Η Opel γιορτάζει 160 χρόνια καινοτομίας

By  |  0 Comments
  • 1862-2022: Εδώ και 160 χρόνια η Opel κάνει τις τεχνολογικές καινοτομίες ευρέως προσιτές
  • Προϊόντα για όλους: Από ραπτομηχανές και ποδήλατα μέχρι τα σημερινά ηλεκτρικά οχήματα
  • 1899: Η Opel ξεκινά την παραγωγή αυτοκινήτων και γρήγορα καθιστά την αυτοκίνηση προσιτή σε όλο τον κόσμο
  • Best sellers με συναίσθημα: Από το Opel GT και το Manta μέχρι το Corsa και το Mokka
  • Η επιτυχία της Opel στον μηχανοκίνητο αθλητισμό: Από το Kadett Rallye μέχρι το αμιγώς ηλεκτρικό Corsa-e Rally
  • Νέα συστήματα κίνησης: Από το RAK και το HYDROGEN στην ηλεκτροκίνηση

Το 2022 η Opel γιορτάζει μία πολύ ξεχωριστή επέτειο. Εδώ και 160 χρόνια, η μάρκα με σήμα τον κεραυνό καθιστά τις καινοτομίες προσιτές στο ευρύ κοινό. Αυτό ήταν κάτι που διασφάλισε ο ίδιος ο Adam Opel όταν ίδρυσε την εταιρεία τον Αύγουστο του 1862 – και αργότερα οι πέντε γιοι και η σύζυγός του Sophie, η οποία συμμετείχε ενεργά στην περαιτέρω ανάπτυξη της εταιρείας και θα μπορούσε να θεωρηθεί η πρώτη γυναίκα manager μιας μάρκας ραπτομηχανών, ποδηλάτων και αυτοκινήτων.

Προσφέροντας στους πελάτες καινοτομίες σε συνδυασμό με συναίσθημα και παράδοση, η κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων παραμένει πιστή σε αυτή τη δέσμευση μέχρι σήμερα. Πολυάριθμα μοντέλα το επιβεβαιώνουν, από το θρυλικό 4/12 PS “Laubfrosch”, το Kadett και το Kapitän μέχρι τα best sellers της εποχής μας, το Astra, το Mokka και το Corsa, που φέτος γιορτάζει τα 40ά του γενέθλια. Όπως τη δεκαετία του 1920 υπήρξε πρωτοπόρος εισάγοντας τη γραμμή συναρμολόγησης στην παραγωγή, έτσι και τώρα η Opel πρόκειται να γίνει μία μάρκα βιώσιμης κινητικότητας, που θα προσφέρει αποκλειστικά ηλεκτρικά οχήματα στην Ευρώπη από το 2028.

«Η Opel κινεί τον κόσμο επί 160 χρόνια. Σήμερα εμπνεόμαστε ακόμα από το πνεύμα του ιδρυτή της εταιρείας μας, Adam Opel: τεχνολογία και καινοτομίες για όλους – είτε πρόκειται για ραπτομηχανές, είτε για ποδήλατα ή αυτοκίνητα. Όλα αυτά με ένα σαφές όραμα για το μέλλον, πάντα έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε νέες προκλήσεις. Πολλά best sellers από την πλούσια ιστορία της Opel το επιβεβαιώνουν, όπως τα τρέχοντα μοντέλα μας, τα περισσότερα από τα οποία είναι ήδη ηλεκτροκίνητα. Από το 2028, η Opel θα είναι μία πλήρως ηλεκτρική μάρκα στην Ευρώπη. Επομένως, είμαστε άριστα προετοιμασμένοι και για τα επόμενα 160 χρόνια» δήλωσε ο CEO της Opel, Uwe Hochschurtz.

