Η τακτική στη Γαλλία

By  |  0 Comments

Το βαρετό όπως εξελίχθηκε Γαλλικό GP με χορηγό την Pirelli, διεξήχθη σε θερμοκρασία οδοστρώματος που έφτασε τους 54 βαθμούς Κελσίου, είδαμε μερικές από τις υψηλότερες ενδείξεις της χρονιάς. Σ’ αυτές τις ακραίες συνθήκες οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν την ίδια στρατηγική, εκκίνησαν με τη μέση γόμα και έβαλαν στη συνέχεια τη σκληρή. Από τους πρώτους επτά οδηγούς στην τελική κατάταξη, έξι ακολούθησαν αυτή την τακτική. Ο οδηγός της Ferrari, Sebastian Vettel που αντίκρισε 5ος την καρό σημαία, έκανε μια δεύτερη αλλαγή ώστε να πάρει στο τέλος, το βαθμό του ταχύτερου γύρου χρησιμοποιώντας τη μαλακή γόμα.

ΣΗΜΕΙΑ ΚΛΕΙΔΙΑ

  • Οι 13 από τους 20 οδηγούς εκκίνησαν με τη μέση γόμα δεδομένων των ζεστών συνθηκών στη Νότια Γαλλία και του αναμενόμενου βαθμού φθοράς και πτώσης στην απόδοση. Παραταύτα υπήρχε η δυνατότητα να πραγματοποιηθεί μια αλλαγή ακόμη κι αν εκκινούσες με τη μαλακή γόμα όπως φάνηκε με τον Pierre Gasly της Red Bull.
  • Τα μονοθέσια κινούνται πιο γρήγορα από ποτέ: Από το μέσο του αγώνα ακόμη ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas σημείωσε χρόνο εφάμιλλο με τον περσινό ταχύτερο γύρο αγώνα: Αυτό μολονότι κουβαλούσε περισσότερο καύσιμα και είχε σκληρότερα ελαστικά ( η γόμα C2 του 2019 είναι ανάλογη με την περσινή μέση γόμα και όχι την πολύ μαλακή που χρησιμοποιούνταν το 2018).
  • Μερικοί οδηγοί επιχείρησαν μια εναλλακτική στρατηγική εκκινώντας με τη σκληρή γόμα με την οποία προσπάθησαν να διανύσουν μεγάλη απόσταση στην αρχή του αγώνα: Ειδικά ο οδηγός της Racing Point, Lance stroll έκανε 39 γύρους με την σκληρή γόμα στο πρώτο μέρος του αγώνα, προτού βάλει τη μέση γόμα.
  • Ο εξτρά βαθμός ταχύτερου γύρου, πήγε στον Sebastian Vettel της Ferrari ο οποίος πραγματοποίησε μια ακόμη αλλαγή δυο γύρους πριν το φινάλε και έβαλε τη μαλακή γόμα. Ο ταχύτερος του γύρος ήταν οριακά καλύτερος απ’ αυτόν, του νικητή Lewis Hamilton, που επετεύχθη με χρησιμοποιημένη σκληρή γόμα.

ΠΩΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Η ΚΑΘΕ ΓΟΜΑ

  • ΣΚΛΗΡΗ C2: Καθοριστικό στοιχείο στον αγώνα, χρησιμοποιήθηκε στο δεύτερο μέρος του από την πλειοψηφία των οδηγών. Ανταπεξήλθε καλά στις απαιτήσεις της πίστας, παραταύτα χρειάστηκε διαχείριση στους τελευταίους γύρους.   
  • MEΣΗ C3: Το ελαστικό που επέλεξαν οι περισσότεροι για την εκκίνηση όπως περιμέναμε: Το χρησιμοποίησαν οι οκτώ από τους 10 πρώτους στις κατατακτήριες δοκιμές και οι μισοί (5) απ’ αυτούς που εκκίνησαν εκτός δεκάδας.  
  • ΜΑΛΑΚΗ C5: Μόνο δυο οδηγοί εκκίνησαν μ’ αυτό το ελαστικό που δεν είχε μεγάλη διάρκεια ζωής στις σκληρές συνθήκες του Paul Ricard. Ο Sebastian Vettel με ελάχιστο καύσιμο στον τελευταίο γύρο πέτυχε μ’ αυτό το ελαστικό τον ταχύτερο γύρο.

MARIO ISOLA, ΕΠΙΚΕΦΑΛΗΣ F1 ΚΑΙ ΑΓΩΝΩΝ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ

“Το Γαλλικό Grand Prix ήταν μια επίδειξη του εντυπωσιακού τρόπου με τον οποίο τα μονοθέσια έχουν κερδίσει ταχύτητα, σε σύγκριση με πέρυσι. Η θερμοκρασία οδοστρώματος ήταν από τις υψηλές που έχουμε αγωνιστεί. Παραταύτα η πλειοψηφία των οδηγών πραγματοποίησε μόνο μια αλλαγή. Η στρατηγική μέσης/σκληρής γόμας ήταν όπως προβλέψαμε η ταχύτερη και αποδείχτηκε η πιο δημοφιλής επιλογή. Τα ελαστικά απέδωσαν καλά σ’ αυτές τις εξαιρετικά απαιτητικές συνθήκες, όχι μόνο λόγω υψηλών θερμοκρασιών αλά και της θεαματικής βελτίωσης του κρατήματος στην αγωνιστική γραμμή κατά τη διάρκεια του τριημέρου. Τώρα πάμε κατευθείαν προς το Σπήλμπεργκ της Αυστρίας για τον πρώτο συνεχόμενο – χωρίς ενδιάμεση βδομάδα – αγώνα  της χρονιάς. ” 

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.