Οθόνες: Ευχή και κατάρα  

By  |  0 Comments

Οι οθόνες, τα συστήματα infotainment με τις πολλές λειτουργίες και οι δυνατότητες διασύνδεσης smartphones έχουν κυριολεκτικά κατακλύσει τα καινούργια μοντέλα, με αποτέλεσμα ήδη να μην νοείται σύγχρονο αυτοκίνητο χωρίς όλα αυτά τα στοιχεία στον εξοπλισμό του.

Από την άλλη όμως γεννάται το ερώτημα αν όλες αυτές οι δυνατότητες που έχουν δημιουργήσει ένα νέο περιβάλλον στα αυτοκίνητά μας αποσπούν την προσοχή του οδηγού και κατά συνέπεια αυξάνουν τον κίνδυνο. Προκειμένου να διαπιστώσει στην πράξη το τι ισχύει, το ΑΑΑ, το Αμερικανικό Ίδρυμα για την Ασφάλεια της Κυκλοφορίας, προχώρησε σε μια έρευνα στην οποία μετείχαν 130 οδηγοί και 30 καινούργια μοντέλα. Για την υλοποίηση της συγκεκριμένης έρευνας το Ίδρυμα συνεργάστηκε με ερευνητές του Πανεπιστημίου της Γιούτα, ενώ για να καταγράψουν το μέγεθος του περισπασμού και της έλλειψης προσοχής και όχι μόνο σε ότι αφορά την παρακολούθηση του δρόμου, χρησιμοποίησαν κάμερες και πνευματικές ασκήσεις.

Από την έρευνα αυτή λοιπόν προέκυψε πως τα σύγχρονα συστήματα τελικά δημιουργούν πολλά και σημαντικά ζητήματα σε ότι αφορά την ασφάλεια. Το μεγαλύτερο πρόβλημα εντοπίστηκε στον προγραμματισμό των συστημάτων πλοήγησης, για τον οποίο κατά μέσο όρο χρειάζονται 40 ολόκληρα δευτερόλεπτα, ενώ τους οδηγούς που μετείχαν δυσκόλεψαν και οι λειτουργίες με φωνητικές εντολές (voice commands), αλλά και πιο απλές διαδικασίες, όπως η ρύθμιση του ραδιοφώνου ή η κλήση μέσω κινητού τηλεφώνου.

Οι παρατηρήσεις τις έρευνας κατέδειξαν πως στην απόσπαση της προσοχής λόγω του χειρισμού των συστημάτων προστίθεται και ο εκνευρισμός λόγω της δυσκολίας που αυτός παρουσιάζει. Αυτό σημαίνει πως η προσθήκη τόσων πολλών λειτουργιών τελικά όχι μόνο δεν διευκολύνει αλλά δημιουργεί μια δυσάρεστη εμπειρία χρήσης.

Τα συστήματα πλοήγησης είναι αυτά που δυσκολεύουν περισσότερο τους οδηγούς, λόγω του σύνθετου προγραμματισμού τους, που κατά μέσο όρο απαιτεί περισσότερα από 40 δευτερόλεπτα.

Στα μοντέλα που εξετάστηκαν στην έρευνα του ΑΑΑ υπάρχουν και αρκετά ολοκαίνουργια, του 2017, κανένα από τα οποία δεν μπόρεσε να πετύχει μια καλή αξιολόγηση, ενώ το ενδιαφέρον είναι πως όσο πιο εξελιγμένα είναι τα συστήματα τόσο πιο χαμηλή η βαθμολογία τους. Αυτό που επιβεβαιώθηκε πάντως είναι πως η πιο απλή και εύκολη μέθοδος εισαγωγής δεδομένων και χειρισμού είναι η οθόνη αφής.

Μέχρι οι κατασκευαστές να αξιοποιήσουν τα στοιχεία και τα δεδομένα της έρευνας και να κάνουν τα συστήματά τους πιο φιλικά στο χρήση και πιο απλά το Ίδρυμα συμβουλεύει να αποφεύγονται οι σύνθετες ενέργειες, καθώς και η αποστολή μηνυμάτων ή ο έλεγχος των social media κατά τη διάρκεια της οδήγησης.

 

Η τάση

Η νέα Mercedes A-Class είναι το πρώτο μοντέλο της εταιρείας που θα χρησιμοποιήσει το καινοτόμο σύστημα ψυχαγωγίας MBUX, το οποίο παρουσιάστηκε στη φετινή έκθεση CES στο Λας Βέγκας.

