Mitsubishi Outlander PHEV: Μπαίνει στην πρίζα και συμφέρει!

By  |  0 Comments

Τα τελευταία χρόνια, η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία ξεκίνησε να ενστερνίζεται την ηλεκτροκίνηση θέλοντας να συμβάλλει στον αγώνα για  την αντιμετώπιση  της κλιματικής αλλαγής. Το επιχειρεί με αμιγώς ηλεκτροκίνητα μα και με plug-in υβριδικά, τα οποία σήμερα αποτελούν την καλύτερη λύση! H Mitsubishi δηλώνει παρούσα στις εξελίξεις και διαθέτει πλέον και στην Ελλάδα έναν εξαιρετικό εκπρόσωπο της πρίζας. 

Το Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid (PHEV) θεωρείται η ναυαρχίδα της Mitsubishi και ως τέτοια διαθέτει την τεχνολογική κορωνίδα της ιαπωνικής εταιρείας. Πλέον, διαθέτει επανασχεδιασμένη μάσκα εμπρός καθώς και νέας σχεδίασης φώτα (full LED στις πλουσιότερες εκδόσεις) και προφυλακτήρες εμπρός και πίσω. Επίσης, εξωτερικά, έχει νέο πίσω σπόιλερ και νέας σχεδίασης τροχούς ελαφρού κράματος 18 ιντσών. Εσωτερικά, υπάρχουν καινούργιες ταπετσαρίες, ανασχεδιασμένα εμπρός καθίσματα, όπως και αεραγωγοί και θύρα USB για τους πίσω επιβάτες.

Στα σημαντικά του πλεονεκτήματα ότι διαθέτει πραγματικά ηλεκτρική αυτονομία 55 χιλιομέτρων, ενώ η μέση κατανάλωση δεν ξεπερνά τα 2 λ./100 χλμ., με την αυτονομία του να φθάνει στα 600 χιλιόμετρα. Τα αποθέματα της ηλεκτροκίνησης ανανεώνονται με μία φόρτιση σε απλή οικιακή φόρτιση, διάρκειας 5,5 ωρών, ενώ φόρτιση της μπαταρίας των 13,8 kWh γίνεται και με την πέδηση, αλλά και από τον βενζινοκινητήρα. Να τονίσουμε εδώ ότι το ανασχεδιασμένο Outlander PHEV διαθέτει τον νέο βενζινοκινητήρα των 2,4 λ. οποίος αντικατέστησε τον παλιό δίλιτρο. Λειτουργεί σε κύκλο Atkinson και αποδίδει μέγιστη ισχύ 135 PS/4.500 rpm και μέγιστη ροπή 211 Nm/4.500 rpm. Εκτός από τον αυτόν, διαθέτει μία ηλεκτρογεννήτρια 80 kW και δύο ηλεκτροκινητήρες, από έναν σε κάθε άξονα. Αυτός που βρίσκεται στον εμπρός, αποδίδει 82 PS και έχει μέγιστη ροπή 137 Nm. Ο δεύτερος, που βρίσκεται στον πίσω, έχει μέγιστη ισχύ 95 PS και μέγιστη ροπή 195 PS.

Το υβριδικό του σύστημα αποδίδει συνδυαστικά 224 ίππους και 338 Nm ροπής, ενώ διαθέτει σύστημα μόνιμης τετρακίνησης. Στα καλά στοιχεία οι μεγάλοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, η κορυφαία ποιότητα κύλισης και ένας πολύ πλούσιος εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας.

Βεβαίως η τεχνολογία που διαθέτει το Outlander PHEV εντυπωσιάζει και φέρει “ευθύνη” για να κινείσαι παντού με απίστευτη ευκολία και ησυχία. Η επιτάχυνση του αυτοκινήτου είναι άμεση και παρά τον όγκο του ο οδηγός δύναται να κινείται με σβέλτο ρυθμό ανά πάσα στιγμή..

Το Outlander Plug-in Hybrid είναι ένα εκτός δρόμου όχημα και η ανάρτησή του είναι ρυθμισμένη για να ανταπεξέρχεται και σε δύσκολες περιπτώσεις, όχι μόνο εντός δρόμου. Πάει παντού εύκολα και γρήγορα, μα και απίστευτα οικονομικά! Μια και ο λόγος για εκτός δρόμου, το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τετρακίνησης S-AWC έχει δύο πρόσθετα προγράμματα λειτουργίας, Sport και Snow, η δομή του αμαξώματος είναι πιο άκαμπτη και ανθεκτική χάρη σε μια νέα μέθοδο συγκολλήσεων, το τιμόνι είναι πιο γρήγορο, οι αναρτήσεις βελτιωμένες, τα εμπρός φρένα μεγαλύτερα και το λογισμικό του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης, αναβαθμισμένο.

