Η παλαιότερη Bentley T-Series

By  |  0 Comments

Η πρώτη Bentley T-Series ξεκινά εργασίες πλήρους αποκατάστασης

• Μαθητευόμενοι και ειδικοί της Bentley δίνουν ζωή στο πρώτο αυτοκίνητο της  γκάμας από το 1965

• Το αυτοκίνητο βρέθηκε μετά από χρόνια σε αποθήκη και σε μη λειτουργική κατάσταση

• Η αποκατάσταση θα ολοκληρωθεί το 2023 και το αυτοκίνητο θα ενταχθεί στη Συλλογή Heritage της Bentley

• Αποκαταστάθηκε ο κινητήρας και βρίσκονται τώρα σε εξέλιξη οι εργασίες στο αμάξωμα και στο σασί

• Η TSeries ήταν η πρώτη Bentley κατασκευασμένη σε αυτοφερόμενο αμάξωμα

• Σχεδιασμένη από τον σχεδιαστή της Bentley, John Blatchley, επίσης υπεύθυνο για την RType Continental

• Δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς, Hydramatic κιβώτιο ταχυτήτων και βάσεις υποπλαισίου «Vibrashock»

Μετά από δεκαετίες εκτός δρόμου και αποθήκευσης σε ακινησία, η πρώτη Bentley T-Series θα επανέλθει στη «ζωή» μετά από εργασίες πλήρους αποκατάστασης. Ο V8 των 6¼ λίτρων μπήκε σε λειτουργία για πρώτη φορά εδώ και τουλάχιστον 15 χρόνια και ο κινητήρας και το κιβώτιο ταχυτήτων έχουν αποδειχθεί ότι βρίσκονται σε καλή κατάσταση παρά την παρατεταμένη αδράνειά τους. Μετά από εργασίες αποκατάστασης που θα διαρκέσουν τουλάχιστον 18 μήνες και που θα επαναφέρουν το αυτοκίνητο σε εξαιρετική κατάσταση, αυτό θα προστεθεί στην διευρυνόμενη συλλογή Heritage της Bentley με αυτοκίνητα δρόμου που μαζί αναδεικνύουν και τα 103 χρόνια ιστορίας της Bentley.

Η παλαιότερη T-Series ολοκλήρωσε την παραγωγή στις 28 Σεπτεμβρίου 1965. Με ιδιοκτήτη την Bentley Motors και προοριζόμενη για δοκιμές σε όλο τον κόσμο, η T-Series ολοκληρώθηκε με εξωτερική βαφή Shell Grey και μπλε δερμάτινο εσωτερικό.

Το μοντέλο ανακοινώθηκε αρχικά και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού στις 5 Οκτωβρίου 1965 και διέφερε σημαντικά από τον προκάτοχό της, την  S-Type. Συγκεκριμένα, η T-Series ήταν η πρώτη Bentley που χρησιμοποίησε μια ενιαία μέθοδο κατασκευής, χρησιμοποιώντας ένα αυτοφερόμενο αμάξωμα (monocoque chassis) αντί της τεχνικής ξεχωριστού πλαισίου και αμαξώματος που χρησιμοποιούνταν σε κάθε Bentley πριν από αυτήν.

Ο V8 των 225 ίππων, 6¼ λίτρων σχεδιάστηκε αρχικά και παρουσιάστηκε το 1959 στη Bentley S2. Τότε, ο κινητήρας κατείχε την υψηλότερη ειδική απόδοση κατά βάρος από οποιοδήποτε αυτοκίνητο παραγωγής στον κόσμο, 1,2 κιλά/ίππο. Ο κινητήρας θεωρήθηκε υπερβολικός για εκείνη την εποχή, αλλά η χαρακτηριστική του δύναμη, η αξιοπιστία και οι δυνατότητες εξέλιξής του τον οδήγησαν στο να γίνει ο βασικός κινητήρας της Bentley για τα επόμενα 50 χρόνια. Μέχρι τη στιγμή που ο κινητήρας αποσύρθηκε το 2019, απέδιδε περισσότερο από τη διπλάσια ποσότητα ισχύος και τρεις φορές την αρχική ροπή, ενώ παρήγαγε 99 % λιγότερες εκπομπές ρύπων.

