Η νέα Honda CBR900RR Fireblade

By  |  0 Comments

Έτος 1992. Κάτι εντελώς καινούριο έρχεται να συγκλονίσει τον κόσμο της μοτοσυκλέτας. Η νέα CBR900RR Fireblade γεννιέται χάρη στη ριζοσπαστική φιλοσοφία της Honda ως έκφραση ιδανικής ισορροπίας ανάμεσα στη δύναμη και το βάρος.

Μικρότερη σε μέγεθος και πιο ευέλικτη από το μεγαλύτερου κυβισμού ανταγωνισμό, διαθέτει έναν πανίσχυρο, τετρακύλινδρο κινητήρα και ως σύνολο καταφέρνει να αλλάξει την αντίληψη του πώς πρέπει να είναι φτιαγμένη και τι μπορεί να κάνει μία open σπορ μοτοσυκλέτα σε μία εποχή, μάλιστα, στην οποία όλοι ήταν επικεντρωμένοι στην απόλυτη ισχύ και στην ταχύτητα στην ευθεία.

Στα επόμενα 25 χρόνια η Fireblade άλλαξε πολύ και εξελίχτηκε δραματικά αλλά σε κάθε της γενιά ακολουθούσε πιστά το αρχικό πνεύμα, αυτό του Απόλυτου Ελέγχου. Η κάθε γενιά Fireblade βασίστηκε στην κληρονομιά που δημιούργησε το αρχέτυπο μοντέλο προσφέροντας ένα ισορροπημένο πακέτο το οποίο λειτουργεί απίστευτα καλά τόσο στην πίστα όσο και – κατά κύριο λόγο – στο δρόμο, προσφέροντας μία άνετη και συγχρόνως μοναδικά απολαυστική εμπειρία οδήγησης.

Το γεγονός ότι η Fireblade είναι εξαιρετική σε αγώνες ανοιχτού δρόμου – στο περίφημο TT του Isle of Man, για παράδειγμα, είναι η πιο επιτυχημένη 1000άρα στην ιστορία με 23 νίκες συνολικά – είναι η καλύτερη απόδειξη της ταχύτητας, της οδικής συμπεριφοράς και της κορυφαίας της απόδοσης στις πιο ακραίες συνθήκες σε πραγματικό δρόμο.

Έτος 2017. Με την ευκαιρία του εορτασμού 25 χρόνων Fireblade, η Honda παρουσιάζει τη νέα CBR1000RR Fireblade SP. Οι μηχανικοί της Honda, πιστοί όπως πάντα στις δύο βασικές αρχές του πρώτου μοντέλου – τη δύναμη και το χαμηλό βάρος – εστίασαν κυρίως στη συμπεριφορά στις στροφές, στην επιτάχυνση και στο φρενάρισμα. Σαν αποτέλεσμα, η Fireblade SP του 2017 είναι σημαντικά ελαφρύτερη από την προηγούμενη και πιο δυνατή ενώ διαθέτει σειρά ηλεκτρονικών συστημάτων κορυφαίας τεχνολογίας, τα οποία συνοψίζουν την εξέλιξη της αρχικής σύλληψης με τέσσερις λέξεις: το Επόμενο Στάδιο του Απόλυτου Ελέγχου.

Δηλαδή, όλα αυτά που πρέπει να διαθέτει μία Fireblade και ακόμη περισσότερα.

 

Υπάρχουν τρία στοιχεία – κλειδιά στο χαρακτήρα της νέας Fireblade SP: το χαμηλότερο βάρος, η αυξημένη ισχύς και τα ηλεκτρονικά που υποβοηθούν τον αναβάτη οποτεδήποτε και οπουδήποτε οδηγεί.

Το νέο πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου παρέχει κατ’ επιλογήν, διαρκή βοήθεια στον αναβάτη με μεγάλη ακρίβεια. Στην καρδιά του συστήματος βρίσκεται μία μονάδα καταγραφής της αδράνειας σε 5 άξονες (IMU) η οποία ελέγχει τι ακριβώς κάνει η μοτοσυκλέτα σε κάθε επίπεδο. Η μονάδα υποστηρίζει επίσης το Σύστημα Επιλογής Ροπής της Honda (Selectable Torque Control – HSTC) το οποίο διαχειρίζεται την πρόσφυση του πίσω τροχού μέσω της κεντρικής μονάδας FI-ECU και του ηλεκτρονικά ελεγχόμενου γκαζιού (Throttle By Wire). Το νέο ABS, το οποίο επίσης συνεργάζεται με τη μονάδα IMU, διαθέτει Έλεγχο Ανύψωσης του Πίσω Τροχού (Rear Lift Control) και δίνει τη δυνατότητα στον αναβάτη να φρενάρει δυνατά, βαθιά μέσα στη στροφή. Η διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στον εμπρόσθιο και στον πίσω τροχό καταγράφεται και, ανάλογα με τις προεπιλογές του αναβάτη, ενεργοποιεί το Σύστημα Αποτροπής Σούζας (Wheelie Control).

