Η Opel Επεκτείνει την Προσφορά του Adaptive Cruise Control για το Astra

By  |  0 Comments
  • Περισσότερη άνεση, λιγότερο στρες: Αυτόματη διατήρηση απόστασης από το προπορευόμενο όχημα
  • Επεξεργασία πολλαπλών δεδομένων: Το Astra ACC ενσωματώνει δεδομένα ραντάρ και πληροφορίες από την εμπρός κάμερα
  • Το μέλλον: το ACC και τα συστήματα υποστήριξης οδηγού βασικά συστατικά της αυτοματοποιημένης οδήγησης

Τα Opel Astra hatchback και Sports Tourer station wagon με Σύστημα Διατήρησης και Προσαρμογής Ταχύτητας [adaptive cruise control (ACC)] διατίθενται τώρα με μηχανικό και αυτόματο εξατάχυτο κιβώτιο.

Συγκριτικά με το συμβατικό cruise control, το ACC παρέχει πρόσθετη άνεση και μειώνει το στρες για τον οδηγό διατηρώντας μία σταθερή απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το ACC προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα σύμφωνα με την επιλεγμένη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Εάν χρειαστεί, το σύστημα επιβραδύνει αυτόματα το αυτοκίνητο όταν πλησιάζει ένα όχημα που κινείται με μικρότερη ταχύτητα, εφαρμόζοντας ελαφρά πίεση πέδησης. Εάν το προπορευόμενο όχημα επιταχύνει, το ACC αυξάνει την ταχύτητα του αυτοκινήτου μέχρι να φτάσει στην προκαθορισμένη. Το ACC λειτουργεί σαν ένα συμβατικό cruise control εάν δεν προηγείται κάποιο άλλο όχημα στη λωρίδα του αυτοκινήτου, αλλά επιπρόσθετα εφαρμόζει πίεση πέδησης για να διατηρήσει των επιλεγμένη ταχύτητα σε μία κατηφόρα.

Η τελευταία γενιά ACC της Opel χρησιμοποιεί, πέρα από το ραντάρ των συμβατικών συστημάτων, και την εμπρός κάμερα του Astra για τον εντοπισμό του προπορευόμενου οχήματος στη λωρίδα του. Το σύστημα λειτουργεί με ταχύτητες μεταξύ 30 και 180 km/h.

Το σύστημα μπορεί ακόμα και να φρενάρει τελείως το Astra πίσω από ένα προπορευόμενο όχημα υποστηρίζοντας επιπλέον τον οδηγό, για παράδειγμα, στους φωτεινούς σηματοδότες. Όταν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει τελείως, μπορεί αυτόματα να  συνεχίσει να ακολουθεί το προπορευόμενο όχημα μέσα σε τρία δευτερόλεπτα [1]. Διαφορετικά, ο οδηγός επιλέγει την Συνέχεια’ (Resume) πιέζοντας το μπουτόν “SET-/RES+” ή το πεντάλ του γκαζιού όταν το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται πάλι. Σε περίπτωση που το προπορευόμενο όχημα αρχίσει να κινείται και ο οδηγός δεν αντιδράσει, το ACC δίδει μία οπτική και ακουστική υπενθύμιση ώστε να ξεκινήσει το αυτοκίνητο. Στη συνέχεια, το σύστημα ακολουθεί πάλι το όχημα (μέχρι την προεπιλεγμένη ταχύτητα).

Ο οδηγός ελέγχει το ACC μέσω διακοπτών στο τιμόνι, επιλέγοντας την απόσταση που προτιμά από το προπορευόμενο όχημα (κοντινή, μέτρια ή μακρινή). Το μπουτόν “SET-/RES+” ελέγχει την ταχύτητα, ενώ εικονίδια στο ταμπλό ενημερώνουν τον οδηγό για την επιλεγμένη ταχύτητα, την επιλεγμένη απόσταση και εάν το ACC έχει ανιχνεύσει κάποιο όχημα μπροστά.

Το ACC του πεντάθυρου Opel Astra hatchback και του Astra Sports Tourer διατίθεται προαιρετικά με τους παρακάτω κινητήρες και εξατάχυτα κιβώτια:

Κινητήρας Βενζίνης /

 Diesel

Κιβώτιο Κατανάλωση l/100 km, μικτός κύκλος NEDC Εκπομπές CO2 g/km, μικτός κύκλος NEDC
1.4-liter ECOTEC (150 hp) Direct Injection Turbo G Αυτόματο 5,6-5,4 128-124
1.4-liter ECOTEC (150 hp) Direct Injection Turbo G Μηχανικό 5,6-4,9 130-114
1.6-liter ECOTEC (200 hp) Direct Injection Turbo G Αυτόματο 6,1-6,0 142-138
1.6-liter ECOTEC (200 hp) Direct Injection Turbo G Μηχανικό 6,2-6,0 142-138
1.6-liter CDTI (136 hp)

 

D Αυτόματο 4,6-4,4 122-115
1.6-liter CDTI (136 hp)

 

D Μηχανικό 3,9-3,8 104-99

Το ACC και τα πρόσθετα συστήματα υποστήριξης οδηγού του Astra είναι βασικά συστατικά για τα ευφυή αυτοκίνητα του μέλλοντος και την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Το Σύστημα Διατήρησης Λωρίδας Κυκλοφορίας (Lane Keep Assist) εφαρμόζει διακριτική διόρθωση διεύθυνσης  εάν το Astra τείνει να βγει από τη λωρίδα του, μετά από σχετική Προειδοποίηση Παρέκκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας (Lane Departure Warning). Τα Αυτόματο Φρενάρισμα Έκτακτης Ανάγκης (Automatic Emergency Braking), Ενσωματωμένη Υποστήριξη Πέδησης (Integrated Brake Assist), Σύστημα Αναγνώρισης Επικείμενης Σύγκρουσης (Forward Collision Alert)  και Ένδειξη Απόστασης από το Προπορευόμενο Όχημα (Following Distance Indication) βοηθούν στην αποφυγή συγκρούσεων ή μετριάζουν τις επιπτώσεις τους. Μερικές κόκκινες λυχνίες LED  αναβοσβήνουν στο παρμπρίζ στο πεδίο ορατότητας του οδηγού ένα το Astra πλησιάζει με ταχύτητα το προπορευόμενο όχημα και επίκειται σύγκρουση. Η μονή (mono) κάμερα του Astra, εγκατεστημένη στην κορυφή του παρμπρίζ, συλλέγει τα δεδομένα γι’ αυτά τα συστήματα.

[1] Η λειτουργία “auto resume” διατίθεται στο Astra με κινητήρες 1.6 CDTI και 1.6 ECOTEC Direct Injection Turbo.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.