Η νέα BMW M8 GTE

By  |  0 Comments

Η BMW Motorsport παρουσίασε το νέο, κορυφαίο μοντέλο της για τη διεθνή αγωνιστική σκηνή GT στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης: την BMW M8 GTE.

Πριν η BMW Σειρά 8 Coupé κυκλοφορήσει στην αγορά, η αγωνιστική έκδοση θα βρεθεί στην πίστα την επόμενη σεζόν, συμμετέχοντας σε διοργανώσεις όπως το FIA World Endurance Championship (FIA WEC). Με αυτό, η BMW Motorsport επιστρέφει στις θρυλικές 24 Ώρες του Le Mans. Έτσι, η BMW M8 GTE θα είναι συνδεδεμένη με την έννοια της καινοτόμου, προηγμένης τεχνολογίας και με πολλές δεκαετίες αγωνιστικής παράδοσης. Στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το αυτοκίνητο ήταν βαμμένο στα χρώματα της BMW M Motorsport, σχεδιασμένο ειδικά για την περίσταση, δίνοντας μία εικόνα από όσα θα ακολουθήσουν το 2018. H ΒMW M8 GTE αντανακλά τη στενή σχέση ανάμεσα στην εξέλιξη αυτοκινήτων παραγωγής και του μηχανοκίνητου αθλητισμού και για άλλη μια φορά υπογραμμίζει το μεγάλο βαθμό στον οποίο η BMW Motorsport και η BMW M συμβαδίζουν.

Η BMW M8 GTE είχε ένα επιτυχημένο λανσάρισμα την 1η Ιουνίου 2017 στο εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing (Γερμανία) – εκεί ακριβώς όπου θα κατασκευάζεται το μοντέλο παραγωγής της BMW Σειράς 8. Η στενή σχέση μεταξύ παραγωγής και μηχανοκίνητου αθλητισμού είναι από τους ακρογωνιαίους λίθους στην εξέλιξη της BMW M8 GTE. Η εμπειρία και οι γνώσεις που θα αποκτηθούν από τις αγωνιστικές συμμετοχές στο FIA WEC και το IMSA WeatherTech SportsCar Championship (IWSC) στη Β. Αμερική θα ενσωματωθούν απευθείας στο μοντέλο παραγωγής, το οποίο τρέχει παράλληλα με το αγωνιστικό πρόγραμμα.

«Η BMW M8 GTE είναι η νέα μας ναυαρχίδα GT και θα αναμετρηθεί με τους σκληρότερους αντιπάλους της κατηγορίας», σχολίασε ο Διευθυντής της BMW Motorsport, Jens Marquardt. «Για εμάς, η παρουσίαση του αυτοκινήτου χωρίς καμουφλάζ στην έκθεση της Φρανκφούρτης είναι το επόμενο σημαντικό βήμα στο δρόμο για την πρώτη μας αγωνιστική εμφάνιση, την οποία σχεδιάζουμε για τις 24 Ώρες της Daytona το 2018. Το FIA WEC και το πρωτάθλημα IMSA στη Βόρεια Αμερική συνθέτουν ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον για το νέο μας ‘παίκτη’. Με τη BMW M8 GTE, εισάγουμε τεχνολογίες αιχμής στην κορυφαία, διεθνή κατηγορία αγώνων GT, και ταυτόχρονα συνδεόμαστε με την ιστορία μας στο Le Mans. Η εξέλιξη της BMW M8 GTE βαδίζει σύμφωνα με το πρόγραμμα, και ανυπομονούμε να δούμε το αυτοκίνητο να αγωνίζεται για νίκες το 2018».

Νέο επίπεδο απόδοσης

Ο V8 κινητήρας τεχνολογίας BMW TwinPower Turbo, ο οποίος περιορίζεται από τους κανονισμούς σε χωρητικότητα 4,0 λίτρων, έχει ονομαστική βασική ισχύ πάνω από 500 hp, ανάλογα με την κατηγορία συμμετοχής. Το μπλοκ κυλίνδρων και η κυλινδροκεφαλή προέρχονται από τον κινητήρα παραγωγής και κατασκευάζονται στο χυτήριο ελαφρού κράματος στο εργοστάσιο του BMW Group, στο Landshut (Γερμανία). Στόχος της εξέλιξης είναι η επίτευξη της μέγιστης δυνατής απόδοσης και αντοχής. Ο ισχυρός κινητήρας παραγωγής αποτελεί την τέλεια βάση. Η ισχύς της BMW M8 GTE μεταδίδεται μέσω ενός σειριακού, 6τάχυτου αγωνιστικού κιβωτίου.

