Το Volkswagen T-Roc

By  |  0 Comments

Η Volkswagen με το νέο T-Roc προσθέτει δυναμισμό στην κατηγορία των compact SUV. Το T-Roc, είναι ένα crossover που συνδυάζει φαινομενικά αντιφατικά χαρακτηριστικά: επιδόσεις και άνεση, συναίσθημα και ορθολογισμό, lifestyle της πόλης και πολύπλευρη προσωπικότητα που πάει παντού. Αυτές οι διαφορετικές παράμετροι ενώνονται σε μια νέα αντίληψη για την κατηγορία – ένα σπορ αυτοκίνητο-εργαλείο που μόνο ο εφευρέτης του GTI θα μπορούσε να επινοήσει.

Διαθέσιμο είτε με μπροστινή κίνηση είτε με τετρακίνηση (και με το διακόπτη 4MOTION Active Control ως στάνταρ) – το οποίο συνδυάζει την επιβλητικότητα ενός SUV με τη σβελτάδα ενός μικρού σπορ μοντέλου. Ένα αυτοκίνητο που αισθάνεται σαν στο σπίτι του τόσο στην πόλη όσο και στα μακρινά ταξίδια. Εξωτερικά, οι compact διαστάσεις και η πρωτοποριακή σχεδίαση συνδυάζονται με 11 εξωτερικούς χρωματισμούς, 3 χρώματα οροφής και ένα σύνολο 24 χρωματικών συνδυασμών. Εσωτερικά, το επαναστατικό ντιζάιν συνυπάρχει με την υψηλή λειτουργικότητα. Το T-Roc είναι ένα πενταθέσιο αυτοκίνητο με αποθηκευτικό χώρο 445 λίτρων (τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του), επτά διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς και ένα πιλοτήριο που προσφέρει μεγάλο εύρος ψηφιοποίησης και συνδεσιμότητας. Κι αυτό γιατί είναι το πρώτο SUV  στην κατηγορία του που προσφέρει προαιρετικά ψηφιακά όργανα χάρη στο νέας γενιάς ψηφιακό πίνακα Active Info Display. Μαζί με τα συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, προσφέρει νέες δυνατότητες ψηφιακών απεικονίσεων και ελέγχου. Αυτό ταιριάζει απόλυτα με τις εφαρμογές και τις διαδικτυακές υπηρεσίες κινητής τηλεφωνίας του Volkswagen Car-Net.

Έξι ισχυροί κινητήρες τούρμπο. Αρχικά διαθέσιμα δύο μοντέλα βενζίνης (TSI με 85 kW / 115 PS και 140 kW / 190 PS) και ένα ντίζελ (TDI με 110 kW / 150 PS). Θα ακολουθήσουν άμεσα δύο ακόμη μοντέλα TDI και ένα μοντέλο TSI. Και οι έξι κινητήρες έχουν στροβιλοσυμπιεστή [τούρμπο] και άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Μια λειτουργία παραμετροποίησης, η οποία περιλαμβάνεται ως στάνταρ, μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να αποθηκεύονται οι ρυθμίσεις των συστημάτων υποστήριξης, άνεσης και ενημέρωσης/ψυχαγωγίας. Οι ρυθμίσεις αυτές ανακαλούνται μέσω του κλειδιού του οχήματος και χρησιμοποιούνται για την προσαρμογή του αυτοκινήτου στις ανάγκες και προτιμήσεις του οδηγού.

Το πράσινο φως για τη σημαντική επέκταση της σειράς των SUV δόθηκε το 2016, όταν έκανε το ντεμπούτο της η δεύτερη γενιά του Tiguan. Το νέο Tiguan Allspace πρόκειται επίσης να μπει πολύ δυναμικά στην αγορά – είναι μια επέκταση του Tiguan με χώρο για επτά επιβάτες. Ένας άλλος σημαντικός σταθμός στην πορεία των μεγαλύτερων SUV στην ιστορία της Volkswagen θα ακολουθήσει το 2018 με την παγκόσμια πρεμιέρα της επόμενης γενιάς Touareg. Η Volkswagen θα επεκτείνει επίσης τη γκάμα της στο άλλο άκρο του φάσματος των SUV με το  μικρότερο T-Cross, που τοποθετείται αμέσως κάτω από το T-Roc. Ένα άλλο μοντέλο που παρουσιάζει μηδενικούς ρύπους κατά τη λειτουργία του, πρόκειται να κυκλοφορήσει το 2018 ως μέλος της σειράς των SUV: το I.D. CROZZ. Είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτροκίνητο SUV της Volkswagen και προγραμματίζεται να κυκλοφορήσει το 2020.

