F1: Η τακτική των ελαστικών στην Ιαπωνία

By  |  0 Comments

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε το Ιαπωνικό Grand Prix εκκινώντας από την pole με στρατηγική μια αλλαγής: Πολύ μαλακή/μαλακή γόμα. Η θερμοκρασία οδοστρώματος ξεπέρασε τους 40 βαθμούς Κελσίου σε αντίθεση με τις προηγούμενες μέρες που οι συνθήκες ήταν αρκετά πιο δροσερές.

Οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν την ίδια τακτική με το νικητή υπήρξε όμως και μια αξιοσημείωτη εξαίρεση: Ο έτερος οδηγός της Mercedes Valtteri Bottas. Καθότι είχε ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα και διένυσε περισσότερους γύρους στο πρώτο μέρος πριν αλλάξει. Το παράδειγμά του ακολούθησε και ο Raikkonen. Τα μονοθέσια που έκαναν περισσότερους γύρους στην αρχή με τα μαλακά ελαστικά ήταν οι Renault, μπήκαν τελευταίες στα πιτ.

Χάρη στις μακριές παρατεταμένες στροφές υψηλής ταχύτητας η Σουζούκα είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες για τα ελαστικά. Παραταύτα η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στους πρώτους γύρους και το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας μετέπειτα μείωσε λίγο τη φθορά, αυξάνοντας την απόσταση που διένυσαν οι οδηγοί στο πρώτο μέρος.

MARIO ISOLA, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

«Αμφότερες οι γόμες που χρησιμοποιήθηκαν συμπεριφέρθηκαν όπως ακριβώς περιμέναμε παρότι οι θερμοκρασίες σε αέρα και οδόστρωμα ήταν πιο υψηλές απ’ τις προηγούμενες δυο μέρες. Αν επίσης συνδυάσεις τη βροχή και τις κόκκινες σημαίες στα ελεύθερα είναι προφανές πως οι ομάδες δεν είχαν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονταν για να χαράξουν στρατηγική στις συγκεκριμένες συνθήκες. Παρόλα αυτά και μολονότι είχαμε φέρει πιο μαλακή γόμα απ’ ότι πέρυσι, η πλειοψηφία των οδηγών ολοκλήρωσε το Grand Prix με μια αλλαγή. Οι οδηγοί που εκκινούσαν εκτός της θέσης που είχαν καταταγεί, χρησιμοποίησαν εναλλακτικά τη στρατηγική μαλακή/πολύ μαλακή και κέρδισαν θέσεις».

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ

Ricciardo

1m33.694s

Bottas

1m33.144s

Verstappen

1m33.730s

Raikkonen

1m33.175s

Hamilton

1m33.780s

Vandoorne

1m33.724s

 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

ΓΟΜΑ ΟΔΗΓΟΣ ΓΥΡΟΙ
MEΣΗ
ΜΑΛΑΚΗ Palmer 39
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ Alonso, Raikkonen, Ricciardo 25

ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

O Lewis Hamilton κέρδισε στον αγώνα ακολουθώντας τακτική μιας αλλαγής ελαστικών. Στον 22ο γύρο έβγαλε τη πολύ μαλακή και έβαλε τη μαλακή γόμα. Σταμάτησε αμέσως μετά τον οδηγό της Red Bull, Max Verstappen που τερμάτισε δεύτερος. Ο Ολλανδός έκανε την ίδια αλλαγή πολύ μαλακή/ μαλακή γόμα ένα γύρο πριν, προσπαθώντας να βγει εμπρός (undercut) από τη Mercedes. Προβλέψαμε ότι η τακτική της μιας αλλαγής θα είναι αποτελεσματική σε χαμηλή θερμοκρασία. Τελικά αποδείχτηκε αποτελεσματική και σε ζεστό καιρό χάρη στην εξαιρετική σταθερότητα των δυο γομών και τις δυο περιόδους αυτοκινήτου ασφαλείας (πραγματικό και εικονικό) στην αρχή.

