O φελλός βοηθάει στη βιωσιμότητα της Mazda

By  |  0 Comments

Ο φελλός ανέκαθεν ήταν στην καρδιά της Mazda. Πάνω από 100 χρόνια πριν, η εταιρεία είχε ξεκινήσει ως κατασκευαστής προϊόντων φελλού. Σήμερα, η Mazda επαναπροσδιορίζει αυτές τις ρίζες, στο πρώτο της ηλεκτρικό όχημα, το MX-30– και όχι μόνο για νοσταλγικούς λόγους.  Το συχνά υποτιμημένο υλικό μας επιδεικνύει μια ολοκληρωμένη σειρά εκπληκτικών χαρακτηριστικών που κάνουν το φελλό μια εξαιρετική επιλογή για εφαρμογές στη σύγχρονη αυτοκινητοβιομηχανία.

Ο φελλός και το MX-30: Εκεί που παρελθόν και μέλλον συναντιούνται

Τι είναι αυτό που κάποιος σκέφτεται όταν ακούει το όνομα της Mazda; Ο περιστροφικός κινητήρας και η νίκη στο Le Mans. Το roadster και το εικονικό Mazda MX-5. Η ιδιαίτερη οδηγική απόλαυση και άνεση που συνδέονται με την Jinba Ittai αίσθηση. Ωστόσο, κάποιοι λίγοι άνθρωποι θα αναφέρουν τον φελλό. Σήμερα, μόνο οι πραγματικοί υποστηρικτές της μάρκας γνωρίζουν ότι η Mazda ξεκίνησε ως κατασκευαστής φελλών, ονόματι Toyo Cork Kogyo το 1920. Την τότε περίοδο, οι φελλοειδής βελανιδιές υπήρχαν σε αφθονία στην περιοχή της Hiroshima, και τα τοπικά ναυπηγεία αντιπροσώπευαν μια ανοδική πηγή ζήτησης για προϊόντα φελλού.

Αν και η Mazda άφησε πίσω της την εποχή του φελλού, με το MX-30, το πρώτο ηλεκτροκίνητο μοντέλο της εταιρείας που αντιπροσωπεύει ένα τολμηρό βήμα για το βιώσιμο μέλλον της αυτοκινητοβιομηχανίας, η μάρκα ήθελε να αποδώσει φόρο τιμής σε αυτή τη πλούσια κληρονομιά.

Διαθέτει μια λογικού μεγέθους μπαταρία λιθίου στις 35.5 kWh, το μοντέλο δεν είναι απλά χωρίς εκπομπές – αλλά κρατάει και το συνολικό αποτύπωμα άνθρακα στο ελάχιστο, καθώς και εκπέμπεται σημαντικά λιγότερο CO2 κατά τη διαδικασία παραγωγής.

Επιπλέον, το μοντέλο διαθέτει μια σειρά από καινοτόμα και βιώσιμα υλικά, από δέρμα vegan έως και ίνες που είναι  κατασκευασμένες από υλικό που αναπνέει που παράγεται από ανακυκλώσιμα μπουκάλια PET και φυσικά, φελλό. Τοποθετήσαμε φελλό εκεί που συνήθως χρησιμοποιείται καουτσούκ στο αυτοκίνητο: Στην κεντρική κονσόλα και στις εσωτερικές χειρολαβές των θυρών. “Αυτό προσδίδει την οπτική και απτική ζεστασιά της φύσης στο όχημα,” λέει ο Jo Stenuit, ο οποίος είναι Design Director στη Mazda Motor Europe. Όμως η εμφάνιση δεν είναι ο μόνος λόγος για τον οποίον ο φελλός αναδείχθηκε ως το υλικό που ξεχωρίζει στο MX-30. Συγκριτικά με το καουτσούκ, ο φελλός είναι μια πιο βιώσιμη και εξαιρετικά λειτουργική επιλογή σε περισσότερα από ένα θέματα.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.