Το ξεκίνημα: Από τις ραπτομηχανές μέχρι τον μεγαλύτερο κατασκευαστή ποδηλάτων στον κόσμο

Το success story ξεκίνησε τον Αύγουστο του 1862. Ο Adam Opel συναρμολόγησε την πρώτη του ραπτομηχανή στο Rüsselsheim, θέτοντας τα θεμέλια για τη ‘νεαρή’ εταιρεία Opel. Οι αριθμοί παραγωγής γρήγορα αυξήθηκαν, κυρίως επειδή η Opel ικανοποιούσε τις ατομικές επιθυμίες των πελατών και σχεδίαζε ραπτομηχανές για ειδικές απαιτήσεις. Ήδη από το 1868, ο Adam Opel μαζί με τους εργαζόμενους μεταφέρθηκαν σε νέο εργοστάσιο. Η εταιρεία πολύ σύντομα εξελίχθηκε σε έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές ραπτομηχανών στη Γερμανία με εξαγωγές προϊόντων σε όλη την Ευρώπη.

Μετά τις ραπτομηχανές, η Opel δημιούργησε τον επόμενο επιτυχημένο πυλώνα της με τα ποδήλατα. Το 1886, το πρώτο ποδήλατο με μεγάλο εμπρός τροχό (penny-farthing) κατασκευάστηκε στο Rüsselsheim καθιστώντας την Opel έναν από τους πρώτους κατασκευαστές ποδηλάτων στη Γερμανία. Σύντομα, η γκάμα μοντέλων επεκτάθηκε με τρίκυκλα και ποδήλατα με μικρούς τροχούς, τα λεγόμενα ποδήλατα ασφαλείας (Sicherheits-Niederräder), και το 1888 ξεκίνησε η ανέγερση του πρώτου εργοστασίου, το οποίο θα κατασκεύαζε αποκλειστικά και μόνο ποδήλατα. Η Opel γρήγορα υιοθέτησε σύγχρονες τεχνολογίες όπως πνευματικά ελαστικά, ρουλεμάν και κέντρα τροχών με μονόδρομο μηχανισμό (free-wheel hubs) για τα ποδήλατά της. Από το 1894 και μετά, η Opel λανσάρισε ποδήλατα σχεδιασμένα ειδικά για γυναίκες. Το success story συνεχίστηκε στο πέρασμα των δεκαετιών. Τη δεκαετία του 1920, η Opel εξελίχθηκε και έγινε ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ποδηλάτων στον κόσμο.

1899: Προσιτή αυτοκίνηση με προηγμένη τεχνολογία και παραγωγή

Το αποφασιστικό βήμα εξέλιξης στην ιστορία της εταιρείας – στην υλοποίηση του οποίου συνετέλεσαν οι πέντε γιοι του Adam Opel μετά το θάνατό του – ήταν η έναρξη παραγωγής αυτοκινήτων το 1899. Επομένως, η Opel είναι από τους πρωτοπόρους αυτής της βιομηχανίας και από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων με τη μεγαλύτερη παράδοση παγκοσμίως. Η παραγωγή αυτοκινήτων στο Rüsselsheim ξεκίνησε με το Opel “PatentMotorwagenSystemLutzmann”. Το 1906 κατασκευάστηκε το 1.000ό όχημα. Η πραγματική επανάσταση ήρθε το 1909 με το θρυλικό 4/8 PS “Doktorwagen. Διαθέσιμο στην τιμή των 3.950 μάρκων, κόστιζε τα μισά από ό,τι τα πολυτελή ανταγωνιστικά μοντέλα και άνοιξε το δρόμο για να αποκτήσει το ευρύ κοινό το δικό του αυτοκίνητο.

Η Opel ήταν ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής που υιοθέτησε την παραγωγή μεγάλης κλίμακας με τεχνολογία γραμμής συναρμολόγησης. Το πρώτο αυτοκίνητο που βγήκε από τη γραμμή συναρμολόγησης στη Γερμανία το 1924 ήταν το 4/12 PS “Laubfrosch”, πάντα βαμμένο σε πράσινο χρώμα. Μόλις τρία χρόνια αργότερα, το Opel 4 PS, με βασική τιμή μόλις 2.980 μάρκα, δεν ήταν πλέον ένα ακριβό είδος πολυτελείας για εύπορους πελάτες, αλλά εξελίχθηκε σε ένα αξιόπιστο μέσο μεταφοράς για το ευρύ κοινό. Την ίδια στιγμή, χάρη στην ορθολογική παραγωγή, το αυτοκίνητο γινόταν πιο προσιτό κάθε χρόνο και με ολοένα βελτιωμένες επιδόσεις. Η ζήτηση για το Opel συνέχισε να αυξάνεται και το 1931 το 1.2L έγινε το πρώτο πραγματικό “people’s car”.

