Η BMW M5 Edition 35 Years των 625 ίππων!

By  |  0 Comments

Πριν από 35 χρόνια, η BMW Motorsport GmbH δημιούργησε μία νέα κατηγορία οχημάτων. Το πρώτο sedan υψηλών επιδόσεων συνδύαζε τη δυναμική συμπεριφορά ενός σπορ αυτοκινήτου με την άνεση και τη λειτουργικότητα ενός κορυφαίου τετράθυρου μοντέλου.

Με την ονομασία BMW M5 και την ισχύ ενός εξακύλινδρου σε σειρά μηχανικού συνόλου, προερχόμενου από τη σπορ BMW M1 με κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, το νέο μοντέλο ξεκίνησε μία εντυπωσιακή καριέρα στην οποία αυτή τη στιγμή η BMW M5 Competition αποτελεί την αιχμή του δόρατος . Σήμερα, η BMW M5 είναι το πιο επιτυχημένο σπορ sedan υψηλών επιδόσεων σε όλο τον κόσμο, συνεχίζοντας να αντλεί τη γοητεία της από την αγωνιστική τεχνογνωσία της BMW M GmbH. Θέλοντας να τιμήσει αυτή την επέτειο, η BMW M GmbH παρουσιάζει μία ειδική έκδοση της BMW M5, η οποία κάτω από το καπό της έχει τον ισχυρότερο κινητήρα στην ιστορία του μοντέλου – με ισχύ 460 kW/625 hp – και μία γκάμα συναρπαστικών στιλιστικών στοιχείων και ειδικού εξοπλισμού. Η BMW M5 Edition 35 Years θα κατασκευαστεί σε περιορισμένο αριθμό 350 αντιτύπων και θα διατίθεται σε όλο τον κόσμο από τον Ιούλιο του 2019.

Μέσα σε έξι γενιές, οι δυναμικές επιδόσεις της BMW M5 ακολούθησαν μία συνεχή εξελικτική πορεία, χωρίς όμως το υψηλών επιδόσεων sedan να απομακρυνθεί από την  αρχική φιλοσοφία του. Ως ένα ανεξάρτητο μοντέλο βασισμένο στην BMW Σειρά 5, προσφέρει αυτό το κρίσιμο ‘κάτι παραπάνω’ που εκφράζει γνήσιο πάθος για το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ο υψηλόστροφος κινητήρας, η τεχνολογία ανάρτησης που εναρμονίζεται τέλεια με το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο του μηχανικού συνόλου, τα ιδιαίτερα σχεδιαστικά χαρακτηριστικά Μ για βελτιστοποίηση της ψύξης του αέρα εισαγωγής και οι αεροδυναμικές αρετές εγγυώνται μέγιστες δυναμικές επιδόσεις, ευελιξία και ακρίβεια – τυπικά χαρακτηριστικά της BMW M5.

Επετειακή έκδοση με αποκλειστικό εξοπλισμό BMW Individual .

Η μοναδική αίσθηση Μ και το σπορ ταπεραμέντο του sedan υψηλών επιδόσεων είναι έντονα αντιληπτά στην BMW M5 Edition 35 Years. Βάση εκκίνησης για τη συγκεκριμένη έκδοση ήταν η BMW M5 Competition, η οποία προάγει τις αγωνιστικές επιδόσεις σε μία εντελώς νέα διάσταση για όχημα sedan. Αυτό οφείλεται στο V8 σύνολο με τεχνολογία M TwinPower Turbo, μέγιστη ισχύ 460 kW/625 hp και μέγιστη ροπή 750 Nm σε συνδυασμό με μία άμεση σύνδεση κινητήρα, την ειδική τεχνολογία ανάρτησης, το σύστημα τετρακίνησης M xDrive και το Διαφορικό Active M στον πίσω άξονα. Η οδηγική εμπειρία που προσφέρει η BMW M5 Competition ορίζεται από δυναμική επιτάχυνση, βέλτιστη ελκτική πρόσφυση, εξαιρετική οδηγική ευστάθεια και οδική συμπεριφορά που μπορεί να ελέγχεται με ακρίβεια σε όλες τις περιπτώσεις. Ολοκληρώνει το σπριντ 0 – 100 km/h σε 3,3 δευτερόλεπτα, ενώ ξεπερνά την ένδειξη 200-km/h μετά από 10,8 δεύτερα.

