F1: Η τακτική των ελαστικών στις ΗΠΑ

By  |  0 Comments

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε για 4η φορά στο Ώστιν των ΗΠΑ με στρατηγική δυο αλλαγών όπως το είχαμε προβλέψει. Ο αγώνας εξελίχθηκε σε μια συναρπαστική μάχη τακτικής. Τέσσερις από τους δέκα πρώτους οδηγούς στην τελική κατάταξη χρησιμοποίησαν και τις τρεις διαθέσιμες γόμες κατά τη διάρκεια του αγώνα. Ο Hamilton ήταν ο μόνος από τους 10 πρώτους οδηγούς στην τελική κατάταξη που ακολούθησε τακτική μαλακής/μαλακής/μέσης γόμας.

Στην εκκίνηση του αγώνα είδαμε να χρησιμοποιούνται και οι τρεις διαθέσιμες γόμες. Από τους 10 πρώτους στην εκκίνηση, μόνο οι δυο οδηγοί της Mercedes και ο Max Verstappen με τη Red Bull εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα. Αυτό συνέβη γιατί με αυτή είχαν πετύχει τον ταχύτερο χρόνο τους στο Q2 των κατατακτήριων δοκιμών. Ο Rosberg ήταν ο μόνος από τους πρωτοπόρους που έβαλε τη μέση γόμα στην πρώτη αλλαγή ενώ τη χρησιμοποίησε και στη δεύτερη αλλαγή. Τόσο ο Hamilton όσο και ο Rosberg άλλαξαν για δεύτερη και τελευταία φορά ελαστικά υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC), 24 γύρους πριν το πέσιμο της καρό σημαίας. Πιθανόν αυτό έπαιξε ρόλο στην επιλογή της μέσης γόμας ώστε να ολοκληρώσουν τον αγώνα μ’ αυτό το σετ.

Οι περισσότεροι οδηγοί έκαναν 2 αλλαγές. Ο Raikkonen προτού εγκαταλείψει είχε κάνει τρεις αλλαγές ενώ ίδια επιλογή έκανε και ο Vettel τρεις γύρους πριν το φινάλε. Τόσο οι Sauber όσο και ο Daniil Kvyat με τη Toro Rosso πραγματοποίησαν από μια αλλαγή ελαστικών.

Ο αγώνας διεξήχθη σε καλές καιρικές συνθήκες, με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να φτάνει στους 34 βαθμούς Κελσίου. Παρόμοιες συνθήκες επικρατούσαν και στις κατατακτήριες δοκιμές.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Με έξι διαφορετικές τακτικές στην πρώτη δεκάδα είναι προφανές ότι δούλεψαν σκληρά οι υπεύθυνοι στρατηγικής. Το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας επέδρασε αρνητικά στον αγώνα του Daniel Ricciardo καθώς επέτρεψε σε κάποιους οδηγούς να εκμεταλλευτούν το καθεστώς αυτό, ώστε να κάνουν το τελευταίο τους πιτ στοπ κερδίζοντας θέσεις στην πίστα».

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:

Μέση Μαλακή Πολύ μαλακή
Πρώτος ROS    1:41.897 SAI     1:42.832 VET      1:39.877
Δεύτερος HAM   1:42.386 VES     1:43.056 RAI       1:41.841
Τρίτος VES     1:42.424 VET     1:43.096 MAG     1:42.475

 

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα

Mέση:                          Ericsson                                   38 γύροι

Μαλακή:                     Nasr, Sainz                               26 γύροι

Πολύ μαλακή:             Vettel, Raikkonen                    14 γύροι

Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των δυο αλλαγών θα είναι η ταχύτερη για τον αγώνα των 56 γύρων και αυτό έγινε. Ο Lewis Hamilton εκκίνησε με τη μαλακή γόμα, τη διατήρησε στην πρώτη αλλαγή στον 11ο γύρο, και τελικά έβαλε τη μέση γόμα στον 31ο γύρο υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας.

Περίληψη pit stop
Η στήλη εκκίνηση περιλαμβάνει τα ελαστικά με τα οποία εκκίνησαν οι οδηγοί.

No Oδηγός Εκκίνηση Pit 1 Pit 2 Pit 3
44 HAM Su Sn (11) Mn (31)
6 ROS Su Mn (10) Mn (31)
3 RIC SSu Sn (8) Mn (25)
5 VET SSu Sn (14) Mn (29) SSu (53)
14 ALO Sn Mn (11) Mn (30)
55 SAI SSu Sn (11) Sn (30)
19 MAS SSu Sn (11) Mn (29) SSu (54)
11 PER SSn Mn (10) Mn (27)
22 BUT SSn Mn (10) Mn (28)
8 GRO SSn Sn (10) Mn (27)
20 MAG Sn Sn (13) Mn (27) SSn (43)
26 KVY Sn Mn (21)
30 PAL Sn Sn (15) Mn (26)
9 ERI Sn Mn (17)
12 NAS Mn Sn (29)
77 BOT SSu Sn (1)  Mn (20)
94 WEH Sn Mn (13) Mn (30)
31 OCO Mn Sn (17) Su (26) SSn (44)
7 RAI SSu Sn (8) SSu (24) Sn(38)
33 VES Su Sn (9) Mn (26)
21 GUT Sn Sn (13)
27 HUL SSu

SS: Πολύ μαλακή γόμα           S: Μαλακή γόμα         Μ: Μέση γόμα

f1-pirelli-gp-usa-review-7

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.