F1: Θα γίνει Τέξας…

By  |  0 Comments

Μετά από δυο αγώνες όπου χρησιμοποιήθηκε η σκληρή γόμα, η επιλογή για την πίστα της Αμερικής (Circuit of the Americas) είναι: P Zero μέση γόμα (άσπρο σιρίτι), P Zero μαλακή γόμα (κίτρινο σιρίτι), P Zero πολύ μαλακή γόμα (κόκκινο σιρίτι). Πέρυσι η καταρρακτώδης βροχή είχε ως αποτέλεσμα την ακύρωση κάποιων περιόδων ενώ τα σλικ ελαστικά δεν είχαν χρησιμοποιηθεί καθόλου έως τη μέρα του αγώνα. Φέτος οι ομάδες ελπίζουν σε καλύτερο καιρό ώστε να μπορέσουν να κάνουν δοκιμές σε στεγνό οδόστρωμα και να αποκτήσουν μια ολοκληρωμένη εικόνα για το πώς λειτουργούν στην πίστα του Τέξας, οι τρεις επιλεγμένες γόμες. Παραταύτα η εμπειρία μας από το παρελθόν έχει καταδείξει ότι είναι πιθανή, ευρεία ποικιλία συνθηκών: Αυτός είναι ένας ακόμη παράγοντας που οι ομάδες πρέπει να λάβουν υπόψη τους σ’ αυτό το παγκοσμίως δημοφιλές Grand Prix με τις τόσες πολλές διαφορετικές τεχνικές προκλήσεις.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ

  • Η φορά περιστροφής των μονοθεσίων είναι αντίθετη των δεικτών του ρολογιού. Η πίστα έχει μοναδική χάραξη υιοθετώντας στοιχεία από διάσημες στροφές της F1.
  • Η στροφή 1 είναι ένα ανηφορικό αριστερό πέταλο που κρύβει παγίδες καθώς είναι δύσκολο να εκτιμήσεις μ’ ακρίβεια το σημείο φρεναρίσματος.
  • Η στροφή 11 είναι ένα ακόμη σημείο κλειδί εκεί τα μονοθέσια στρίβουν ενόσω ακόμη φρενάρουν.
  • Η άσφαλτος είναι ακόμη σχετικά νέα (στρώθηκε το 2012) αλλά προσφέρει ολοένα και περισσότερη πρόσφυση ωριμάζοντας.
  • Στο Ώστιν τα μονοθέσια έχουν διαμόρφωση μέσης αεροδυναμικής απόδοσης: Τα προσπεράσματα είναι πολύ πιθανά ειδικά στην αλληλουχία καμπών με τη στροφή 2, αυτό διευρύνει τις επιλογές στρατηγικής.
  • Υπάρχουν τρεις μακριές ευθείες, υψηλής ταχύτητας: Εκεί τα ελαστικά αποβάλλουν θερμότητα, έτσι το φρενάρισμα αμέσως μετά, κρύβει παγίδες.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

  • Άσπρη μέση: Μαζί με τη μαλακή γόμα είναι το ένα από τα δυο υποχρεωτικά σετ ελαστικών για τον αγώνα.
  • Κίτρινη, μαλακή: Αυτή είναι η μόνη γόμα που χρησιμοποίησε πέρυσι ο νικητής του αγώνα σε μια πίστα που στέγνωνε.
  • Κόκκινη, πολύ μαλακή: Θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στο Ώστιν και πρέπει να είναι με διαφορά η ταχύτερη από τις τρεις.

