To VITARA γιορτάζει τα 30 του χρόνια

By  |  0 Comments

Ανατρέχοντας στην ιστορία παρατηρούμε ότι το VITARA έκανε το ντεμπούτο του το 1988 ως οραματιστής και πρωτοπόρος μιας ολόκληρης γενιάς αυτής των αυθεντικών καθαρόαιμων SUV’s με αυθεντικό σχεδιασμό και δυναμικό χαρακτήρα.

Οι συνολικές πωλήσεις του VITARA σε 191 χώρες σε ολόκληρο τον κόσμο από το 1988 έχουν ξεπεράσει τα 3,65 εκατομμύρια σύμφωνα με τις μετρήσεις έως τέλος Μαρτίου 2018.

Στην Ελλάδα καταγράφει μία αξιοσημείωτη πορεία αποτελώντας τον ηγέτη της κατηγορίας των Compact SUV’s και συνεχίζει μέχρι και σήμερα να «γράφει» ιστορία ως ιδανικό όχημα για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και για τα Σαββατοκύριακα που απαιτούν περιπέτειες.

 Πρώτη γενιά VITARA

 Η Suzuki είχε ως όραμα την δημιουργία ενός τετρακίνητου οχήματος που θα μπορούσε να διασχίσει μονοπάτια, δρόμους με λάσπη και βράχια στα δάση έτσι ώστε να μεταφέρει τους ανθρώπους σε μέρη που ποτέ δεν είχαν φτάσει με τέσσερις τροχούς. Η εταιρεία έκανε το όραμα αυτό πραγματικότητα ξεκινώντας με το λανσάρισμα του Jimny το 1968. Είκοσι χρόνια αργότερα, και έχοντας ως γνώμονα την εμπειρία κατασκευής του Jimny, η Suzuki έκανε ένα ακόμα πρωτοπόρο βήμα δημιουργώντας ένα εντελώς νέο είδος οχημάτων, ικανών για off-road διαδρομές, βήμα που ήταν εντελώς αντίθετο από τα βαρέα φορτηγά, τα επιβατικά αυτοκίνητα μεσαίου μεγέθους και τα sport οχήματα εκείνης της εποχής. Αυτό το νέο ανατρεπτικό όχημα ήταν η πρώτη γενιά Suzuki VITARA.

Ο σχεδιασμός του αμαξώματος της πρώτης γενιάς VITARA ξεπέρασε οτιδήποτε υπήρχε σε προηγούμενα οχήματα 4x4. Οι λεπτές επιφάνειες σε συνδυασμό με ένα φρέσκο σχεδιασμό άλλα και τα στρογγυλεμένα περίγραμμα έδωσαν μια ξεχωριστή ανατρεπτική και συνάμα οικεία αίσθηση ενώ η ρεζέρβα που τοποθετήθηκε στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου απέπνεε έναν πιο έντονο 4×4 και ανθεκτικό χαρακτήρα.

Η πρώτη γενιά VITARA σημείωσε επίσης ένα νέο κεφάλαιο για τη Suzuki  σε σχέση με τις δυνατότητες των αυτοκινήτων σε όλες τις επιφάνειες. Ένα ανθεκτικό πλαίσιο, με απλή εκλεπτυσμένη ανάρτηση. Πρωτοπόρα επιλογή αφού  διέθετε ένα κοντό μεταξόνιο 2.200 χιλ. που προήγαγε τους ελιγμούς, ενώ το βάρος του οχήματος δεν ξεπερνούσε τα 1.000 κιλά, χαρακτηριστικό που το κατέστησε το ελαφρύτερο από οποιοδήποτε άλλο off-road αυτοκίνητο της εποχής.

Τα εμπρός και πίσω ελατήρια (σαφώς αναβαθμισμένα σε σχέση με εκείνα που χρησιμοποιούνταν στα τότε οχήματα 4×4), το υδραυλικό τιμόνι στο στάνταρ εξοπλισμό και ο εσωτερικός σχεδιασμός που προωθούσε την άνεση χωρίς να κάνει εκπτώσεις στη λειτουργικότητα, σήμαινε ότι το VITARA πρώτης γενιάς προσφέρει νέα επίπεδα ποιότητας και άνεσης. Επιπλέον, η τρίθυρη επιλογή αποτέλεσε μια νέα τάση στα 4×4 αυτοκίνητα.

