Μάχες και ρεκόρ στην πίστα

By  |  0 Comments

Υψηλές επιδόσεις και έντονος ανταγωνισμός χαρακτήρισε και το 2ο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας 2019 που φιλοξενήθηκε στο Αυτοκινητοδρόμιο Μεγάρων.

Τα δοκιμαστικά του Σαββάτου άρχισαν με βροχή, όσο όμως η πίστα στέγνωνε τόσο οι χρόνοι έπεφταν και «προανήγγειλαν» σημαντικές μάχες για την Κυριακή. Μάλιστα ο «Samino» με την Lamborghini Huracan της Formula Saloon σημείωσε νέο ρεκόρ πίστας, «παγώνοντας» τα χρονόμετρα στα 57.389.

Με σύμμαχο τον καλό καιρό την Κυριακή, χιλιάδες θεατές κατέκλυσαν και πάλι κάθε σημείο της πίστας των Μεγάρων. Αποζημιώθηκαν από το πλούσιο θέαμα και τις μάχες σε όλες τις κατηγορίες, καθώς και από τα Legend Cars που έκαναν εντυπωσιακά περάσματα.

Το διήμερο ολοκληρώθηκε με την απονομή στη νέα αίθουσα του 1ου ορόφου του κτιρίου της πίστας καρτ. Οι αγωνιζόμενοι ανανέωσαν το ραντεβού τους για τα τέλη Οκτωβρίου (26-27/10), για τον 3ο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας και του Hellenic Time Trial Challenge.

Ας δούμε όμως αναλυτικά πώς εξελίχθηκε ο κάθε αγώνας το Σαββατοκύριακο.

Ομάδα Ν & Ομάδα Α

Για μία ακόμη φορά ο μικτός αγώνας με αυτοκίνητα των Κατηγοριών Ν και Α ήταν γεμάτος κόντρες και θέαμα. Ο Π. Ευθυμίου δεν αντιμετώπισε πρόβλημα κατά την εκκίνηση και άρχισε γρήγορα να απομακρύνεται με το Ford Escort RS Cosworth, φθάνοντας εν τέλει σε μία εύκολη νίκη. Ακολούθησε ο Β. Κοκλάνης, στον πρώτο αγώνα του με το Mitsubishi Lancer EVO IX της κλάσης Ν4, κερδίζοντας τον αγώνα για την Ομάδα Ν.

Πιο πίσω οι Α. Μητσάκος (Peugeot 106 S 16) και Χ. Μπουροθανασόπουλος (Honda Civic) της κλάσης Α6, έδωσαν μάχη που κράτησε και στους 18 γύρους. Τελικά επικράτησε ο Μπουροθανασόπουλος με διαφορά 2,3 δευτερολέπτων. Νικητής στην Α7 ήταν ο Α. Τζαβάρας με Opel Astra F GSi, επικρατώντας του Λ. Λεοντόπουλου (Honda Civic Type R).

Για την πρώτη θέση στην ανταγωνιστική και πολυπληθή Ν2 μονομάχησαν οι Ε. Καίσαρ (Peugeot 106 S 16) και Δ. Ζάγαρης (Citroen Saxo VTS), με τελικό νικητή τον πρώτο (η μεταξύ τους διαφορά ήταν μικρότερη από 2,2 δευτερόλεπτα).

Ενιαίο

Οι πιο… κλειστές μάχες δόθηκαν στους δύο αγώνες του Ενιαίου με Skoda Fabia 1.2 Turbo, με 13 οδηγούς να γυρνούν σε παραπλήσιους χρόνους. Χαρακτηριστικό του έντονου συναγωνισμού ήταν το γεγονός ότι στις χρονομετρημένες δοκιμές του Σαββάτου η διαφορά του 1ου από τον 9ο ήταν μικρότερη του δευτερολέπτου!