Πολύ σύντομα, ακολούθησε η επόμενη επανάσταση στην παραγωγή. Το 1935, το νέο μοντέλο Olympia έγινε το πρώτο Γερμανικό όχημα μαζικής παραγωγής με ενιαίο αμάξωμα από χάλυβα, το οποίο, χάρη στο χαμηλό βάρος του, προσέφερε βελτιωμένες οδηγικές επιδόσεις και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Για πρώτη φορά, η νέα σχεδίαση επέτρεψε το λεγόμενο “πάντρεμα” μεταξύ του αμαξώματος και των μονάδων ισχύος. Αποτέλεσμα, ολόκληρη η διαδικασία παραγωγής ήταν ταχύτερη και πιο αποδοτική, ανοίγοντας το δρόμο για τη μέθοδο που θα εφαρμοζόταν στην παραγωγή μεγάλης κλίμακας.

Opel Kadett A, 1962

Με καρδιά και μυαλό: Πρωτοποριακά bestsellersκαι νέες κατηγορίες αυτοκινήτων

Στο πέρασμα των δεκαετιών, η Opel υπήρξε κατ’ επανάληψη πρωτοπόρος δημιουργώντας τάσεις με νέα μοντέλα και εκδόσεις και λανσάροντας πραγματικά best sellers. Η μακροβιότερη σειρά μοντέλου ήταν το Kadett, η πρώτη έκδοση του οποίου είδε το φως της δημοσιότητας το 1936. Το 1962, το Kadett A έγινε ‘million-seller’ με ένα εκατομμύριο πωλήσεις: ως compact μοντέλο, ήταν η κινητήρια δύναμη πίσω από το Γερμανικό “οικονομικό θαύμα” και στη 12η γενιά του – με το όνομα Astra πλέον από το 1991 – συνεχίζει να εξασφαλίζει ότι οι καινοτομίες θα φτάνουν στην compact κατηγορία. Η Opel δεν ξεχνά την παράδοσή της. Για παράδειγμα, τα βράγχια στην κολόνα του νέου Astra hatchback θυμίζουν προηγούμενες γενιές του Kadett.

Αυτό που σήμερα είναι γνωστό ως Astra και Insignia Sports Tourer βγήκε από τη γραμμή παραγωγής πριν από μερικές δεκαετίες ως Caravan. Και εδώ, η Opel διαδραμάτισε έναν πρωτοποριακό ρόλο. Το 1953, ο κατασκευαστής λανσάρισε το Olympia Rekord Caravan, ένα συνδυασμό “αυτοκινήτου και van”, το πρώτο μεγάλο station wagon από Γερμανό κατασκευαστή. Η Opel ήταν επίσης από τους πρώτους παίκτες στην κατηγορία μοντέλων truck. Το πρώτο μεταπολεμικό Opel, ένα 1.5 tonne Blitz truck, βγήκε από το εργοστάσιο το 1946. Σήμερα, τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα ComboVivaroκαι Movano, τα οποία έχουν ήδη γίνει ηλεκτροκίνητα, είναι πρακτικά, έχουν μεγάλη χωρητικότητα φορτίου και ακολουθούν τις ανάγκες της εποχής. Μάλιστα, το τελευταίο διατίθεται σε δύο εκδόσεις με μηδενικές εκπομπές CO2: το ηλεκτρικό Vivaro-e με μπαταρία και το Vivaro-e HYDROGENμε κυψέλες καυσίμου υδρογόνου.

