F1: Η τακτική των ελαστικών στην Ιαπωνία

By  |  0 Comments

Το Grand Prix της Ιαπωνίας δικαίωσε τη φήμη του ως επεισοδιακό καθώς είδαμε πληθώρα προσπερασμάτων και μια ευρεία ποικιλία στρατηγικών. Η πιο δημοφιλής στρατηγική ήταν αυτή των δυο αλλαγών με μαλακή/σκληρή/σκληρή γόμα. Αυτοί ακολούθησαν και οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο.

Ο Nico Rosberg έκανε την τέλεια εκκίνηση εκμεταλλευόμενος την pole position και αυτό τον βοήθησε να κερδίσει τον αγώνα. Αντιστάθηκε στην προσπάθεια των οδηγών της Red Bull να βρεθούν μπροστά του χρησιμοποιώντας στρατηγική παράκαμψης (undercut). Αυτό το επιχείρησαν στη Red Bull πραγματοποιώντας νωρίς τα πρώτα πιτ στοπ. Η άλλη Mercedes του Lewis Hamilton άργησε να μπει στα πιτ σε μια προσπάθεια να κερδίσει θέσεις στην πίστα. Τελικά ο Βρετανός κατάφερε να τερματίσει 3ος παρότι στην αρχή εκκίνησε αργά και έπεσε από τη 2η στην 8η θέση.

Στην τελευταία σειρά πιτ στοπ ο Hamilton πέρασε το Vettel που χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα για το τελευταίο μέρος του αγώνα. Ο Hamilton αξιοποίησε την μεγάλη αντοχή των σκληρών ελαστικών για να πιέσει τη Red Bull του Max Verstappen στο τέλος του αγώνα διεκδικώντας τη 2η θέση. Έτσι είχαμε ένα απρόβλεπτο φινάλε.

Δεν ακολούθησαν όλοι στρατηγική δυο αλλαγών πάντως: Οι οδηγοί της Williams Valtteri Bottas και Felipe Massa άλλαξαν μια φορά ελαστικά και αμφότεροι τερμάτισαν στους βαθμούς. Αντίστοιχη στρατηγική μια αλλαγής ελαστικών ακολούθησαν και οι Renault, Sauber.

Είδαμε και τους τρεις τύπους γομών στην εκκίνηση. Οι δέκα πρώτοι οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα. Όσοι ήταν σε στρατηγική ενός πιτ στοπ εκκίνησαν είτε με τη σκληρή είτε με τη μέση γόμα. Η ομάδα της Force India ήταν η μόνη που χρησιμοποίησε και τις τρεις γόμες κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Είδαμε πολλά προσπεράσματα και πολλές διαφορετικές τακτικές στη Σουζούκα. Καθώς υπήρχαν διαθέσιμες τρεις γόμες ανοίγονταν μια ευρεία ποικιλία επιλογών για τη χάραξη στρατηγικής. Ο καλός καιρός και η απουσία αυτοκινήτου ασφαλείας είχε ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι να πάνε σε τακτική δυο αλλαγών. Υπήρξαν όμως και άλλες τακτικές που απέδωσαν όπως αυτή της μιας αλλαγής ελαστικών σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς όσο αφορά στη χρήση των ελαστικών. Συγχαρητήρια στη Mercedes που πήρε έναν ακόμη τίτλο στους κατασκευαστές».

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:

Σκληρή Μέση Μαλακή
Πρώτος HAM  1:35.152 PER    1:36.756 VET      1:35.118
Δεύτερος RIC    1:35.511 HUL    1:37.351 ROS      1:37.112
Τρίτος RAI    1:35.990 MAG   1:38.036 BUT      1:37.177

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα

Σκληρή:                       Massa, Kvyat                           29 γύροι

Mέση:                          Nasr, Magnussen                    27 γύροι

Μαλακή:                     Vettel                                      19 γύροι

Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των τριών αλλαγών θα δώσει τη νίκη. Τελικά ο Nico Rosberg κέρδισε στον αγώνα σταματώντας δυο φορές. Εκκίνησε με χρησιμοποιημένη μαλακή γόμα, σταμάτησε μετά από 12 γύρους για σκληρή γόμα και ύστερα από 29 ακόμη γύρους έβαλε το τελευταίο σετ σκληρής γόμας.

f1-pirelli-gp-japan-review-6

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.