Στον πρώτο αγώνα, ο Γιάννης Χαραλαμπόπουλος «επένδυσε» στην pole position και στους αρχικούς 4 γύρους κατάφερε να ανοίξει την απόσταση από τους διώκτες του. Στη συνέχεια και μέχρι τον τερματισμό έκανε έναν αλάνθαστο αγώνα, βλέποντας πρώτος την καρό σημαία.

Ο Κ. Γιαννίκος πέρασε στην εκκίνηση τον «Le Man», κάτι που έκανε στη συνέχεια και ο Σ. Γαλεράκης. Και ενώ ο Σ. Παπαχρήστου είχε έξοδο που τον ανάγκασε να χάσει αρκετές θέσεις, ο Φ. Καλέσης άρχισε να ανεβαίνει σταθερά. Λίγο πριν το τέλος πέρασε τον Γαλεράκη και τερμάτισε 3ος, πίσω από τους Χαραλαμπόπουλο – Γιαννίκο.

Με πολλαπλούς πρωταγωνιστές ολοκληρώθηκαν ο 3ος και 4ος αγώνας του SEAJETS ΣΟΑΑ Ενιαίου Skoda, οι οποίοι διεξήχθησαν στο πλαίσιο του δεύτερου φετινού αγώνα για το Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ταχύτητας. Το Αυτοκινητοδρόμιο των Μεγάρων γέμισε ξανά από θεατές και αυτή τη φορά στην επιτυχία του αγώνα που διοργάνωσε το Σωματείο ΕΛ.Λ.Α.Δ.Α. συνετέλεσαν και οι δύο κούρσες του Ενιαίου, διατηρώντας το ενδιαφέρον αμείωτο από τα κόκκινα φώτα της εκκίνησης μέχρι και την πτώση της καρό σημαίας του τερματισμού. Στον πρώτο αγώνα ο Γιάννης Χαραλαμπόπουλος οδήγησε ανενόχλητος ξεκινώντας από την pole position για να φτάσει στη νίκη με την ασύλληπτη διαφορά των 7,6 δευτερολέπτων. Σε αυτό βοήθησε σημαντικά η παρουσία του Κωνσταντίνου Γιαννίκου στη δεύτερη θέση. Ο νεαρός που συμμετέχει για πρώτη φορά φέτος στο Ενιαίο και δεν είχε αγωνιστεί μέχρι τώρα σε αγώνα αυτοκινήτων μέσα στην πίστα, κατάφερε να εκμεταλλευτεί την ολιγωρία του “Le Man” στην εκκίνηση και πέρασε δεύτερος. Από εκείνο το σημείο και έπειτα ο Γιαννίκος αντιστάθηκε στην πίεση κυρίως του Γαλεράκη και στους τελευταίους γύρους του Καλέση. Τρίτος ολοκλήρωσε τον πρώτο αγώνα ο Φίλιππος Καλέσης. Ο πολύπειρος καρτίστας ήταν αναμφίβολα ο πιο επιθετικός οδηγός του αγώνα πραγματοποιώντας αρκετές προσπεράσεις, δεδομένου ότι στην εκκίνηση έχασε πολλές θέσεις από λάθος επιλογή σχέσης στο κιβώτιο του Skoda Fabia. Στους τελευταίους γύρους προσπέρασε τον Γαλεράκη και από τέταρτος βρέθηκε τρίτος, σε ένα συμβάν για το οποίο ο Γαλεράκης διαμαρτυρήθηκε, με αποτέλεσμα οι αγωνοδίκες να τιμωρήσουν τον Καλέση με επίπληξη. Πιο πίσω ο “Le Man” κρατήθηκε στην 5η θέση και κράτησε πίσω του τον Γιώργο Σαρταμπάκο στη μάχη των άνω των 30 ετών. Έτσι πήρε την νίκη στην επιμέρους κατηγορία με τον Σαρταμπάκο να είναι πανευτυχής ως δεύτερος. Μια θέση πιο πίσω ο Στάθης Κουκέας. Ο νικητής και των δύο αγώνων στον Διόνυσο δεν