F1: Η μάχη της Αγγλίας

By  |  0 Comments

Για 3η φορά φέτος μετά το Μπαχρέιν και την Ισπανία, η Pirelli φέρνει στο Silverstone τις πιο σκληρές γόμες της γκάμας της – C1, C2, C3 – σκληρή λευκή, μέση κίτρινη και μαλακή κόκκινη αντίστοιχα. Αυτές θα πρέπει να αντιμετωπίσουν μερικά από τα υψηλότερα ενεργειακά φορτία της σεζόν, τα οποία προκαλούν οι γρήγορες καμπές της διάσημης Βρετανικής πίστας. Εδώ διεξήχθη πριν από 70 χρόνια ο πρώτος αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Λογικά λοιπόν το Silverstone αποτελεί πυρήνα του μηχανοκίνητου αθλητισμού, εξαιρετικά δημοφιλή για τους φιλάθλους.

Χαρακτηριστικά διαδρομής

  • Το κύριο χαρακτηριστικό της πίστας του Silverstone είναι οι γρήγορες καμπές ειδικά η τριπλή αλληλουχία Maggots, Becketts και Chapel από την οποία οι οδηγοί διέρχονται με τέρμα γκάζι και 8η σχέση το κιβώτιο. Αυτό μεταφέρει υψηλά επίπεδα ενέργειας διαμέσου των ελαστικών. Επίσης οι οδηγοί υπόκεινται σε πολύ υψηλές πλευρικές δυνάμεις g.
  • Έχει στρωθεί νέος ασφαλτοτάπητας σε ολόκληρη τη διαδρομή πριν από το φετινό αγώνα. Στόχος να μειωθούν οι ανομοιομορφίες να βελτιωθεί η απαγωγή νερού και να τονιστούν οι κλίσεις. Αυτό μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα ακόμη ταχύτερους γύρους. Ο ταχύτερος χρόνος με την σημερινή χάραξη επετεύχθη πέρυσι από τον οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton στις κατατακτήριες δοκιμές.
  • Στο Silverstone κυρίαρχο ρόλο παίζουν τα πλευρικά φορτία και όχι η ελκτική πρόσφυση και η σταθερότητα στο φρενάρισμα. Παραταύτα υπάρχουν μερικά πιο αργά τμήματα και πιο τεχνικά στην περιοχή Arena. Ως συνέπεια απαιτείται κάποιος εν μέρει συμβιβασμός στο σετάρισμα της ανάρτησης. Είναι μια πίστα όπου τα προσπεράσματα είναι εφικτά, απαιτεί όμως υψηλό βαθμό συγκέντρωσης.
  • Ο καιρός τυπικά Βρετανικός, και απρόβλεπτος. Στο παρελθόν έχουμε δει λαμπρή λιακάδα αλλά και καταρρακτώδη βροχή στο Βρετανικό Grand Prix – μερικές φορές το ίδιο Σαββατοκύριακο – οπότε οι ομάδες πρέπει να είναι προετοιμασμένες για όλα.
  • Πέρυσι είδαμε στρατηγικές μιας αλλά και δυο αλλαγών σ’ έναν αγώνα που επηρεάστηκε από την ασυνήθιστη διπλή παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας. Όσοι οδηγοί πραγματοποίησαν δεύτερη αλλαγή την έκαναν υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, αυτή η τακτική βοήθησε τον οδηγό της Ferrari, Sebastian Vettel να κερδίσει στο Grand Prix.

Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου

Η νέα άσφαλτος έχει στρωθεί πολύ πρόσφατα οπότε θα έχει ενδιαφέρον να δούμε την επίδρασή της στον ανταγωνισμό. Πιθανόν να καταστήσει την ήδη γρήγορη διαδρομή ακόμη γρηγορότερη. Έχουμε κάνει την ίδια επιλογή γομών με πέρυσι, λογικά θα ανταποκριθούν καλά στις απαιτήσεις των στροφών που είναι από τις μεγαλύτερες φέτος μαζί με μέρη όπως το Spa και η Suzuka. Με την νέα άσφαλτο και τον διάσημα απρόβλεπτο Βρετανικό καιρό σίγουρα θα υπάρξουν άγνωστοι παράγοντες στο φετινό αγώνα του Silverstone. Οπότε η συλλογή δεδομένων στις ελεύθερες δοκιμές είναι πιο σημαντική από το συνηθισμένο, ώστε να χαραχθεί η καλύτερη στρατηγική ”.

Άλλα νέα της Pirelli

  • Σε συνέχεια των δοκιμών εξέλιξης με ελαστικά 2020 που έκανε η Alfa Romeo μετά το Αυστριακό Grand Prix, οι Red Bull, Williams θα μείνουν μετά το Βρετανικό Grand Prix για δυο μέρες Τρίτη και Τετάρτη, ώστε να κάνουν δοκιμές σε πρωτότυπα ελαστικά για την νέα χρονιά,.
  • Επιστρέφει το πρόγραμμα «Pirelli Hot Laps», θα διεξαχθεί για 3η φορά φέτος, πρώτη στην Ευρώπη μετά από την Κίνα και τον Καναδά.
  • Ελαστικά Pirelli P Zero φορούσε η σχεδόν εργοστασιακή Bentley Continental GT που πέτυχε νέο ρεκόρ για αυτοκίνητα παραγωγής στην θρυλική ανάβαση Pikes Peak στο Κολοράντο των ΗΠΑ, με οδηγό τον Rhys Millen.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.