Τέσσερα γράμματα, μια σημασία. Το όνομα του T-Roc είναι πλέον αναγνωρίσιμο διεθνώς και αντιπροσωπεύει μια γέφυρα ανάμεσα σε δύο κόσμους στον χώρο της οδήγησης. Ο Δρ. Φράνκ Γουέλς (Frank Welsch), μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Volkswagen, υπεύθυνος για τον Τομέα Εξέλιξης λέει: «Το “Τ” στο ονομα του T-Roc αναφέρεται στους δύο προάγγελούς του, το Tiguan και το Tοuareg, των οποίων το DNA και τα θετικά χαρακτηριστικά έχουν μεταφερθεί στο νέο μοντέλο – η υψηλή θέση των καθισμάτων, το στιβαρό αμάξωμα, το ρωμαλέο σύστημα κύλισης-ανάρτησης και η τετρακίνηση, η οποία συμπεριλαμβάνεται ως στάνταρ στους μεγαλύτερους κινητήρες. Το Roc στο όνομα προήλθε από το αγγλικό rock [=κουνάω/βράχος/μουσική ροκ], που καταδεικνύει τη θέση του T-Roc ως crossover [=διασταύρωση] το οποίο συνδυάζει την επιβλητικότητα ενός  SUV με τη σβελτάδα ενός hatchback. Το T-Roc πραγματικά «ροκάρει» την κατηγορία –  μερικές φορές πολύ δυνατά και άλλες πιο διακριτικά, ανάλογα με τον προαιρετικό εξοπλισμό και το χρωματικό συνδυασμό που επιλέγεται. Είναι ένα νέο Volkswagen που οδηγεί την εταιρεία στην επόμενη δεκαετία της αυτοκίνησης.»

Τα μικρά SUV είναι η νέα τάση στο χώρο του αυτοκινήτου. Το T-Roc θα κυκλοφορήσει σε όλες σχεδόν τις σημαντικές αγορές παγκοσμίως. Για τις ευρωπαϊκές αγορές, το νέο SUV θα παράγεται στο εργοστάσιο του Σετουμπάλ στην Πορτογαλία (κοντά στη Λισσαβώνα). Ο Γιούργκεν Στάκμαν (Jürgen Stackmann), μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου των Επιβατικών Αυτοκινήτων της Volkswagen, Υπεύθυνος Πωλήσεων, Μάρκετινγκ και Υπηρεσιών Εξυπηρέτησης μετά την Πώληση, σχολιάζει σχετικά: «Το 80% σχεδόν των compact SUV πωλούνται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη και την Κίνα. Αυτός ο τύπος SUV κερδίζει επίσης έδαφος στη Βραζιλία, στην Ινδία, στη Ρωσία και στις ΗΠΑ. Πιστεύουμε πως τα επόμενα δέκα χρόνια ο όγκος των ετήσιων παγκόσμιων πωλήσεων αυτών των compact SUV θα ανέλθει από τα 6,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα, σήμερα, στα περίπου 10,6 εκατομμύρια.»

Αυτά τα SUV είναι τόσο επιτυχημένα γιατί έχουν μια πολύ δυναμική παρουσία, ένα υψηλό επίπεδο λειτουργικότητας και υπερυψωμένες θέσεις επιβατών ενώ την ίδια στιγμή διατηρούν τις μικρές εξωτερικές διαστάσεις τους. Στο T-Roc, οι θέσεις του οδηγού και του συνοδηγού είναι 57,2 εκατοστά πάνω από τον δρόμο, ενώ για τους πίσω επιβάτες είναι 61,8 εκατοστά. Το νέο Volkswagen ικανοποιεί ιδανικά τις ανάγκες των οδηγών που βρίσκονται συχνά στους δρόμους των αστικών περιοχών. Για παράδειγμα, το T-Roc απευθύνεται τόσο σε εργένηδες ή ελεύθερους που απολαμβάνουν πολλές δραστηριότητες μέσα από ένα ενεργό lifestyle, όσο και στις οικογένειες που εκτιμούν την πολυχρηστικότητά του και σε ζευγάρια των οποίων τα παιδιά έχουν ήδη ανεξαρτητοποιηθεί. Αυτές οι κατηγορίες αγοραστών θέλουν όλες ένα SUV που να είναι συμβατό με τον κόσμο της πόλης, να είναι απολαυστικό στην οδήγηση του κάθε χιλιομέτρου, και του οποίου η σχεδίαση να είναι γεμάτη αυτοπεποίθηση και στυλ. Το T-Roc ικανοποιεί αυτές τις ανάγκες με την εξαιρετική του άνεση, τις υπερυψωμένες θέσεις επιβατών, τα καινοτόμα συστήματα ασφαλείας, το ευέλικτο εσωτερικό του, την υψηλή αξιοπιστία του και το μοναδικό σχεδιαστικό DNA του. Το νέο T-Roc διευρύνει τα όρια της κατηγορίας του και προχωράει ακόμη παραπέρα για να γίνει ο σύγχρονος σύντροφος στον κόσμο της πόλης, ο οποίος θα ανταπεξέλθει ταυτόχρονα και σε μια σαββατοκυριακάτικη οικογενειακή εκδρομή.

Πρωτοποριακή εξωτερική σχεδίαση

 Το νέο DNA των SUV της Volkswagen. Η σχεδίαση του T-Roc ακολουθεί τη νέα εκφραστική αντίληψη που φέρουν στο DNA τους τα άλλα παρόμοια μοντέλα, όπως το Tiguan, και το Tiguan Allspace. Εναρμονίζει τα αυθεντικά off-road στοιχεία με το δυναμισμό και το αστικό στυλ. Ουσιαστικά, η σχεδίαση κάθε νέου SUV της Volkswagen θα εκφράζεται με βάση αυτό το DNA. Όλα τα μοντέλα SUV χαρακτηρίζονται από μια ιδιαίτερη σχεδίαση, ξεκάθαρα συνδεμένη με το ύφος της κατηγορίας. Αυτό αντανακλάται τέλεια στο T-Roc. Συναρπάζει με την πρωτοπόρο του σχεδίαση που χαράζεται αμέσως στον νου ως «το T-Roc». Ταυτόχρονα, ωστόσο, παραμένει ξεκάθαρα ένα Volkswagen.

