F1: Στο “Ναό της ταχύτητας”

By  |  0 Comments

Για τον εντός έδρας αγώνα στη Μόντσα η Pirelli επέλεξε τη μέση, τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα, ακριβώς το ίδιο με πέρυσι. Αυτή η επιλογή έγινε για να πετύχουμε τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ απόδοσης σε μια πίστα που είναι γνωστή ως “ναός της ταχύτητας” και αντοχής ούτως ώστε να μεταφέρονται τα υψηλά ενεργειακά φορτία που προκαλούνται στις μεγάλες ταχύτητες.

Ειδικά με τα μονοθέσια τελευταίας γενιάς οι ταχύτητες διέλευσης από στροφές όπως η Παραμπόλικα και Λέσμο θα είναι σημαντικά υψηλότερες. Καθώς η Ιταλία βιώνει ένα από τα θερμότερα καλοκαίρια όλων των εποχών οι θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του Ιταλικού Grand Prix μπορεί να είναι υψηλές: Αυτό αυξάνει ακόμη περισσότερο τις απαιτήσεις από τα ελαστικά. 

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

·       Η Μόντσα χαρακτηρίζεται από τις μεγάλες ευθείες: Θεωρητικά τα φετινά μονοθέσια με τη μεγαλύτερη αεροδυναμική πίεση δεν θα είναι πολύ ταχύτερα εδώ.

·       Στη Μόντσα κυριαρχούν τα διαμήκη φορτία που προκαλούνται από την επιτάχυνση και την επιβράδυνση και όχι τα εγκάρσια φορτία.

·       Επίσης υπάρχουν μεγάλα κερμπ που δοκιμάζουν τη δομή των ελαστικών στα έντονα χτυπήματα.

·       Αναμένουμε την ταχύτητα διέλευσης από την “Μεγάλη Στροφή” να είναι εφάμιλλη της περσινής αλλά οι ταχύτητες εισόδου σε Παραμπόλικα και Λέσμο θα είναι μέχρι και 30kph μεγαλύτερες.

·       Οι ομάδες γενικά χρησιμοποιούν μικρές κλίσεις στις αεροτομές για να μεγιστοποιήσουν την τελική ταχύτητα. Αυτό περιπλέκει τις φάσεις της επιτάχυνσης και του φρεναρίσματος.

·       Πέρυσι ο νικητής ακολούθησε στρατηγική μιας αλλαγής, είδαμε όμως και στρατηγικές δυο αλλά και τριων πιτ στοπ.

·       Είναι μια πίστα όπου παίζει ρόλο η ισχύς,  η προσοχή επικεντρώνεται κυρίως στην απόδοση της υβριδικής μηχανής.

 

 MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“Με τη νέα γενιά μονοθεσίων του 2017 μπορεί να δούμε τελικές ταχύτητες εφάμιλλες με τις περσινές ή και χαμηλότερες. Παραταύτα διέρχεται μεγαλύτερη ενέργεια από τα ελαστικά λόγω της υψηλότερης κάθετης δύναμης που παράγουν τα μονοθέσια με τους νέους κανονισμούς. Ο συνδυασμός υψηλής ταχύτητας και κάθετης δύναμης καθορίζει το φορτίο που αντιμετωπίζουν τα ελαστικά. Χρειάζεται προσοχή στην επιλογή ελαστικών στη Μόντσα καθώς υπάρχει το ρίσκο της τοπικής παραμόρφωσης λόγω υπερθέρμανσης (blistering) λόγω των δυνατών φρεναρισμάτων σε ευθεία. Αυτό σημαίνει ότι η επιφάνεια επαφής στον ώμο του ελαστικού που είναι υπό γωνία (κάμπερ) μπορεί εύκολα να υπερθερμανθεί οπότε έχουμε μεγαλύτερα φαινόμενα παραμόρφωσης σε σχέση με άλλες πίστες. Στο παρελθόν έχουμε συναντήσει πολλές διαφορετικές εκδοχές του καιρού στη Μόντσα. Δεδομένου όμως ότι το καλοκαίρι ήταν πολύ ζεστό φέτος είναι λογικό να περιμένουμε υψηλότερες θερμοκρασίες το Σαββατοκύριακο. Το πως θα επηρεάσει αυτό την απόδοση των ελαστικών είναι κάτι που θα μας απασχολήσει ειδικά στις ελεύθερες δοκιμές όπου οι ομάδες θα εξετάσουν διαφορετικές στρατηγικές επιλογές.

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ

  • Τα μονοθέσια Formula 2 της νέας γενιάς θα παρουσιαστούν στο χώρο τοποθέτησης ελαστικών της Pirelli στη Μόντσα την Πέμπτη. Θα φορούν τα νέα ελαστικά P Zero που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για αυτά.
  • Ο Γερμανός Marijan Griebel κέρδισε τον τίτλο στο νέο πρωτάθλημα κάτω των 28 ετών European Junior Rally μετά τη νίκη στην κλάση του, στο Barum Czech Rally Zlin με ένα Skoda Fabia R5 που φορούσε ελαστικά Pirelli.
  • To προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο Blancpain GT Series στη Βουδαπέστη κέρδισε η ομάδα Audi WRT που χρησιμοποιεί ελαστικά Pirelli P Zero DHD.