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε το Ιαπωνικό Grand Prix εκκινώντας από την pole με στρατηγική μια αλλαγής: Πολύ μαλακή/μαλακή γόμα. Η θερμοκρασία οδοστρώματος ξεπέρασε τους 40 βαθμούς Κελσίου σε αντίθεση με τις προηγούμενες μέρες που οι συνθήκες ήταν αρκετά πιο δροσερές. Οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν την ίδια τακτική με το νικητή υπήρξε όμως και μια αξιοσημείωτη εξαίρεση: Ο έτερος οδηγός της Mercedes Valtteri Bottas. Καθότι είχε ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα και διένυσε περισσότερους γύρους στο πρώτο μέρος πριν αλλάξει. Το παράδειγμά του ακολούθησε και ο Raikkonen. Τα μονοθέσια που έκαναν περισσότερους γύρους στην αρχή με τα μαλακά ελαστικά ήταν οι Renault, μπήκαν τελευταίες στα πιτ. Χάρη στις μακριές παρατεταμένες στροφές υψηλής ταχύτητας η Σουζούκα είναι μια από τις πιο απαιτητικές πίστες για τα ελαστικά. Παραταύτα η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στους πρώτους γύρους και το καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας μετέπειτα μείωσε λίγο τη φθορά, αυξάνοντας την απόσταση που διένυσαν οι οδηγοί στο πρώτο μέρος. MARIO ISOLA, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ «Αμφότερες οι γόμες που χρησιμοποιήθηκαν συμπεριφέρθηκαν όπως ακριβώς περιμέναμε παρότι οι θερμοκρασίες σε αέρα και οδόστρωμα ήταν πιο υψηλές απ’ τις προηγούμενες δυο μέρες. Αν επίσης συνδυάσεις τη βροχή και τις κόκκινες σημαίες στα ελεύθερα είναι προφανές πως οι ομάδες δεν είχαν όλες τις πληροφορίες που χρειάζονταν για να χαράξουν στρατηγική στις συγκεκριμένες συνθήκες. Παρόλα αυτά και μολονότι είχαμε φέρει πιο μαλακή γόμα απ’ ότι πέρυσι, η πλειοψηφία των οδηγών ολοκλήρωσε το Grand Prix με μια αλλαγή. Οι οδηγοί που εκκινούσαν εκτός της θέσης που είχαν καταταγεί, χρησιμοποίησαν εναλλακτικά τη στρατηγική μαλακή/πολύ μαλακή και κέρδισαν θέσεις». ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ - Ricciardo 1m33.694s Bottas 1m33.144s - Verstappen 1m33.730s Raikkonen 1m33.175s - Hamilton 1m33.780s Vandoorne 1m33.724s ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΟΜΑ ΟΔΗΓΟΣ ΓΥΡΟΙ MEΣΗ - - ΜΑΛΑΚΗ Palmer 39 ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ Alonso, Raikkonen, Ricciardo 25 ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ O Lewis Hamilton κέρδισε στον αγώνα ακολουθώντας τακτική μιας αλλαγής ελαστικών. Στον 22ο γύρο έβγαλε τη πολύ μαλακή και έβαλε τη μαλακή γόμα. Σταμάτησε αμέσως μετά τον οδηγό της Red Bull, Max Verstappen που τερμάτισε δεύτερος. Ο Ολλανδός έκανε την ίδια αλλαγή πολύ μαλακή/ μαλακή γόμα ένα γύρο πριν, προσπαθώντας να βγει εμπρός (undercut) από τη Mercedes. Προβλέψαμε ότι η τακτική της μιας αλλαγής θα είναι αποτελεσματική σε χαμηλή θερμοκρασία. Τελικά αποδείχτηκε αποτελεσματική και σε ζεστό καιρό χάρη στην εξαιρετική σταθερότητα των δυο γομών και τις δυο περιόδους αυτοκινήτου ασφαλείας (πραγματικό και εικονικό) στην αρχή.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.