Η κατασκευή του γίνεται στην Ιαπωνία ενώ υπάρχει εγγύηση χωρητικότητας της μπαταρίας και πρόγραμμα επισκευής σε περίπτωση που χρειαστεί. Τα μόλις 46 γρ. CO2 δείχνουν αν μη τι άλλο ότι αγαπά το περιβάλλον. Και οι πλέον των 120.000 πωλήσεων στην Ευρώπη, ότι έχει κερδίσει το στοίχημα. Διαβάστε όμως και αυτό: είναι το μοναδικό τετρακίνητο SUV μεγάλης κατηγορίας της ελληνικής αγοράς που πληροί τις προϋποθέσεις μηδενικού φόρου για τους εταιρικούς χρήστες. Και για τους άλλους τρέχει εντυπωσιακή προσφορά που κατεβάζει την τιμή στα 45.500 ευρώ! Έτσι το επαναφορτιζόμενο υβριδικό SUV, που επαναπροσδιορίζει την έννοια του αυτοκινήτου πολλαπλών ρόλων, συμφέρει από κάθε άποψη! Όσο για τους χώρους, είναι άνετοι για 5 άτομα. Η ύπαρξη της μπαταρίας έχει μειώσει το χώρο αποσκευών στα 463 λ., αλλά το πορτμπαγκάζ είναι μεγάλο και πρακτικό και με ηλεκτρική πόρτα.

Το δικό της δρόμο

Αντίθετα με τη γενικότερη τάση που επικρατεί στη Βιομηχανία, η Mitsubishi Motors αποφάσισε να  αποφύγει τον γενικό εξηλεκτρισμό των οχημάτων με κινητήρα καύσης (ICE) και να αναπτύξει τα δικά της, plug-in υβριδικά οχήματα.

Βασισμένοι σε έρευνα και εξέλιξη (R&D) 50 χρόνων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, οι μηχανικοί της MMC ακολούθησαν τον αντίθετο δρόμο. Αποφάσισαν λοιπόν να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό όχημα που αντλεί ισχύ κυρίως από δύο ηλεκτροκινητήρες, δηλαδή (έναν μπροστά και έναν πίσω) με τη συμβολή ενός μεγάλου βενζινοκινητήρα και μιας ισχυρής γεννήτριας, που ενεργοποιούνται αυτόματα όταν οι οδηγικές συνθήκες και/ή η κατάσταση φόρτισης το απαιτούν.

Εκμεταλλευόμενη την απλή δομή των ηλεκτρικών οχημάτων (χωρίς κιβώτιο, όλα τα συστήματα με drive-by-wire) και υποστηριζόμενη από ένα πολύ προηγμένο Λειτουργικό Σύστημα PHEV που εξελίχθηκε εσωτερικά, αυτή η πρωτοποριακή αρχιτεκτονική αποφέρει αξιοσημείωτα οφέλη, σε επίπεδο διαστάσεων (ελάχιστες διαφορές από την έκδοση ICE), εξοικονόμησης βάρους (έως 275 kg λιγότερο από τον ανταγωνισμό) και απόδοσης (χαμηλότερες εκπομπές CO2, μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία στην κατηγορία, συμπεριλαμβανομένου του νέου πρωτοκόλλου WLTP).

Αυτή η διαφορετική προσέγγιση της ηλεκτροκίνησης οδηγεί σε κάποιες ενδιαφέρουσες εξελίξεις:

