EKO Ράλλυ Ακρόπολις 2021: Τόπο στα νιάτα!

By  |  0 Comments

O 21χρονος Kalle Rovanpera, επιδεικνύοντας ωριμότητα, ψυχραιμία και κυρίως συνέπεια στις επιδόσεις του, ολοκλήρωσε την τρίτη μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις στην πρώτη θέση, με μια διαφορά που του επιτρέπει να κοιτάζει σχεδόν με ασφάλεια προς τη νίκη.

Γιορτή! Μόνο αυτή η λέξη μπορεί να χαρακτηρίσει την ατμόσφαιρα που επικράτησε και σήμερα στα βουνά της Στερεάς Ελλάδας. Τα πληρώματα, τα αγωνιστικά αυτοκίνητα καθώς και η παρουσία δεκάδων χιλιάδων θεατών στις ειδικές διαδρομές της σημερινής τρίτης ημέρας συνέθεσαν ένα απολαυστικό σκηνικό, με εκρηκτικό αποτέλεσμα. Σπουδαίες επιδόσεις και πλούσιο θέαμα ήταν τα βασικά συστατικά, με μοναδικό μελανό σημείο την οριστική διακοπή της ειδικής διαδρομής 10 «Ελευθεροχώρι 1», μετά το πέρασμα μόλις εννέα αυτοκινήτων. Ο λόγος ήταν η μη τήρηση από μερίδα θεατών των μέτρων ασφαλείας και η άρνησή τους να συμμορφωθούν με τις αλλεπάλληλες συστάσεις της Οργάνωσης. Με δεδομένο πως και αύριο αναμένεται πλήθος κόσμου στις ειδικές διαδρομές «Ταρζάν» και «Πύργος», η σημερινή δυσάρεστη εξέλιξη θα πρέπει να προβληματίσει όσους παίρνουν αψήφιστα το γεγονός ότι, σε γεγονότα όπως το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, προτεραιότητα δεν μπορεί να αποτελεί τίποτα άλλο, παρά η ασφάλεια.

Στο καθαρά αγωνιστικό σκέλος της ημέρας, η κατάσταση των δρόμων μετά τις πρόσφατες βροχοπτώσεις προσέδωσε μεγαλύτερο ενδιαφέρον στον αγώνα. Οι δρόμοι στο μεγαλύτερο μέρος τους είχαν μεν στεγνώσει, αλλά πολλά τμήματα έκρυβαν εκπλήξεις! Κάτι που ανέδειξε την επιλογή ελαστικών στη μεγαλύτερη πρόκληση της ημέρας. Ο Kalle Rovanpera (Toyota Yaris WRC) ήταν αυτός που… έπαιξε και κέρδισε! Ο νεαρός Φινλανδός ήταν άπιαστος και, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στις τέσσερις από τις έξι σημερινές ειδικές διαδρομές, πιστοποίησε πως μόνο τυχαία δε βρίσκεται σε θέση… νίκης.

Η έως τώρα επίδοσή του αποκτά ακόμα μεγαλύτερη σημασία αν αναλογιστεί κανείς πως πίσω του ακολουθούν δύο Παγκόσμιοι Πρωταθλητές! Ο Εσθονός Ott Tanak (Hyundai i20 Coupe WRC) και ο Sebastien Ogier (Toyota Yaris WRC). Ο Εσθονός σε κανένα διάστημα της ημέρας δεν είχε την απαιτούμενη αυτοπεποίθηση ώστε να πιέσει τον Rovanpera. Μόλις στην τελευταία ειδική της ημέρας βρήκε το χαμόγελό του, καταφέρνοντας να αυξήσει τη διαφορά του από τον Ogier στα 9,4 δλ. Ο Γάλλος επτά φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής δε δικαιώθηκε από τις επιλογές των ελαστικών του, ενώ σε καμία περίπτωση δεν ήθελε να ρισκάρει, καθώς ακόμα και τρίτη θέση είναι αρκετή για να κάνει ένα αποφασιστικό βήμα προς την κατάκτηση του όγδοου τίτλου του.

Ο Dani Sordo (Hyundai i20 WRC) δεν κατάφερε να ακολουθήσει το ρυθμό των πρώτων, αλλά και δεν απειλήθηκε ποτέ από τους Adrien Fourmaux και Gus Greensmith. Οι δύο οδηγοί της M-Sport με τα Ford Fiesta WRC έχουν τη δική τους μάχη, με τον Γάλλο να προηγείται με βραχεία κεφαλή. Λίγο πιο πίσω, στην έβδομη θέση, βρίσκεται ο Elfyn Evans (Toyota Yaris WRC), ο οποίος μαζί με τον Thierry Neuville (Hyundai i20 Coupe WRC) σκέφτονται ήδη την αυριανή ημέρα και την Power Stage.