Σπορ στυλ. Οπτικά  και τεχνικά, το crossover αυτό προσθέτει μια ισχυρή δόση δυναμισμού στην κατηγορία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων. Λέει ξανά ο Klaus Bischoff: «Για μένα, το TRoc είναι ένα σημαντικό compact SUV, γιατί εμπλουτίζει την κατηγορία με ένα εντελώς μοναδικό και σπορ στυλ

Ευρυχωρία στο εσωτερικό με εκτεταμένη ψηφιοποίηση

Εξοπλιστικό πακέτο και εργονομία θέτουν νέα πρότυπα. Η μορφή και η λειτουργία του εσωτερικού του T-Roc έχουν επανακαθοριστεί για την ψηφιακή εποχή. Χαρακτηριστική της σχεδιαστικής αντίληψης είναι η έμφαση που έχει δοθεί στην ενοποίηση των όλο και περισσότερο ψηφιοποιημένων απεικονίσεων και οργάνων ελέγχου. Για παράδειγμα, το T-Roc μπορεί να παραγγελθεί με τη νέα γενιά του Active Info Display (πλήρως ψηφιακά όργανα) ως επιλογή. Επίσης, τα διατιθέμενα συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας ανήκουν στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας, με οθόνες μεγέθους μέχρι 8 ίντσες. Όσον αφορά την εργονομία των οργάνων ελέγχου και την ορατότητά τους, τέθηκε ως στόχος να σχεδιαστούν όλα τα στοιχεία του αυτοκινήτου με τέτοιον τρόπο ώστε να είναι όσο το δυνατό πιο ευδιάκριτα και ευκολονόητα. Ταυτόχρονα, η χαρισματική και ιδιαίτερη εσωτερική σχεδίαση – στο πρωτοποριακό και μαζί στιβαρό στυλ των SUV – αντικατοπτρίζει τη μοντέρνα σχεδίαση του εξωτερικού.

Άπλετος χώρος για πέντε επιβάτες. Η σχεδιαστική ομάδα του T-Roc εκμεταλλεύτηκε το μεταξόνιο, το οποίο είναι εμφανώς μακρύ σε σχέση με το συνολικό μήκος του οχήματος, για να δημιουργήσει άπλετο χώρο για πέντε επιβάτες. Όλα τα καθίσματα βρίσκονται σε υψηλή θέση. Μπροστά, τα καθίσματα βρίσκονται τουλάχιστον 57,2 εκ. πάνω από τον δρόμο και πίσω 61,8 εκ. Αν είναι κατειλημμένες όλες οι θέσεις, ο αποθηκευτικός χώρος – όταν η φόρτωση φτάνει στο ύψος της πλάτης των πίσω καθισμάτων – ανέρχεται στα 445 λίτρα, που είναι η καλύτερη επίδοση στην κατηγορία. Οι πίσω θέσεις μπορούν να αναδιπλωθούν χωριστά, σε αναλογία 60/40. Με την αναδίπλωση, η χωρητικότητα αυξάνεται μέχρι τα 1.290 λίτρα. Δύσκολα θα βρει κανείς SUV στην κατηγορία του που να προσφέρει τόση ευρυχωρία.

Νέα αρχιτεκτονική ταμπλό για την ψηφιακή εποχή. Το ταμπλό του T-Roc αποτελείται από μια εξαιρετικά σαφή οριζόντια διάταξη. Τα όργανα σχηματίζουν έναν ενιαίο οπτικό άξονα ελέγχου με το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, το οποίο βρίσκεται σε σχετικά υψηλή θέση και ως εκ τούτου είναι ιδανικά εργονομικό. Το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας τοποθετήθηκε σκόπιμα στο υψηλότερο σημείο του ταμπλό και στην έκδοση με την 8-ιντση οθόνη διαθέτει μια μεγάλη κρυστάλλινη πρόσοψη. Αυτό του δίνει μια σοφιστικέ εμφάνιση αντίστοιχη της οθόνης ενός tablet. Τα όργανα και το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας είναι ενιαία ενσωματωμένα σε μια διακριτή διακοσμητική επιφάνεια που διατρέχει όλο το πλάτος του ταμπλό. Ανάλογα με τον εξοπλισμό, αυτή η επιφάνεια μπορεί να έχει σκούρο φινίρισμα ή αλλιώς να είναι βαμμένη σε χρωματισμό που κάνει αρμονική αντίθεση με την επένδυση των καθισμάτων. Οι χρωματικοί τόνοι επαναλαμβάνονται στην επένδυση των θυρών σύμφωνα με την επιλεγμένη διαμόρφωση. Την εσωτερική διαρρύθμιση των θυρών συμπληρώνουν ανθεκτικές και καθαρά σχεδιασμένες θυρολαβές και μπράτσα των καθισμάτων, και μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι. Το T-Roc μπορεί επίσης να διαθέτει λευκό ή κόκκινο ατμοσφαιρικό φωτισμό ambient, ανάλογα με τα επιλεγμένα χαρακτηριστικά.

