F1: Η στρατηγική των ελαστικών στο Μπακού

By  |  0 Comments

Δραματική ήταν η εξέλιξη του Grand Prix Αζερμπαϊτζάν. Υπήρξαν πολλαπλές εμφανίσεις του αυτοκινήτου ασφαλείας και μια παρατεταμένη διακοπή υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας στα μέσα του αγώνα για να καθαριστούν τα θραύσματα από προηγούμενα συμβάντα.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ν’ αλλάξει η στρατηγική της μιας αλλαγής ελαστικών που είχαν υιοθετήσει όλοι οι πρωτοπόροι της κούρσας. Αντίθετα οι ομάδες χρειάστηκε ν’ αντιδράσουν στις μεταβαλλόμενες συνθήκες. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί πραγματοποίησαν την 1η τους αλλαγή που πίστευαν ότι θα είναι και η τελευταία στον 13ο γύρο υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Όμως η κόκκινη σημαία στον 22ο γύρο άλλαξε τα δεδομένα καθώς οι οδηγοί μπορούσαν ν’ αλλάξουν ελαστικά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα ο αγώνας να συνεχιστεί με ένα σπριντ 29 γύρων όπου όλοι οι οδηγοί φορούσαν την πολύ μαλακή γόμα.

Επωφελούμενος από όλα τα συμβάντα στην πίστα, ο οδηγός της Red Bull, Daniel Ricciardo κατάφερε να πάρει τη νίκη. Αντίστοιχα ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas κατόρθωσε από τελευταίος να τερματίσει 2ος χρησιμοποιώντας επίσης την πολύ μαλακή γόμα στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“Ήταν ένας επεισοδιακός και δραματικός αγώνας. Ήταν καλύτερο να προσαρμόσεις τη στρατηγική σου στα γεγονότα παρά να ακολουθήσεις το σχέδιο που είχες προαποφασίσει. Η πολύ μαλακή γόμα επέδειξε τόσο διάρκεια όσο και απόδοση όπως φαίνεται και από το ρεκόρ ταχύτερου γύρου στον αγώνα το οποίο είναι περισσότερα από 3 δευτερόλεπτα καλύτερο από το αντίστοιχο περσινό”.

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ

Ricciardo
1m47.055s
Vettel
1m43.441s
Bottas
1m47.083s
Hamilton

1m43.469s

Ericsson
1m50.568s
Bottas
1m43.925s

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

ΓΟΜΑ ΟΔΗΓΟΣ ΓΥΡΟΙ
ΜΑΛΑΚΗ Ericsson 12
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ Ricciardo, Bottas, Stroll

Vettel, Hamilton, Ocon

Magnussen, Sainz, Alonso, Wehrlein, Ericsson

29

ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Η στρατηγική της μιας αλλαγής πήγε περίπατο από τη στιγμή που βγήκε η κόκκινη σημαία. Σε άλλη περίπτωση οι οδηγοί που είχαν αλλάξει ελαστικά στον 13ο γύρο υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας θα πήγαιναν μ’ αυτά ως το φινάλε. Έχοντας όμως την δυνατότητα να επιλέξουν ελεύθερα τα ελαστικά τους για το δεύτερο μέρος του αγώνα, όλοι έβαλαν την πολύ μαλακή γόμα ως το πέσιμο της καρό σημαίας. Έτσι έκαναν δυο αλλαγές. Ο Ricciardo ακολούθησε μια διαφορετική τακτική από τους υπόλοιπους. Εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα, έβαλε τη μαλακή στον 6ο γύρο καθώς είχε ένα τεχνικό θέμα, έπεσε 16ος και μετά έβαλε ξανά την πολύ μαλακή υπό το καθεστώς της κόκκινης σημαίας.

ΠΕΡΙΛΗΨΗ ΠΙΤ ΣΤΟΠ ΜΠΑΚΟΥ

Νο Οδηγός Εκκίνηση Pit1 Pit2 Pit 3 Pit 4
3 RIC SSu Sn (5) SSn (13) SSn (22)
77 BOT SSu Sn (1) SSu (11) SSu (22)
18 STR SSu Sn (13) SSu (22)
5 VET SSu Sn (12) SSu (22)
44 HAM SSu Sn (12) SSn (22)
31 OCO Ssu Sn (12) SSu (20) SSu (22)
20 MAG SSn Sn (12) SSu (22)
55 SAI SSn Sn (12) SSn (22
14 ALO SSn Sn (12) SSn (22)
94 WEH SSn  Sn (12) SSn (13) SSu (22)
9 ERI Sn SSn (12) SSn (22)
2 VAN Sn SSn (5) SSn (22) SSn (33)
8 GRO Sn SSn (3) SSn (14) SSu (22) Ssu (36)
7 RAI SSu Sn (12) SSu (20)
11 PER Ssu Sn (12) SSu (20)
19 MAS SSu Sn (12) SSu (22)
27 HUL SSn Sn (13) SSn (22)
33 VER SSu
26 KVY SSn
30 PAL SSn

 S= Soft                         SS= Supersoft n= νέα                         u= πατημένη

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.