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΡΙΝ ΕΝΑ ΧΡΟΝΟ:

  • Μέχρι τον αγώνα δεν υπήρξαν καθόλου στεγνές συνθήκες, η σειρά εκκίνησης διαμορφώθηκε από τους χρόνους του Q2. Ο Lewis Hamilton κέρδισε τον αγώνα των 56 γύρων: Εκκίνησε με ενδιάμεσα ελαστικά και έβαλε τη μαλακή γόμα δυο φορές στον 18ο και στον 43ο γύρο.
  • Καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Ο Sebastian Vettel εκκινούσε 13ος και ανέβηκε στο βάθρο ακολουθώντας στρατηγική 3 αλλαγών, καθώς χρησιμοποίησε και τη μέση γόμα σ’ έναν αγώνα που επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας δυο φορές.

PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI

«Δε χρειάζεται να πούμε πολλά για το πόσο σημαντικό είναι το Grand Prix των ΗΠΑ και σαν αγώνας αλλά και σαν αγορά. Φέτος ανοίξαμε στο Λος Άντζελες το πρώτο παγκοσμίως, κατάστημα P Zero World. Ο αγώνας του 2015 ήταν ιδιαίτερα απαιτητικός λόγω του καιρού, αυτό είχε ως συνέπεια οι ομάδες να μην έχουν πολλά δεδομένα από τη χρήση σλικ ελαστικών στο Ώστιν. Επιπλέον για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη πίστα θα χρησιμοποιηθεί η πολύ μαλακή γόμα. Ως αποτέλεσμα οι δυο περίοδοι ελεύθερων δοκιμών είναι ιδιαίτερα σημαντικές φέτος στη διαμόρφωση της βέλτιστης στρατηγικής».

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ;

  • Οι ζημιές που προκάλεσε πέρυσι μετά τον αγώνα ο τυφώνας στην πίστα, επιδιορθώθηκαν. Εκτός αυτών δεν υπάρχουν αλλαγές στην επιφάνεια ή στις εγκαταστάσεις φέτος.
  • Ο Nico Rosberg δοκίμασε τα φαρδύτερα ελαστικά της Pirelli για το 2017 την προηγούμενη εβδομάδα στη Βαρκελώνη με μια ειδικά τροποποιημένη Mercedes. Η δοκιμή επηρεάστηκε από τη βροχή και τις χαμηλές θερμοκρασίες. Ο Lewis Hamilton υποχρεώθηκε να ακυρώσει τη συμμετοχή του λόγω τραυματισμού στο πόδι.
  • Το πρόγραμμα δοκιμών συνεχίστηκε με την Red Bull στο Άμπου Ντάμπι και πάλι χρησιμοποιώντας ειδικά τροποποιημένο μονοθέσιο.

ΟΤΙ ΥΠΕΠΕΣΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΑΣ

  • Η Pirelli κέρδισε στο πρωτάθλημα αναβάσεων Masters της FIA στην Τσεχία. Συμμετείχαν οι κορυφαίοι οδηγοί αναβάσεων του κόσμου. Επικράτησε ο εννιά φορές πρωταθλητής Simone Faggioli.
  • Ο φετινός νικητής του Junior ERC, Marijan Griebel αγωνίστηκε στην Κύπρο με αυτοκίνητο R5 που φορούσε ελαστικά Pirelli. Ο Γερμανός τερμάτισε δεύτερος στο ντεμπούτο του.

ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΟΜΩΝ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ:

  ΜΩΒ ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΙΤΡΙΝΗ ΑΣΠΡΗ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
Αυστραλία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Μπαχρέιν   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Κίνα   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Ρωσία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Ισπανία   Μαλακή Mέση Hard
Μόντε Κάρλο Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  
Καναδά Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  
Αζερμπαϊτζάν   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Αυστρία Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  
Μεγ. Βρετανία   Μαλακή Mέση Hard
Ουγγαρία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Γερμανία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Βέλγιο   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Ιταλία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Σιγκαπούρη Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  
Μαλαισία Μαλακή Mέση Hard
Ιαπωνία Μαλακή Mέση Hard
ΗΠΑ Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Μεξικό Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Βραζιλία Μαλακή Mέση Hard
Άμπου Ντάμπι Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  

 f1-pirelli-gp-usa-preview-1

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.