Active Info Display και ενημέρωση/ψυχαγωγία. Οι σχεδιαστές διεπαφών της Volkswagen έχουν συστηματικά εξελίξει ακόμη περισσότερο τον ψηφιακό πίνακα οργάνων Active Info Display (οθόνη με διαγώνιο 11,7 ιντσών) και τα υψηλής ποιότητας γραφικά του (133 dpi) και έχουν ανεβάσει σε νέα υψηλά επίπεδα τη γκάμα των λειτουργιών του. Η αλληλεπίδραση ανάμεσα στο  Active Info Display και το επιλεγμένο σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας δημιουργεί ένα νέο, ψηφιακό και διαδραστικό πιλοτήριο. Ο στάνταρ εξοπλισμός σε όλες τις εκδοχές του T-Roc συμπεριλαμβάνει το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας Composition Colour με οθόνη αφής 6,5 ιντσών. Στο επόμενο επίπεδο προς τα πάνω υπάρχει το τοποθετημένο σε κρυστάλλινο περίβλημα σύστημα Composition Media διαγωνίου 8 ιντσών με CD player. Το κορυφαίο σύστημα, με οθόνη 8 ιντσών, Discover Media, επίσης σε κρυστάλλινο περίβλημα, συνοδεύεται από μονάδα πλοήγησης.

Πλήρως συνδεδεμένο. Το Active Info Display και το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας εξατομικεύονται συστηματικά για το μέγιστο δυνατό εύρος διαδικτυακών υπηρεσιών και εφαρμογών μέσω smartphone και Car-Net της Volkswagen. Το κινητό τηλέφωνο και η βιβλιοθήκη πολυμέσων έχουν επίσης συνδυαστεί με το βέλτιστο τρόπο. Αυτές οι δύο λειτουργίες μπορούν να απεικονίζονται και να ελέγχονται τόσο μέσω του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας όσο και μέσω του Active Info Display. Τα 8-ιντσα συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας επιδέχονται επέκταση με το App Connect (MirrorLink, Apple CarPlay™ και Android Auto™ από την Google). Επιπλέον, η Volkswagen διαθέτει στο T-Roc το πακέτο online υπηρεσιών ‘Security & Service’, το οποίο προσφέρει υπηρεσίες υποστήριξης σε πολλές περιπτώσεις.

Το Active Info Display με λεπτομέρειες. Το προαιρετικό Active Info Display του T-Roc είναι κάτι καινούργιο. Η δεύτερη γενιά των ψηφιακών οργάνων της Volkswagen ξεχωρίζει από μια οθόνη διαγωνίου 11,7 ιντσών, γραφικά πολύ υψηλής ποιότητας (133dpi και ανάλυση 1.280 x 480 pixel) και εκτεταμένη ποικιλία λειτουργιών. Ως αποτέλεσμα, η οθόνη προσφέρει καλύτερα γραφικά, υψηλότερη πυκνότητα pixel, μεγαλύτερη φωτεινότητα και κοντράστ και λιγότερες συμβατικές λυχνίες ενδείξεων. Χρησιμοποιώντας το κουμπί ‘View button’ πάνω στο πολυλειτουργικό τιμόνι, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις βασικές διαμορφώσεις απεικόνισης, εύκολα και γρήγορα.

Εντελώς καινούργια εμφάνιση και αίσθηση. Τα υψηλής ποιότητας γραφικά δημιουργούν μαζί με την πρωτοποριακή σχεδίαση μια εντελώς καινούργια εμφάνιση και αίσθηση. Το σημαντικότερο εδώ είναι ότι η Volkswagen έχει προχωρήσει σε θεμελιώδη ανασχεδιασμό των πλήρως ψηφιακών οργάνων. Οι σχεδιαστές διεπαφών σκόπευαν πάντα στη χρησιμοποίηση της ψηφιακής απεικόνισης για να ενσωματώσουν πρόσθετα επίπεδα πληροφοριών στα όργανα. Τα γραφικά των στρόγγυλων οργάνων, όπως το στροφόμετρο και το ταχύμετρο, ωστόσο, ακολουθούσαν την εμφάνιση των αναλογικών ομολόγων τους. Στο επόμενο στάδιο των ψηφιακών οργάνων, οι σχεδιαστές έχουν απομακρυνθεί εντελώς από την αναλογική εμφάνιση και έχουν δημιουργήσει μια πλήρως ψηφιακή γενιά οργάνων. Ανέπτυξαν τρεις βασικές ψηφιακές διαρθρώσεις απεικόνισης τις οποίες ο οδηγός μπορεί να εναλλάσσει με το ‘View button’:

  • Μια εικόνα με δύο βαθμονομημένους στρογγυλούς δείκτες, έναν για το στροφόμετρο και έναν για το ταχύμετρο
  • Μια ψηφιακή εικόνα χωρίς βαθμονομημένους στρογγυλούς δείκτες
  • Μια ψηφιακή εικόνα με συμπληρωματικές πληροφορίες, χωρίς βαθμονομημένους στρογγυλούς δείκτες. Αυτές οι συμπληρωματικές πληροφορίες μπορούν να οργανωθούν και να παρουσιαστούν μέσω του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας

