Συνεργασία Volvo Car Hellas – Ι.Ο.ΑΣ. για οδική ασφάλεια

By  |  0 Comments

· Volvo και Ι.Ο.ΑΣ. «συνοδηγοί» για μεγαλύτερη οδική ασφάλεια στην Ελλάδα
· Η Volvo Car Hellas στρατηγικός συνεργάτης του Ι.Ο.ΑΣ. «Πάνος Μυλωνάς» για την πιο αποτελεσματική υλοποίηση του έργου του

Η Volvo, η premium μάρκα που στην παγκόσμια βίβλο της αυτοκίνησης κατέχει την κορυφαία θέση στο κεφάλαιο της ασφάλειας, ενώνει τις δυνάμεις της στην Ελλάδα με το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς». Η Volvo Car Hellas, ως στρατηγικός συνεργάτης στέκεται αρωγός στο έργο του Ι.Ο.ΑΣ. με άμεσο στόχο την ακόμα μεγαλύτερη ευαισθητοποίηση των Ελλήνων οδηγών, επιβατών και πεζών σε θέματα οδικής ασφάλειας και μακροπρόθεσμα την εδραίωση «κυκλοφοριακής αγωγής και κουλτούρας» στη χώρα μας, σημαντικών παραγόντων για τη σταδιακή μείωση των τροχαίων δυστυχημάτων στο μέλλον.

Στο πλαίσιο αυτής της συνεργασίας η Volvo Car Hellas παρέχει τον απαραίτητο υλικοτεχνικό εξοπλισμό που χρειάζεται το Ινστιτούτο για την εκπλήρωση του έργου του καθώς και αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις στελεχών του. Ως τέτοιο μοντέλο, όχι τυχαία αλλά περισσότερο συμβολικά, επελέγη το Volvo V40, ένα αυτοκίνητο που έχει συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία στις δοκιμές ασφάλειας του EURO NCAP και δίκαια θεωρείται το ασφαλέστερο στον κόσμο στην κατηγορία του. Πρόκειται για το μοναδικό αυτοκίνητο στην αυτοκινητοβιομηχανία που διαθέτει αερόσακο πεζού στο βασικό εξοπλισμό του ενώ – εκτός άλλων – προσφέρεται και με σύστημα ανίχνευσης πεζών και δικυκλιστών με αυτόματο φρενάρισμα.

Ειδικότερα, όσον αφορά στον εξοπλισμό του Ι.Ο.ΑΣ., με χρηματοδότηση της Volvo Car Hellas παραγγέλθηκε στη Σουηδία ένας νέος προσομοιωτής ανατροπής με στόχο την όσο το δυνατόν ρεαλιστικότερη επίδειξη της χρησιμότητας των ζωνών ασφαλείας τριών σημείων σε περίπτωση ατυχήματος. Οι συμμετέχοντες στη διαδικασία της επίδειξης επιβιβάζονται σε ειδικά διαμορφωμένο Volvo V40 το οποίο αν και στατικό, με τη χρήση ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού μεταβάλλει την ισορροπία του ως προς το διαμήκη άξονα, φτάνοντας σταδιακά έως την πλήρη ανατροπή, με τους επιβάτες να αντιλαμβάνονται στην πράξη την αναγκαιότητα χρήσης των ζωνών ασφαλείας. Παράλληλα, με τη χρήση ανταλλακτικών και αξεσουάρ Volvo, ανανεώθηκε και αναβαθμίστηκε ο υπόλοιπος εξοπλισμός του Ινστιτούτου για την παραστατική και αποτελεσματική παρουσίαση των προγραμμάτων οδικής ασφάλειας που έχει καταρτίσει και διεξάγει το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς». Μέρος του εξοπλισμού αυτού είναι ένας ακόμα, μικρότερος προσομοιωτής που αναπαριστά καθημερινές συνθήκες οδήγησης καθώς και μία διάταξη επίδειξης της δύναμης που ασκείται στο ανθρώπινο σώμα κατά την πρόσκρουση σε σταθερό σημείο, καταδεικνύοντας και με αυτόν τον τρόπο την τεράστια χρησιμότητα της ζώνης ασφαλείας τριών σημείων.