βολεύτηκε και πάλι στην πίστα. Έχασε μερικές θέσεις στην εκκίνηση, κατά το προσπέρασμα που δέχθηκε από τον Καλέση, ακούμπησαν με αποτέλεσμα να χαλάσει ο αγώνας του και να τραυματιστεί και το Fabia του. Πίσω από τον Κουκέα βρέθηκαν οι πρωτοεμφανιζόμενοι. Ο Σωτήρης Παπαχρήστου γιόρτασε τα γενέθλιά του με βαθμούς στην πρώτη του εμφάνιση στο SEAJETS ΣΟΑΑ Ενιαίο Skoda, αλλά θα μπορούσε να έχει κερδίσει ακόμη περισσότερους από τους 4 της 8ης θέσης. Ο Μιχάλης Γεωργιάδης αντίστοιχα δέχτηκε ένα χτύπημα στην εκκίνηση, έμεινε πίσω αλλά ανέκαμψε και οι προσπάθειές του για προσπεράσματα, σταμάτησαν όταν βρέθηκαν μπροστά του ο Παπαχρήστου και ο Κουκέας έπειτα τα δικά τους προβλήματα. Στον δεύτερο αγώνα τα πράγματα ήταν σαφώς πιο ήσυχα και λιγότερο αγχωτικά κυρίως για τους οδηγούς. Ο Χαραλαμπόπουλος δεν ξέφυγε το ίδιο εύκολα με τον πρώτο αγώνα καθώς ο Καλέσης ξεκινούσε τρίτος και πέρασε την πρώτη στροφή δεύτερος. Ο Γιαννίκος που ήταν στη δεύτερη θέση της εκκίνησης απέφυγε τις επαφές αλλά αυτό του κόστισε και την τρίτη θέση καθώς αυτή πέρασε στον Γαλεράκη, ο οποίος βρήκε ουσιαστικά ανοιχτή πόρτα. Οι τρείς πρώτοι δημιούργησαν ένα γκρουπ στο οποίο ο Καλέσης δεν βρήκε την ευκαιρία να επιτεθεί, έτσι φτάσαμε στον τερματισμό. Ο Γιαννίκος από την άλλη οδήγησε το άλλο γκρουπ που περιλάμβανε ακόμη τους “Le Man” και Κουκέα και προς το τέλος τον Παπαχρήστου. Ούτε εκεί όμως προέκυψε αλλαγή, έτσι οι θεατές αρκέστηκαν στις προσπεράσεις που προσέφερε ο Γεωργιάδης όταν στο μέσον του αγώνα βρέθηκε τελευταίος έπειτα από επαφή με τον Χαλιβελάκη και ξεκίνησε την ανάκαμψη. Κατάφερε να φτάσει μέχρι την δέκατη θέση ωστόσο και εκείνος και ο Αλέξανδρος Χαλιβελάκης δέχτηκαν ποινή 30 δευτερολέπτων από τους αγωνοδίκες με αποτέλεσμα να πέσουν στις δύο τελευταίες θέσεις. Επόμενος αγώνας για το SEAJETS ΣΟΑΑ Ενιαίο Skoda, το δεύτερο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου η Ανάβαση Ριτσώνας.

Ο δεύτερος αγώνας δεν ήταν περίπατος για τον Χαραλαμπόπουλο, καθώς και στους 10 γύρους ένιωθε την «ανάσα» του Καλέση, ο οποίος επιχείρησε πολλές φορές να προσπεράσει για να τεθεί επικεφαλής. Οι προσπάθειές του δεν απέδωσαν, με τον Χαραλαμπόπουλο να νικά με διαφορά κάτω από μισό δευτερόλεπτο και να κάνει το «2 στα 2». Το βάθρο συμπλήρωσε ο Γαλεράκης, με τους Γιαννίκο και «Le Man» να συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα. Λόγω δύο μεταξύ τους επαφών, οι Α. Χαλιβελάκης και Μ. Γεωργιάδης τιμωρήθηκαν από τους αγωνοδίκες με ποινή 30 δευτερολέπτων.

