F1: Η στρατηγική των ελαστικών στην πρεμιέρα

By  |  0 Comments

Η στρατηγική στα πιτ στοπ έπαιξε κυρίαρχο ρόλο στην έκβαση του Αυστραλιανού Grand Prix. Ο οδηγός της Ferrari Sebastian Vettel, εκμεταλλεύτηκε το πλεονέκτημα που του έδωσε η μεγαλύτερη παραμονή του στην πίστα, με το αρχικό σετ ελαστικών και πραγματοποίησε την μοναδική του αλλαγή ενόσω υπήρχε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας.

Αυτό τον έφερε στην πρώτη θέση, μπροστά από την Mercedes του Lewis Hamilton. Ο Βρετανός που εκκινούσε από την pole έκανε τη δική του στάση νωρίτερα στον αγώνα, αντιδρώντας στη στρατηγική πρώιμου πιτ στοπ από τη Ferrari του Kimi Raikkonen.

Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών άλλαξαν μόνο μια φορά ελαστικά περνώντας από την πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft) στην μαλακή (soft). Διαφορετική στρατηγική από τη Red Bull, αμφότεροι οι οδηγοί της εκκίνησαν με την πολύ μαλακή γόμα (supersoft)  και έβαλαν τη μαλακή (soft) στη συνέχεια. Ο Daniel Ricciardo έχασε για μια θέση (4ος) το βάθρο μολονότι είχε ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση. Ο οδηγός της Mercedes Valtteri Bottas και ο οδηγός της McLaren Stoffel Vandoorne επίσης υιοθέτησαν διαφορετική στρατηγική: Εκκίνησαν με την πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft), έβαλαν στη μοναδική τους αλλαγή την πολύ μαλακή (supersoft) και τερμάτισαν στη βαθμολογούμενη δεκάδα.

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“Ουσιαστικά ο αγώνας χωρίζεται σε δυο μέρη, πριν και μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας. Την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας εκμεταλλεύτηκε με έξυπνη στρατηγική η Ferrari και αυτό καθόρισε το αποτέλεσμα. Στο τέλος είδαμε αμφίρροπη μάχη με τις 5 πρώτες θέσεις να διεκδικούνται μέχρι και τον τελευταίο γύρο.  Οι περισσότεροι οδηγοί πραγματοποίησαν ένα πιτ στοπ. Η μεγάλη, σε χρονική διάρκεια, περίοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας βοήθησε αυτή την τακτική, ελαχιστοποιώντας τη φθορά και την πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω υπερθέρμανσης. Η συμπεριφορά και των τριών γομών – όλες χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα – ήταν αναμφίβολα θετική. Δυο μονοθέσια τερμάτισαν στον αγώνα με στρατηγική μιας αλλαγής, χωρίς να χρησιμοποιήσουν την πιο σκληρή από τις διαθέσιμες γόμες ”.

 ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΝΑ ΓΟΜΑ

Ricciardo

1m25.945s

Vandoorne

1m26.958s

Hamilton

1m27.753s

Raikkonen

1m26.373s

Bottas

1m27.019s

Raikkonen

1m27.982s

Hamilton

1m26.444s

Ricciardo

1m28.127s

Vettel

1m28.245s

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

ΓΟΜΑ ΟΔΗΓΟΣ ΓΥΡΟΙ
ΜΑΛΑΚΗ Raikkonen 39
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ Bottas, Vandoorne 32
ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ Hartley 34

ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Ο Sebastian Vettel κέρδισε στον αγώνα υιοθετώντας, όπως είχαμε προβλέψει, την ταχύτερη στρατηγική για όσους εκκινούσαν με την πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft). Περιμέναμε τα μονοθέσια να πραγματοποιήσουν την μοναδική τους αλλαγή στον 28ο γύρο. Ο Vettel μπήκε στα πιτ  στον 26ο γύρο, επτά γύρους μετά την αλλαγή του πρωτοπόρου, μέχρι εκείνη τη στιγμή στην κούρσα, Lewis Hamilton.

Νο Οδηγός Εκκίνηση Pit 1 Pit 2
5  VET USu Sn (26)  
44 HAM USu Sn (19)  
7 RAI USu Sn (18)  
3 RIC SSu Sn (26)  
14 ALO USn Sn (26)  
33 VER SSu Sn (21)  
27  HUL  USu Sn (24)  
77 BOT USu SSn (25)  
22 VAN USn SSn (25)  
55 SAI USu Sn (22)  
11 PER USn Sn (24)  
31 OCO USn Sn (23)  
16 LEC SSn Sn (20) USn (27)
18 STR SSn Sn (25) USn (29)
28 HAR SSn Sn (1) USn (22)
8 GRO USu SSn (24)  
20 MAG USu SSn (22)  
10 GAS USn    
9 ERI SSn    
35 SIR SSn    

SS= Πάρα πολύ μαλακή (Supersoft),  US= Πάρα πολύ μαλακή (Ultrasoft),  S= Μαλακή (Soft), n= νέα, u= πατημένη