Σε σχετική δήλωσή του, ο κ. Γιάννης Πετούλης, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Car Hellas τόνισε πως «η υποστήριξη της Volvo στο Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» αποτελεί μία ακόμη απόδειξη της ευαισθησίας της Volvo για την ασφάλεια οδηγού, επιβατών και πεζών. Κάτι που ως μάρκα το δείχνουμε έμπρακτα, με πληθώρα συστημάτων ασφαλείας που φροντίζουν τόσο για τους επιβαίνοντες σε ένα αυτοκίνητο όσο και τους πεζούς ή τους άλλους οδηγούς, δικυκλιστές κλπ. Ας μη ξεχνάμε ότι πρώτη η Volvo παρουσίασε τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων το 1959 και δεν την πατεντάρισε αλλά την πρόσφερε σε όλους τους κατασκευαστές για να επωφεληθούν οι πάντες, πρώτη η Volvo παρουσίασε το 2010 το σύστημα ανίχνευσης πεζών με αυτόματο φρενάρισμα, πρώτη η Volvo παρουσίασε το 2012 τον αερόσακο πεζού. Και πρώτη η Volvo έχει εξαγγείλει δημόσια ότι πολύ σύντομα, μέχρι το 2020, θα έχει εξελίξει όλη την απαιτούμενη τεχνολογία ώστε να μην υπάρχει απώλεια ζωής ή σοβαρός τραυματισμός σε οποιοδήποτε ατύχημα εμπλέκεται ένα μοντέλο μας. Μάλιστα αυτή τη δημόσια δέσμευσή μας την ονομάσαμε Vision 2020 (Όραμα 2020). Η υποστήριξη του Ι.Ο.ΑΣ. αποτελεί, σε μικρότερη αλλά εξίσου σημαντική κλίμακα, την αντίστοιχη κίνηση της Volvo Car Hellas, σε τοπικό-εθνικό επίπεδο, για ένα “αύριο” με περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους».

Από τη μεριά της, η κ. Βάσω Δανέλλη-Μυλωνά, Πρόεδρος του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», δήλωσε σχετικά τα εξής: «Η Volvo έχει συνδέσει άρρηκτα το όνομά της με την οδική ασφάλεια, από την εφεύρεση της ζώνης ασφαλείας τριών σημείων έως τα σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα η συνεργασία του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας (Ι.Ο.ΑΣ.) «Πάνος Μυλωνάς» με τη Volvo διότι σηματοδοτεί την κοινή μας πίστη και αφοσίωση στην προτεραιότητα που έχει η ασφάλεια όλων μας στο δρόμο, αποτελεί δε αναγνώριση του Ι.Ο.ΑΣ. ως Οργανισμού καταξιωμένου διεθνώς στο χώρο της οδικής ασφάλειας. Ευελπιστώ ότι η εποικοδομητική συνεργασία του Ινστιτούτου μας με τη Volvo θα ενισχύσει τις δράσεις μας για την κοινωνία και τους πολίτες, συνεισφέροντας δυναμικά στο όραμά μας για έναν κόσμο χωρίς τροχαία δυστυχήματα.»

Στο πλαίσιο συνεργασίας Volvo Car Hellas και Ι.Ο.ΑΣ., με την προσθήκη νέου εξοπλισμού θα ενταθεί ακόμα περισσότερο το πρόγραμμα εκδηλώσεων και εκπαιδεύσεων του Ινστιτούτου στο προσεχές μέλλον. Εκπαίδευση στελεχών επιχειρήσεων που οδηγούν πολλές ώρες λόγω της εργασίας τους, επισκέψεις σε σχολεία και εκπαιδεύσεις βιωματικού χαρακτήρα, αποτελούν καλές πρακτικές και, ως μέρος της καθημερινότητας του Ινστιτούτου, θα αυξηθούν περισσότερο. Είναι χαρακτηριστικό ότι στα δέκα χρόνια λειτουργίας του Ι.Ο.ΑΣ. υπολογίζεται ότι έχουν εκπαιδευθεί περισσότεροι από 120.000 μαθητές Π/βάθμιας και Δ/βάθμιας εκπαίδευσης ενώ πάνω από 115.000 ενήλικες έχουν συμμετάσχει στις βιωματικού χαρακτήρα εκπαιδεύσεις του Ινστιτούτου.