Τεράστιο ενδιαφέρον συγκεντρώνει η μάχη στην κατηγορία WRC2 ανάμεσα στους Marco Bulacia και Andreas Mikkelsen, αμφότερους με Skoda Fabia Rally2 evo της TokSport. Ο 21χρονος Βολιβιανός πραγματοποιεί αναμφίβολα την καλύτερη εμφάνισή του στο WRC και βρίσκεται μόλις 0,8 δλ. μπροστά από τον πολύπειρο πρώην εργοστασιακό οδηγό των Volkswagen, Hyundai και Citroen. Αντίθετα, στην κατηγορία WRC3 ο Γάλλος Yohan Rossel με το Citroen C3 Rally κατάφερε να πάρει μια μικρή διαφορά από τον δύο φορές Πρωταθλητή Ευρώπης Kajetan Kajetanowicz με το Skoda Fabia Rally2. Ο Γιώργος Κεχαγιάς (Skoda Fabia Rally2 evo), από την πλευρά του, φιγουράρει στην πέμπτη θέση της κατηγορίας και στην πρώτη ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα, παρά το πρόβλημα που αντιμετώπισε σήμερα με την κρεμαγιέρα.

Η αυριανή, καταληκτική μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις μπορεί να περιλαμβάνει μόλις 70 αγωνιστικά χιλιόμετρα, αλλά σε αυτά εμπεριέχεται αρκετή ιστορία (Ταρζάν) και μία ειδική διαδρομή 33 χιλιομέτρων που μπορεί να αλλάξει τις ισορροπίες. Η αγωνία παραμένει στο κόκκινο!

ΔΗΛΩΣΕΙΣ

1 SEBASTIEN OGIER/JULIEN INGRASSIA

«Μπορεί το πρωί να κινηθήκαμε περισσότερο επιφυλακτικά, αλλά ίσως είναι καλύτερα έτσι. Ο κύριος στόχος βρίσκεται μπροστά μας και αν καταφέρουμε να ανέβουμε στο βάθρο θα έχουμε κάνει ένα σημαντικό βήμα για την κατάκτηση του τίτλου. Δεν υπάρχει αμφιβολία πως σήμερα ο Kalle ήταν ταχύτερος. Όταν είδαμε τους χρόνους του και την ταχύτητά του, συνειδητοποιήσαμε πως δεν υπάρχει λόγος να προσπαθήσουμε να ακολουθήσουμε το ρυθμό του. Είναι κάτι που δε χρειάζεται και για το Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αφού αν ο Kalle κερδίσει θα αυξηθούν ακόμα περισσότερο οι πιθανότητές μας για κατάκτησή του. Δεν υπάρχει λόγος να διεκδικήσουμε τη δεύτερη θέση και να πάρουμε ρίσκα για 3 επιπλέον βαθμούς. Σίγουρα, αύριο θα διατηρήσουμε έναν γρήγορο ρυθμό, θα πιέσουμε, και ποτέ δεν ξέρεις. Αύριο είναι η μεγαλύτερη ειδική του αγώνα, οπότε τα πάντα είναι πιθανά».

33 ELFYN EVANS/SCOTT MARTIN

«Τα καταφέραμε καλά σε επίπεδο ταχύτητας. Είναι προφανώς σημαντικό να πάρουμε τους βαθμούς, πρέπει να επικεντρωθούμε στην αυριανή μέρα. Ελπίζω ότι θα έχουμε αρκετά μαλακά ελαστικά για την Power Stage».

11 THIERRY NEUVILLE/MARTIJN WYDAEGHE

«Πλησιάζουμε το στόχο μας, είχαμε καλύτερες συνθήκες το απόγευμα, ήταν πιο εύκολο να αυξήσουμε ταχύτητα. Το πρωί τα R5 ήταν ταχύτερα από εμάς, γιατί έπρεπε να καθαρίζουμε το δρόμο, το απόγευμα έπρεπε να πιέσουμε περισσότερο. Σαράντα δευτερόλεπτα διαφοράς έμειναν για αύριο, πρέπει να πιάσουμε τα δύο R5 που βρίσκονται μπροστά μας και μετά να δούμε τι γίνεται με τα WRC. Αν δεν υπάρξει κάποια εγκατάλειψη μπροστά μας, θα είναι ένα απογοητευτικό Σαββατοκύριακο για εμάς».