Ενημέρωση/ψυχαγωγία και CarNet της Volkswagen με λεπτομέρειες

 Νέο περιβάλλον στο πιλοτήριο.  Ένα νέο, ψηφιακό και διαδραστικό περιβάλλον έχει δημιουργηθεί στο πιλοτήριο με τη συνεργασία του Active Info Display και του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας. Η Volkswagen εισάγει στο T-Roc την τελευταία γενιά συστημάτων ενημέρωσης/ψυχαγωγίας, που έχουν διαστάσεις οθόνης από 6,5 ως 8 ίντσες. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για το Composition Colour (σύστημα ραδιοφώνου – ενημέρωσης/ψυχαγωγίας 6,5 ιντσών), το Composition Media (σύστημα ραδιοφώνου – ενημέρωσης/ψυχαγωγίας με CD player, 8 ιντσών) και το Discover Media (σύστημα ραδιοφώνου-πλοήγησης – ενημέρωσης/ψυχαγωγίας με CD player, 8 ιντσών). Τα συστήματα των 8 ιντσών είναι τοποθετημένα σε κρυστάλλινο περίβλημα. Ανάλογα με το επιλεγμένο σύστημα, είναι δυνατή η επέκταση της λειτουργικότητας του συστήματος με ψηφιακή ραδιοφωνική λήψη (DAB+), αναγνώριση ομιλίας και 8-κάναλο ηχητικό σύστημα από τον Αμερικανό κατασκευαστή “beats” με ισχύ 300 Watt. Με την προαιρετική διεπαφή κινητού τηλεφώνου Comfort, τα συμβατά smartphone μπορούν να φορτίζονται επαγωγικά και να συνδέονται με την εξωτερική κεραία. Το μόνο που χρειάζεται είναι η τοποθέτηση του smartphone σε ένα χώρο αποθήκευσης (με τηλεφωνική διεπαφή) μπροστά από το μοχλό ταχυτήτων.

Composition Colour. Το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας Composition Colour μπορεί να υπερηφανεύεται για την έγχρωμη οθόνη αφής 6,5 ιντσών (16,5 εκ. διαγώνιος οθόνης), την πολύ καλή ανάλυση (800 x 480 pixel) και μια σχεδίαση που αμέσως γοητεύει τους χρήστες smartphone και tablet. Η επιφάνειά του είναι απλή και κομψή. Εκτός από τους δύο περιστροφικούς/πιεστικούς διακόπτες, υπάρχουν έξι επίπεδα κουμπιά μενού. Τα 2 x 20 Watt της ακουστικής ισχύος του κατευθύνονται σε τέσσερα ηχεία. Όταν υπάρχουν οκτώ ηχεία τοποθετημένα, η συνολική ισχύς αυξάνεται στα 4 x 20 Watt. Μαζί με το ραδιόφωνο FM, το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας προσφέρει επίσης μια διεπαφή για ενσωματωμένη κάρτα SD για μουσική σε MP3 ή WMA. Όπως και το μεγαλύτερο Composition Media, το Composition Colour είναι εφοδιασμένο με κεραία που μπορεί να λάβει σήμα από διάφορες πηγές, ώστε με κατάλληλο φιλτράρισμα να βελτιστοποιηθεί ο θόρυβος σήματος. Μια θύρα USB προσφέρεται επίσης ως επιλογή (συμβατή με Apple).

Composition Media. Το Composition Media διαθέτει κρυστάλλινο περίβλημα με έγχρωμη οθόνη 8 ιντσών. Αυτή η κρυστάλλινη επιφάνεια κάνει το σύστημα να μοιάζει με tablet. Εκτός από τους δύο περιστροφικούς/πιεστικούς διακόπτες, το σύστημα διαθέτει και οκτώ κουμπιά (αφής) λειτουργίας. Ο ήχος του συστήματος ενημέρωσης/ψυχαγωγίας (4 x 20 Watt) κατευθύνεται προς οκτώ ηχεία. Μαζί με τις θύρες κάρτας SD και AUX-ΙΝ, προσφέρει και μια θύρα USB (συμβατή με Apple), μια σύνδεση Bluetooth και CD drive.

Discover Media. Το Discover Media είναι σύστημα ραδιοφώνου/πλοήγησης για το  T-Roc. Βασίζεται στο σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας Composition Media και περιλαμβάνει πρόσθετη λειτουργία πλοήγησης. Προσφέρονται δωρεάν αναβαθμίσεις του λογισμικού πλοήγησης εφόρου ζωής της συσκευής (δηλαδή ακόμη και για πέντε χρόνια μετά την διακοπή της παραγωγής της). Επιπλέον, περιλαμβάνει μία άδεια για τις Online υπηρεσίες ‘Guide & Inform’ του Car-Net, οι οποίες είναι επίσης δωρεάν (για τρία χρόνια).

