F1: Η στρατηγική των ελαστικών στο Bahrain

By  |  0 Comments

Ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς κατέληξε σ’ ένα συναρπαστικό παιχνίδι, γάτας με ποντικιού μεταξύ Ferrari και Mercedes. Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel κράτησε πίσω του στο φινάλε τις Mercedes των Valtteri Bottas και Lewis Hamilton, χρησιμοποιώντας το ίδιο σετ μαλακής γόμας για 39 γύρους. Οι αντίπαλοί του χρησιμοποιούσαν αμφότεροι πιο φρέσκα ελαστικά, μέσης γόμας.

Η στρατηγική έπαιξε κυρίαρχο ρόλο στον αγώνα, με τον Hamilton να είναι ο μόνος από τους 10 πρώτους οδηγούς που εκκίνησε με τη μαλακή γόμα. Ο Βρετανός όπως και ο έτερος οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas έβαλε τη μέση γόμα όντας σε στρατηγική μιας αλλαγής. Από την πλευρά του ο Vettel, κατάφερε να υλοποιήσει στρατηγική πολύ μαλακής/μαλακής γόμας πραγματοποιώντας ένα αφύσικα μεγάλο, δεύτερο μέρος με τη μαλακή γόμα. Το φινάλε είχε ένταση με τον Bottas να πλησιάζει απειλητικά στους τελευταίους γύρους.

Είδαμε ευρεία ποικιλία διαφορετικών στρατηγικών. Οι πρώτοι οχτώ στην τελική κατάταξη υιοθέτησαν διαφορετικές στρατηγικές αξιοποίησης των ελαστικών. Πολλοί οδηγοί σημείωσαν τα καλύτερα αποτελέσματά τους όπως ο Pierre Gasly (Toro Rosso) που τερμάτισε 4ος και ο Marcus Ericsson (Sauber), 9ος. Αρκετοί οδηγοί χρησιμοποίησαν και τις 3 διαθέσιμες γόμες κατά τη διάρκεια του αγώνα.

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“Ήταν ένας απόλυτα συναρπαστικός και απρόβλεπτος αγώνας που εξελίχθηκε όπως ακριβώς ελπίζαμε χάρη στη νέα γενιά ελαστικών: Πολλές διαφορετικές στρατηγικές μονομαχίες, και ένα συναρπαστικό φινάλε με μερικούς από τους κορυφαίους οδηγούς στον πλανήτη να δίνουν μάχη ως την τελευταία στροφή. Η διαχείριση ελαστικών ήταν το κλειδί στην νίκη του Vettel. Ο οδηγός της Ferrari αξιοποίησε ένα φρέσκο σετ ελαστικών μαλακής γόμας που άντεξε για 39 γύρους κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Οι Mercedes επίσης πραγματοποίησαν μια αλλαγή ελαστικών και βρέθηκαν στο βάθρο, παρότι θεωρητικά, η στρατηγική δυο αλλαγών ήταν ταχύτερη: Αυτή τους η απόφαση επηρέασε την εξέλιξη του αγώνα και οδήγησε σε συναρπαστικό φινάλε. Συγχαρητήρια στον Pierre Gasly και την Toro Rosso. Ευχές για γρήγορη ανάρρωση στο μηχανικό της Ferrari που τραυματίστηκε κατά τη διάρκεια του πιτ στοπ”.

ΚΑΛΥΤΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ ΑΝΑ ΓΟΜΑ

Bottas

1m33.740s

Magnussen

1m34.327s

Grosjean

1m34.053s

Hamilton

1m33.953s

Raikkonen

1m34.337s

Alonso

1m34.168s

Ericsson

1m35.093s

Vettel

1m34.453s

Sirotkin

1m34.563s

ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΣΤΑΣΗ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ

ΓΟΜΑ ΟΔΗΓΟΣ ΓΥΡΟΙ
MEΣΗ Bottas 37
ΜΑΛΑΚΗ Vettel 39
ΠΟΛΥ ΜΑΛΑΚΗ Perez 24

ΜΕΤΡΗΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ

Ο Sebastian Vettel κέρδισε στον αγώνα με στρατηγική μιας αλλαγής, παρότι η στρατηγική δυο αλλαγών ήταν, όπως προβλέψαμε, ταχύτερη. Μόνο τέσσερις από τους 10 οδηγούς που βαθμολογήθηκαν σταμάτησαν μόνο μια φορά: Οι τρεις πρώτοι και ο Marcus Ericsson με τη Sauber. O Vettel, πραγματοποίησε το μοναδικό του πιτ στοπ στον 18ο γύρο, αλλάζοντας από πολύ μαλακή σε μαλακή γόμα.

Νο Οδηγός Εκκίνηση Pit 1 Pit 2 Pit3
5 VET SSu Sn (18)
77 BOT SSu Mn (20)
44 HAM Su Mn (26)
10 GAS SSu Sn (15) SSu (34)
20 MAG SSu SSu (13) Sn (27)
27 HUL SSu Sn (15) SSu (39)
14 ALO Sn Mn (14) SSn (39)
2 VAN SSn Sn (10) Mn (28)
9 ERI Sn Mn (23)
31 OCO SSu Mn (15) Sn (35)
55 SAI SSu SSu (16) Sn (26)
11 PER Sn Mn (9) SSn (32)
28 HAR SSn Sn (20) SSu (42)
16 LEC Sn Mn (3) SSn (34)
8 GRO SSn Sn (18) SSn (30) SSn (45)
18 STR Sn SSn (12) Mn (30)
35 SIR Sn Mn (22) SSn (40)
7 RAI SSu Sn (19)
33 VER Sn SSn (2)
3 RIC SSu

SS= Πάρα πολύ μαλακή (Supersoft),  US= Πάρα πολύ μαλακή (Ultrasoft),  S= Μαλακή (Soft), n= νέα, u= πατημένη

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.