69 KALLE ROVANPERÄ/JONNE HALTTUNEN

«Όταν κάναμε κάποιες αλλαγές ρυθμίσεων για να προστατέψουμε το αυτοκίνητο, χάσαμε αρκετά σε πρόσφυση, ίσως να μην ήταν η κατάλληλη επιλογή και δυσκόλεψε τα πράγματα. Παρ’ όλα αυτά ήταν καλά. Ποτέ δεν είναι καλό να είσαι πιο αργός από τους άλλους, αλλά φερθήκαμε έξυπνα και αποφύγαμε να κάνουμε κάποια χαζομάρα. Η αυριανή μέρα είναι μεγάλη, καλύτερα να έχουμε μια διαφορά ασφαλείας. Το ράλλυ έχει αρκετό δρόμο ακόμα».

8 OTT TÄNAK/MARTIN JÄRVEOJA

«Δουλέψαμε σκληρά και προσπαθήσαμε να βρούμε λύσεις. Με τα ελαστικά ήμασταν λίγο πιο ακραίοι, διαφορετικοί από τα Toyota, πετύχαμε καλό ρυθμό. Ήταν ό,τι καλύτερο μπορέσαμε να πετύχουμε. Κυνηγάμε καλύτερο ρυθμό και περισσότερη εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο. Δεν είμαι σίγουρος ότι μπορούμε να καταφέρουμε πολλά, αλλά θα δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό. Έχουμε ακόμα απαιτητικές ειδικές μπροστά μας, τα πάντα είναι πιθανά».

44 GUS GREENSMITH/CHRIS PATTERSON

«Σίγουρα ήταν καλύτερα από χθες, είχαμε καλύτερο ρυθμό. Ήλπιζα σε κάτι καλύτερο στην πρώτη ειδική, αλλά είχαμε ένα μικρό θέμα με τα φρένα, που έπρεπε να λυθεί. Γενικά ήταν μια καλή μέρα».

6 DANI SORDO/CANDIDO CARRERA

«Αρκετά δύσκολη μέρα, παλεύαμε για το τίποτα, δεν ήμασταν δυνατοί σε αυτές τις συνθήκες, υπήρχαν κάποια πολύ γλιστερά σημεία, δεν ένιωθα σιγουριά. Δεν οδήγησα όπως χτες, καθαρά και όμορφα. Δε θα πιέσω, γιατί τα πληρώματα μπροστά μας είναι πολύ ταχύτερα. Είμαστε ασφαλείς από αυτούς που ακολουθούν, οπότε έχουμε μόνο να διατηρήσουμε τη θέση μας».

16 ADRIEN FOURMAUX/RENAUD JAMOUL

«Ήταν μια απογοητευτική μέρα, ήθελα να έχω καλύτερο ρυθμό στις ειδικές, δυσκολευόμουν λίγο. Δεν έχω εμπιστοσύνη στις σημειώσεις μου, ήταν αρκετά δύσκολο κατά τη διάρκεια των αναγνωρίσεων με την ομίχλη, οπότε δεν ήμουν σε θέση να πιέσω σήμερα. Οι χρόνοι μας ήταν πολύ πίσω από αυτούς των ταχύτερων οδηγών, οπότε δεν είμαι ευχαριστημένος. Αύριο θα προσπαθήσουμε να κρατήσουμε την πέμπτη θέση και να βελτιώσουμε το ρυθμό μας».

7 PIERRE-LOUIS LOUBET/FLORIAN HAUT-LABOURDETTE

«Ήταν μια μεγάλη μέρα. Δυστυχώς, στην τελευταία ειδική κόλλησα σε μια φουρκέτα. Μεγάλη αλλά όμορφη, και ελπίζω να συνεχίσουμε στον ίδιο ρυθμό αύριο».

9 ΙΟΡΔΑΝΗΣ ΣΕΡΔΕΡΙΔΗΣ/FREDERIC MICLOTTE

«Δεν ήταν άσχημα, περιμέναμε περισσότερα γλιστερά σημεία και λάσπη. Είχαμε νωπές και στενές συνθήκες, ειδικά στο Ελευθεροχώρι, το οποίο και απολαύσαμε πολύ. Είχαμε μια καλή μέρα, δεν πιέσαμε, αλλά εξακολουθούμε να βελτιωνόμαστε».

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.