Ανοιχτή πρόκληση SL AMG

By  |  0 Comments

Η νέα Mercedes-AMG SL με τον κωδικό R232 είναι η έβδομη γενιά του roadster που μετράει 67 χρόνια ιστορίας. Έχει εξελιχθεί ολοκληρωτικά από την AMG. Αντιπροσωπεύει μία ολοκληρωτική αλλαγή , αφού στην ουσία έχουν αλλάξει όλα, μαζί και το δάπεδο, το οποίο είναι εντελώς καινούριο.

Η νέα AMG SL βασίζεται σε ένα «υβριδικό» αλουμινένιο αυτοφερόμενο πλαίσιο, το οποίο παραπέμπει σε space frame κατασκευή, δίνοντας στο γερμανικό μοντέλο μία σαφώς μεγαλύτερη ακαμψία σε σχέση με την απερχόμενη SL, η οποία χρησιμοποιούσε την πλατφόρμα MRA (Modular Rear Architecture) της Mercedes.

H εγκάρσια ακαμψία της νέα SL είναι κατά 50% υψηλότερη από την προηγούμενη πλατφόρμα που χρησιμοποιείται από το σημερινό GT Roadster, ενώ κατά 40% υψηλότερη είναι η διαμήκης ακαμψία. Παράλληλα, το νέο πλαίσιο βάρους 270 κιλών επιτρέπει στον κινητήρα και τους άξονες να είναι τοποθετημένοι χαμηλότερα από το παρελθόν, προσφέροντας χαμηλότερο κέντρο βάρους και συνεπώς καλύτερη δυναμική συμπεριφορά.

Για να περιορίζει τα φαινόμενα πιθανής ανύψωσης του εμπρός άξονα στις υψηλές ταχύτητες, η AMG έχει εφαρμόσει στη νέα SL την καινοτόμα ενεργή μπροστινή αεροτομή. Αυτή είναι κατασκευασμένη από ανθρακονήματα και είναι κρυμμένη κάτω ακριβώς και μπροστά από τον κινητήρα, ενώ ανοίγει αυτόματα προς τα κάτω κατά 40 χιλιοστά σε ταχύτητα 80 χλμ./ώρα, την ίδια που ανοίγει και η πίσω ενεργή αεροτομή σε πέντε διαφορετικές γωνίες, για να προσφέρει περισσότερη κάθετη δύναμη.

Η δουλειά που έχει γίνει στην αεροδυναμική της νέας AMG SL καταδεικνύει και τη σημασία που έχουν δώσει οι μηχανικοί της AMG. Με την κρυμμένη ενεργή αεροτομή κάτω από τον κινητήρα εμπρός, το πίσω spoiler και την ενεργή αεροτομή πίσω, αλλά και την σχεδίαση του αυτοκινήτου για την ιδανική κατανομή του αέρα.

Για πρώτη φορά μετά την τέταρτη γενιά της, η νέα SL διαθέτει μαλακή υφασμάτινη οροφή τριπλής επίστρωσης και σύμφωνα με τη γερμανική εταιρεία ζυγίζει 21 κιλά λιγότερο από τη μεταλλική οροφή που χρησιμοποιήθηκε στην προηγούμενη γενιά, ενώ ενεργοποιείται μέσω ενός διακόπτη στην κεντρική κονσόλα ή από την οθόνης του συστήματος infotainment. Η διαδικασία ανοίγματος της οροφής ολοκληρώνεται μέσα σε μόλις 15 δευτερόλεπτα.

Από πλευράς διαστάσεων η νέα Mercedes-AMG SL έχει μεγαλώσει με το μήκος της να είναι πλέον στα 4.705 χιλιοστά, το πλάτος 1.915 και το ύψος 1.359 χιλιοστά, τιμές αυξημένες κατά 88, 38 και 44 χιλιοστά αντίστοιχα. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί ακόμα περισσότερο ( 117 χιλιοστά) φτάνοντας πλέον τα 2.700. Σύμφωνα με την γερμανική εταιρεία, με τα οφέλη της νέας αλουμινένιας πλατφόρμας, το βάρος της κορυφαίας έκδοσης SL 63 έχει περιοριστεί στα 1.970 κιλά.

Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ βέβαια έχει μειωθεί σημαντικά, στα 240 λίτρα με την οροφή στην κλειστή της θέση και στα 213 λίτρα όταν αυτή αναδιπλωθεί. To αντάλλαγμα είναι οι 2 + 2 θέσεις στην καμπίνα της νέας SL, αν και ο χώρος για τους δύο επιπλέον επιβάτες είναι αρκετός μόνο για να φιλοξενήσει παιδιά ή μετρίου αναστήματος ενήλικες.

Η νέα AMG SL είναι διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις. Η SL55 4Matic με τον γνωστό 4λιτρο V8 M176 κινητήρα της AMG, αποδίδει 476 ίππους και 700 Nm ροπής, ενώ η μεγαλύτερη SL63 4Matic με την δυνατότερη παραλλαγή του Μ177 bi-turbo συνόλου αποδίδει 585 ίππους και 800 Nm ροπής. Στην πρώτη περίπτωση το κλασικό 0-100 ολοκληρώνεται σε 3,9 δλ. και στη δεύτερη σε 3,6 δλ., ενώ η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 295 και 315 χλμ./ώρα αντίστοιχα. Και στις δύο περιπτώσεις η κίνηση περνά και στους τέσσερις τροχούς, ενώ οι V8 κινητήρες συνεργάζονται με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων με μετατροπέα ροπής.

Στη διάθεση του οδηγού υπάρχουν τα πέντε προγράμματα Slippery, Comfort, Sport, Sport και Individual, ενώ η SL 63 είναι εφοδιασμένη επιπλέον με το προφίλ Race. Η νέα Mercedes-AMG SL εξοπλίζεται με ανάρτηση πέντε συνδέσμων με διπλά ψαλίδια στον εμπρός άξονα και διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω που χρησιμοποιείται ήδη στην GT.

Παράλληλα, παρόν είναι και ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο πίσω διαφορικό, αλλά εκτός από την τετρακίνηση και τετραδιεύθυνση, με τους πίσω τροχούς να στρέφονται σε αντίθετη φορά από τους εμπρός σε ταχύτητες έως 10 χλμ./ώρα, για περισσότερη ευελιξία, και στην ίδια φορά στα 100 χλμ./ώρα, για σταθερότητα και καλύτερη κατευθυντικότητα σε υψηλές ταχύτητες. Τα φρένα έρχονται με διάτρητους δίσκους 390 χιλιοστών εμπρός με 6πίστονες δαγκάνες, και 360 χιλιοστών πίσω, ενώ προαιρετικά διατίθενται κεραμικοί δίσκοι 402 και 360 χιλιοστών.

Εμφανισιακά, η εικόνα είναι τελείως νέα για το γερμανικό κουπέ και συνάδει με τα πρότυπα των νέων Mercedes. Οι ομοιότητες με το μικρότερο GT Roadster είναι εμφανείς. Η μεγάλη επιβλητική μάσκα Panamericana της AMG με τα ενεργά πτερύγια για την ιδανική ψύξη του μοτέρ κάθε στιγμή, τα τριγωνικά LED φώτα, οι μεγάλες πλευρικές εισαγωγές αέρα και το ενεργό σπόιλερ, συνθέτουν ένα απόλυτα δυναμικό, πανέμορφο και επιβλητικό αποτέλεσμα. Η ίδια εικόνα συνεχίζεται και στο πίσω μέρος όπου κυριαρχούν οι πλούσιες καμπύλες, τα επίσης τριγωνικά LED φώτα, η διακριτική ενεργή αεροτομή και το spoiler χαμηλά με τις δύο απολήξεις της εξάτμισης σε κάθε πλευρά.

Στο εσωτερικό φυσικά η πολυτέλεια ξεχειλίζει, με την εντυπωσιακή οθόνη των 11,9 ιντσών σε κάθετη διάταξη να μπορεί να αλλάξει γωνία θέασης (από 12 έως 32 μοίρες) και την δεύτερη οθόνη των 12,3 ιντσών πίσω από το τιμόνι να εκτελεί χρέη ψηφιακού πίνακα οργάνων. Φυσικά, στα πρότυπα των νέων EQS, S-Class και C-Class, δίνει το παρόν και εδώ η τελευταία έκδοση του συστήματος επικοινωνίας και πολυμέσων MBUX.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.