F1: Φινάλε στο ‘Αμπου Ντάμπι

By  |  0 Comments

Το παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1 ολοκληρώνεται για φέτος στο Άμπου Ντάμπι. Εκεί στον τελευταίο αγώνα θα κριθεί ο τίτλος των οδηγών. Η Pirelli διαθέτει τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας της για το Άμπου Ντάμπι: P Zero πάρα πολύ μαλακή γόμα με μωβ χρώμα, P Zero πολύ μαλακή γόμα με κόκκινο χρώμα, P Zero μαλακή γόμα με κίτρινο χρώμα. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα χρησιμοποιείται για πρώτη φορά από τη Σιγκαπούρη και είναι η 5η εμφάνισή της φέτος.

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΏΝ

  • Η πίστα της Γιας Μαρίνα έχει εξαιρετικά λείο οδόστρωμα με ευρεία ποικιλία στροφών και ταχυτήτων. Ο καιρός είναι σταθερά ζεστός καθόλη τη διάρκεια του χρόνου αυτό καθιστά το Άμπου Ντάμπι δημοφιλή προορισμό για δοκιμές.
  • Η πίστα έχει μεγάλη ποικιλία στροφών, οι ομάδες συνήθως ακολουθούν ένα συμβιβασμό σεταρίσματος με μέση κλίση στις αεροτομές.
  • Τα προσπεράσματα είναι μάλλον δύσκολα στην Γιας Μαρίνα, οπότε η στρατηγική είναι σημαντική για να κερδίσεις θέσεις στην πίστα.
  • Η λεία επιφάνεια έχει ως αποτέλεσμα χαμηλά επίπεδα φθοράς και πτώσης στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης.
  • Ο αγώνας ξεκινά αργά το απόγευμα στις 17:00 και τελειώνει το βράδυ. Αυτό έχει ως συνέπεια οι θερμοκρασίες στην πίστα να έχουν μεγάλη διαφορά από την αρχή ως το τέλος, μερικές φορές πέφτουν δραματικά.
  • Η πρόσφυση είναι το κρίσιμο στοιχείο της συμπεριφοράς των ελαστικών στο Άμπου Ντάμπι καθώς υπάρχουν πολλά σημεία επιτάχυνσης στην έξοδο των στροφών.
  • Όπως στη Βραζιλία έτσι και στη Γιας Μαρίνα η φορά της πίστας είναι αντίθετη με τους δείκτες του ρολογιού, κάτι όχι συνηθισμένο στην υπόλοιπη σεζόν.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

  • Κίτρινη, μαλακή: Την είδαμε σε όλους τους αγώνες φέτος και είναι η πιο σκληρή γόμα από τις διαθέσιμες αυτό το Σαββατοκύριακο.
  • Κόκκινη, πολύ μαλακή: Έχει χρησιμοποιηθεί και στο παρελθόν στο Άμπου Ντάμπι και όπως η μαλακή έτσι και αυτή είναι υποχρεωτικά διαθέσιμη στον αγώνα.
  • Μωβ, πάρα πολύ μαλακή: Έχει σημαντικό πλεονέκτημα σε ταχύτητα οπότε υπάρχει ενδιαφέρουσα ποικιλία δυνατοτήτων στη στρατηγική.

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΕΡΥΣΙ:

  • Ο Nico Rosberg κέρδισε τον αγώνα των 55 γύρων για τη Mercedes, ακολουθώντας στρατηγική δυο αλλαγών. Εκκίνησε με την πολύ μαλακή και μετά σταμάτησε για να βάλει τη μαλακή γόμα στους γύρους 10 και 31. Οι δυο αλλαγές ήταν η πιο δημοφιλής επιλογή.
  • Καλύτερη εναλλακτική στρατηγική: Ο Sebastian Vettel σταμάτησε δυο φορές επίσης αλλά ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα, τη διατήρησε στην πρώτη αλλαγή και έβαλε στο τελευταίο μέρος την πολύ μαλακή γόμα. Αυτό του επέτρεψε ν’ ανέρθει από την 15η θέση στην εκκίνηση στην 4η θέση στον τερματισμό.