Από το Corsa μέχρι το Senator: Τριοδικός καταλυτικός μετατροπέας σε όλα τα μοντέλα Επένδυση στην προστασία του περιβάλλοντος: 1,0 δις γερμανικά μάρκα για νέες εγκαταστάσεις και εξοπλισμό δοκιμών Opel Ascona 1.8i: Το πρώτο Γερμανικό Αυτοκίνητο με καταλυτικό μετατροπέα ειδικά για την Ευρώπη Σήμερα: Όλα τα επιβατικά αυτοκίνητα Opel πληρούν τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων EURO 6d-TEMP Πριν από τριάντα χρόνια, στις 21 Απριλίου, 1989, η Opel ανακοίνωσε ότι θα γινόταν ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής αυτοκινήτων που θα προσέφερε τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα στον στάνταρ εξοπλισμό όλων των επιβατικών μοντέλων της – από το Corsa και το Kadett, μέχρι το Vectra, το Omega και το Senator. Κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου στη Βόννη, ο τότε Διευθύνων Σύμβουλος της Opel, Louis R. Hughes, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Η Opel είναι ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που προσφέρει την καλύτερη περιβαλλοντική τεχνολογία στάνταρ σε όλη τη γκάμα μοντέλων, από συμπαγή αυτοκίνητα μέχρι πολυτελή sedan.» Ωστόσο, πιστή στο επιχειρηματικό μότο, «κάνε το απροσδόκητο», η Opel προχώρησε ακόμα περισσότερο: προκειμένου να διευκολύνει τους πελάτες να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο με τεχνολογία φιλική προς το περιβάλλον, η εταιρία μείωσε επίσης τις τιμές σε πολλά μοντέλα. Η Opel συνεχίζει σήμερα να παίρνει σοβαρά την ευθύνη της για το περιβάλλον. Όλα τα τρέχοντα επιβατικά μοντέλα Opel ήδη πληρούν τα αυστηρά πρότυπα εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP. Και λίγο πριν συντελεστεί η επανάσταση της ηλεκτροκίνησης, ο κατασκευαστής κάνει τώρα τα δύο επόμενα μεγάλα βήματα στο δρόμο για τη βιώσιμη κινητικότητα: το Grandland X ως plug-in υβριδικό ηλεκτρικό όχημα και η ηλεκτροκίνητη έκδοση της επόμενης γενιάς Corsa. Η παραγγελιοληψία και για τα δύο αυτοκίνητα της Opel θα ξεκινήσει αργότερα μέσα στη χρονιά. Όλες οι Ευρωπαϊκές σειρές επιβατικών μοντέλων Opel θα περιλαμβάνουν μία ηλεκτροκίνητη έκδοση έως το 2024. Από το Corsa έως το Senator: Τριοδικός καταλυτικός μετατροπέας για όλα τα μοντέλα Μάρτιος 1988: με 20.451 μονάδες, η Opel έχει τις περισσότερες ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων με τριοδικό καταλύτη στη Γερμανία. Μέχρι το τέλος της χρονιάς, οι ταξινομήσεις έφτασαν τις 208.000. Ο αριθμός αυτοκινήτων Opel εφοδιασμένων με καταλυτικό μετατροπέα αυξήθηκε πάλι στις αρχές του 1989 μετά το λανσάρισμα του Vectra, το οποίο η Opel προσέφερε με τριοδικό καταλύτη στάνταρ από την έναρξη των πωλήσεων. Η κοινότητα μηχανολογίας αυτοκινήτου εκείνη την εποχή πείστηκε ότι ο τριοδικός καταλύτης ήταν η καλύτερη λύση προκειμένου να μειωθούν όσο το δυνατόν περισσότερο οι εκπομπές ρύπων. Ενώ ο τριοδικός καταλύτης αφαιρούσε περίπου το 90% των ρύπων, η αντίστοιχη δυνατότητα του συμβατικού, διοδικού καταλύτη περιοριζόταν στο 50% περίπου και του κινητήρα φτωχού μείγματος στο 60%. Ο τριοδικός