Το εξωτερικό και το εσωτερικό της BMW M5 Edition 35 Years εντυπωσιάζουν όσο και οι επιδόσεις της. Σχεδιαστικά στοιχεία M εξαιρετικά υψηλής ποιότητας που εξελίχθηκαν ειδικά για το μοντέλο Edition και εξοπλισμός BMW Individual της χαρίζουν το κύρος ενός αποκλειστικού συλλεκτικού οχήματος. Στην εντυπωσιακή του εμφάνιση τον πρώτο λόγο έχει το φινίρισμα BMW Individual σε Frozen Dark Grey που με τις ειδικές χρωστικές ουσίες του δίνει την εντύπωση μιας βελούδινης, ματ επιφάνειας. Νέας σχεδίασης ζάντες αλουμινίου Μ 20”, σε σχέδιο Y και η απόχρωση Graphite Grey δημιουργήθηκαν αποκλειστικά για το μοντέλο Edition. Επιπλέον, οι δαγκάνες των στάνταρ συνθετικών φρένων Μ έχουν high-gloss μαύρο φινίρισμα. Carbon κεραμικά φρένα M διατίθενται προαιρετικά, με χρυσαφί δαγκάνες.

Εκτός από τα πολυλειτουργικά καθίσματα M και την πλήρως δερμάτινη επένδυση BMW Individual Merino σε μαύρο με μπεζ, αντίθετες ραφές, ιδιαίτερα ελκυστικές είναι οι διακοσμητικές πινελιές από αλουμίνιο, ανθρακονήματα και τα ανοδιωμένα εξαρτήματα σε χρυσαφί απόχρωση – μία τεχνική που βλέπουμε εδώ για πρώτη φορά. Πρόκειται για κομψές επιφάνειες που λαμπυρίζουν και δίνουν το παρών στην περιοχή του πίνακα οργάνων, σε τμήματα των επενδύσεων θυρών και στην κεντρική κονσόλα. Τα μαρσπιέ φέρουν το λογότυπο “M5 Edition 35 Jahre”, ενώ μία επιγραφή “M5 Edition 35 Jahre 1/350” χαραγμένη με λέιζερ στο κάλυμμα της ποτηροθήκης στην κεντρική κονσόλα αποτελούν πρόσθετα διακοσμητικά στοιχεία στα οχήματα Edition.

Η BMW M 5 στην κορυφή της κατηγορίας επί 35 χρόνια.

Τεχνολογικά και σχεδιαστικά, η BMW M5 Edition 35 Years ενσαρκώνει με αυθεντικό τρόπο την έννοια του sedan υψηλών επιδόσεων. Ο κινητήρας, η μετάδοση ισχύος, η ανάρτηση και η σχεδίαση της BMW M5 ανέκαθεν αποτελούσαν ένα άριστα εναρμονισμένο πακέτο που ορίζεται από τη γραμμική παραγωγή ισχύος σε ένα μεγάλο εύρος στροφών,  την ευέλικτη και ασφαλή συμπεριφορά του αυτοκινήτου στο δρόμο, τις συναρπαστικές δυναμικές επιδόσεις στην πίστα και την απέριττη αισθητική.