Η Τεχνητή Νοημοσύνη παρέχει στους μηχανικούς μεγαλύτερη ελευθερία

Η ‘Εικονική Εξέλιξη’ παίζει κεντρικό ρόλο στη δημιουργία της BMW M8 GTE. Για παράδειγμα, ο έλεγχος πρόσφυσης εξελίσσεται με τη βοήθεια ενός συστήματος τεχνητής νοημοσύνης. Η βελτιστοποίηση της τοπολογίας με τρισδιάστατη εκτύπωση προσφέρει στους μηχανικούς πολύ μεγαλύτερη ελευθερία στην ανεύρεση καινοτόμων και δημιουργικών λύσεων για τη σχεδίαση του αυτοκινήτου. Η ταχεία υλοποίηση των πρωτοτύπων επιτρέπει τη λήψη ενός νέου εξαρτήματος ως λειτουργικού πρωτοτύπου, μόλις 24 ώρες μετά την εικονική εξέλιξη.

Μηχανοκίνητος αθλητισμός και παραγωγή ‘χέρι – χέρι’ – σχεδιαστικές ομοιότητες

Οι μηχανικοί αγώνων και παραγωγής συνεργάστηκαν στενά στο πρόγραμμα BMW M8 GTE. Για παράδειγμα, η συνεπής σχεδίαση ελαφρού βάρους παίζει επίσης κρίσιμο ρόλο στην εξέλιξη του νέου σπορ GT. Σημαντική μείωση βάρους επιτυγχάνεται με την εκτενή χρήση πανάλαφρων εξαρτημάτων από ανθρακονήματα (CFRP). Με μήκος 4.980 mm και πλάτος 2.046 mm, το αυτοκίνητο ζυγίζει μόλις 1.220 κιλά. Η σχεδίαση της BMW M8 GTE αντανακλά επίσης τη στενή σχέση μεταξύ της BMW Σειράς 8 και της BMW M8. Αυτό είναι ιδιαίτερα εμφανές στη γραμμή οροφής και στη σχεδίαση των εμπρός και πίσω φώτων.

Κορυφαία αεροδυναμική απόδοση

Οι εργασίες στην αεροδυναμική ενός νέου αγωνιστικού αυτοκινήτου είναι χρονοβόρες αλλά απαραίτητες. Γι’ αυτό, είναι πολύ σημαντικό για τους μηχανικούς της BMW να μπορούν να εργάζονται πάνω στο πλαίσιο της BMW M8 GTE με μέγιστη απόδοση από την αρχή. Ένας νέος αλγόριθμος αυξάνει σημαντικά τους υπολογισμούς ρευστομηχανικής (CFD), επιτρέποντας τη χρήση μεγαλύτερης υπολογιστικής ισχύος για αύξηση του αριθμού πιθανών προσομοιώσεων πριν το στάδιο της αεροδυναμικής σήραγγας. Εδώ, η BMW Motorsport χρησιμοποιεί συνέργειες με το τμήμα εξέλιξης στην παραγωγή και τα οφέλη από τις άριστες συνθήκες δοκιμών του Aero Lab του BMW Group. Ένα από τα αποτελέσματα της αεροδυναμικής εξέλιξης είναι οι καινοτόμες αεροδυναμικές ζάντες, που θα παρουσιάστηκαν σε ένα πρωτότυπο στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης.

Χρήση της τελευταίας τεχνολογίας  3D

Η στενή σχέση μεταξύ παραγωγής και μηχανοκίνητου αθλητισμού συνεχίζεται σε δύο ακόμα σημαντικούς τομείς: η ίδια τεχνολογία 3D μετρήσεων που χρησιμοποιήθηκε στη BMW M4 DTM, η οποία έκανε την πρώτη της αγωνιστική εμφάνιση το 2017, χρησιμοποιείται και στη BMW M8 GTE. Το υπερσύγχρονο σύστημα μέτρησης του τμήματος εξέλιξης παραγωγής της BMW προσφέρει άριστο έλεγχο ποιότητας κατά τη συναρμολόγηση του αγωνιστικού αυτοκινήτου. Για ένα τέτοιο περίπλοκο αυτοκίνητο όπως η BMW M8 GTE, το οποίο κατασκευάζεται αποκλειστικά χειροποίητα, είναι απαραίτητη η αυστηρή τήρηση και εφαρμογή όλων των διαστάσεων.

Η μακρά ιστορία της BMW Motorsport στο Le Mans.