Volvo και Ασφάλεια
Μία παλιά διαφήμιση της Volvo Cars έλεγε «κάθε χρόνο είναι “έτος οδικής ασφάλειας” για τη Volvo». Και η ιστορία της σουηδικής μάρκας αποδεικνύει ακριβώς αυτό, με τη Volvo να έχει παρουσιάσει περίπου 100 πρωτοποριακές καινοτομίες ή εφευρέσεις στον τομέα της ασφάλειας και όχι μόνο, στα 89 χρόνια ιστορίας της. Η λίστα είναι όντως ατελείωτη, αν κάποιος όμως ήθελε να απομονώσει τις δώδεκα πιο σημαντικές από αυτές τις εφευρέσεις της Volvo, στο δρόμο της μάρκας προς το Vision 2020, τότε αυτές θα ήταν οι εξής:
· Η ζώνη ασφαλείας τριών σημείων, εφεύρεση του Νιλς Μπολίν, Σουηδού μηχανικού της Volvo, που παρουσιάστηκε το 1959. Η Volvo Cars δεν πατεντάρισε την εφεύρεση, καθιστώντας την διαθέσιμη σε όλους τους κατασκευαστές. Έρευνα έχει καταλήξει στο συμπέρασμα ότι περισσότεροι από ένα εκατομμύριο άνθρωποι έχουν άμεσα σωθεί λόγω της ζώνης ασφαλείας τριών σημείων.
· Παιδικά καθίσματα που «έβλεπαν» αντίθετα στη φορά κίνησης του αυτοκινήτου (1972) ώστε μην καταπονείται ο αυχένας των παιδιών μικρής ηλικίας. Το 1990 η Volvo παρουσίασε το ενσωματωμένο παιδικό κάθισμα για μεγαλύτερα παιδιά.
· Side Impact Protection System (SIPS) ή σύστημα προστασίας από τις πλευρικές συγκρούσεις, το οποίο η Volvo παρουσίασε το 1991. Μέρος του σχεδιασμού του αυτοκινήτου, με πολύ ισχυρή δομικά κατασκευή με χρήση υλικών απορρόφησης ενέργειας.
· Πλευρικοί αερόσακοι, που η Volvo παρουσίασε το 1994 και ήδη από το 1995 συμπεριέλαβε στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων της.
· Whiplash Protection System (WHIPS), για προστασία της σπονδυλικής στήλης από ισχυρές καταπονήσεις, σύστημα με ειδικό σχεδιασμό προσκέφαλου και καθίσματος που πρώτη η Volvo παρουσίασε το 1998.
· Roll-over Protection System (ROPS) ή σύστημα αποφυγής ανατροπής, που παρουσιάστηκε στο πρώτης γενιάς XC90 το 2002.
· Blind Spot Information System (BLIS) ή σύστημα πληροφόρησης για κυκλοφορία στο «τυφλό σημείο» του οδηγού, που η Volvo παρουσίασε το 2003.
· City Safety, σύστημα αποφυγής συγκρούσεων, το οποίο παρουσίασε η Volvo το 2008 και πλέον ανήκει στο βασικό εξοπλισμό όλων των νέων μοντέλων της. Είναι εντυπωσιακό ότι 75% όλων των ατυχημάτων παγκοσμίως αφορούν ταχύτητες έως 30 χλμ./ώρα ενώ σε αυτά που το όχημα συγκρούεται με προπορευόμενο, στο 50% των περιπτώσεων ο ευθυνόμενος οδηγός δεν έχει αντιδράσει καν! Πλέον το σύστημα λειτουργεί ακόμα και σε συνθήκες σκότους για ταχύτητα έως τα 50 χλμ./ώρα ενώ στη σειρά 90 δεν υπάρχει καν αυτός ο περιορισμό!
· Ανίχνευση πεζού με πλήρη αυτόματη πέδηση, σύστημα που παρουσιάστηκε το 2010 και στη συνέχεια συμπεριέλαβε και δικυκλιστές. Στις ΗΠΑ 11% των θυμάτων τροχαίων αφορούν πεζούς, αριθμός που στην Ευρώπη αυξάνεται στο 14% και στην Κίνα στο 26%! Πλέον, στα νέα XC90, S90 και V90 η ανίχνευση-πέδηση περιλαμβάνει και μεγάλα ζώα.
· Αερόσακος πεζού, ο οποίος παρουσιάστηκε το 2012 στα V40 και V40 Cross Country. Βρίσκεται στη βάση του παρμπρίζ των μοντέλων και όταν ενεργοποιηθεί ανασηκώνεται ταυτόχρονα το καπό.
· Ενεργή υψηλή δέσμη φώτων (2013), μία προηγμένη «μεγάλη σκάλα» φώτων η οποία είναι δυνατό να είναι μόνιμα ενεργοποιημένη χωρίς να «τυφλώνει» τους αντίθετα διερχόμενους οδηγούς ή να ενοχλεί τους οδηγούς των προπορευόμενων οχημάτων! Αυτό επιτυγχάνεται με αυτόματη σκίαση μέρους της φωτεινής δέσμης.
· Αυτόματο φρενάρισμα σε διασταύρωση με αντίθετα ερχόμενο όχημα με αυξημένο κίνδυνο για τα δύο οχήματα, τεχνολογία που παρουσιάστηκε το 2015 στο νέο XC90 και στη συνέχεια και στα Νέα S90 και V90.

