F1: Ο συνδυασμός των ελαστικών για την Ισπανία

By  |  0 Comments

Για το Ισπανικό Γκραν Πρι έχει επιλεγεί ένας διαφορετικός συνδυασμός γομών από αυτόν που κυριάρχησε στους πρώτους τέσσερις αγώνες (μέση/μαλακή/πολύ μαλακή). Για την πίστα της Καταλονίας έχει επιλεγεί ο συνδυασμός σκληρής/μέσης/μαλακής γόμας ώστε να αντιμετωπιστούν τα μεγάλα ενεργειακά φορτία που ασκεί η συγκεκριμένη διαδρομή. Παραταύτα οι περισσότερες ομάδες περιόρισαν την επιλογή της σκληρής γόμας στο ελάχιστο και επικεντρώθηκαν στις πιο μαλακές γόμες. Η Pirelli ακόμη μια φορά είναι χορηγός ονόματος (title sponsor) του Ισπανικού Γκραν Πρι.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ

  • Πρόκειται για μια πίστα που ασκεί υψηλά φορτία για τα ελαστικά ειδικά στην παρατεταμένη στροφή 3: πρόκειται για μια μεγάλη δεξιά στροφή.
  • Οι ομάδες έχουν πολλά δεδομένα με μονοθέσια του 2016 καθώς οι δοκιμές εξέλιξης πριν το ξεκίνημα της σεζόν έγιναν σ’ αυτή την πίστα.
  • Η επιφάνεια είναι σχετικά τραχιά: Σε συνδυασμό με τις γρήγορες καμπές δημιουργείται ένα δύσκολο τεστ για τα ελαστικά.
  • Η φθορά και η πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης είναι γενικά υψηλή οπότε περιμένουμε πολλά πιτ στοπ.
  • Το εμπρός αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο, η Βαρκελώνη είναι μια πίστα που το όριο τίθεται από τη φθορά των εμπρός ελαστικών.
  • Πρόκειται για μια πίστα με υψηλές απαιτήσεις σε κάθετη αεροδυναμικά παραγόμενη δύναμη. Αυτό αυξάνει το κατακόρυφο φορτίο που ασκείται στα ελαστικά.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

  • Πορτοκαλί, σκληρή: Εμφανίζεται πρώτη φορά φέτος αλλά κανένας οδηγός δε διάλεξε παραπάνω από 1 σετ (πέρα από το πρώτο που είναι υποχρεωτικό ως επιλογή της Pirelli για τον αγώνα).
  • Λευκή, μέση: Ένα ελαστικό που προσαρμόζεται εύκολα και αποτελεί καλό συμβιβασμό ανάμεσα στη διάρκεια και στην απόδοση.
  • Κίτρινη, μαλακή: Είναι πάνω από ένα δευτερόλεπτο ταχύτερη από τη μέση γόμα στη Βαρκελώνη αλλά δεν αντέχει για πολύ.

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ:

  • Νικητής: Rosberg (δυο pit stop: εκκίνησε με τη μέση, τη διατήρησε στην πρώτη αλλαγή στον 15ο γύρο και έβαλε τη σκληρή γόμα στον 44ο γύρο).
  • Η καλύτερη θέση με εναλλακτική στρατηγική: Hamilton, 2ος, τρία πιτ στοπ, και μόνο στο προτελευταίο μέρος έβαλε τη σκληρή γόμα.
  • Υπήρξε μια μίξη από στρατηγικές δυο ή τριών πιτ στοπ οι περισσότερες ομάδες είχαν ευέλικτη προσέγγιση.

PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI

«Η Ισπανία πάντα επιφυλάσσει για τα ελαστικά ένα πολύ μεγάλο τεστ λόγω των υψηλών ενεργειακών φορτίων που παράγει αυτή η πίστα. Φέτος αυτό θα είναι πιο έντονο καθώς οι περισσότερες ομάδες έχουν επιλέξει τις πιο μαλακές από τις διαθέσιμες γόμες. Προφανώς στήριξαν αυτή την επιλογή τους στα στοιχεία που έχουν μαζέψει από τις φετινές δοκιμές εξέλιξης σ’ αυτή την πίστα αλλά αυτή την εποχή ο καιρός θα είναι πολύ πιο ζεστός. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα υψηλή φθορά και πτώση στην απόδοση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης. Έτσι θα δούμε πολλά πιτ στοπ, αυτό διευρύνει τις επιλογές στρατηγικής για το Γκραν Πρι».

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ;

  • Μετά το Γκραν Πρι είναι προγραμματισμένο ένα διήμερο δοκιμών όπου θα συμμετέχουν οι περισσότερες ομάδες.
  • Το πρόγραμμα εξέλιξης των ελαστικών του 2017 προχωρά, καθώς ο Jean Eric Vergne έκανε δοκιμές με μια τροποποιημένη Ferrari του 2014 την προηγούμενη βδομάδα στο Μουτζέλο.
  • Τα πρωταθλήματα GP2 και GP3 ξεκινούν αυτό το Σαββατοκύριακο με πολύ δυνατές συμμετοχές αλλά και νέα ελαστικά για το GP3 που έχει και εντελώς νέο μονοθέσιο για το 2016.

ΟΤΙ ΥΠΕΠΕΣΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΑΣ

  • Δημοσιεύματα ισχυρίζονται ότι προσλάβαμε οδηγό δοκιμαστή: Αυτό δεν είναι αλήθεια καθώς μέχρι τον Αύγουστο για να δοκιμάζουμε τα μεγαλύτερα ελαστικά του 2017, θα χρησιμοποιούμε παλιότερα μονοθέσια τροποποιημένα οπότε η κάθε ομάδα θα έχει τον δοκιμαστή της.
  • Πολλές ομάδες θα παρουσιάσουν στη Βαρκελώνη αναβαθμίσεις στα μονοθέσιά τους.
  • Ο ανεμοθραύστης της Red Bull, μέχρι την 1η Ιουλίου πρέπει να παρθεί μια απόφαση αν θα προχωρήσουν μ’ αυτό ή με το σύστημα «halo».

ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΟΜΩΝ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ:

 

  ΜΩΒ ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΙΤΡΙΝΗ ΑΣΠΡΗ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
Αυστραλία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Μπαχρέιν   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Κίνα   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Ρωσία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Ισπανία   Μαλακή Mέση Hard
Μόντε Κάρλο Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  
Καναδά Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  
Αζερμπαϊτζάν   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Αυστρία Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  
Μεγ. Βρετανία   Μαλακή Mέση Hard

 

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.