Το 1991, η Suzuki εμπλούτισε τις επιλογές του VITARA με την προσθήκη μιας πεντάθυρης έκδοσης και κινητήρα 1,6 λίτρων. Το πεντάθυρο VITARA είχε το ίδιο συνολικό πλάτος με την έκδοση των τριών θυρών, αλλά ήταν μεγαλύτερο όσον αφορά το μεταξόνιο (2.480 χιλ.) και το συνολικό μήκος (4.030 χιλ.).

Την εποχή εκείνη, η Suzuki διέθετε κινητήρα 80hp και υιοθέτησε καταλυτικό μετατροπέα για τον περιορισμό των εκπομπών CO2. Η έκδοση με πέντε πόρτες απέκτησε καλύτερη απόδοση χάρη σε έναν κινητήρα 16 βαλβίδων, πολλαπλών σημείων εισαγωγής 95hp. Η Suzuki έκανε αργότερα το VITARA ακόμη πιο ελκυστικό αυξάνοντας το χώρο για τα πόδια των επιβατών, το χώρο αποσκευών καθώς και την εισαγωγή ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

Το 1994, η Suzuki άρχισε να διαθέτει το VITARA με την επιλογή Drive Select 4×4, η οποία επέτρεψε στους οδηγούς να ανταποκρίνονται γρήγορα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του δρόμου, επιλέγοντας την κίνηση στους 2 ή στους 4 τροχούς.

Ο επόμενος χρόνος έφερε περισσότερη φινέτσα στο VITARA με έναν κινητήρα V6 2.0 λίτρων (ο πρώτος σε όχημα 4×4) για την 5θυρη έκδοση. Ο κινητήρας είχε 24 βαλβίδες και απέδιδε 134hp – την υψηλότερη δυνατή ισχύ στο VITARA.

Η Suzuki έκανε επίσης βελτιώσεις συνολικά στο αυτοκίνητο για να ταιριάζει με τον νέο κινητήρα. Τοποθέτησε λασπωτήρες και θόλους τροχών για να ταιριάζουν με τις προαιρετικά διαθέσιμες ζάντες αλουμινίου μεγάλης διαμέτρου.

Η λειτουργικότητα στο εσωτερικό βελτιώθηκε επίσης με τη προσθήκη δύο αερόσακων, ηλεκτρικών παραθύρων και καθρεφτών και κεντρικού κλειδώματος θυρών.

Το 1996, η Suzuki υιοθέτησε έναν turbo τετρακύλινδρο πετρελαιοκινητήρα 2.0-λίτρων, προσθέτοντας τον επόμενο χρόνο και intercooler. Ο πετρελαιοκινητήρας συνδύασε την οικονομία καυσίμου με την εξαιρετική απόδοση για οδήγηση εντός και εκτός δρόμου διαδρομών, ενώ τo intercooler αύξησε την ισχύ κατά 23% και τη ροπή κατά 29%.

Σε αυτό το στάδιο, η Suzuki δημιούργησε μια ολοκληρωμένη γκάμα επιλογών VITARA: μικρού και μεγάλου μήκους μεταξόνιο, βενζινοκινητήρες και πετρελαιοκινητήρες 1,6 και 2,0 λίτρων με χειροκίνητα και αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η πρώτη γενιά VITARA πούλησε περίπου 1,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα σε λιγότερο από 10 χρόνια.

Πρώτη γενιά GRAND VITARA (δεύτερη γενιά VITARA)

 Το 1998, η Suzuki ξεκίνησε το GRAND VITARA πρώτης γενιάς. Αυτό το νέο μοντέλο αποτελούσε την επιλογή σε σημαντικά αυξημένες απαιτήσεις για την ασφάλεια και τις περιβαλλοντικές επιδόσεις ενώ διέθετε και πιο μεγαλοπρεπή σχεδιασμό που ταίριαζε σε ένα όχημα 4x4 νέας γενιάς.

