Η στρατηγική στον Καναδά

By  |  0 Comments

Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel τερμάτισε πρώτος, αλλά ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε στον αγώνα του Καναδά γιατί στο Γερμανό επιβλήθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων. Οι Ferrari και Mercedes κατέλαβαν τις τέσσερις πρώτες θέσεις στον τερματισμό εκκινώντας με την μέση γόμα. Πραγματοποίησαν μια μόνο αλλαγή όπου τοποθέτησαν τη σκληρή γόμα: Πρόκειται για μια στρατηγική την οποία είχαμε προκρίνει ως ταχύτερη.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

  • Ήταν ένα από τα πιο ζεστά GP Καναδά στην πρόσφατη ιστορία με τη θερμοκρασία οδοστρώματος να ξεπερνά τους 50 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία αέρα τους 30 βαθμούς Κελσίου την ώρα της εκκίνησης.
  • Ο Vettel εκκινούσε από την pole, κράτησε το προβάδισμα και άλλαξε ελαστικά μετά από 26 γύρους, δυο γύρους νωρίτερα από το Hamilton. Το δίδυμο έδωσε σκληρή μάχη στο μεγαλύτερο μέρος του αγώνα με τη διαφορά ανάμεσά τους να μην ξεπερνά τα 2 δευτερόλεπτα. Η μάχη κρίθηκε λόγω μιας ποινής για «μη ασφαλή» επάνοδο στην πίστα, που δόθηκε στο Vettel από τους αγωνοδίκες.
  • Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen που εκκινούσε από την 9η θέση ακολούθησε μια εναλλακτική στρατηγική. Έκανε ένα μεγάλο πρώτο μέρος με τη σκληρή γόμα και μετά στο τέλος έβαλε τη μέση γόμα. Την ίδια στρατηγική ακολούθησε ο οδηγός της Racing Point, Lance Stroll που τερμάτισε 9ος.
  • Η πλειοψηφία των οδηγών σταμάτησε μόνο μια φορά παρά τις υψηλές θερμοκρασίες. Αξιοσημείωτη εξαίρεση ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas ο οποίος πήρε τον έξτρα βαθμό ταχύτερου γύρου, χάρη σ’ ένα τελευταίο μικρό μέρος όπου χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα.
  • Η Renault πήρε διψήφιο αριθμό βαθμών για πρώτη φορά φέτος με στρατηγική μαλακή/σκληρή γόμα. Συνολικά είχαμε τέσσερις διαφορετικές στρατηγικές ανάμεσα στους πρώτους έξι οδηγούς.  

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ

  • ΣΚΛΗΡΗ C3: Χρησιμοποιήθηκε εκτεταμένα κατά τη διάρκεια του αγώνα. Η αντοχή της αποδείχτηκε σημαντική υπό τις υψηλές θερμοκρασίες του Σαββατοκύριακου. Ο Max Verstappen συμπλήρωσε στην αρχή του αγώνα, 48 γύρους μ’ αυτή τη γόμα, αυτό του επέτρεψε να κερδίσει  4 θέσεις στην κατάταξη.  
  • MEΣΗ C4: Αποτέλεσε το κλειδί για τη νίκη: Τέσσερις οδηγοί από τους 10 πρώτους στο grid, εκκίνησαν μ’ αυτή και βρέθηκαν στις τέσσερις πρώτες θέσεις στον τερματισμό. Στο ξεκίνημα του αγώνα η μέση γόμα είχε χαμηλότερη πτώση απόδοσης απ’ ότι περιμέναμε, παρά τον γρήγορο ρυθμό.   
  • ΜΑΛΑΚΗ C5: Οι υψηλές θερμοκρασίες προκάλεσαν θερμικές καταπονήσεις οπότε αυτή η γόμα χρησιμοποιήθηκε σε σχετικά μικρά μέρη αγώνα. Μ’ αυτή επετεύχθη στο τέλος του αγώνα ο ταχύτερος γύρος, που αποτελεί νέο ρεκόρ αγώνα στη συγκεκριμένη πίστα.

MARIO ISOLA, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 ΚΑΙ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ“Ήταν μια φανταστική μάχη ανάμεσα σε δυο πρωταθλητές που έχουν συνολικά εννέα τίτλους καθόλη τη διάρκεια του αγώνα. Οι συνθήκες ήταν πάρα πολύ ζεστές, η θερμοκρασία οδοστρώματος, στην αρχή, έφτασε στους 52 βαθμούς Κελσίου. Προφανώς αυτό επηρέασε κυρίως την μαλακή γόμα. Η πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης ήταν μικρότερη από την αναμενόμενη για τη μέση γόμα. Γενικά τα ελαστικά αντιμετώπισαν πολύ καλά την πρόκληση, διασφαλίζοντας ότι σχεδόν όλοι θα χρειαστούν μια αλλαγή. Σ’ αυτές τις περιστάσεις η αλλαγή από μέση σε σκληρή γόμα ήταν ξεκάθαρα η καλύτερη επιλογή στρατηγικής. Οι καιρικές συνθήκες επέτρεψαν επίσης στους οδηγούς που συμπλήρωσαν πολλούς γύρους στην αρχή με τη σκληρή γόμα να αξιοποιήσουν αυτό το ελαστικό. Τόσο ο Max Verstappen όσο και ο Lance Stroll πήραν πολύτιμους βαθμούς κερδίζοντας θέσεις στην κατάταξη.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.