καταλύτης είχε ακόμα μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα στο οξείδια του αζώτου, επιτυγχάνοντας μείωση 90%. Το μικρότερο αυτοκίνητο της Opel με τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα το 1989 ήταν το Corsa, εφοδιασμένο στάνταρ με κινητήρα ψεκασμού1.3L. 44kW (60hp). Μετά ήρθε η σειρά του συμπαγούς 1.3L Kadett, ενώ το μεσαίο Vectra ήταν διαθέσιμο με το βασικό κινητήρα 1.6L 55kW (75hp), και έναν δίλιτρο 85kW (115hp). Στην ανώτερη μεσαία κατηγορία, το Omega εφοδιαζόταν στάνταρ με τον κινητήρα 2.0L 85kW (115hp). Το κορυφαίο μοντέλο με τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα ήταν το Senator. Η ναυαρχίδα της Opel προσφερόταν με δύο εξακύλινδρους σε σειρά κινητήρες τριών λίτρων που απέδιδαν 115kW (156hp) και 130kW (177hp) αντίστοιχα. Η ενσωμάτωση του τριοδικού καταλύτη στον στάνταρ εξοπλισμό όλης της γκάμας ήταν η πρόσκαιρη κλιμάκωση μιας περιβαλλοντικής στρατηγικής που η Opel είχε ξεκινήσει πέντε χρόνια νωρίτερα. Υποδειγματική συμπεριφορά: Η Opel επιδεικνύει περιβαλλοντική υπευθυνότητα Στις αρχές της δεκαετίας του 1980, πραγματοποιήθηκε στη Γερμανία συζήτηση με θέμα την όξινη βροχή και τον αφανισμό των δασών, με τις εκπομπές οξειδίων του αζώτου από την κυκλοφορία των οχημάτων και τη βιομηχανία να ευθύνονται σε μεγάλο βαθμό. Η Opel αναγνώρισε άμεσα την ευθύνη της για την προστασία του περιβάλλοντος και δέσμευσε πάνω από ένα δις γερμανικά μάρκα (DM), καθώς και εκατοντάδες μηχανικούς στην ανάπτυξη των καταλυτών. Η Opel επένδυσε 100 εκατομμύρια μάρκα σε νέες διατάξεις δοκιμής και εξοπλισμό για δοκιμές αντοχής και υψηλής ταχύτητας. Οι νέες εγκαταστάσεις περιλάμβαναν ένα 13-όροφο “soak tower”. Σε αυτό το μονωμένο κτίριο, πάνω από 130 αυτοκίνητα μπορούσαν να προετοιμάζονται ταυτόχρονα για έλεγχο εκπομπών ρύπων. Σύμφωνα με τη νομοθεσία, πριν από το τεστ εκπομπών ρύπων, κάθε αυτοκίνητο έπρεπε να παραμένει για τουλάχιστον 12 ώρες σε θερμοκρασία 20 - 25 βαθμών Κελσίου. Αρχικά, οι περισσότεροι καταλυτικοί μετατροπείς στην Ευρώπη ήταν απλά τροποποιήσεις της Αμερικανικής έκδοσης, Αλλά με το λανσάρισμα του Ascona 1.8i στις αρχές του 1985, η Opel έγινε ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής αυτοκινήτων που έφερνε στην αγορά ένα μοντέλο με καταλυτικό μετατροπέα, ειδικά εξελιγμένο σε Ευρωπαϊκές συνθήκες. Το πρώτο όχημα που κατασκευάστηκε παραχωρήθηκε στην αστυνομία της Ρηνανίας/Παλατινάτου. Περιβαλλοντική στρατηγική: Καταλυτικός μετατροπέας χωρίς πρόσθετο κόστος Η περιβαλλοντική στρατηγική συνεχίστηκε το επόμενο φθινόπωρο, όταν η Opel παρουσίασε το πρώτο, Ευρωπαϊκό μικρό αυτοκίνητο με τριοδικό καταλύτη, το Corsa 1.3i. Το 1986, η Opel προσέφερε το νέο Omega χωρίς πρόσθετο κόστος για τον καταλυτικό μετατροπέα. Τα λανσαρίσματα του Senator (1987) και του Vectra (1988) ακολούθησαν την ίδια στρατηγική. Επιπλέον, όλα τα αυτοκίνητα Opel με τριοδικό καταλύτη ήταν εφοδιασμένα με φίλτρα ενεργού άνθρακα για να συγκρατούν τους υδρογονάνθρακες που διαφεύγουν από το ρεζερβουάρ καυσίμου.

