Εν ριπή στη Μύκονο…

By  |  0 Comments

Δανειζόμαστε τον τίτλο της στήλης του Στρατισίνο, κατά κόσμον Στράτη Χατζηπαναγιώτου, στο περιοδικό 4ΤΡΟΧΟΙ διερωτώμενοι πώς είναι η περιστασιακή μετάβαση σε αγώνες Regularity έπειτα από μια ζωή αφιερωμένη ολοκληρωτικά στα Rally. Δίπλα του ο Μαθιός Μανσόλας, με τον οποίο τους δένει πολυετής φιλία, ένας από τους πλέον έμπειρους συνοδηγούς του χώρου, ο οποίος θα “πλοηγήσει” από σήμερα και μέχρι την Κυριακή την κόκκινη δίλιτρη Porsche 911, που ευγενικά τους παραχώρησε ο Γιάννης Κατσαούνης.

Υπάρχει σχέση μεταξύ Rally και Regularity;
Σ.Χ.: Η μόνη σχέση είναι ότι έχεις πλήρωμα και στις δύο περιπτώσεις. Από εκεί και πέρα, το Sporting είναι αγώνες με αυτοκίνητα και το Regularity είναι μία διαδικασία δοκιμασίας, όπου ο άνθρωπος έχει το πάνω χέρι και κλειδί σ’ αυτήν τη δοκιμασία είναι ο συνοδηγός.
Μ.Μ.: Υπάρχει διαδρομή, υπάρχει road book, υπάρχουν control. Πέραν αυτών, όμως, στο μεν Sporting μετράει η ταχύτητα, πάει δηλαδή μπροστά ο ταχύτερος, ενώ στο Regularity μετράει η ακρίβεια και μπροστά είναι αυτός που πλησιάζει κατά το δυνατόν το ιδανικό. Άρα, η μόνη σχέση εντοπίζεται στα δευτερεύοντα.

Σας συγκινεί κάτι στους αγώνες Regularity;
Σ.Χ.: Ο Μαθιός…

Θεωρείτε ότι θα μπορούσατε να ανταπεξέλθετε σε καθήκοντα συνοδηγού Rally;
Μ.Μ.: Βέβαια, το έχω κάνει έτσι κι αλλιώς. Είναι πολύ πιο εύκολη η δουλειά του συνοδηγού στα Rally, πάρα πολύ πιο εύκολη.

Οδηγός – συνοδηγός: πού γέρνει η ζυγαριά σε αγώνα Rally και πού σε Regularity;
Σ.Χ.: Από τη μικρή μου εμπειρία στα Regularity θεωρώ ότι το βάρος είναι 90/10 υπέρ του συνοδηγού. Στα Rally πιστεύω ότι είναι 50/50.
Μ.Μ.: Πιστεύω ότι στα Regularity είναι 70/30 υπέρ του συνοδηγού και στα Rally το ίδιο, αλλά υπέρ του οδηγού.

Πόσο “βόλτα” είναι τελικά οι αγώνες Regularity;
Σ.Χ.: Αν πας για να διακριθείς δεν έχουν καμία σχέση με βόλτα. Είναι μεγάλο “παλούκι” και θέλει σοβαρή διαδικασία. Αν πας να ταξιδέψεις και απλώς έχεις το άγχος να μη χαθείς, θεωρώ ότι είναι μία πολύ ωραία βόλτα. Έχεις ωραίους ανθρώπους γύρω σου, χωρίς άγχος για την απόλυτη διάκριση. Ελάχιστα πληρώματα έχουν αυτό το άγχος. Οι περισσότεροι πιο πολύ το διασκεδάζουν και είναι και μια πολύ καλή ευκαιρία να συνυπάρξεις με το φίλο σου ή το σύντροφό σου. Είναι μια πολύ ωραία αφορμή για ένα γεμάτο Σαββατοκύριακο, χωρίς να είναι ο ένας δεξιά και ο άλλος αριστερά. Μπορείς να πας ακόμα και με το παιδί σου. Αυτό για ‘μένα είναι συναρπαστικό. Τώρα, αν θέλεις να κερδίσεις, είναι μια άλλη διαδικασία, δύσκολη, που απαιτεί πολλά πράγματα. Μόνο τα όργανα που έχουν τα αυτοκίνητα να δει κανείς… Εκεί το θέμα είναι να έχεις τον σωστό συνοδηγό.
Μ.Μ.: Θα συμπληρώσω μόνο, ότι ακόμα στα Regularity δεν υπάρχει το στοιχείο του έντονου ανταγωνισμού. Πρώτα απ’ όλα είμαστε μια μεγάλη, καλή παρέα και μετά έρχονται τα υπόλοιπα. Από εκεί και πέρα, αν θέλεις να διακριθείς, δεν είναι καθόλου “βόλτα”.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.