Ιστορικά

Στην κατηγορία των Ιστορικών συμμετείχαν 7 αυτοκίνητα, καθώς δεν εκκίνησε ο Ι. Κάτσικας με το Ford Escort Mk2 RS2000. Μία ακόμη νίκη πήρε ο Μάριος Σταφυλοπάτης (φωτογραφία), ο οποίος ήταν ταχύτερος και στις χρονομετρημένες δοκιμές του Σαββάτου. Και ενώ ο οδηγός του Ford Sierra RS Cosworth έκανε έναν μοναχικό αγώνα, στις πιο πίσω θέσεις είχαμε συνεχείς εναλλαγές και αρκετές μάχες. Ο Χ. Αναστασιάδης έκανε εξαιρετική εκκίνηση με την Alfa Romeo GTV και περνώντας τους Δ. Σκεπασιανό (Ford Escort Mk2 RS2000) και Α. Μαρασλή (Porsche 911) ανέβηκε στην 3η θέση, πίσω από τους Σταφυλοπάτη και Β. Παπαφιλίππου (Opel Kadett C 1.9 GTE).

Σε μία προσπάθειά του όμως να περάσει από την εσωτερική τον Παπαφιλίππου και να ανέβει στη 2η θέση, ο Αναστασιάδης έκανε τετακέ και έπεσε 4ος. Τελικά τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο Παπαφιλίππου τον ανάγκασαν να εγκαταλείψει μετά από 8 γύρους και να πάρει την 7η θέση στην τελική κατάταξη.

Έτσι ο Σκεπασιανός τερμάτισε 2ος και ο Αναστασιάδης 3ος. Ακολούθησαν οι Μαρασλής, Π. Πουλιάδης (Grag Prototype) και Ζ. Ζάχος (Toyota Corolla AE 86).

Formula Saloon και Ομάδα Ε

Στο grid βρέθηκαν τα αυτοκίνητα της Formula Saloon και της Ομάδας Ε για τον μικτό αγώνα των δύο κατηγοριών. Έχοντας σπάσει το ρεκόρ πίστας από το Σάββατο με χρόνο 57.389, o «Samino» με την Custom Huracan Super Trofeo είχε εξασφαλίσει την πρώτη θέση στην εκκίνηση. Δίπλα του βρέθηκε ο Π. Ηλιόπουλος με την Ferrari 458 Challenge, καθώς ο Π. Σολδάτος δεν εκκίνησε λόγω προβλήματος με τα φρένα της άλλης Huracan. Δεν συμμετείχε στον αγώνα και ο Γ. Κακαλέτρης με το Opel Astra G Coupe.

Ο «Samino» κρατήθηκε μπροστά στην εκκίνηση και δεν απειλήθηκε στη συνέχεια, κάνοντας ταχύτερο γύρο στο 59.151. Ο Ηλιόπουλος μείωσε τη διαφορά στους τελευταίους γύρους και τερμάτισε 2ος σε απόσταση 3,6 δευτερολέπτων.

Στην Ομάδα Ε είχαμε πολλά συμβάντα, από την εκκίνηση μάλιστα, όπου υπήρξε επαφή ανάμεσα στο Citroen Saxo VTS του Ι. Λούκου και το Ford Escort RS2000 του Α. Κουρνιάτη. Ως αποτέλεσμα, ο δεύτερος είχε έξοδο και λίγο μετά αναγκάστηκε να εγκαταλείψει.