Τον Οκτώβριο του 2016, μια ομάδα μαθητευόμενων ξεκίνησε τη διαδικασία ανακατασκευής του VIN 001 της T-Series. Ξεκινώντας με την αφαίρεση της επένδυσης και την ανανέωση του Body-in-White, η T-Series ξεκίνησε το ταξίδι της για να επιστρέψει στην ενεργό δράση. Μετά τις αρχικές προετοιμασίες, οι εργασίες παύθηκαν προσωρινά, καθώς το λανσάρισμα της τρέχουσας γκάμας και οι μελλοντικές δραστηριότητες ηλεκτροκίνησης έγιναν προτεραιότητα – αλλά με ανανεωμένη προσοχή στην ανάπτυξη της Heritage Collection, το αυτοκίνητο βρίσκεται τώρα στην πορεία επιστροφής.

Η ιστορία της TSeries

Το 1958 άρχισαν οι εργασίες σχεδίασης της πρώτης Bentley σε αυτοφερόμενο αμάξωμα. Η Bentley ήταν γνωστή για τα αμαξώματα που στηρίζονται σε ένα ξεχωριστό πλαίσιο, αλλά οι προσδοκίες και οι απαιτήσεις των πελατών άλλαζαν σε μια εποχή όπου η  συγκεκριμένη διαδικασία γνώριζε ύφεση. Οι πελάτες ήθελαν τις Bentley τους να είναι εξωτερικά μικρότερες, αλλά να διατηρούν τον χώρο, την πολυτέλεια και την άνεση που περίμεναν.

Μέχρι το 1962, ο John Blatchley – διάσημος για το στυλ της R-Type Continental – είχε ολοκληρώσει μια νέα εξωτερική σχεδίαση για ένα monocoque αμάξωμα από χάλυβα και αλουμίνιο. Η σχεδίαση βελτίωσε στον χώρο των επιβατών του προηγούμενου S3, αλλά με το αυτοκίνητο να είναι πλέον κατά επτά ίντσες πιο κοντό, πέντε ίντσες χαμηλότερο και τρεισήμισι ίντσες πιο στενό. Ο συνολικός χώρος της καμπίνας αυξήθηκε και ένας μεγαλύτερος χώρος αποσκευών παρείχε επιπλέον χωρητικότητα για τις αποσκευές.

Χρησιμοποιώντας τον πρόσφατα ανεπτυγμένο κινητήρα V8, επτά πρωτότυπα πραγματοποίησαν σημαντικές δοκιμές, συμπεριλαμβανομένων διαδρομών αντοχής άνω των 100.000 μιλίων. Οι καινοτομίες σχεδίασης περιλάμβαναν ξεχωριστά υποπλαίσια για τον κινητήρα και το κιβώτιο ταχυτήτων, την ανάρτηση, το σύστημα διεύθυνσης και τον πίσω άξονα, με ελαστικές βάσεις υποπλαισίου «Vibrashock» που αναπτύχθηκαν για την απομόνωση του θορύβου και των κραδασμών από το δρόμο.

Η μοντέλο διέθετε προηγμένο πλαίσιο με ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς με αυτόματο έλεγχο ύψους ανάλογα με τη φόρτωση. Η πίεση για την αυτορυθμιζόμενη ανάρτηση προήλθε από το τριπλό υδραυλικό σύστημα πέδησης που είχε δισκόφρενα και στους τέσσερις τροχούς. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια και ελατήρια εμπρός και ημιελλειπτικούς βραχίονες πίσω.

Η Bentley T-Series χαιρετίστηκε ως σαφές παράδειγμα επαναστατικής μηχανικής, δεδομένου ότι ήταν η πρώτη Bentley που απομακρύνθηκε από μια ξεχωριστή κατασκευή πλαισίου και η σχετικά ελαφριά κατασκευή της έδωσε εντυπωσιακές επιδόσεις για ένα τετρακίνητο σεντάν το 1965, με μέγιστη ταχύτητα 115 mph και η επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 10,9 δευτερόλεπτα.

Παρήχθησαν 1.868 μονάδες της πρώτης γενιάς της T-Series, με τιμή καταλόγου προ φόρων 5.425 £ και στην πλειονότητά τους ήταν τυπικά τετράθυρα σεντάν. Σήμερα η αξία της εκτιμάται στα 30.000 ευρώ.

Μια δίθυρη έκδοση δημιουργήθηκε το 1966 και ένα χρόνο αργότερα κυκλοφόρησε μια έκδοση κάμπριο, αν και ο αριθμός παραγωγής διατηρήθηκε σε χαμηλά επίπεδα με μόλις 41 αυτοκίνητα. Ένα αυτοκίνητο δεύτερης γενιάς, γνωστό ως T2, κυκλοφόρησε το 1977 και παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1980.

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.