Η Opel έχει επίσης γνωρίσει μεγάλη επιτυχία και με τα μικρότερα μοντέλα της γκάμας της επί σειρά δεκαετιών. Πρώτο και κύριο, το μικρό Corsa, που φέτος γιορτάζει τα γενέθλια των 40 χρόνων του. Από την πρώτη στιγμή έγινε αμέσως best seller μοντέλο στην κατηγορία του και συνεχίζει την επιτυχημένη πορεία του και με την τρέχουσα γενιά του, ενώ διατίθεται και σε ηλεκτροκίνητη έκδοση για πρώτη φορά.

Η Opel ίδρυσε επίσης μία νέα κατηγορία οχημάτων το 1991. Το Frontera, ένα “τετρακίνητο όχημα αναψυχής”, έκανε το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το compact Opel Frontera Sport ήταν ο προάγγελος των σημερινών, ευρέως γνωστών SUV, ενώ το πεντάθυρο Frontera με μακρύ μεταξόνιο έγινε ο πρόδρομος των σύγχρονων off-roaders. Πριν από 30 χρόνια περίπου, αναρριχήθηκε άμεσα στην κορυφή της αγοράς και πυροδότησε την τάση για τετρακίνηση σε όλη την Ευρώπη.

Το 1999, η Opel για μία φορά ακόμα έδειξε πώς μπορεί να συνδυάσει το συναίσθημα και τη λογική, προσφέροντας καινοτόμες λύσεις. Με το Zafira και το εξαιρετικά ευέλικτο σύστημα καθισμάτων Flex7, η Opel προσδιόρισε τη νέα κατηγορία επταθέσιων compact οχημάτων. Για πρώτο φορά, ένα επταθέσιο όχημα μπορούσε να μεταμορφωθεί σε διθέσιο με μεγάλο χώρο φόρτωσης μέσα σε δευτερόλεπτα, χωρίς αφαίρεση των καθισμάτων.

Ασφάλεια και άνεση για όλους: Αερόσακοι, IntelliLuxLED®PixelLightκαι Εργονομικά Καθίσματα AGR

Η ασφάλεια και η άνεση σε όλες τις κατηγορίες οχημάτων ήταν ανέκαθεν κορυφαίες προτεραιότητες για την Opel. Από τη δεκαετία του 1930 και μετά, το ενιαίο αμάξωμα κατέστησε τα μοντέλα Olympia, Kadett και Kapitän πιο σταθερά και ελαφρά. Το Rekord C ήταν ένα ακόμα πρωτοποριακό μοντέλο για τη μάρκα. Όταν λανσαρίστηκε το 1967, ήταν το πρώτο Opel με σπειροειδή ελατήρια στον πίσω άξονα. Επίσης, έθεσε πρότυπα στην κατηγορία του με εμπρός διασκόφρενα και υποβοήθηση (σερβό). Επιπλέον, η τηλεσκοπική κολόνα τιμονιού αποτέλεσε στάνταρ εξοπλισμό των μοντέλων Opel ήδη από το 1968.

Το 1991, το Astra απέκτησε το Opel Safety System με δοκούς προστασίας από πλευρική σύγκρουση, πλαίσια αντιβύθισης ενσωματωμένα στα καθίσματα και προεντατήρες εμπρός ζωνών ασφαλείας. Το 1995, η Opel ήταν ο πρώτος Γερμανός κατασκευαστής αυτοκινήτων που ενσωμάτωσε στον στάνταρ εξοπλισμό τους “full-size” αερόσακους για τον οδηγό και το συνοδηγό σε όλα της τα νέα οχήματα.

Η Opel καθιστά επίσης προσιτές τεχνολογίες φωτισμού που μέχρι πρότινος ήταν διαθέσιμες μόνο σε πολύ ακριβότερα οχήματα. Το 2003, η Opel ήταν ο πρώτος κατασκευαστής αυτοκινήτων που εισήγαγε το σύστημα προσαρμοζόμενου εμπρόσθιου φωτισμού AFL (Adaptive Forward Lighting), με δυναμικό φωτισμό στροφής και φωτισμό διασταυρώσεων στη μεσαία κατηγορία. Το 2008, η επόμενη γενιά τεχνολογίας φωτισμού, AFL+, έκανε το ντεμπούτο της με το λανσάρισμα του πρώτου Insignia. Το 2015, το Opel Astra ήταν το πρώτο μοντέλο που διέθετε σύστημα προσαρμοζόμενου φωτισμού Intelli-Lux LED® Matrix Lights, η τελευταία γενιά του οποίου, με την ονομασία PixelLight και συνολικά 168 στοιχεία LED, παρέχει τώρα άριστες συνθήκες φωτισμού στο Insignia, το Grandland και το νέο Astra.