Car-Net της Volkswagen. Το T-Roc συνδέει τον οδηγό και τους υπόλοιπους επιβάτες πιο πρωτοποριακά και πιο εύκολα από ποτέ πριν.  Οι επιβάτες είναι «πάντα on», δηλαδή, είναι online όποτε θέλουν. Για αυτό τον σκοπό είναι διαθέσιμες οι εφαρμογές του Car-Net της Volkswagen: App Connect, ‘Guide & Inform’ (ευρεία γκάμα διαδικτυακών υπηρεσιών) και ‘Security & Service’ (διαδικτυακές υπηρεσίες). Οι κυριότερες προσφερόμενες υπηρεσίες είναι η Emergency Call Service [κλήση επείγουσας ανάγκης], η Automatic Accident Notification [αυτόματη ειδοποίηση σε περίπτωση ατυχήματος] και η Breakdown Call [κλήση σε περίπτωση βλάβης]. Σε συνδυασμό με το Discover Media, μπορούν να χρησιμοποιηθούν διάφορες άλλες υπηρεσίες μέσω του ‘Guide & Inform’.  Αυτές συμπεριλαμβάνουν την Online POI Search [αναζήτηση σημείων ενδιαφέροντος], την Online Destination Import [εισαγωγή προορισμού], Πρατήρια καυσίμων (τοποθεσία και τιμές), Ειδήσεις, Θέσεις Στάθμευσης (τοποθεσία, διαθεσιμότητα, τιμές), Δελτία Καιρού και Online Πληροφορίες Κυκλοφορίας.

Έξι ισχυροί κινητήρες τούρμπο, μπροστινή κίνηση και τετρακίνηση

 Έξι κινητήρες, τρία επίπεδα ισχύος. Το T-Roc διατίθεται με ισχυρούς τούρμπο κινητήρες: τρεις βενζινοκινητήρες (TSI) και τρεις πετρελαιοκινητήρες (TDI), σε τρία επίπεδα ισχύος: 85 kW / 115 PS, 110 kW / 150 PS και 140 kW / 190 PS. Οι εκδόσεις των 115 PS προσφέρονται με μπροστινή κίνηση και χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Για τους κινητήρες των 150 PS, ο πελάτης μπορεί να επιλέξει μπροστινή κίνηση ή τετρακίνηση (4ΜΟΤΙΟΝ) καθώς και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη (DSG 7 ταχυτήτων). Ο βενζινοκινητήρας των 150 PS είναι εφοδιασμένος με Active Cylinder Management (αυτόματη απενεργοποίηση δύο κυλίνδρων). Οι δύο κινητήρες των 190 PS είναι εφοδιασμένοι με DSG 7 ταχυτήτων και 4ΜΟΤΙΟΝ ως στάνταρ.

1.0 TSI. Ο βασικός κινητήρας έχει τρεις κυλίνδρους και αποδίδει, από 999 κ.ε., ισχύ 85 kW / 115 PS (από τις 5.000 ως τις 5.500 στροφές) και μέγιστη ροπή 200 Nm (στις 2.000-3.000 στροφές). Το SUV επιταχύνει από τα 0 ως τα 100 χλμ./ώρα σε 10,1 δευτερόλεπτα. Αυτή η εκδοχή του T-Roc έχει τελική ταχύτητα 187 χλμ./ώρα, με κατανάλωση καυσίμου 5,2 μέχρι 5,1 λίτρα/100 χλμ (συνδυασμένη). Με δεξαμενή καυσίμου χωρητικότητας 50 λίτρων, το αυτοκίνητο έχει θεωρητική αυτονομία περίπου 960 χλμ.

2.0 TSI. Ο TSI των 1.985 κ.ε. και ισχύ 140 kW / 190 PS (από τις 3.500 ως τις 4.000 στροφές) επιταχύνει το T-Roc μέχρι τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 7,2 δευτερόλεπτα. Το T-Roc με αυτόν τον κινητήρα φτάνει τελική ταχύτητα 216 χλμ./ώρα. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κινητήρας αποδίδει την ανυπέρβλητη μέγιστη ροπή των 320 Nm στις 1.500-4.000 στροφές. Η κατανάλωση καυσίμου (συνδυασμένη) του T-Roc 2.0 TSI 4ΜΟΤΙΟΝ DSG είναι 6,8 έως 6,7 λίτρα / 100 χλμ.

2.0 TDI. Ο τούρμπο ντίζελ του T-Roc 2.0 TDI 4ΜΟΤΙΟΝ (110 kW / 150 PS από τις 3.500 ως τις 4.000) είναι ένας εξαιρετικά ισχυρός και αποδοτικός κινητήρας. Αποδίδει μέγιστη ροπή 340 Nm ήδη από τις 1.750 στροφές (μέχρι τις 3.000). Με το προαιρετικό DSG, αυτό το SUV– με τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα – επιταχύνει από τα 0 ως τα 100 χλμ./ώρα σε 8,4 δευτερόλεπτα. Οι επιδόσεις του έρχονται σε αντίθεση με τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου των 5,1 λίτρων / 100 χλμ.

4ΜΟΤΙΟΝ τετρακίνηση. Οι εκδόσεις 4ΜΟΤΙΟΝ του T-Roc είναι εφοδιασμένες με ένα μόνιμο σύστημα κίνησης σε όλους τους τροχούς. Η ροπή που φτάνει στους τροχούς κατανέμεται ανάμεσα σε μπροστά και πίσω τροχούς μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου πολύδισκου συμπλέκτη ανάλογα με διάφορους παράγοντες, όπως η στιγμιαία ροπή στρέψης του κινητήρα. Η κατανομή αυτή γίνεται με βάση τις ανάγκες της κίνησης – η εστίαση βρίσκεται στην ανάγκη διατήρησης βέλτιστης πρόσφυσης, και ως εκ τούτου οδηγικής ασφάλειας, ενώ παράλληλα επιτυγχάνεται η μεγαλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου. Σε συνθήκες χαμηλής ροπής στρέψης, ή κατά τη διάρκεια kickdown, η προώθηση έρχεται κατά κύριο λόγο από τον μπροστινό άξονα, ενώ ο πίσω άξονας εν μέρει απεμπλέκεται. Η βασική αυτή οδηγική λειτουργία εξοικονομεί καύσιμο. Εάν χρειαστεί, ο πίσω άξονας μπορεί να ενεργοποιηθεί εκ νέου και σε διάφορους βαθμούς μέσα σε κλάσματα του δευτερολέπτου. Οι διαδρομές σε μη ασφαλτοστρωμένους δρόμους δεν αποτελούν πρόβλημα για το T-Roc με την τετρακίνησή του και την απόσταση των 16,1 εκατοστών από το έδαφος.