PAUL HEMBERY, ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI

«Το Άμπου Ντάμπι είναι μια από τις πίστες που γνωρίζουμε πολύ καλά καθώς έχουμε συμπληρώσει εκεί στο παρελθόν, μεγάλο αριθμό δοκιμών. Τελευταία κάναμε μερικές από τις δοκιμές των φαρδύτερων ελαστικών του 2017 που ξεκίνησαν τον Αύγουστο σ’ αυτή την πίστα. Το νέο στοιχείο στον φετινό αγώνα είναι προφανώς η πάρα πολύ μαλακή γόμα που μπορεί να δώσει έξτρα ταχύτητα σε μια πίστα που δοκιμάζει ποικιλοτρόπως τα ελαστικά. Στην πραγματικότητα όλες οι διαθέσιμες γόμες ταιριάζουν στην πίστα του Άμπου Ντάμπι, αυτό δημιουργεί έναν αριθμό από διαφορετικές επιλογές στρατηγικής. Μολονότι το ενδιαφέρον είναι επικεντρωμένο στο φινάλε του 2016 εμείς ανυπομονούμε ήδη για το 2017. Θα γίνει πριν τον αγώνα μια παρουσίαση στους δημοσιογράφους και την Τρίτη μετά τον αγώνα θα κάνουμε δοκιμές με τα ελαστικά του 2017 και με τα 3 ειδικά τροποποιημένα μονοθέσια».

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ;

  • Το Άμπου Ντάμπι θα είναι ο τελευταίος αγώνας και γι’ αυτή τη γενιά μονοθεσίων. Η εφαρμογή των νέων κανονισμών του 2017 θα βελτιώσει το ρυθμό των μονοθεσίων κατά 5 sec σε σχέση με το 2015.
  • Εκτός από τον τίτλο οδηγών στη F1 θα κριθούν στο Άμπου Ντάμπι τα πρωταθλήματα του GP2 και του GP3. Ο Ιταλός Antonio Giovinazzi διεκδικεί τον τίτλο στο GP2 στην πρώτη του χρονιά στο θεσμό.
  • Ο Nico Rosberg και ο Lewis Hamilton έκαναν ακριβώς τις ίδιες επιλογές ελαστικών για τον αγώνα που θα κρίνει τον τίτλο ανάμεσά τους. Η πιο επιθετική επιλογή έγινε από το Nico Hulkenberg με 8 σετ πάρα πολύ μαλακής γόμας.
  • Το βράδυ της Τρίτης (29/11) που θα ολοκληρωθούν οι δοκιμές ελαστικών του 2017 στο Άμπου Ντάμπι, θα παρουσιαστεί στο Παρίσι το ημερολόγιο της Pirelli, μια δημιουργία του Γερμανού φωτογράφου και σκηνοθέτη Peter Lindbergh.

ΟΤΙ ΥΠΕΠΕΣΕ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΛΗΨΗ ΜΑΣ

  • Η Pirelli προμήθευσε με ελαστικά τόσο το πρωτάθλημα FIA GT όσο και το Παγκόσμιο Κύπελλο F3 στο διάσημο Grand Prix Macau το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Ο Antonio Felix da Costa κέρδισε στον αγώνα της Formula 3 ενώ ο Laurens Vanthoor πήρε τον τίτλο στο FIA GT.
  • Ανακοινώθηκε πως τo πρόγραμμα του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος Ράλι της FIA θα περιλαμβάνει 10 αγώνες το 2017. Η Pirelli θα είναι και πάλι ο αποκλειστικός προμηθευτής των κατηγοριών Junior ενώ θα υπάρχει και ένας νέος αγώνας στην Ιταλία.

ΟΙ ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΓΟΜΩΝ ΕΩΣ ΣΗΜΕΡΑ:

  ΜΩΒ ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΙΤΡΙΝΗ ΑΣΠΡΗ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ
Αυστραλία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Μπαχρέιν   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Κίνα   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Ρωσία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Ισπανία   Μαλακή Mέση Hard
Μόντε Κάρλο Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  
Καναδά Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  
Αζερμπαϊτζάν   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Αυστρία Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  
Μεγ. Βρετανία   Μαλακή Mέση Hard
Ουγγαρία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Γερμανία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Βέλγιο   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Ιταλία   Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Σιγκαπούρη Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  
Μαλαισία Μαλακή Mέση Hard
Ιαπωνία Μαλακή Mέση Hard
ΗΠΑ Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Μεξικό Πολύ μαλακή Μαλακή Mέση  
Βραζιλία Μαλακή Mέση Hard
Άμπου Ντάμπι Πάρα πολύ μαλακή Πολύ μαλακή Μαλακή  

 21-AbuDhabi-Preview-OpenDEF

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.