Ακόμα και η πρώτη γενιά της BMW M5 διέθετε μία απίστευτα διακριτική εμφάνιση, παρόμοια του βασικού μοντέλου. Η προσέγγιση αυτή αναδείκνυε ακόμα περισσότερο τις αρετές του κινητήρα. Το 6-κύλινδρο εν σειρά μηχανικό σύνολο, προερχόμενο από την BMW M1 και ελαφρά τροποποιημένο, απέδιδε 210 kW/286 hp – 9 hp επιπλέον του θρυλικού σπορ αυτοκινήτου με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο λόγω των βελτιστοποιημένων ψηφιακών ηλεκτρονικών συστημάτων. «Η ανάρτηση πρέπει να είναι πάντα ταχύτερη από τον κινητήρα» – αυτή ήταν η βασική αρχή των μοντέλων BMW M την εποχή εκείνη, και γι’ αυτό η BMW M5 εφοδιάστηκε με πιο σκληρή, σπορ ανάρτηση και ένα σύστημα πέδησης υψηλών επιδόσεων, πέραν του ενισχυμένου πεντατάχυτου κιβωτίου και ενός μπλοκέ διαφορικού στον πίσω άξονα με ποσοστό εμπλοκής 25%.

Η δεύτερη γενιά της BMW M5 ήταν επίσης ένα κομψό αυτοκίνητο: αρχικά απέδιδε στο δρόμο 232 kW/315 hp, και από το 1992 έφτασε τα 250 kW/340 hp. Μεταξύ άλλων, διέθετε ένα στάνταρ σύστημα αυτόματης ρύθμισης ύψους ανάρτησης στον πίσω άξονα για να διασφαλίζεται η ισορροπία μεταξύ αγωνιστικών επιδόσεων και εξαιρετικής καθημερινής άνεσης. Στην τρίτη γενιά της BMW M5 που λανσαρίστηκε το 1998, οι διπλές πλέον απολήξεις εξαγωγής μαρτυρούσαν διακριτικά τις υψηλές επιδόσεις του μοντέλου. Επιπλέον, ο V8 των 294 kW/400 hp απαιτούσε πολύ μεγαλύτερους αεραγωγούς ψύξης μπροστά. Η τέταρτη έκδοση του BMW M5 διέθετε έναν εντυπωσιακό κινητήρα, ακόμα πιο συναρπαστικό από πριν: μία 10-κύλινδρη μονάδα προερχόμενη από τη Formula 1 απέδιδε μέγιστη ισχύ 373 kW/507 hp. Επιπλέον, ο V10 εξέλιξε σε νέα επίπεδα την υψηλόστροφη φιλοσοφία των κινητήρων M – με πάνω από 8 000 rpm και έναν πολύ εντυπωσιακό ήχο.

Με την επιστροφή του V8 στην πέμπτη γενιά της BMW M5, το 2011 στο πακέτο προστέθηκε και η τεχνολογία turbo. Δύο υπερσυμπιεστές διατεταγμένοι στο εσωτερικό του V των κυλίνδρων και μία πολλαπλή εξαγωγής διασταυρούμενης ροής ήταν τα πλέον αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά του υψηλόστροφου κινητήρα με ισχύ 412 kW/560 hp, την οποία ‘χαλιναγωγούσαν’ αφενός το 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, αφετέρου ένα ενεργό, μπλοκέ διαφορικό (Active Differential Lock) στον πίσω άξονα. Το έκτο και τελευταίο κεφάλαιο της επιτυχημένης ιστορίας της BMW M5 ορίζεται και πάλι από ένα V8 κινητήρα. Με τη νέα μονάδα, η ισχύς αυξάνεται σε 441 kW/600 hp – στην BMW M5 Competition φτάνει τα 460 kW/625 hp. Για πρώτη φορά, το ευφυές σύστημα τετρακίνησης M xDrive φροντίζει η κινητήρια ισχύς να φτάνει στο δρόμο με απόλυτο έλεγχο. Πετυχαίνει ένα εντελώς νέο επίπεδο δυναμικής συμπεριφοράς και διασφαλίζει ότι η τελευταία και ισχυρότερη BMW M5 είναι απόλυτα ελεγχόμενη από τον οδηγό – ακόμα και σε ακραίες συνθήκες σπορ οδήγησης.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.