Η στρατηγική στα πιτ στοπ έπαιξε κυρίαρχο ρόλο στην έκβαση του Αυστραλιανού Grand Prix. Ο οδηγός της Ferrari Sebastian Vettel, εκμεταλλεύτηκε το πλεονέκτημα που του έδωσε η μεγαλύτερη παραμονή του στην πίστα, με το αρχικό σετ ελαστικών και πραγματοποίησε την μοναδική του αλλαγή ενόσω υπήρχε καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας. Αυτό τον έφερε στην πρώτη θέση, μπροστά από την Mercedes του Lewis Hamilton. Ο Βρετανός που εκκινούσε από την pole έκανε τη δική του στάση νωρίτερα στον αγώνα, αντιδρώντας στη στρατηγική πρώιμου πιτ στοπ από τη Ferrari του Kimi Raikkonen. Η συντριπτική πλειοψηφία των οδηγών άλλαξαν μόνο μια φορά ελαστικά περνώντας από την πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft) στην μαλακή (soft). Διαφορετική στρατηγική από τη Red Bull, αμφότεροι οι οδηγοί της εκκίνησαν με την πολύ μαλακή γόμα (supersoft) και έβαλαν τη μαλακή (soft) στη συνέχεια. Ο Daniel Ricciardo έχασε για μια θέση (4ος) το βάθρο μολονότι είχε ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση. Ο οδηγός της Mercedes Valtteri Bottas και ο οδηγός της McLaren Stoffel Vandoorne επίσης υιοθέτησαν διαφορετική στρατηγική: Εκκίνησαν με την πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft), έβαλαν στη μοναδική τους αλλαγή την πολύ μαλακή (supersoft) και τερμάτισαν στη βαθμολογούμενη δεκάδα. MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ “Ουσιαστικά ο αγώνας χωρίζεται σε δυο μέρη, πριν και μετά το αυτοκίνητο ασφαλείας. Την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας εκμεταλλεύτηκε με έξυπνη στρατηγική η Ferrari και αυτό καθόρισε το αποτέλεσμα. Στο τέλος είδαμε αμφίρροπη μάχη με τις 5 πρώτες θέσεις να διεκδικούνται μέχρι και τον τελευταίο γύρο. Οι περισσότεροι οδηγοί πραγματοποίησαν ένα πιτ στοπ. Η μεγάλη, σε χρονική διάρκεια, περίοδος του αυτοκινήτου ασφαλείας βοήθησε αυτή την τακτική, ελαχιστοποιώντας τη φθορά και την πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω υπερθέρμανσης. Η συμπεριφορά και των τριών γομών – όλες χρησιμοποιήθηκαν στον αγώνα – ήταν αναμφίβολα θετική. Δυο μονοθέσια τερμάτισαν στον αγώνα με στρατηγική μιας αλλαγής, χωρίς να χρησιμοποιήσουν την πιο σκληρή από τις διαθέσιμες γόμες ”. ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΟΝΟΙ ΑΝΑ ΓΟΜΑ Ricciardo 1m25.945s Vandoorne 1m26.958s Hamilton 1m27.753s Raikkonen 1m26.373s Bottas 1m27.019s Raikkonen 1m27.982s Hamilton 1m26.444s Ricciardo 1m28.127s Vettel 1m28.245s ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ ΓΟΜΑ ΟΔΗΓΟΣ ΓΥΡΟΙ ΜΑΛΑΚΗ Raikkonen 39 ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ Bottas, Vandoorne 32 ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ Hartley 34 ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ Ο Sebastian Vettel κέρδισε στον αγώνα υιοθετώντας, όπως είχαμε προβλέψει, την ταχύτερη στρατηγική για όσους εκκινούσαν με την πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft). Περιμέναμε τα μονοθέσια να πραγματοποιήσουν την μοναδική τους αλλαγή στον 28ο γύρο. Ο Vettel μπήκε στα πιτ στον 26ο γύρο, επτά γύρους μετά την αλλαγή του πρωτοπόρου, μέχρι εκείνη τη στιγμή στην κούρσα, Lewis Hamilton. Νο Οδηγός Εκκίνηση Pit 1 Pit 2 5 VET USu Sn (26) 44 HAM USu Sn (19) 7 RAI USu Sn (18) 3 RIC SSu Sn (26) 14 ALO USn Sn (26) 33 VER SSu Sn (21) 27 HUL USu Sn (24) 77 BOT USu SSn (25) 22 VAN USn SSn (25) 55 SAI USu Sn (22) 11 PER USn Sn (24) 31 OCO USn Sn (23) 16 LEC SSn Sn (20) USn (27) 18 STR SSn Sn (25) USn (29) 28 HAR SSn Sn (1) USn (22) 8 GRO USu SSn (24) 20 MAG USu SSn (22) 10 GAS USn 9 ERI SSn 35 SIR SSn SS= Πάρα πολύ μαλακή (Supersoft), US= Πάρα πολύ μαλακή (Ultrasoft), S= Μαλακή (Soft), n= νέα, u= πατημένη

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.