Στο νησί της Παναγίας

By  |  0 Comments

Όπως το Μονακό έτσι και ο Καναδάς δεν είναι συνηθισμένη πίστα αγώνων. Γι’ αυτό η Pirelli επίλεξε ακόμη μια φορά τις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας P Zero Formula 1: Σκληρή θα είναι η C3, μέση θα είναι η C4, και μαλακή θα είναι η C5. Κάπου εδώ όμως τελειώνουν οι ομοιότητες. Στο νησάκι της Παναγίας, η πίστα Gilles Villeneuve – που πήρε το όνομά της από τον πιο διάσημο Καναδό οδηγό – αποτελεί μια μοναδική πρόκληση. Είναι μόλις η δεύτερη φορά φέτος που θα χρησιμοποιηθεί η πιο μαλακή γόμα C5.

Χαρακτηριστικά διαδρομής

  • Το Μόντρεαλ είναι μια ημιμόνιμη εγκατάσταση με λεία άσφαλτο. Μέρος της διαδρομής είναι δρόμοι του πάρκου Jean Drapeau το οποίο είναι ανοικτό στο κοινό για ποικίλες δραστηριότητες κατά τη διάρκεια του έτους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είναι ιδιαίτερα «ακάθαρτο» και γλιστερό το οδόστρωμα στην αρχή του τριημέρου. Μετέπειτα ο βαθμός βελτίωσης του κρατήματος είναι υψηλός καθώς η επιφάνεια στρώνεται με γόμα.
  • Ο Καναδάς είναι ως επί το πλείστον θέμα ελκτικής πρόσφυσης και σταθερότητας στο φρενάρισμα. Μέρος της πρόκλησής του είναι να φέρεις τα εμπρός ελαστικά σε θερμοκρασία λειτουργίας. Δεν υπάρχουν πολλά σημεία διαφυγής οπότε η εμφάνιση αυτοκινήτου ασφαλείας είναι συνήθης εικόνα, που φυσικά επηρεάζει την στρατηγική.
  • Ο καιρός είναι ευμετάβλητος, συνήθως οι χαμηλές θερμοκρασίες και η βροχή κάνουν την εμφάνισή τους αυτή την εποχή (το 2011 η βροχή οδήγησε σε διακοπή του αγώνα που ολοκληρώθηκε μετά από 4 ώρες και παραμένει το μεγαλύτερο σε διάρκεια grand prix στην ιστορία). Ως αποτέλεσμα του κρύου και των συνθηκών στην πίστα αναμένουμε ένα βαθμό τοπικής παραμόρφωσης στα ελαστικά (graining) ειδικά στην αρχή του τριημέρου.
  • Σε αντίθεση με το Μονακό υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα στον Καναδά καθώς η μέση ωριαία ταχύτητα, είναι πολύ πιο υψηλή. Υπάρχουν μεγάλες ευθείες και πολλά σημεία βίαιου φρεναρίσματος. Αυτό καθιστά τη διαδρομή ιδιαίτερα απαιτητική στα φρένα, κάτι που οι ομάδες είναι πάντα υποχρεωμένες να προσέχουν.
  • Πέρυσι είδαμε μια μίξη στρατηγικών με τους περισσότερους οδηγούς να επιλέγουν μια αλλαγή ελαστικών. Η στρατηγική επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, στην αρχή του αγώνα. Οι δυο πρώτοι στον τερματισμό (και στην εκκίνηση) δεν ξεκίνησαν με την πιο μαλακή από τις διαθέσιμες γόμες. Μπορεί το ίδιο να συμβεί και αυτό το Σαββατοκύριακο. Ο Sebastian Vettel (Ferrari) και ο Valtteri Bottas (Mercedes) εκκίνησαν με την πάρα πολύ μαλακή γόμα (ultrasoft) – ανάλογή της φέτος είναι η C4 – και μετά έβαλαν την πολύ μαλακή γόμα (supersoft) που δεν υπάρχει στη φετινή μας γκάμα.

Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου

“Γενικά μιλώντας η επιλογή μας για τον Καναδά είναι αντίστοιχη με την περσινή όπου η εξαιρετικά μαλακή γόμα (hypersoft) εμφανίστηκε για δεύτερη φορά μετά το Μονακό. Η βασική διαφορά έγκειται στο ότι η σκληρή γόμα που είναι διαθέσιμη φέτος είναι λίγο πιο σκληρή από την αντίστοιχη περσινή καθότι δεν υπάρχει ανάλογη με την περσινή πολύ μαλακή γόμα (supersoft) στη γκάμα ελαστικών του 2019. Οπότε οι διαφορές ανάμεσα στις επιλεχθείσες γόμες είναι διευρυμένες. Δεδομένου ότι έχουμε τις ίδιες γόμες με το Μονακό, αρκετές ομάδες αντιμετωπίζουν το Μόντρεαλ όπως το Μπακού – εκεί είχαμε πιο σκληρές γόμες – λόγω των υψηλών ταχυτήτων, των μεγαλύτερων ευθειών και της δυσκολίας που υπάρχει στην διατήρηση ισορροπίας ανάμεσα στις θερμοκρασίες των εμπρός και πίσω ελαστικών. Το Μόντρεαλ ως αγώνας έχει μεγάλη ποικιλία σε επίπεδο στρατηγικής, δράσης στην πίστα αλλά και καιρικών συνθηκών. Οι ομάδες ξεκινούν το τριήμερο χωρίς να είναι βέβαιες για το τι θα αντιμετωπίσουν οπότε είναι εξαιρετικά σημαντικό να μαζέψουν όσο το δυνατόν περισσότερο δεδομένα για τα ελαστικά ώστε να μπορούν να αντιδράσουν σωστά στις μεταβαλλόμενες συνθήκες ”.

Άλλα νέα της Pirelli

  • Σε αντίθεση με το Μονακό όπου οι ομάδες επέλεξαν κυρίως την πιο μαλακή γόμα τώρα οι επιλογές αφορούν και σε πιο σκληρές γόμες. Ειδικά οι Ferrari έχουν επιλέξει 5 σετ από τη μέση γόμα, περισσότερα από κάθε άλλη ομάδα. Αυτό πιθανόν δεικνύει την πρόθεση κάποιων ομάδων να χρησιμοποιήσουν τη μέση γόμα στο Q2 και να εκκινήσουν μ’ αυτή, στον αγώνα.
  • Ο Καναδάς είναι ο ένας από τους δυο φετινούς αγώνες στον οποίο η Pirelli είναι χορηγός ονόματος. Ο άλλος είναι το Γαλλικό Grand Prix. H Iταλική φίρμα θα δώσει το παρών και στο επίσημο Formula 1 Fan Festival, που θα γίνει στο Σικάγο το Σάββατο, του Καναδικού Grand Prix.
  • Η Pirelli ολοκλήρωσε πρόσφατα με επιτυχία δυο μέρες δοκιμών εξέλιξης με πρωτότυπα βρόχινα ελαστικά του 2020, στο Paul Ricard της Γαλλίας με τις  Ferrari, Red Bull. Tο επόμενο τεστ ελαστικών (σλικ) για το 2020 θα διεξαχθεί μετά το Αυστριακό Grand Prix.
  • Ο 17χρονος Oliver Solberg, γιος του πρωταθλητή WRC, Petter Solberg (πήρε τον τίτλο το 2003 με Subaru που φορούσε ελαστικά Pirelli) έγινε πρόσφατα ο νεότερος σε ηλικία νικητής σε πρωτάθλημα ράλι της FIA. Κέρδισε τον τελευταίο γύρο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι (ERC) στην Λετονία με ένα Volkswagen Polo R5 που φορούσε ελαστικά Pirelli.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.