Η BMW Motorsport επιστρέφει στο Le Mans με το Πρωτάθλημα FIA WEC το 2018. Η τελευταία  φορά που μία αγωνιστική BMW πήρε θέση στη σειρά εκκίνησης ήταν το 2011 με τη BMW M3 GT2. Ένα χρόνο πριν, η BMW M3 GT2 Art Car του Jeff Koons (ΗΠΑ) είχε συγκεντρώσει το ενδιαφέρον καθώς έγραψε το τελευταίο κεφάλαιο στην ιστορία της BMW Art Car Collection στο Le Mans. Μεταξύ των BMW Art Cars που είχαν συμμετάσχει στο Le Mans ήταν η BMW 3.0 CSL του Alexander Calder (USA, 1975), η BMW 320i σχεδιασμένη από τον Roy Lichtenstein (ΗΠΑ, 1977) και η BMW M1 του Andy Warhol (ΗΠΑ, 1979).

Η πιο δυνατή αγωνιστική στιγμή της BMW Motorsport στο Le Mans ήταν το 1999, όταν οι Yannick Dalmas (Γαλλία), Joachim Winkelhock (Γερμανία) και Pierluigi Martini (Ιταλία) κατέκτησαν τη νίκη με μία BMW V12 LMR. Η McLaren F1 GTR, με κινητήρα BMW, είχε προηγουμένως θριαμβεύσει στο σιρκουί “de la Sarthe” το 1995.

Η πρώτη φορά που αυτοκίνητο BMW έτρεξε στις 24 Ώρες του Le Mans ήταν το 1939, όταν μία BMW 328 διεκδίκησε τη νίκη στην κατηγορία της έχοντας ολοκληρώσει 236 αγωνιστικούς γύρους. Μετά το 1972, αυτοκίνητα BMW είχαν τακτική παρουσία στον κλασικό αγώνα αντοχής.

BMW M8 GTE: Τεχνικά Χαρακτηριστικά.

Διαστάσεις

  • Μήκος χωρίς την πίσω αεροτομή:  4.980 mm
  • Πλάτος χωρίς καθρέπτες:               2.046 mm
  • Πλάτος με καθρέπτες:                     2.224 mm
  • Ύψος:                                             1.212 mm (μεταβαλλόμενο)
  • Μεταξόνιο:                                       2.880 mm

Κινητήρας

  • Τύπος:                                              V8 με τεχνολογία BMW TwinPower Turbo
  • Χωρητικότητα:                                   3.981 cc
  • Αριθμός Κυλίνδρων                           8
  • Περιεχόμενη γωνία:                           90°
  • Διάμετρος:                                         89 mm
  • Διαδρομή:                                          80 mm
  • Χιτώνια κυλίνδρων:                           98 mm
  • Μέγιστη περιστροφή:                        7.000 rpm περίπου

Αμάξωμα

  • Από συνθετικά υλικά με carbon καμπίνα και κλωβό ασφαλείας αναγνωρισμένο από DMSB
  • Αμάξωμα από ανθρακονήματα CFRP με σχεδίαση quick change

Πλαίσιο

  • Ανάρτηση με διπλά ψαλίδια στους δύο άξονες
  • Ρυθμιζόμενα σε 4 παραμέτρους αμορτισέρ εμπρός και πίσω
  • Αντιστρεπτικές ράβδοι ταχείας ρύθμισης

Σύστημα μετάδοσης

  • Σειριακό, 6-τάχυτο αγωνιστικό κιβώτιο
  • Ηλεκτρικό σύστημα αλλαγών στο τιμόνι
  • Διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης LSD
  • Άξονας μετάδοσης από ανθρακονήματα CFRP
  • Συμπλέκτης από ανθρακονήματα Sachs

Ηλεκτρονικά

  • Λογισμικό διαχείρισης εξελιγμένο από τη BMW Motorsport για λειτουργίες κινητήρα, μετάδοση και υποβοήθησης οδηγού
  • Τιμόνι με 16 πλήκτρα και 7 διακόπτες
  • Πίσω κάμερα με σύστημα αναγνώρισης αντικειμένων
  • Προβολείς υψηλής απόδοσης με στοιχεία LED της OSRAM
  • Σύστημα τηλεμετρίας για έλεγχο του αυτοκινήτου

Τροχοί/Ελαστικά

  • Ζάντες BMW Aero: 12,5×18”εμπρός, 13×18” πίσω
  • Ελαστικά Michelin: 30/68 R18 εμπρός, 31/71 R18 πίσω

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.