F1: Η ώρα της Ιαπωνίας

By  |  0 Comments

Αμέσως μετά το Μαλαισιανό Grand Prix διεξάγεται το Ιαπωνικό Grand Prix στο οποίο θα χρησιμοποιηθεί ο ίδιος συνδυασμός γομών: P Zero σκληρή γόμα (πορτοκαλί χρώμα), P Zero μέση γόμα (λευκό χρώμα) και P Zero μαλακή γόμα (κίτρινο χρώμα). Ένα άλλο κοινό στοιχείο των δυο αγώνων είναι πως τα δυο σετ σκληρής γόμας έχουν χαρακτηριστεί και πάλι ως «υποχρεωτικά». Αναπόφευκτα θα χρησιμοποιηθεί απ’ όλους τους οδηγούς κατά τη διάρκεια του αγώνα, τουλάχιστον ένα σετ σκληρής γόμας. Η Σουζούκα είναι ένας από τους πιο ατμοσφαιρικούς αγώνες της χρονιάς και ταυτόχρονα παλιάς σχολής, χάρη στις γρήγορες στροφές και τις μικρές περιοχές διαφυγής. Όπως και στη Μαλαισία έτσι και εδώ υπάρχει μεγάλη πιθανότητα βροχής κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου: Σε αντίθεση όμως με τη Μαλαισία η πίστα είναι στενή, αυτό καθιστά δύσκολα τα προσπεράσματα.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ

  • Η θερμοκρασία οδοστρώματος μπορεί να έχει μεγάλη διαφορά από ζεστό καιρό μέχρι κρύες και βρόχινες συνθήκες.
  • Οι ομάδες συνήθως επιλέγουν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές στοχεύοντας σε υψηλές ταχύτητες διέλευσης από τις γρήγορες καμπές.
  • Μεγάλα ενεργειακά φορτία μεταφέρονται διαμέσου των ελαστικών, καθώς αρκετές στροφές είναι παρατεταμένες. Η διάσημη 130R για παράδειγμα προκαλεί την πλευρική φόρτιση g με τη μεγαλύτερη διάρκεια μέσα στη χρονιά.
  • Ασκούνται μικρές δυνάμεις στον διαμήκη άξονα. Τα πάντα στη Σουζούκα περιστρέφονται γύρω από τα πλευρικά φορτία που ασκούνται στις στροφές.
  • Αυτοί οι παράγοντες προκαλούν μεγάλη φθορά ελαστικών και πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης. Αναμένονται περισσότερες από μια αλλαγές ελαστικών.
  • Είναι δύσκολο να προβλέψει κανείς τη βελτίωση κρατήματος της αγωνιστικής γραμμής. Επιπλέον η στρατηγική πρέπει να είναι ευέλικτη γιατί υπάρχει πιθανότητα για αυτοκίνητο ασφαλείας ενώ τα προσπεράσματα είναι σχετικά δύσκολα στη Σουζούκα.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

  • Πορτοκαλί, σκληρή: Θα χρησιμοποιηθεί στον αγώνα καθώς 2 σετ έχουν χαρακτηριστεί «υποχρεωτικά».
  • Λευκή, μέση: Οι οδηγοί έχουν διαλέξει από ένα έως τέσσερα σετ αυτής της γόμας, προφανώς σκέφτονται διαφορετικά.
  • Κίτρινη, μαλακή: Είναι η πρώτη φορά που εμφανίζεται στην Ιαπωνία η μαλακή γόμα. Θα είναι γρήγορη στις δοκιμές.