Ι.Ο.ΑΣ.
Το Ελληνικό Ινστιτούτο Έρευ­νας και Εκπαίδευσης για την Οδι­κή Ασφάλεια και την Πρόληψη και Μείωση των Τροχαίων Ατυχημάτων «Πάνος Μυλωνάς» ιδρύθηκε από Πανεπιστημιακά ιδρύματα, ευαισθητοποιημένους φορείς και ειδικούς του χώρου της Ασφαλούς Κυκλοφορίας το 2005. Τα τελευταία 10 χρό­νια, το Ινστιτούτο καταβάλλει αδιάλειπτες προσπάθει­ες για την προαγωγή της οδι­κής ασφάλειας και την καλλιέργεια κυκλοφοριακής παιδείας στην χώρα μας μέσα από την ανάπτυξη συνεργειών και συνεργασιών με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, τόσο εντός Ελλάδας όσο και διεθνώς. Το Ινστιτούτο αποτελεί συμβουλευτικό όργανο του ΟΗΕ ενώ συμμετέχει και στο FIA High Level Panel for Road Safety Advisory & Experts Group.

Το έργο του Ι.Ο.ΑΣ., έχει επανειλημμένως αναγνωρι­στεί για τη συνεισφορά του στην πρόληψη και μείω­ση των τροχαίων δυστυχημάτων και την προώθηση μιας νέας συμπεριφοράς οδήγησης, έχοντας αποσπά­σει πλήθος βραβείων και τιμητικών διακρίσεων από πολλούς οργανισμούς της Ελλάδας και του εξωτε­ρικού. Τα προγράμματα βιωματικής εκπαίδευσης που δημιούργησε και υλοποιεί το Ι.Ο.ΑΣ. αποτελούν καινοτόμα και πρωτοποριακή εκπαιδευτική προσέγγιση σε θέματα οδι­κής ασφάλειας, η οποία προωθείται ως εξαίρετη πρακτική τόσο από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή όσο και διεθνώς. Το 2007 η Πρόεδρος του Ινστιτούτου, Βάσω Δανέλλη – Μυλωνά, βραβεύτηκε από την Υπουργό Συγκοινωνιών της Σουηδίας, χώρας κορυ­φαίας στην οδι­κή ασφάλεια, για τις προτάσεις της προς το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Ασφάλειας Μεταφορών (ETSC), οι οποίες αποτέλεσαν αφορμή για τη δημιουργία του προτύπου ISO 39001 για τη διαχείριση της οδικής ασφάλειας, ενώ το 2011 το Ινστιτούτο Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς» τιμήθηκε με το Βραβείο του Ευρωπαίου Πολίτη από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.