ΟΙ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΛΙΚ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ MONΤΣA

23.0 psi (εμπρός) | 21.0 psi (πίσω)

ΟΡΙΟ ΚΑΜΠΕΡ

-3.00° (εμπρός) | -2.00° (πίσω)

Για τον εντός έδρας αγώνα στη Μόντσα η Pirelli επέλεξε τη μέση, τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα, ακριβώς το ίδιο με πέρυσι. Αυτή η επιλογή έγινε για να πετύχουμε τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ απόδοσης σε μια πίστα που είναι γνωστή ως "ναός της ταχύτητας" και αντοχής ούτως ώστε να μεταφέρονται τα υψηλά ενεργειακά φορτία που προκαλούνται στις μεγάλες ταχύτητες. Ειδικά με τα μονοθέσια τελευταίας γενιάς οι ταχύτητες διέλευσης από στροφές όπως η Παραμπόλικα και Λέσμο θα είναι σημαντικά υψηλότερες. Καθώς η Ιταλία βιώνει ένα από τα θερμότερα καλοκαίρια όλων των εποχών οι θερμοκρασίες κατά τη διάρκεια του Ιταλικού Grand Prix μπορεί να είναι υψηλές: Αυτό αυξάνει ακόμη περισσότερο τις απαιτήσεις από τα ελαστικά. ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ • Η Μόντσα χαρακτηρίζεται από τις μεγάλες ευθείες: Θεωρητικά τα φετινά μονοθέσια με τη μεγαλύτερη αεροδυναμική πίεση δεν θα είναι πολύ ταχύτερα εδώ. • Στη Μόντσα κυριαρχούν τα διαμήκη φορτία που προκαλούνται από την επιτάχυνση και την επιβράδυνση και όχι τα εγκάρσια φορτία. • Επίσης υπάρχουν μεγάλα κερμπ που δοκιμάζουν τη δομή των ελαστικών στα έντονα χτυπήματα. • Αναμένουμε την ταχύτητα διέλευσης από την "Μεγάλη Στροφή" να είναι εφάμιλλη της περσινής αλλά οι ταχύτητες εισόδου σε Παραμπόλικα και Λέσμο θα είναι μέχρι και 30kph μεγαλύτερες. • Οι ομάδες γενικά χρησιμοποιούν μικρές κλίσεις στις αεροτομές για να μεγιστοποιήσουν την τελική ταχύτητα. Αυτό περιπλέκει τις φάσεις της επιτάχυνσης και του φρεναρίσματος. • Πέρυσι ο νικητής ακολούθησε στρατηγική μιας αλλαγής, είδαμε όμως και στρατηγικές δυο αλλά και τριων πιτ στοπ. • Είναι μια πίστα όπου παίζει ρόλο η ισχύς, η προσοχή επικεντρώνεται κυρίως στην απόδοση της υβριδικής μηχανής. MARIO ISOLA - ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ “Με τη νέα γενιά μονοθεσίων του 2017 μπορεί να δούμε τελικές ταχύτητες εφάμιλλες με τις περσινές ή και χαμηλότερες. Παραταύτα διέρχεται μεγαλύτερη ενέργεια από τα ελαστικά λόγω της υψηλότερης κάθετης δύναμης που παράγουν τα μονοθέσια με τους νέους κανονισμούς. Ο συνδυασμός υψηλής ταχύτητας και κάθετης δύναμης καθορίζει το φορτίο που αντιμετωπίζουν τα ελαστικά. Χρειάζεται προσοχή στην επιλογή ελαστικών στη Μόντσα καθώς υπάρχει το ρίσκο της τοπικής παραμόρφωσης λόγω υπερθέρμανσης (blistering) λόγω των δυνατών φρεναρισμάτων σε ευθεία. Αυτό σημαίνει ότι η επιφάνεια επαφής στον ώμο του ελαστικού που είναι υπό γωνία (κάμπερ) μπορεί εύκολα να υπερθερμανθεί οπότε έχουμε μεγαλύτερα φαινόμενα παραμόρφωσης σε σχέση με άλλες πίστες. Στο παρελθόν έχουμε συναντήσει πολλές διαφορετικές εκδοχές του καιρού στη Μόντσα. Δεδομένου όμως ότι το καλοκαίρι ήταν πολύ ζεστό φέτος είναι λογικό να περιμένουμε υψηλότερες θερμοκρασίες το Σαββατοκύριακο. Το πως θα επηρεάσει αυτό την απόδοση των ελαστικών είναι κάτι που θα μας απασχολήσει ειδικά στις ελεύθερες δοκιμές όπου οι ομάδες θα εξετάσουν διαφορετικές στρατηγικές επιλογές. ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ; • Τα μονοθέσια Formula 2 της νέας γενιάς θα παρουσιαστούν στο χώρο τοποθέτησης ελαστικών της Pirelli στη Μόντσα την Πέμπτη. Θα φορούν τα νέα ελαστικά P Zero που έχουν σχεδιαστεί ειδικά για αυτά. • Ο Γερμανός Marijan Griebel κέρδισε τον τίτλο στο νέο πρωτάθλημα κάτω των 28 ετών European Junior Rally μετά τη νίκη στην κλάση του, στο Barum Czech Rally Zlin με ένα Skoda Fabia R5 που φορούσε ελαστικά Pirelli. • To προηγούμενο Σαββατοκύριακο στο Blancpain GT Series στη Βουδαπέστη κέρδισε η ομάδα Audi WRT που χρησιμοποιεί ελαστικά Pirelli P Zero DHD. ΟΙ ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΤΩΝ ΣΛΙΚ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΕΚΚΙΝΗΣΗ ΤΗΣ MONΤΣA 23.0 psi (εμπρός) | 21.0 psi (πίσω) ΟΡΙΟ ΚΑΜΠΕΡ -3.00° (εμπρός) | -2.00° (πίσω)

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.