Μία δεκαετία i-MiEV

By  |  0 Comments

Η Mitsubishi Motors Corporation (MMC) γιορτάζει φέτος την επέτειο των 10 χρόνων από την παρουσίαση του αυτοκινήτου πόλης μηδενικών ρύπων i-MiEV, το οποίο προετοίμασε το δρόμο για την επαναστατική στροφή της βιομηχανίας προς τα ηλεκτρικά οχήματα μαζικής παραγωγής (EV). Και στη φωτογραφία το Ελληνικό πλήρωμα του ηλεκτρικού Mitsubishi i-MiEV με οδηγό το Γιώργο Λιβέρη και συνοδηγό το Διονύση Λιβέρη που τερμάτισε στην πρώτη θέση της κατηγορίας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που συμμετείχαν στο 6ο Hi-Tech EΚΟ Μobility Rally 2012.

Η ιστορία ξεκινά όμως πριν 10 χρόνια. Από τότε (2009) που κυκλοφόρησε, το i-MiEV έχει αποκτήσει τη φήμη ενός οικονομικού, αθόρυβου, οικολογικού αυτοκινήτου με αξιοσημείωτες επιδόσεις. Το i-MiEV έχει διαμορφώσει ένα υψηλού κύρους προφίλ με τα περιβαλλοντικά του διαπιστευτήρια και την αναγνωρισιμότητα που επέφερε η χρήση του από δημόσιες υπηρεσίες σε πολλές χώρες αλλά και εταιρίες ταξί και ενοικιαζόμενων αυτοκινήτων. Επιπλέον, το i-MiEV έχει αποδειχτεί εξαιρετικά χρήσιμο σε περιόδους καταστροφών, όταν η έλλειψη βενζίνης εμποδίζει τη χρήση αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Το σύστημα κίνησης του i-MiEV χρησιμοποιήθηκε επίσης σε ένα επαγγελματικό όχημα με την ονομασία Minicab MiEV, το οποίο κυκλοφόρησε το 2011. Η MMC θα προμηθεύσει με 1.200 μονάδες την Ταχυδρομική Υπηρεσία της Ιαπωνίας τον ερχόμενο Σεπτέμβριο. Αν και μικρό σε διαστάσεις, το Minicab MiEV είναι αρκετά ευρύχωρο για να εξυπηρετεί τις ανάγκες εταιριών διανομών σε αστικές περιοχές.

Οι συνδυασμένες πωλήσεις i-MiEV και Minicab MiEV σε όλο τον κόσμο ανήλθαν στις 31.000 μονάδες όλη αυτή τη δεκαετία που κυκλοφορεί στην αγορά (έως τα τέλη Απριλίου 2019).

Αξίζει να σημειωθεί ότι το i-MiEV επιτάχυνε την έρευνα & εξέλιξη της MMC στα συστήματα κίνησης EV, κάτι το οποίο οδήγησε άμεσα στην παρουσίαση του Outlander PHEV το 2013, με καινοτόμο υβριδικό σύστημα κίνησης που συνδυάζει και τους δύο ηλεκτροκινητήρες με έναν βενζινοκινητήρα. Το Outlander PHEV αναδείχτηκε Νο1 σε πωλήσεις plug-in υβριδικό όχημα στην Ευρώπη επί τέσσερα χρόνια συνεχώς (2015-2018).

Η μπαταρία 16 kilowatt του i-MiEV και ο συμπαγής ηλεκτροκινητήρας που τοποθετείται πίσω έδωσαν στο αυτοκίνητο μία αυτονομία 160 km (με αναγωγή στο NEDC2)/105 km (WLTP3) και άριστες επιδόσεις. Οι μικρές διαστάσεις του αυτοκινήτου είναι ιδανικές για συνθήκες πόλης, αλλά η έξυπνη διάταξη του εσωτερικού προσφέρει αρκετό χώρο για τέσσερα άτομα.

Εν μέσω της αυξανόμενης ζήτησης για οχήματα EV, η MMC επιδιώκει την εμπορευματοποίηση των V2H και V2G (Vehicle to Grid) για την περαιτέρω ανάπτυξη και προώθηση των EV & Plug-in Hybrid Electric Vehicles (PHEV). Η εταιρία θεωρεί ότι κάτι τέτοιο ανοίγει το δρόμο για μία νέα εποχή που ορίζεται από μία ενιαία σχέση μεταξύ του αυτοκινήτου και των ανθρώπων, της κοινωνίας και του περιβάλλοντος.

Σχετικά με το i-MiEV
Το i-MiEV απέσπασε το Most Advanced Technology Special Achievement Award στο θεσμό του Ιαπωνικού Αυτοκινήτου της Χρονιάς, 2009-2010. Το σύστημα κίνησης και οι μπαταρίες ελέγχονταν από ένα προηγμένο σύστημα που ήταν μακράν πιο προηγμένο από οποιαδήποτε προηγούμενη τεχνολογία. Η επίσημη αναγνώριση επήλθε αργότερα, το 2009, όταν το ενιαίο σύστημα ελέγχου οχήματος επιλέχθηκε από το Japan Automotive Hall of Fame ως νικητής του βραβείου Car Technology of the Year στο θεσμό 2009 Japan Automotive Hall of Fame Car.

Η ιστορία της MMC στα EV
Η τεχνολογία Vehicle-to-Home (V2H) έκανε επίσης την πρώτη της εμφάνιση στο i-MiEV. Μετά το μεγάλο σεισμό που έπληξε την Ανατολική Ιαπωνία το 2011, η MMC έσπευσε να παρουσιάσει μία συσκευή με τον ονομασία MiEV Power Box ένα χρόνο νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Αυτή η συσκευή επιτρέπει στο i-MiEV να τροφοδοτεί με ηλεκτρική ενέργεια οικιακές ηλεκτρικές συσκευές σε περίπτωση διακοπής ρεύματος και παρουσίασε για πρώτη φορά τη φόρτιση V2H.

Η MMC ασχολείται με την έρευνα και εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων από το 1966. Το i-MiEV, που εξακολουθεί να πωλείται σήμερα, είναι ένα προϊόν 50 και πλέον χρόνων εξέλιξης της MMC στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Έφερε αρκετές καινοτομίες στην αγορά, όπως η χρήση προηγμένων μπαταριών ιόντων λιθίου και η φόρτιση με συνδέσεις CHAdeMO και Type1. Επί 10 χρόνια, οι καινοτομίες αυτές έχουν συμβάλλει στην αύξηση της ηλεκτρικής αυτονομίας και του αριθμού των εγκαταστάσεων φόρτισης, με αποτέλεσμα τα ηλεκτρικά οχήματα να βελτιωθούν για καθημερινή χρήση.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.