Ο εξωτερικός σχεδιασμός του GRAND VITARA συνδύαζε την κομψότητα με μια δυναμική εμφάνιση που εξάγει τον χαρακτήρα και την ενέργεια ενός γνήσιου cross-country 4×4 οχήματος. Στο μπροστινό μέρος ενσωμάτωσε νέα δυναμική μάσκα και προβολείς μεγάλης εμβέλειας. Η πλάγια όψη διακρινόταν από αυστηρά κοψίματα, που κληρονόμησε από την προηγούμενη γενιά, όπως και την αίσθηση της σταθερότητας. Και οι συμπαγείς πίσω κολώνες στην πεντάθυρη έκδοση υπογράμμισαν τα διαπιστευτήρια μεταφοράς επιβατών της καμπίνας. Η εσωτερική διακόσμηση συνδυάζει το στυλ με την πρακτικότητα, αποδεικνύοντας το από την ευελιξία των διακοπτών και την άνεση στα χαρακτηριστικά που ανταποκρίνονται στις ατομικές ανάγκες του καθενός από τους πέντε επιβάτες.

 Η Suzuki είχε τη γνώση της χρήσης των SUV στην πόλη, και την εκμεταλλεύτηκε για καλύτερη απόδοση στο δρόμο. Η πίσω ανάρτηση εμπλουτίστηκε με ένα άκαμπτο άξονα πέντε συνδέσμων που προσέφερε σημαντικά μεγαλύτερη ακαμψία. Ένας διακόπτης στο τιμόνι οδήγησης έδωσε άμεση αίσθηση χειρισμού, επιτρέποντας στους οδηγούς να απολαμβάνουν μεγαλύτερη σταθερότητα, ιδιαίτερα αισθητή κατά τις γρήγορες στροφές.

Το 2000, η Suzuki αύξησε την ευκολία, επιτρέποντας στους οδηγούς να αλλάξουν το κιβώτιο ταχυτήτων μεταξύ της κίνησης δύο και τεσσάρων τροχών χρησιμοποιώντας ένα διακόπτη στην καμπίνα.

Το GRAND VITARA παρείχε τη δυνατότητα στην Suzuki να εισέλθει στην αγορά των lifestyle οχημάτων και αποτυπώνει την πολιτική της εταιρείας να ακολουθεί ένα ξεχωριστό μονοπάτι και να δημιουργεί νέες αγορές για το μοντέλο.

Το 2001, η Suzuki ανέτρεψε ακόμα μια φορά τα δεδομένα με το λανσάρισμα του GRAND VITARA XL7, το οποίο συνδύαζε χαλαρωτική οδηγική εμπειρία, εξαιρετική ικανότητα off-road και μια ευρύχωρη καμπίνα που φιλοξένησε επτά άτομα. Το GRAND VITARA XL-7 ήταν το μικρότερο SUV επτά ατόμων στην κατηγορία. Με βάση το πεντάθυρο VITARA, είχε 320 χιλ. μεγαλύτερο μεταξόνιο και 485 χιλ. μεγαλύτερο συνολικό μήκος. Ένα κάθισμα τρίτης σειράς απέδιδε μεγαλύτερη χωρητικότητα επιβατών από αυτό του GRAND VITARA και έτσι το GRAND VITARA XL-7 καθιερώθηκε ως ένα μοντέλο της γκάμας. Το GRAND VITARA XL-7 εφοδιάστηκε με τον κινητήρα V6 H27A 2,7 λίτρων, τον οποίο η Suzuki δημιούργησε αυξάνοντας την ροπή του κινητήρα V6 H25A του 2,5-λίτρου GRAND VITARA.

Συνοψίζοντας το GRAND VITARA καθιερώθηκε στην κατηγορία των lifestyle αυτοκινήτων δίνοντας στους περισσότερους οδηγούς ιδανική οδηγική εμπειρία στην πόλη και σε κάθε off road διαδρομή επιτρέποντάς τους να δοκιμάσουν γνήσια απόδοση 4x4.

GRAND VITARA (τρίτη γενιά)

Η τρίτη γενιά έκανε το ντεμπούτο της στην αγορά το 2005. Συνέβαλε στη μοναδική ταυτότητα του μοντέλου VITARA και αναβάθμισε την κατηγορία των SUV της SUZUKI.

Ο σχεδιασμός του αμαξώματος αντικατοπτρίζει ένα σπορ και δυναμικό χαρακτήρα. Το φαρδύ αμάξωμα, οι τροχοί μεγάλης διαμέτρου και η τολμηρή εμφάνιση αποπνέουν δυναμισμό και σταθερότητα. Ένα ελαφρώς μειωμένο συνολικό μήκος και ένα συμπαγές αμάξωμα τονίζουν τη σταθερότητα του οχήματος σύμφωνα με τα ευρωπαϊκά πρότυπα σχεδιασμού. Το σύνολο ολοκληρώνει ο σχεδιασμός της καμπίνας που αποπνέει μια τολμηρή, αθλητική προσωπικότητα.