Πλέον της ασφάλειας, οι οδηγοί Opel μπορούν επίσης να απολαμβάνουν υψηλά επίπεδα άνεσης. Τα εργονομικά καθίσματα που διατίθενται με πολλά νέα μοντέλα, εκτός από τις πολλαπλές δυνατότητες ρύθμισης και τις επιλογές που προσφέρουν, όπως εξαερισμό και λειτουργία μασάζ, φέρουν επίσης πιστοποίηση AktionGesunderRückene.V. (Καμπάνια για Υγιέστερη Σπονδυλική Στήλη).

“Μόνο το να πετάς είναι καλύτερο”: Σπορ αυτοκίνητα που διεγείρουν συναισθήματα

Πρόσφατα πήραμε μία γεύση από τα συναισθήματα που μπορούν να διεγείρουν κάποια εξαιρετικά αυτοκίνητα με το Opel Manta GSe ElektroMOD – το  ηλεκτρικό όχημα που αποτίει φόρο τιμής στο Manta sports coupé, ένα cult αυτοκίνητο των 70’s και 80’s. Ακόμα και τότε, το Manta A ενέπνευσε χάρη στη σχεδίαση και το χαρακτηριστικό εμπρός τμήμα “visor”, το οποίο σήμερα κοσμεί όλα τα νέα μοντέλα Opel ως το νέο πρόσωπο της μάρκας, OpelVizor.

Ωστόσο, η εταιρεία είχε ήδη συνδέσει το όνομά της με κάποια ιδιαίτερα δυναμικά μοντέλα παραγωγής. Το 1965, η Opel παρουσίασε το ExperimentalGT, το πρώτο conceptcar Ευρωπαίου κατασκευαστή αυτοκινήτων, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA). Το διθέσιο όχημα κατέρριψε τα τότε ευρωπαϊκά σχεδιαστικά πρότυπα και μόλις τρία χρόνια αργότερα, το πρώτο Opel GT βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Οι επιδόσεις, η μοναδική σχεδίαση και η ελκυστική τιμή εκτόξευσαν στα ύψη τη δημοτικότητα του GT, το οποίο παραμένει ακόμα και σήμερα ένα αληθινό dream car.

Το 1990, το OpelCalibra πλαισίωσε απρόσκοπτα αυτή την γκάμα. Το αεροδυναμικό σφηνοειδές σχήμα του κατέκτησε τις καρδιές των πελατών και συνετέλεσε σε έναν εντυπωσιακό συντελεστή οπισθέλκουσας 0.26, τιμή ρεκόρ για την εποχή εκείνη. Με άριστη αεροδυναμική και πολύ ισχυρούς κινητήρες που απέδιδαν έως 150 kW/204 hp, το αυτοκίνητο μπορούσε να αναπτύξει μέγιστη ταχύτητα 245 km/h.

Τα σπορ αυτοκίνητα που γράφουν ιστορία ήταν ανέκαθεν μέρος του DNA της Opel. Το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα από τα πρώτα χρόνια της εταιρείας ήταν το ρεκόρ ταχύτητας που κατέρριψε τις 23 Μαΐου 1928 ο Fritz von Opel, ο μεγαλύτερος εγγονός του Adam Opel. Με το RAK 2 rocket car, ανέπτυξε μέγιστη ταχύτητα 238 km/h στο Berlin Avus.

Σχεδόν πριν από πέντε δεκαετίες, ο Walter Röhrl έφερε την Opel στο επίκεντρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το 1974, αυτός και ο συνοδηγός του, Jochen Berger, κατέκτησαν τον τίτλο του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι με ένα Ascona SR, και το 1982, μαζί με τον Christian Geistdörfer, κέρδισε το Ράλι Monte Carlo με ένα Ascona 400 έχοντας απέναντί του σκληρό ανταγωνισμό από τετρακίνητα μοντέλα και στο τέλος της σεζόν διεκδίκησε τον τίτλο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC).