Το σύστημα συνεργάζεται επίσης με το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πρόγραμμα ρύθμισης της ανάρτησης, το οποίο αφορά στη ρύθμιση της απόσβεσης τόσο στη συμπίεση όσο και στην επαναφορά του ημι-ενεργητικού (Semiautomatic Electronic Control S-EC) πιρουνιού και του πίσω αμορτισέρ της Öhlins. Τι σημαίνει αυτό για τον αναβάτη; Το ότι έχει στη διάθεσή του ένα ανώτερο επίπεδο συμπεριφοράς στο δρόμο στο οποίο η λειτουργία της ανάρτησης – στη βασική της ρύθμιση ή ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα από τον αναβάτη – να ανταποκρίνεται ιδανικά σε κάθε περίσταση. Το σύστημα λειτουργεί άψογα σε δρόμο και σε πίστα εγκαινιάζοντας μία νέα εποχή για τη Honda.

Παράλληλα με το σύστημα S-EC το οποίο ελέγχει την ανάρτηση, το σύστημα Ρύθμισης της Ροπής HSTC της Honda διαχειρίζεται με απόλυτη ακρίβεια την πρόσφυση του πίσω τροχού μέσω των μονάδων IMU, FI-ECU και του ηλεκτρονικού γκαζιού, ενώ προσφέρει και τη λειτουργία ελέγχου της σούζας.

Στα όργανα υπάρχουν τρεις επιλογές απεικόνισης – Street, Circuit και Mechanic – παρέχοντας όλες τις απαραίτητες πληροφορίες ανάλογα με το περιβάλλον οδήγησης. Ο αναβάτης ελέγχει τα μενού της οθόνης υγρών κρυστάλλων TFT από το διακόπτη στο αριστερό γκριπ όπως και στην RC213V-S, την έκδοση δρόμου της RC213V των MotoGP.

Ενώ το πακέτο των συστημάτων ηλεκτρονικού ελέγχου είναι ουσιαστικά μία καινοτομία για την Fireblade, τα άλλα δύο στοιχεία της – η ισχύς και το βάρος – ακολουθούν πιστά τη φιλοσοφία της πρώτης Fireblade του 1992. Ο κινητήρας έχει καλύτερο τράβηγμα και είναι πιο υψηλόστροφος, μεγαλύτερη σχέση συμπίεσης και αναβαθμισμένο χρονισμό βαλβίδων. Είναι ο πρώτος τετρακύλινδρος εν σειρά της Honda με Ηλεκτρονικά Ελεγχόμενο Γκάζι (Throttle-By-Wire) και Αισθητήρα Ανοίγματος του Γκαζιού APS, δύο λειτουργίες που προέρχονται από τεχνολογία που απευθυνόταν στην RC213V-S.

Η ροπή από τις χαμηλές στροφές και η ισχύς έχουν βελτιωθεί, με την αύξηση της μέγιστης ισχύος να ισοδυναμεί με 8KW και να φτάνει τα 141Kw στις 13.000 σ.α.λ. Τρία διαθέσιμα προγράμματα ισχύος είναι στη διάθεση του αναβάτη. Το Quickshifter στο κιβώτιο ταχυτήτων περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό όπως και το Downshift Assist (με autoblipper) και έναν νέο μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης-υποβοήθησης.

Χάρη στη χρήση μαγνησίου και στην προσπάθεια για μείωση βάρους που έχουν υποστεί διάφορα τμήματα του κινητήρα, το βάρος του έχει μειωθεί κατά 2 κιλά. Ελαφρύτερη είναι και η νέα εξάτμιση από τιτάνιο η οποία συνεισφέρει μαζί με το ρεζερβουάρ – επίσης κατασκευασμένο από τιτάνιο – στην ακόμα καλύτερη συγκέντρωση των μαζών της μοτοσυκλέτας.

Συνολικά, η Fireblade SP είναι 15 κιλά ελαφρύτερη από το απερχόμενο μοντέλο ζυγίζοντας μαζί με τα υγρά της 195 κιλά.

Η στιβαρότητα του περιμετρικού, αλουμινένιου πλαισίου έχει αυξηθεί, όπως και εκείνη του ψαλιδιού. Το νέο πίσω υποπλαίσιο είναι ελαφρύτερο, οι ζάντες είναι νέας σχεδίασης ενώ οι τετραπίστονες, μονοκόμματες δαγκάνες της Brembo στον μπροστινό τροχό συνεργάζονται με τακάκια υψηλής απόδοσης, σχεδιασμένα για χρήση σε πίστα.

Η εμφάνιση της νέας Fireblade SP υπακούει σε έναν επιθετικό αλλά λειτουργικό μινιμαλισμό. Η μοτοσυκλέτα είναι πιο στενή και πιο συμπαγής και διατίθεται ως στάνταρ με μονή σέλα. Τα φώτα τεχνολογίας LED και η εντυπωσιακή τριχρωμία με βάση το κόκκινο είναι στοιχεία εμπνευσμένα από την αγωνιστική ιστορία της Honda

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.