Ατυχίες χτύπησαν επίσης τους Ε. Καλκούνο (BMW M3 2.3 E30), Η. Τσαγγαρά (Opel Astra F GSi), Δ. Καπράλο (Opel Astra G CC), Ν. Πλέσσα (Ford Siera RS Cosworth) και Γιώργο Μαραβέλια (BMW 318 iS), ο οποίος ήταν ταχύτερος στα χρονομετρημένα του Σαββάτου. 

Μπροστά ο Χρήστος Κύρτσιος είχε έναν «καθαρό» αγώνα με το Citroen AX Sport, πανηγυρίζοντας τη νίκη, παρά την πίεση του Λούκου στους τελευταίους γύρους. Τρίτος τερμάτισε ο Δ. Ρηγόπουλος με το Opel City 2.0.

Ατομική Χρονομέτρηση HTTC

Στο θεσμό του Hellenic Time Trial Challenge και την κατηγορία Stock με τα πιο νορμάλ αυτοκίνητα, ο Δ. Δημολάς νίκησε με το Audi TTS, όπως είχε κάνει και το Σάββατο. Ο συνολικός του χρόνος ήταν 5:55.480 και ο ταχύτερος γύρος του στο 1:10.148. Ακολούθησαν ο «Ο+» με Lotus Elise 111S (5:57.258), ο Ι. Κοντογεωργίου με Seat Leon (6:04.055) και ο Γ. Καλοβυρνάς με VW Golf GTI (6:07.865). Ο Δημολάς συγκέντρωσε το απόλυτο των 40 βαθμών, με τον «Ο+» να λαμβάνει 34.

Στην κατηγορία Sport είχαμε πραγματικό θρίλερ, καθώς οι χρόνοι των Ε. Ντελμπεντέρη (Mazda MX-5) και Σ. Σταύρου (Peugeot 106) ήταν σχεδόν ίδιοι. Μετά από 5 γύρους, νικητής αναδείχθηκε ο Ντελμπεντέρης, με διαφορά μόλις 56 χιλιοστά του δευτερολέπτου! (5:54.640 έναντι 5:54.696 του Σταύρου). Τρίτος ήταν ο Η. Δρακάκης (Toyota Starlet) με 6:10.333, ενώ ακολούθησαν οι Ι.Ψαρρός (Peugeot 106), Γ. Μητρόπουλος (Citroen AX) και Κ. Καίσαρ (Peugeot 106 Rallye). Ντελμπεντέρης και Σταύρου πήραν από 37 βαθμούς.

Στην κατηγορία Extreme με τις περισσότερες συμμετοχές, ο Γ. Πετρόπουλος (Porsche 911 Turbo) σημείωσε όπως και το Σάββατο τον καλύτερο χρόνο, με 5:24.247. O Μ. Γεωργιάδης με το Toyota MR2 ήταν 2ος (5:31.196) και ο Χ. Μπαλιούσκας (Nissan 350Z/370Z Drift) 3ος. Ο Πετρόπουλος εξασφάλισε από το διήμερο το απόλυτο, δηλαδή 40 βαθμούς, ενώ 32 πήρε ο Γεωργιάδης.

Τα αποτελέσματα κάθε αγώνα, αλλά και τα αναλυτικά γυρολόγια κάθε οδηγού ξεχωριστά, υπάρχουν στο www.sportstiming.gr.

Η Ελληνική Λέσχη Αυτοκινήτου Δυτικής Αττικής θέλει να ευχαριστήσει τους οδηγούς που συμμετείχαν, τους αμέτρητους θεατές που έδωσαν το «παρών» και βέβαια τις εταιρίες που βοήθησαν στο να πραγματοποιηθεί αυτός ο αγώνας: Λουξ, Puma, Under Armour, SKAG, Linea Sport, Ρεκτιφιέ Original, Α. Μακρής Α.Ε. και Αξοτεχνική.

Το επόμενο ραντεβού είναι το φθινόπωρο και συγκεκριμένα το Σαββατοκύριακο 26-27 Οκτωβρίου, για τον 3ο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ταχύτητας και του Hellenic Time Trial Challenge.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.