0 Comments

O οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg κέρδισε τον πρώτο αγώνα υπό τους νέους κανονισμούς ελαστικών του 2016. Φέτος υπάρχουν τρεις γόμες διαθέσιμες σε κάθε αγώνα και οι ομάδες έχουν μεγαλύτερη ελευθερία επιλογών. Εννιά οδηγοί χρησιμοποίησαν και τις τρεις διαθέσιμες γόμες σε ένα αγώνα που διεκόπη με κόκκινη σημαία στον 18ο γύρο. Υπήρξε μεγάλη ποικιλία επιλογών στρατηγικής – αυτός είναι ο σκοπός των νέων κανονισμών – στην επανεκκίνηση του αγώνα. Ειδικά οι Mercedes και Ferrari επέλεξαν εντελώς διαφορετικές στρατηγικές. Παραταύτα τους τρεις πρώτους χώριζαν λιγότερα από 10 sec στον τερματισμό. Αυτό καταδεικνύει το πόσο αμφίρροπος είναι ο ανταγωνισμός υπό τους νέους κανονισμούς ελαστικών.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Ο αγώνας ξεκίνησε και τελείωσε με μια μάχη τακτικής ελαστικών. Η κόκκινη σημαία στον 18ο γύρο ουσιαστικά ξεκίνησε τον αγώνα από την αρχή. Καθώς επιτρέπονταν οι αλλαγές ελαστικών τα πράγματα περιπλέχθηκαν. Ferrari και Mercedes επέλεξαν διαφορετικές στρατηγικές στο δεύτερο μέρος του αγώνα με τη Mercedes να διανύει τα δυο τρίτα της απόστασης με τη μέση γόμα. Παραταύτα τους κόντραρε ο Vettel που χρησιμοποίησε στο τέλος τη μαλακή γόμα. Αυτό αναδεικνύει το πώς οι νέοι κανονισμοί βοήθησαν να δημιουργηθούν πολλές διαφορετικές επιλογές στρατηγικής. Εννιά από τους 16 οδηγούς που τερμάτισαν χρησιμοποίησαν και τις τρεις γόμες. Στους έξι πρώτους είδαμε πέντε διαφορετικές στρατηγικές. Εκτός από την αναμενόμενη μάχη στην κορυφή ο Romain Grosjean πήρε την έκτη θέση για την ομάδα της Haas στο ντεμπούτο της. Αυτό το πέτυχε κάνοντας μόνο ένα pit stop: Άλλαξε τη μαλακή με μέση γόμα στην επανεκκίνηση του αγώνα, αυτή ήταν μια εμπνευσμένη απόφαση. Την ίδια στρατηγική ακολούθησε και ο Valtteri Bottas».

Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των δυο αλλαγών θα είναι η ταχύτερη. Εκκίνηση με την πολύ μαλακή γόμα, αλλαγή σε μαλακή στους γύρους 16 και 37. Λόγω της κόκκινης σημαίας όμως ο Rosberg κέρδισε τον αγώνα εκκινώντας με τη πολύ μαλακή γόμα, έβαλε τη μαλακή στον 12ο γύρο και μετά έβαλε τη μέση στην επανεκκίνηση. Ο Hamilton ακολούθησε την ίδια στρατηγική, αλλάζοντας ελαστικά πριν την κόκκινη σημαία.

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:

  Μέση Μαλακή Πολύ μαλακή
Πρώτος ROS     1:30.557 VET   1:30.137 RIC   1:28.997
Δεύτερος HAM    1:30.646 RIC    1:31.278 VET  1:29.951
Τρίτος VES      1:30.516 ROS   1:31.298 RAI   1:30.701

 

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα

Mέση:              Hamilton – Magnussen           41 γύροι

Μαλακή:         Ricciardo                                 24 γύροι

Πολύ μαλακή: Vettel                                      17 γύροι

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.