  • Η έννοια “μέγιστη ισχύς” είναι μόνον ονομαστική καθώς ο βενζινοκινητήρας + το εμπρός μοτέρ + το πίσω μοτέρ + και η γεννήτρια ποτέ δεν λειτουργούν μαζί στη μέγιστη ταχύτητα –  επειδή ένας τέτοιος συνδυασμός ποτέ δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα, το σύστημα PHEV πάντα επιλέγει τον πιο κατάλληλο συνδυασμό συστημάτων κίνησης και drive modes, με έμφαση στην απόδοση – κίνηση & φόρτιση – και τους χαμηλούς ρύπους.
  • Ενώ το EV Mode είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα κατά την εκκίνηση,  η ηλεκτρική αυτονομία των 55 χλμ. δεν είναι ποτέ σειριακή (δηλαδή., 55 και μετά τίποτα). Αντί αυτού, το σύστημα PHEV θα αλλάζει συνεχώς μεταξύ κίνησης & φόρτισης, κυρίως όταν το όχημα  οδηγείται σε SAVE mode.
  • Το σύστημα PHEV της Mitsubishi Motors είναι εκ φύσεως ηλεκτρικό, επομένως η χαρτογράφηση του Λειτουργικού Συστήματος επιτρέπει 89 ημέρες λειτουργίας μόνο με ηλεκτροκίνηση (η αυτονομία των 55 χλμ. είναι αρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις των περισσότερων Ευρωπαίων). Την 90ή μέρα, μία προειδοποιητική λυχνία θα ανάψει στον πίνακα οργάνων  και ταυτόχρονα θα τεθεί σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας μέσω του PHEV OS, για προστασία του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμου.
  • Το σύστημα PHEV είναι πλήρως αυτόματο, χωρίς προβλήματα – και απολύτως αξιόπιστο. Ο οδηγός θα μπορεί:
    • Να επιλέξει το EV Mode όπου/όποτε είναι απαραίτητο
    • Να ενεργοποιήσει το SAVE mode – η προτιμώμενη λύση για προστασία της φόρτισης της μπαταρίας, προσθέτοντας μία δόση ηλεκτροκίνησης για μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, ενώ διατηρεί φορτισμένες τις μπαταρίες.
    • Να πιέσει το διακόπτη CHARGE mode για να ξεκινήσει η φόρτιση όταν καμία πηγή ισχύος δεν είναι διαθέσιμη. Αυτό το σύστημα θα είναι κρίσιμης σημασίας όταν ισχύσουν νέοι κανόνες σε μερικές πόλεις που θα επιτρέπουν μόνο την είσοδο οχημάτων μηδενικών ρύπων σε μερικές περιοχές. Ο οδηγός του Outlander PHEV θα μπορεί να οδηγεί στα προάστια χρησιμοποιώντας τα υβριδικά προγράμματα και στη συνέχεια να αλλάζει σε πλήρη ηλεκτροκίνηση, στο κέντρο της πόλης.
    • Να χρησιμοποιεί τους μοχλούς πίσω από το τιμόνι (paddles) για ρύθμιση του φρένου του κινητήρα & και της ανάκτησης ενέργειας – και όλα αυτά χωρίς την παράξενη αίσθηση του πεντάλ που παρέχουν τα περισσότερα αυτοκίνητα με σύστημα αναγεννητικής πέδησης.
  • Διατίθενται πολλαπλές επιλογές φόρτισης – ως στάνταρ εξοπλισμός:
    • Κανονική φόρτιση: ± 3,5 ώρες – AC 230V 16A ή ± 5,5 ώρες – AC 230V 10A
    • Ταχεία φόρτιση (CHAdeMO στάνταρ – 25 λεπτά για φόρτιση 80%)
    • CHARGE mode (30 λεπτά για φόρτιση 80% )
    • Αναγεννητική πέδηση (5 στάδια)
    • Αυτόματη “στιγμιαία φόρτιση ” σε SAVE Mode

Tο Outlander PHEV προσφέρει τρία Drive Modes, και όλα ενεργοποιούνται αυτόματα από το PHEV Operating System και όλα προσφέρουν μόνιμη ηλεκτρική τετρακίνηση:

  • « Pure EV Mode » (μέχρι 135 km/h)
    • Το όχημα κινείται από τα Εμπρός & Πίσω Μοτέρ
    • Ενέργεια τροφοδοτείται από τη μπαταρία
  • « Series Hybrid Mode »
    • Το αυτοκίνητο εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την ισχύ των Εμπρός & Πίσω Μοτέρ
    • Ο κινητήρας ενεργοποιείται ως Γεννήτρια, για φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού
    • Το πρόγραμμα ενεργοποιείται αυτόματα – για 3-10 λεπτά το μέγιστο.
      • Με ταχύτητα πάνω από 135 km/h
      • Ξαφνική απαίτηση ισχύος (πάνω από 60 kW)
      • Υπόλοιπη φόρτιση κάτω από 23%
    • Στόχος, η επιστροφή στο Pure EV Mode όσο πιο συχνά/σύντομα είναι δυνατόν
    • Ο κινητήρας ενεργοποιείται επίσης με ακρίβεια & αυτόματα για τη διατήρηση του καταλύτη σε βέλτιστη κατάσταση + μετά από 89 ημέρες λειτουργίας μόνο με ηλεκτρισμό για προστασίας του συστήματος ψεκασμού καυσίμου.
  •  « Parallel Hybrid Mode »
    • Ο κινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς (μέσω του Multi-Mode εμπρός άξονα)
    • Το Εμπρός Μοτέρ υποστηρίζει τον Κινητήρα + το Πίσω Μοτέρ εξακολουθεί να κινεί τους πίσω τροχούς
    • Το πρόγραμμα αυτό ενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 135 km/h
    • Στόχος του συστήματος η επιστροφή στο Series hybrid Mode (ή Pure EV Mode κάτω από τα 135 km/h) όσο πιο συχνά/σύντομα είναι δυνατόν
    • Ο κινητήρας επίσης ενεργοποιείται για φόρτιση μέσω της Γεννήτριας, χρησιμοποιώντας την περίσσεια ροπή 

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.