Το Opel Corsa-e Rally αποδεικνύει σήμερα ότι οι κορυφαίες επιδόσεις και η περιβαλλοντική συμβατότητα δεν αποκλείουν το ένα το άλλο. Με το μικρό αυτοκίνητο μηδενικών εκπομπών ρύπων η Opel είναι ο πρώτος κατασκευαστής που εξέλιξε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία το οποίο συμμετέχει στο ADACOpeleRallyCup, το πρώτο ηλεκτρικό κύπελλο αγώνων ράλι ενιαίου τύπου παγκοσμίως, από το 2021 και το οποίο ‘δείχνει’ το μέλλον των αγώνων ράλι.

Περιβαλλοντική συμβατότητα: Από καταλύτες στον στάνταρ εξοπλισμό μέχρι το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο

Η Opel έχει πλήρη επίγνωση της ευθύνης της απέναντι στο περιβάλλον και οι πρωτοβουλίες της, από το παρελθόν μέχρι σήμερα, το επιβεβαιώνουν. Ήδη από το 1985, η Opel παρουσίασε το Corsa 1.3i, το πρώτο Ευρωπαϊκό μικρό αυτοκίνητο με τριοδικό καταλυτικό μετατροπέα. Και την άνοιξη του 1989, ήταν ο πρώτος Ευρωπαίους κατασκευαστής που εφοδίασε όλα τα μοντέλα του, από μικρά αυτοκίνητα μέχρι μεγάλες λιμουζίνες με σύστημα μετεπεξεργασίας καυσαερίων. Θέλοντας να αυξήσει περαιτέρω τη βιωσιμότητα των οχημάτων και των υλικών που χρησιμοποιούνται, η Opel είναι ο πρώτος κατασκευαστής που εφάρμοσε ένα κύκλο ανακύκλωσης για συνθετικά υλικά, μόλις ένα χρόνο αργότερα.

Η Opel είχε μπει από νωρίς στον δρόμο της ηλεκτροκίνησης και μάλιστα σε “χρόνο ρεκόρ”. Ήδη το 1971, το Elektro GT πέτυχε έξι εντυπωσιακά ρεκόρ για ηλεκτρικά αυτοκίνητα στην πίστα του Hockenheim. Η Opel παρέμεινε πρωτοπόρος της ηλεκτροκίνησης και στα οχήματα μαζικής παραγωγής. Με το ηλεκτρικό Opel Ampera, Ευρωπαϊκό “Car of the Year 2012″, η μάρκα ίδρυσε μια νέα κατηγορία στην Ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου. Με τη λειτουργία range extender (επέκταση της αυτονομίας), το τετραθέσιο coupé ήταν το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο κατάλληλο για καθημερινή χρήση, με αυτονομία περίπου 500 χλμ. Το Opel Ampera-e, ένα αμιγώς ηλεκτρικό compact αυτοκίνητο με μπαταρία, ακολούθησε το 2016. Μία φόρτιση της μπαταρίας ιόντων λιθίου 60-kWh προσέφερε αυτονομία έως 520 km (σύμφωνα με το πρότυπο NEDC). Και το 2019, η Opel λανσάρισε το Corsa-e, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση προσιτή σε πολλούς πελάτες σε όλη την Ευρώπη. Η γκάμα ηλεκτροκίνητων μοντέλων – με plug-in υβριδικά και ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία – εξακολουθεί να εμπλουτίζεται από τότε, με στόχο, μέχρι το 2024 όλα τα μοντέλα Opel να διατίθενται και σε ηλεκτροκίνητες εκδόσεις.

Η τελευταία προσθήκη στη σειρά μοντέλων μηδενικών εκπομπών ρύπων είναι το νέο van κυψελών καυσίμου υδρογόνου Vivaro-e HYDROGEN. Δεν είναι τυχαίο που ένα Opel Vivaro-e λειτουργεί σαν ‘φορέας’ τεχνολογίας για αυτή την καινοτόμα φιλοσοφία κίνησης. Η Stellantis και η Opel έχουν αποκτήσει πλούσια εμπειρία από την ενασχόλησή τους με την τεχνολογία κυψελών καυσίμου υδρογόνου επί δύο και πλέον δεκαετίες – από τη μελέτη βιωσιμότητας HydroGen1 μέχρι το στόλο δοκιμών HydroGenμε πιλοτική χρήση από πελάτες – και διαθέτουν τεχνογνωσία στο πεδίο αυτό που καλύπτει όλους τους τομείς του συστήματος.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.