4ΜΟΤΙΟΝ Active Control και επιλογή οδηγικού προφίλ. Όλες οι τετρακίνητες εκδόσεις του T-Roc έχουν 4ΜΟΤΙΟΝ Active Control με επιλογή οδηγικού προφίλ ως στάνταρ. Το 4ΜΟΤΙΟΝ Active Control ελέγχεται από έναν διακόπτη στην κεντρική κονσόλα. Ο οδηγός τον χρησιμοποιεί για να ενεργοποιήσει τέσσερις προηγμένες λειτουργίες και διάφορα αναδυόμενα μενού. Όταν ο περιστροφικός διακόπτης γυρίζει προς τα αριστερά, ενεργοποιείται ένα από τα δύο on-road προφίλ: ‘Street’ και ‘Snow’ [άσφαλτος και χιόνι]. Όταν ο διακόπτης στρέφεται δεξιά, επιλέγονται δύο off-road λειτουργίες: ‘Off-road’ (αυτόματη ρύθμιση off-road παραμέτρων) ή ‘Off-road Individual’ (μεταβλητές ρυθμίσεις). Το 4ΜΟΤΙΟΝ Active Control προσαρμόζει όλα τα σχετικά συστήματα υποβοήθησης στις δεδομένες οδηγικές συνθήκες μέσα σε δευτερόλεπτα. Η επιλογή οδηγικού προφίλ περιλαμβάνεται επίσης ως στάνταρ στα μοντέλα 4ΜΟΤΙΟΝ. Επιτρέπει στον οδηγό τον ατομικό χειρισμό – ανάλογα με τον εγκατεστημένο στάνταρ και προαιρετικό εξοπλισμό – των παραμέτρων του DSG, του αυτόματου κλιματισμού, του ηλεκτρομηχανικού τιμονιού, του δυναμικού ελέγχου αμαξώματος (DCC) και του Adaptive Cruise Control (ACC). Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προφίλ: Comfort, Normal, Sport, Eco και Individual [άνετο, κανονικό, σπορ, οικολογικό και ατομικό]. Για μοντέλα με κίνηση εμπρός, η επιλογή οδηγικού προφίλ μπορεί να παραγγελθεί προαιρετικά.

Πρωτοποριακή γκάμα συστημάτων άνεσης και υποστήριξης οδηγού

 Δυναμικός έλεγχος αμαξώματος και υποβοηθούμενο προοδευτικό τιμόνι. Το T-Roc μπορεί να προσαρμοστεί ακόμη περισσότερο στις προσωπικές προτιμήσεις του οδηγού μέσω μιας πληρέστατης – για τα δεδομένα της κατηγορίας – σειράς λειτουργικών συστημάτων, όπως ο δυναμικός έλεγχος αμαξώματος (DCC). Τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ του συστήματος επιτρέπουν στην ανάρτηση του T-Roc να γίνεται πιο σπορ ή πιο άνετη, εναλλακτικά προς τις στάνταρ ρυθμίσεις.

Ο δυναμικός χαρακτήρας του αυτοκινήτου και η άνεση βελτιστοποιούνται επίσης από το υποβοηθούμενο προοδευτικό τιμόνι (progressive steering), με την κρεμαγιέρα μεταβαλλόμενου λόγου το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε στο Golf GTI (επιτρέπει καλύτερο έλεγχο σε σπορ λειτουργία οδήγησης και κάνει τους ελιγμούς ευκολότερους). Το υποβοηθούμενο προοδευτικό τιμόνι παρέχεται ως στάνταρ στο T-Roc Sport. Άλλα συστήματα που προσφέρουν άνεση είναι η ηλεκτρική ενεργοποίηση της πόρτας του χώρου αποσκευών, το χωρίς κλειδί κλείδωμα και εκκίνηση με το σύστημα Keyless Access, η βοηθητική θέρμανση και εξαερισμός, ένα σύστημα Climatronic δύο ζωνών και η θέρμανση του τιμονιού. Η προαιρετική πανοραμική ηλιοροφή ρίχνει άπλετο φως στο εσωτερικό του T-Roc. Είναι 87 εκ. σε πλάτος και 1,87 μ. μήκος, κάτι που καθιστά αυτή τη συρόμενη/ανακλινόμενη ηλιοροφή – αποτελούμενη από δύο κρυστάλλινες επιφάνειες – την μεγαλύτερη σε αυτή την κατηγορία της αγοράς.

