F1: Χωρίς ανάσα στη Σουζούκα

By  |  0 Comments

Για το Ιαπωνικό Grand Prix στην επική πίστα της Suzuka η Pirelli επέλεξε τη μέση, τη μαλακή και την πολύ μαλακή γόμα. Πρόκειται για συνδυασμό που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί σε άλλους τέσσερις αγώνες. Είναι απαραίτητος για ν’ αντιμετωπιστούν τα ιδιαίτερα υψηλά ενεργειακά φορτία που θέτει η Suzuka με τις παρατεταμένες και διαδοχικές στροφές όπως η 130R και η Spoon. Στην πραγματικότητα τα μονοθέσια στη Suzuka στρίβουν συνέχεια (σχεδόν).  Χάρη σ’ αυτή τη συνεχή ροή η Ιαπωνική πίστα είναι μια από τις πιο αγαπημένες, σε όλο το πρωτάθλημα. Πέρυσι έσπασε το ρεκόρ γύρου όλων των εποχών στις κατατακτήριες δοκιμές. Θα δούμε φέτος αυτό να βελτιώνεται κι άλλο, όπως συχνά έχει συμβεί μέχρι τώρα στη σεζόν;

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

  • Μολονότι η επιλογή γομών είναι ίδια με πέρυσι στην πραγματικότητα είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή καθώς όλες οι γόμες είναι ένα επίπεδο πιο μαλακές απ’ ότι οι αντίστοιχες του 2017.
  • Ο ρυθμός στην πίστα με τις διάσημες γρήγορες στροφές έχει ως αποτέλεσμα να κυριαρχούν τα πλευρικά φορτία στη Suzuka και όχι τόσο η πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα.
  • Ο καιρός είναι απρόβλεπτος αυτή την εποχή και συχνά βρέχει: Αυτός είναι ένας από τους παράγοντες που καθιστά την πρόβλεψη βελτίωσης κρατήματος της πίστας, ιδιαίτερα δύσκολη.
  • Η φθορά και η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης είναι παραδοσιακά υψηλές: Ασκούνται στα ελαστικά μερικά από τα μεγαλύτερα ενεργειακά φορτία της χρονιάς.
  • Οι ομάδες έχουν την τάση να χρησιμοποιούν υψηλό αεροδυναμικό φορτίο και να πιέζουν προς τα κάτω τα ελαστικά ώστε να πάρουν το μέγιστο της πρόσφυσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα ελαστικά να υπόκεινται ταυτόχρονα σε φορτίσεις υπό πολλές διευθύνσεις.
  • Πέρυσι η στρατηγική του νικητή ήταν αυτή της μιας αλλαγής ελαστικών. Επηρεάστηκε εν μέρει από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας και την υιοθέτηση εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας: Αυτό δεν είναι ασυνήθιστο στην Ιαπωνία.

MARIO ISOLA – ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“Η Suzuka ασκεί στα ελαστικά μερικά από τα υψηλότερα ενεργειακά φορτία που συναντάμε μέσα στη χρονιά. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε πιο υψηλά επίπεδα φθοράς και πτώσης στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης, απ’ αυτά που βλέπουμε συνήθως. Είναι επίσης η μόνη πίστα του πρωταθλήματος με σχήμα το «8». Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ομοιόμορφη φθορά στη δεξιά και στην αριστερή πλευρά των ελαστικών. Πέρυσι ο νικητής έκανε μια αλλαγή ελαστικών αλλά πριν απ’ αυτό η κυρίαρχη τάση ήταν αυτή των δυο αλλαγών. Θα είναι ενδιαφέρον να δούμε φέτος με τα πιο μαλακά ελαστικά και τα ταχύτερα μονοθέσια, αν θα διαφοροποιηθούν οι τακτικές. Οι ομάδες πάντα εξετάζουν αν είναι εφικτή μια αλλαγή. Όμως αυτό πάντα απαιτεί διαχειριστική ισορροπία, ανάμεσα στην αξιοποίηση των ελαστικών και στην προφύλαξη που απαιτείται. Επίσης εξαρτάται από το πόσος χρόνος χάνεται σε μια αλλαγή, πιθανόν η στρατηγική δυο αλλαγών να είναι ταχύτερη.” 

ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΝΕΟ;     

  • Το πρόγραμμα εξέλιξης των ελαστικών της Pirelli για το 2019 συνεχίζεται. Η Renault θα δοκιμάσει ελαστικά στη Suzuka δυο μέρες μετά το Ιαπωνικό Grand Prix.
  • Το πρωτάθλημα Blancpain GT Series με αποκλειστικό προμηθευτή την Pirelli, ολοκληρώθηκε στη Βαρκελώνη το προηγούμενο Σαββατοκύριακο. Το Βέλγικο Audi Club Team WRT και ο Raffaele Marciello στέφθηκαν πρωταθλητές.

 

ΕΛΑΧΙΣΤΕΣ ΠΙΕΣΕΙΣ ΕΚΚΙΝΗΣΗ (σλικ) ΟΡΙΟ ΓΩΝΙΑΣ ΚΑΜΠΕΡ
23.0 psi (εμπρός) | 21.0 psi (πίσω) -3.00° (εμπρός) | -1.75° (πίσω)

• Μολονότι η επιλογή γομών είναι ίδια με πέρυσι στην πραγματικότητα είναι ένα επίπεδο πιο μαλακή καθώς όλες οι γόμες είναι ένα επίπεδο πιο μαλακές απ’ ότι οι αντίστοιχες του 2017. • Ο ρυθμός στην πίστα με τις διάσημες γρήγορες στροφές έχει ως αποτέλεσμα να κυριαρχούν τα πλευρικά φορτία στη Suzuka και όχι τόσο η πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. • Ο καιρός είναι απρόβλεπτος αυτή την εποχή και συχνά βρέχει: Αυτός είναι ένας από τους παράγοντες που καθιστά την πρόβλεψη βελτίωσης κρατήματος της πίστας, ιδιαίτερα δύσκολη. • Η φθορά και η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης είναι παραδοσιακά υψηλές: Ασκούνται στα ελαστικά μερικά από τα μεγαλύτερα ενεργειακά φορτία της χρονιάς. • Οι ομάδες έχουν την τάση να χρησιμοποιούν υψηλό αεροδυναμικό φορτίο και να πιέζουν προς τα κάτω τα ελαστικά ώστε να πάρουν το μέγιστο της πρόσφυσης. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα ελαστικά να υπόκεινται ταυτόχρονα σε φορτίσεις υπό πολλές διευθύνσεις. • Πέρυσι η στρατηγική του νικητή ήταν αυτή της μιας αλλαγής ελαστικών. Επηρεάστηκε εν μέρει από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας και την υιοθέτηση εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας: Αυτό δεν είναι ασυνήθιστο στην Ιαπωνία.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.