Οι μηχανικοί της Suzuki ανέπτυξαν μια δοκιμασμένη διάταξη μόνιμης τετρακίνησης. Έχουν υιοθετηθεί τεχνολογίες αιχμής για επιδόσεις εντός και εκτός δρόμου που ταιριάζουν σε ένα SUV επόμενης γενιάς με υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας και περιβαλλοντικών επιδόσεων. Διατήρησαν τον κινητήρα στον διαμήκη άξονα ώστε να κατανείμουν το βάρος του οχήματος σχεδόν ισομερώς μεταξύ του εμπρός και του πίσω τροχού. Επωφελήθηκαν από τη διάταξη του συστήματος τετρακίνησης για να τοποθετήσουν τους εμπρόσθιους τροχούς πιο μπροστά, τοποθετώντας έτσι τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων και άλλα ογκώδη εξαρτήματα στον ωφέλιμο χώρο του μεταξονίου επιτρέποντας έτσι τον καλύτερο χειρισμό του αυτοκινήτου. Πέντε βενζινοκινητήρες είναι διαθέσιμοι: 1,6 λίτρων με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων, 2,0 λίτρων, 2,4 λίτρων, 3,2 λίτρων V6 και 2,7 λίτρων V6 καθώς και κινητήρα diesel που πρόσφερε εξαιρετική απόδοση.

Το GRAND VITARA εγγυάται την σκληρή απόδοση εκτός δρόμου, σταθερή απόδοση στον δρόμο και την βελτιωμένη ποιότητα οδήγησης. Η  δομή του πλαισίου που αποτελείται από ένα πλαίσιο τύπου σκάλας ενσωματωμένο στο κυρίως πλαίσιο εγγυάται την μέγιστη αντίσταση στις στρεπτικές παραμορφώσεις, επιτρέποντας μια νέα εμπειρία οδήγησης σε διάφορες οδηγικές συνθήκες. Όλα τα εξαρτήματα του πλαισίου είναι κατασκευασμένα από εξαιρετικά ανθεκτικό χάλυβα, χαρίζοντας ακαμψία και χαμηλό βάρος. Στην εξοικονόμηση βάρους βοηθά και η νέα θήκη του οπίσθιου διαφορικού η οποία είναι κατασκευασμένη από αλουμίνιο.

Η ανεξάρτητη ανάρτηση εμπρός και πίσω χαρίζει την μέγιστη οδηγική απόλαυση χαρίζοντας σταθερότητα στις μεγάλες ταχύτητες και εξαιρετικές επιδόσεις εκτός δρόμου. Οι αεριζόμενοι δίσκοι διαθέτουν εξαιρετική αντοχή χάρη στο ανασχεδιασμένο σύστημα ψύξης επιτρέποντας στο GRAND VITARA να ανταποκρίνεται σε κάθε οδόστρωμα. Επιπλέον, το σύστημα τετρακίνησης διαθέτει 4 λειτουργίες, και επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει το είδος τετρακίνησης ανάλογα με τις συνθήκες οδοστρώματος, χρησιμοποιώντας έναν επιλογέα στην καμπίνα. Η λειτουργία 4H δίνει την ομαλότητα και τη σταθερότητα της πλήρους τετρακίνησης. Η λειτουργία 4 H Lock δίνει επιπλέον πρόσφυση για πιο τραχύς δρόμους. Η λειτουργία 4 L Lock επιλέγεται σε ακραίες συνθήκες χρησιμοποιώντας τις σχέσεις υποπολλαπλασιασμού της μετάδοσης έτσι ώστε το GRAND VITARA να πηγαίνει παντού! Και η λειτουργία N επιτρέπει στο GRAND VITARA να ρυμουλκείται.

Το GRAND VITARA διατήρησε υψηλά επίπεδα πωλήσεων σε όλο τον κόσμο εννέα χρόνια μετά το ντεμπούτο του στην αγορά. Οι συνολικές πωλήσεις της πρώτης και της δεύτερης γενιάς έχουν ξεπεράσει τα 1,7 εκατομμύρια αυτοκίνητα.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.