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ:

  • Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε πέρυσι ακολουθώντας στρατηγική δυο αλλαγών. Εκκίνησε με τη μέση γόμα, τη διατήρησε στην 1η αλλαγή στον 16ο γύρο και έβαλε τη σκληρή στον 31ο γύρο. Ο αγώνας των 53 γύρων ήταν στεγνός αλλά είχε βρέξει την Παρασκευή.
  • Καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών υιοθέτησε στρατηγική δυο αλλαγών. Ο Ρόσμπεργκ χρησιμοποιώντας μέση/σκληρή/σκληρή γόμα κατάφερε να βγει μπροστά (undercut, παράκαμψη) από τους κυριότερους αντιπάλους του και να τερματίσει 2ος.

PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI

«Η Σουζούκα είναι ένας αγώνας για τον οποίο όλοι αδημονούν. Έχει σχεδόν ειπωθεί ότι θα μπορούσε να ειπωθεί για το μοναδικό καλωσόρισμα που απολαμβάνουμε κάθε χρόνο από τους Ιάπωνες φιλάθλους. Οι γνώσεις και ο ενθουσιασμός τους έχουν μεγάλο βάθος. Για πρώτη φορά φέραμε τη μαλακή γόμα στη Σουζούκα αυτό μπορεί ν’ αποτελέσει ένα διαφορετικό παράγοντα στη χάραξη στρατηγικής. Ίσως δούμε κάποιες κινήσεις τακτικής ακόμη και από τις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου. Ότι και να συμβεί θα χρησιμοποιηθεί υποχρεωτικά η σκληρή γόμα στον αγώνα, το ίδιο καθεστώς ίσχυσε και στη Μαλαισία. Περιμένουμε μεγάλη φθορά αλλά και μεγάλη πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης αυτοί οι παράγοντες πάντοτε οδηγούν σε ποικίλες επιλογές στρατηγικής».

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ;

  • Δεν υπάρχουν σημαντικές αλλαγές στην πίστα της Ιαπωνίας φέτος.
  • Ο αγώνας διεξάγεται μια βδομάδα αργότερα από πέρυσι, επιστρέφοντας στη βδομάδα που βρίσκονταν και το 2014.
  • Η FIA αποφάσισε πως οι οδηγοί για τους πρώτους 5 αγώνες του 2017 δε θα διαλέγουν αριθμό γομών. Θα έχουν σταθερά: 2 σετ από την πιο σκληρή εκ των διαθεσίμων γομών, 4 σετ από τη μεσαία γόμα εκ των διαθεσίμων και 7 σετ από την πιο μαλακή εκ των διαθεσίμων γομών.

ΟΤΙ ΥΠΕΠΕΣΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΑΣ

  • Στη Ferrari έκαναν την πιο επιθετική επιλογή ελαστικών με εννιά σετ μαλακής γόμας. Ειδικότερα ο Sebastian Vettel είναι ο μόνος οδηγός που πήρε μόνο ένα σετ μέσης γόμας για την Ιαπωνία.
  • Η Pirelli είναι φέτος ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στο Grand Prix F3 Macau.
  • Επίσης η Pirelli είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στο νεοσύστατο πρωτάθλημα Electric GT στην Ίμπιζα: Πρόκειται για μια νέα Ευρωπαϊκή σειρά αγώνων που θα διεξάγεται από του χρόνου με αυτοκίνητα Tesla.

ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΟΜΩΝ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ:

  ΜΩΒ ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΙΤΡΙΝΗ ΑΣΠΡΗ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
Αυστραλία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Μπαχρέιν   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Κίνα   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Ρωσία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Ισπανία   Μαλακή Mέση Hard
Μόντε Κάρλο Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  
Καναδά Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  
Αζερμπαϊτζάν   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Αυστρία Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  
Μεγ. Βρετανία   Μαλακή Mέση Hard
Ουγγαρία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Γερμανία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Βέλγιο   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Ιταλία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Σιγκαπούρη Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  
Μαλαισία Μαλακή Mέση Hard
Ιαπωνία Μαλακή Mέση Hard
ΗΠΑ Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Μεξικό Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Βραζιλία Μαλακή Mέση Hard
Άμπου Ντάμπι Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  

 f1-pirelli-gp-japan-preview-8

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.