Το UX προέρχεται από τα αρχικά “user experience”, με τη Mercedes να ισχυρίζεται ότι το νέο σύστημα ψυχαγωγίας έχει τη δυνατότητα να μαθαίνει χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη. Οι πελάτες της Α-Class θα έχουν επιλογή μεταξύ τριών διαφορετικών εκδόσεων: η βασική έκδοση με διπλές οθόνες 7 ιντσών, ένα σύστημα μεσαίου επιπέδου με μια οθόνη 7 ιντσών και μία οθόνη 10,25 ιντσών και μια διπλή οθόνη 10,25 ιντσών, προσφέροντας ανάλυση μέχρι 1920×720 pixels (200 dpi).

Τα πάντα ελέγχονται είτε με το άγγιγμα είτε με τον έξυπνο φωνητικό έλεγχο, ενώ το σύστημα χρησιμοποιεί μια οθόνη αφής, κουμπιά ελέγχου αφής στο τιμόνι και ένα νέο touchpad στην κεντρική κονσόλα με οπτική ανάδραση. Οι επιλογές συνδεσιμότητας περιλαμβάνουν τα πάντα, από το Apple CarPlay έως το Google Android Auto, ακόμη και τη Baidu CarLife για αυτοκίνητα που πωλούνται στην Κίνα. Υπάρχουν δύο κλασικές θύρες USB και μια USB Type-C για ταχύτερη φόρτιση.

Η Mercedes δηλώνει ότι ο φωνητικός έλεγχος λειτουργεί με φυσική αναγνώριση ομιλίας και ενεργοποιείται απλά λέγοντας “Hey Mercedes”. Η ικανότητα αναγνώρισης γλώσσας να εντοπίζει την έμμεση ομιλία σημαίνει ότι ο χρήστης μπορεί να πει πράγματα όπως “κρυώνω” αντί της σαφούς εντολής “Θερμοκρασία έως 24 βαθμούς” για να λειτουργήσει ο έλεγχος του κλιματισμού.

Η νέα γενιά συστημάτων τηλεματικής, ψυχαγωγίας και επικοινωνίας στο αυτοκίνητο βρίσκουν την κορυφαία τους έκφραση και στα μοντέλα της Volkswagen. Στο νέο Touareg (φωτογραφία) η οθόνη εντυπωσιάζει από κάθε άποψη. Πρωτοποριακές δυνατότητες χειρισμού μέσω φωνητικών εντολών ή χειρονομιών, είναι σήμερα μια πραγματικότητα στα προηγμένα συστήματα infotainment της VW, χάρη στα οποία η εμπειρία οδήγησης και ασφάλειας αποκτά νέα διάσταση.

Η Volkswagen, επενδύει πολλά στα προηγμένα συστημάτα infotainment Composition Media, Discover Media και Discover Pro, τα οποία εξασφαλίζουν μοναδικές δυνατότητες ψυχαγωγίας και επικοινωνίας.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι Mobile Online υπηρεσίες Car Net, οι οποίες περιλαμβάνουν λειτουργίες συνδεσιμότητας Car-Net App-Connect και υπηρεσίες Car-Net Guide & Inform, που επιτρέπουν στον οδηγό πρόσβαση σε πληροφορίες κυκλοφορίας, εισαγωγή προορισμού, εύρεση σημείων ενδιαφέροντος, σταθμούς φόρτισης, πληροφορίες πρατηρίων καυσίμου, φωνητική αναζήτηση, αναφορά κατάστασης οχήματος, οnline εισαγωγή διαδρομής, πληροφορίες θέσεων στάθμευσης, πληροφορίες καιρού κ.ά. Επίσης μπορείτε να συνδέσετε εύκολα ένα smartphone μέσω των συστημάτων MirrorLink, Android Auto και Apple CarPlay, ώστε να χειρίζεστε εφαρμογές του κινητού σας τηλεφώνου χρησιμοποιώντας την οθόνη αφής του συστήματος infotainment. Απλά ότι κάνετε φροντίστε για την ασφάλεια. Ρυθμίσεις όχι εν κινήσει και η στάση όχι κάπου που να ενοχλεί πεζούς και αυτοκίνητα.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.