Καινοτόμα συστήματα υποστήριξης. Σε αυτή την κατηγορία της αγοράς, το T-Roc δεν έχει αντίπαλο σε ό,τι αφορά τα συστήματα υποστήριξης. Σε όλα τα T-Roc συμπεριλαμβάνονται ως στάνταρ: το Multi-Colission Braking (Σύστημα αποφυγής πολλαπλών συγκρούσεων), Lane Assist (Ενεργό σύστημα υποβοήθησης διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας) και το Front Assist με City Emergency Braking και Pedestrian Monitoring (Σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου, με λειτουργία αυτόματης πέδησης έκτακτης ανάγκης και αναγνώριση πεζών).  Το T-Roc είναι επίσης εφοδιασμένο με το Fatigue detection (Σύστημα αναγνώρισης κόπωσης οδηγού) ως στάνταρ. Άλλες επιλογές που περιλαμβάνονται στον βασικό εξοπλισμό άλλων εκδόσεων ή μπορούν να συμπεριληφθούν στο μοντέλο αφορούν διάφορα πρόσθετα συστήματα υποστήριξης. Μια περίληψη όλων των διαθέσιμων για το T-Roc συστημάτων υποστήριξης:

  • AdaptiveCruiseControl (ACC) [σύστημα προσαρμογής της ταχύτητας με βάση την ταχύτητα των προπορευόμενων οχημάτων]
  • EmergencyAssist [βοήθεια στον οδηγό σε επικίνδυνες οδηγικές καταστάσεις]
  • Light Assist main-beam control system [αυτόματη χρήση προβολέων]
  • Park Assist park-steering assistant with the manoeuvre braking function [βοήθεια στους ελιγμούς στάθμευσης]
  • Proactive occupant protection system [προληπτική προστασία επιβατών]
  • Rear View camera system [πίσω κάμερα]
  • Σύστημα αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας Blind Spot Monitor με Rear Traffic Alert [προειδοποίηση για επερχόμενα οχήματα]
  • TrafficJamAssist [έλεγχος ταχύτητας και πορείας του οχήματος σε μποτιλιαρίσματα]
  • DynamicRoadSignDisplay [παρακολούθηση και απεικόνιση οδικών σημάτων]

Η παραμετροποίηση όλων των συστημάτων, με βάση τις προτιμήσεις του οδηγού, είναι δεδομένη. Στο T-Roc είναι πολύ εύκολο να προσαρμοστούν τα συστήματα άνεσης, υποστήριξης και ενημέρωσης/ψυχαγωγίας στις ανάγκες και τις προτιμήσεις του. Αυτό γίνεται μέσω της λειτουργίας της προσωποποίησης που διατίθεται ως στάνταρ. Από την πολυλειτουργική οθόνη, ο οδηγός μπορεί να αποθηκεύσει προσωπικές ρυθμίσεις για πάνω από 100 παραμέτρους, ανάλογα με τα εγκαταστημένα στοιχεία. Στοιχεία που ενεργοποιούνται μόλις ο/η οδηγός ανοίξει το T-Roc με το προσωπικό του/της κλειδί.

Επίπεδα εξοπλισμού σε δομή ‘Y’ για προσωποποίηση

 Τρία επίπεδα εξοπλισμού. Το T-Roc βασίζεται σε αυτό που είναι γνωστό ως λογική δομή ‘Y’. Εδώ το SUV ακολουθεί το παράδειγμα του νέου Arteon. Λέγεται δομή ‘Y’ γιατί το βασικό μοντέλο διακλαδώνεται σε δύο εκδόσεις, το ‘T-Roc Style’ και το ‘T-Roc Sport’. Βασισμένο σε αυτή τη λογική, το νέο T-Roc μπορεί να προσωποποιηθεί σημαντικά. Ακόμη και η βασική έκδοση του T-Roc βγαίνει με συστήματα υψηλής τεχνολογίας, όπως το σύστημα ελέγχου περιοχής Front Assist με City Emergency Braking [πέδηση έκτακτης ανάγκης] και Pedestrian Monitoring [παρακολούθηση κίνησης πεζών], το σύστημα Automatic Post-Collision Braking [αυτόματη πέδηση μετά από σύγκρουση] και το σύστημα διατήρησης πορείας Lane Assist. Ένα άλλο στάνταρ στοιχείο είναι η χαρακτηριστική λωρίδα χρωμίου στις κολόνες Α [μπροστινές], στο τμήμα της οροφής και στις κολόνες Γ [πίσω]. Άλλες λεπτομέρειες που υπάρχουν πάντα στο αυτοκίνητο περιλαμβάνουν το σύστημα κλιματισμού, το σύστημα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας Composition Colour, συστοιχία πίσω φώτων LED, τυποποιημένο προστατευτικό του κάτω μέρους του αμαξώματος (μαύρο) και φώτα ημέρας LED στον προφυλακτήρα. Η βασική έκδοση είναι εφοδιασμένη με ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών. Τα προαιρετικά στοιχεία για το T-Roc Style και το T-Roc Sport συμπεριλαμβάνουν ζάντες αλουμινίου μέχρι 19 ιντσών, προβολείς LED και – με αυτή την επιλογή για προβολείς – μια δακτυλιόσχημη μονάδα φώτων ημέρας LED με λειτουργία φλας και φώτα ομίχλης (τα φώτα ομίχλης είναι στάνταρ στο Sport).

Η Volkswagen με το νέο T-Roc

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.